Jong en zonder werk vanwege "ziekte"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 20:52

Ceriadwen schreef:
Dat KAN niet kiwiwitje. Echt, ik heb het tot uit den treure moeten onderzoeken ivm een rechtszaak. En je kan geen allergische reactie krijgen op Vinyl en Nitril, daar zit namelijk helemaal geen rubber in!

navraag kan je bij https://www.lumc.nl/con/2097/51364/10111203482340 doen, en zij wil je echt, echt heel graag onderzoeken dan.

Luister. Het is heel simpel. Die handschoentjes heb ik en heb ik gebruikt. In de eerste halve maand vrij weinig tot niks aan reactie maar daarna toch ook. En opzwellende handen met blaren onthou ik echt wel. Het enige is dat ik daar niet op reageer als ik ze heel even aan heb maar wel bij dagelijks gebruik. Als ik toch 100%zeker weet dat ik op vinyl handschoenen reageer dan kun je roepen tot je een ons weegt maar het is gewoon zo. Punt klaar uit
Overigens alle handschoenen zonder poeder!

Ceriadwen

Re: Jong en zonder werk vanwege "ziekte"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:57

Dan zou ik als ik jou was contact opnemen met prof dr Zuuren van het LUMC want die wil dan heel graag onderzoek op jou verrichten want je bent daar echt uniek in.
Anders stuur me even in een PB jouw contact gegevens dan vraag ik of zij contact met jou opneemt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:59

Sjeuh, je wordt dus van kastje naar de muur gestuurd..belabberd hoor..
Een tip; sta morgen lekker bijtijds op meid, maak een stappenplan, een lijstje..wie je allemaal moet benaderen en afspraak bij sociale zaken staat op nr 1, of je doet dit via je digid..Zorg dat je je legitimatie en al je gegevens meeneemt/bij de hand houd. Iedereen heeft recht op bijstand, niet iedereen wil alleen aan de eisen voldoen, om die bijstand te ontvangen..maar als jij medsich kunt aantonen dat je aangepast werk nodig hebt, wellicht dat je dan voor de Wia oid (voormalig wayong) in aanmerking komt..

Dan die homeopaat, heb je een aanvullende alternatieve verzekeringspakket? VErbaasd me nl dat de homeopaath nl nu niks kan nog en ermee bezig is..voor elk mens, hoe gezond ook, kan er eigenlijk altijd wel iets gemaakt worden bijwijze van. Je hebt gerichte klachten en gerichte vragen, dus die zou je in feite meteen kunnen helpen hoor?
Nadeel, je moet het maar net kunnen betalen..homeopaten zijn meestal best kostbaar een 1e keer, maar als je het kan missen, er gaat een wereld voor je open..dus mocht dat nog lukken van je spaarcentjes, zoek het toch eens goed uit..want al kun je je probleem maar minimaliseren, dan heb je de helft al gewonnen en kun je weer een hoop fijne dingen en toekomst opbouwen :)
Ga eens kijken op leuk banen, niet perse om op te solliciteren, maar om een doel voor jezelf op te stellen. Op dit moment kun je je opleidingen niet gebruiken om werk in te vinden, wegens je allergieen..dus er moet een duidelijk plan van aanpak voor jezelf komen. Wat wil je, wat kun je en hoe zie je je toekomst?

Komt wel goed hoor ;) je moet alleen eveneen duidelijk stappenplan hebben en veel mensen hier hebben je zo te zien mooie tips gegeven! Zet m op meid!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 21:22

Dankje amy!
Stappen plan zijn we inderdaad mee bezig. Nja weet je wat t is met de homeopaat.. We willen eigenlijk zo min mogelijk gebruiken. Dus is hij nu aan het kijken wat makkelijk te combineren valt.. En dan is het de vraag hoe duur dat geintje gaat worden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:34

Oh joh,ja dat is anders dan dat ik gewend ben van 2 homeopaten waar ik eens geweest ben..(daar betaalde ik bij de ene 80euro voor intake en de korreltjes en dat duurde een uur, met vooraf vragenformulier invullen en bij de ander zelfs 120euro, maar daar zat alles al bij inbegrepen en dat duurde ook een uur..
Dus het is in jouw geval alles behalve handig dat je niet weet waar je financieel aan toe bent..trouwens, in ieders geval..er staat een vast tarief voor een consult nl en idd afhankelijk van wat je gaat gebruiken maakt het de prijs. Tenzij dat zoals in mij geval al aanwezig was, vaststond..kreeg gewoon alles wat ik nodig had en ortemoleculaire suplementen moest ik wel zelf betalen. (die heb ik toen dus ook niet genomen)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 21:45

Ja ik ben ook benieuwd want ga der geen godsvermogen voor over. Want als ik het vermijd heb ik vrij weinig last.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:27

