Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mirjam_x schreef:Tsja de ogen zijn helaas moeilijk te openen..

heel naar, nog sterkte met het verlies.

Maartje1990 schreef:Ik vraag hier voor tips hoe ik hem zo ver krijg dat hij zal gaan afvallen, niet om hem te dwingen. Dus ik snap zulke reacties daarom niet en maken mij daarnaast erg kwaad omdat de huidige keuzes die hij maakt óns leven beïnvloed en nog drastisch zal beïnvloeden als hij zo doorgaat en dat zal dan niet alleen ten koste gaan van hemzelf, maar ook ons. Daarom, tips van hoe ik hem zo ver zou kunnen krijgen om af te gaan vallen. Waarbij het dus zíjn keus zal zijn. Immers kiest hij daar dan zelf voor.
@ Astaloca: niet van mij...

Maartje1990 schreef:Graag ontopic. Ik wil graag tips over hoe ik mijn vader zou kunnen overhalen om af te vallen en een gezindere leefstijl te kiezen
SindyKaya schreef:Sommige reactie's.. sode ju ik kan me voorstellen dat TS daar een beetje pissed off van word. Ik vind het alleen maar ontzettend lief van haar dat ze zich zo zorgen maakt over gaar vader
TS ik denk niet dat jij je vader kan overhalen.. wel kan je naar je vader toeggaan en met hem en serieus gesprek te beginnen. Dat jij je erge zorgen maakt en dat jij hem graag wilt helpen bij het afvallen. En misschien ook wel meerdere mensen. Schrijf hem des noods een brief. Maar maak hem vooral goed duidelijk dat jij en je broertje flinke zorgen om hem maken. Dat is zover het enige wat je kan doen denk ik.
Succes!!
Marit schreef:Mensen die zeggen 'hij moet niks' vind ik niet helemaal juist.
Als je er voor kiest kinderen te nemen is dat een wel overwogen besluit, en dat betekend dus ook dat je ervoor kies verantwoordelijkheid te nemen en voor ze te zorgen tot ze minstens 18 zijn. Als jullie allen weten dat je moeder binnenkort niet meer in leven zal zijn, komt alle verantwoordelijkheid dus op de vader neer. Als hij ervoor kiest om zich vol te eten met groot risico op vroeg sterven, dan faal je gewoon in die verantwoordelijkheid. Je laat ze dan gewoon in hun eentje achter. Hij is dan nog de enige ouder, de enige die voor de kinderen kan zorgen. Lijkt me dat dat toch al genoeg motivatie is.
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar zolang jullie onder de 18 zijn vind ik dat hij wel degelijk 'moet'. Voor je kinderen moet je kunnen zorgen, anders had je geen kinderen moeten nemen. Wat 'ie daarna doet is zijn eigen pakkie aan.