Ja, ervoor over hebben tegen een x-bedrag, met een zeer aanwezige kans dat het verbeterd en je dus ook weer meer kansen in je toekomst hebt, op de arbeidsmarkt en plezier in je leven..is wel erg veel waard hoor ;)
In jouw geval, je kan tegen zo weinig dingen, dat iets vermijden best een opgaaf is? Als je nou in de 70 bent, dan leg je je daar makkelijker bij neer denk ik, maae om op je 19e al van alles niet meer te kunnen, door een jezelf opgelegde beperking (vermijden), das best pittig hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 11:35

Nja het speelt vanaf mn 14e of 15e al en huisarts kon niks vinden behalve leer der maar mee leven.. Dus nja weet niet beter.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:29

Maar ts heeft geen recht op bijstand als ze bij haar vriend woont en al die mensen wel gewoon werk hebben, tenzij je met zijn allen onder het minimum terecht komt.
Bij bijstand kijken ze naar het totale inkomen van alle bewoners in dat huis. Heel zuur dat wel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 12:44

Ik "woon" thuis. En daarbij ga ik niet op de zak van de ouders van mijn vriend teren. Hun zijn beide 65+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:47

Ts, heb je al omscholing overwogen? :) ik weet niet welk niveau je hebt gedaan, maar je kan in aanmerking komen weer voor stufi.
Je woont thuis, dus dat is gunstig immers. Je hebt een dak boven je hoofd en daar hoef je gelukkig niet aan te denken :)

Postvoorbereiden met katoenen handschoenen aan lijkt mij ook wel mogelijk toch?

Het is makkelijker te kijken naar wat je wel kan; schrijf voor jezelf eens een lijst op wat geen probleem is in bv het huishouden. Strijken? Afwas doen? Stofzuigen? Boodschappen doen? Honden uitlaten? Oppassen? En kijk vanuit dat lijstje welke beroepen mogelijk zijn. Kun je zelf je drinken in schenken? Dan kun je denken aan bv achter de bar staan (alleen inschenkgedeelte) bij bv een groot feest of sportwedstrijd.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:02

Je staat bij je moeder ingeschreven snap ik. Dan krijg je alsnog geen bijstandsuitkering omdat je moeder die krijgt. Je krijgt geen bijstandsuitkering per persoon maar met elkaar.
Stel, ik zou een uitkering bijstands uitkering aanvragen en werk totaal niet. Ik krijg 1200,- netto per maand, dat is het minimum. Dan heeft mijn dochter die werkloos wordt en geen recht op ww heeft niks. Ander voorbeeld: Mijn dochter werkt en verdient 500,- per maand, mijn bijstandsuitkering wordt dan gekort en dan krijg ik nog 700,- per maand.

Ik zou zo ook even niet weten hoe je het allemaal kan oplossen.
Misschien kan je voor gedeeltelijk af laten keuren al wordt dat wel heel lastig.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:15

Er zijn zat goedkopere mogelijkheden dan het LOI, en vaak voor de helft van wat het bij het LOI kost.
En nóg goedkoper kan ook zoals Studieplan en Laudius, maar bij de laatste is het soms de vraag hoe goed je de helpdesk kunt bereiken is als er problemen zijn.
Maar bij Laudius kun je bijvoorbeeld ook je studie online volgen, of downloaden op je computer, en dat zou je kunnen doen om bepaalde "kantoorvaardigheden" op te kunnen doen, op weg naar werk... kost geen drol. Ik zou het zéker proberen...

Oh ja, en je kunt ook aanbiedingen van andere cursussen in de gaten houden natuurlijk. Houd er wel rekening mee dat de examenkosten soms wel en soms niet bij de prijs inbegrepen zijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:04

wemkelover schreef:
Je staat bij je moeder ingeschreven snap ik. Dan krijg je alsnog geen bijstandsuitkering omdat je moeder die krijgt. Je krijgt geen bijstandsuitkering per persoon maar met elkaar.
Stel, ik zou een uitkering bijstands uitkering aanvragen en werk totaal niet. Ik krijg 1200,- netto per maand, dat is het minimum. Dan heeft mijn dochter die werkloos wordt en geen recht op ww heeft niks. Ander voorbeeld: Mijn dochter werkt en verdient 500,- per maand, mijn bijstandsuitkering wordt dan gekort en dan krijg ik nog 700,- per maand.

Ik zou zo ook even niet weten hoe je het allemaal kan oplossen.
Misschien kan je voor gedeeltelijk af laten keuren al wordt dat wel heel lastig.

Jij weet duidelijk niks van de bijstand.... 1200 netto per maand in de bijstand? Wauw, dat was leuk geweest al die jaren! Maar helaas, dat haal je niet hoor.
Ze krijgt misschien geen volledige bijstand en in elk geval de toeslag voor 1 persoon niet, maar ze heeft wel recht op iets. Hoeveel en hoe en wat precies, kan ze allemaal online nazoeken. Simpelweg aanvragen die hap. Heb je dat inmiddels gedaan TS?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:13

Dat bedrag was even fictief want weet de perciese bedrage niet het gaat erom hoe het werkt. Ik weet er wel wat van heb er zelf bijna in gezeten. Vorig jaar ook rond deze tijd. Ik had net op tijd werk gevonden maar alles was al in werking gezet. Mijn vriend die werkte ook, en ik werd aagevuld tot het minimum wat we same hadden.

Waarom denk je tijd terug dat heel nederland op zijn kop stond en werkende kinderen in een keer noodgedwongen het huis uit gaan als ouders een bijstandsuitkering aanvragen? Heeft allemaal in de krant gestaa en op het nieuws geweest.

Voor de rest mag je wle normaal reagere hoor en niet zo aanvallend worden.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:22

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:48

vuurneon schreef:
Ts, heb je al omscholing overwogen? :) ik weet niet welk niveau je hebt gedaan, maar je kan in aanmerking komen weer voor stufi.
Je woont thuis, dus dat is gunstig immers. Je hebt een dak boven je hoofd en daar hoef je gelukkig niet aan te denken :)

Postvoorbereiden met katoenen handschoenen aan lijkt mij ook wel mogelijk toch?

Het is makkelijker te kijken naar wat je wel kan; schrijf voor jezelf eens een lijst op wat geen probleem is in bv het huishouden. Strijken? Afwas doen? Stofzuigen? Boodschappen doen? Honden uitlaten? Oppassen? En kijk vanuit dat lijstje welke beroepen mogelijk zijn. Kun je zelf je drinken in schenken? Dan kun je denken aan bv achter de bar staan (alleen inschenkgedeelte) bij bv een groot feest of sportwedstrijd.

Leuk idee, en te proberen uiteraard. Alleen: als je ook maar íets trager bent dan de anderen, en dat ben je snel met katoenen handschoenen, lig je er binnen 2 weken uit. Al zou je er misschien met een rubberdopje erop wat sneller kunnen werken, het gevaar is daarbij wel: als je zweet loop je risico dat je toch nog in aanraking komt met rubber.
(Ik heb zelf ervaring met katoenen handschoenen vanwege dyshidrotisch eczeem...)
Ik zou het wel eerst overleggen met een arts.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:52

TS ik vind het een raar verhaal dat je niet in aanmerking kan komen voor de WAJONG. Ikzelf ben licht autistisch en heb ook een WAJONG gekregen. Je moet nl eerst een medische keuring hebben gehad voordat ze ook maar kunnen besluiten om je af te keuren. Wel is hierbij een duidelijke diagnose van belang. je kan het aanmeldingsformulier op de site van het UVW downloaden, uitprinten, invullen en opsturen. ze gaan je dan vanzelf uitnodigen voor een gesprek en keuring

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:57

vuurneon schreef:

Niet aanvallend bedoeld verder, maar wat betreft dingen inschenken.
Vraagje aan TS hoor, zien je handen er altijd normaal uit? of zien ze er ook raar uit.
Heel banketstaaf misschien maar ik kan me voorstellen dat de horeca vaak wat moeite heeft met iemand die uitslag op zijn handen heeft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 18:59

Mijn handen zien er vaak "vies" en kapot uit. Gemeente wil ook niks doen en wajong aanvraag is eergister verstuurd!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:44

Is er iets wat je wel kan of graag wil doen TS?
Mijn handen zien er ook vaak "vies" uit. Ik heb ook eczeem op mijn handen, en net zoals jij heb ik ook blaasjes die bijzonder pijnlijk zijn, vooral als de blaasjes gaan "groeien" ze gaan open en worden "grote" blaren. Mijn handen zien er niet uit en zijn erg pijnlijk en de "vellen" hangen er soms langs. Een fles drinken of een pot groente/ jam ik kan het 9 van de 10 keer niet eens open maken..
Ik kan niet tegen parfum, zeep, poetsmiddelen, nikkel, rubberachtige dingen, dieren, stress en een hoop andere dingen zelfs "te veel" water kan irritatie opwekken.
Ondanks dat heb ik altijd gewerkt, ook met verse producten,groente en fruit, kaas en vleesbeleg, gebak.
Ik heb eigenlijk nooit geen problemen daar mee gehad. Sinds een aantal jaar werk ik bij de post. Elastieken zijn bij tijd en wijle erg irritant/ pijnlijk. 's avonds voordat ik naar bed ga smeer ik mijn handen goed in met creme van de dokter dat verzacht en helpt mijn handen helen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:45

Ceriadwen schreef:
Dan zou ik als ik jou was contact opnemen met prof dr Zuuren van het LUMC want die wil dan heel graag onderzoek op jou verrichten want je bent daar echt uniek in.
Anders stuur me even in een PB jouw contact gegevens dan vraag ik of zij contact met jou opneemt.

Mooi aanbod!
Helpt je ook in je aanvraag voor een wajong.
Hoe meer feiten, doktoren en therapie inzet hoe beter.

Wat zou je willen doen binnen je mogelijkheden?
Vanuit huis achter de laptop werken een optie?
Callcenter medewerkster?