Ogen laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:46

Ik wil ook graag mijn ogen laten laseren, helaas is mijn sterkte nog steeds niet stabiel, ik zit nu onderhand op de -8.... Ik hoop dat het snel stabiel wordt zodat ik eindelijk zonder die verschrikkelijke bril en lenzen kan.

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:42

emr schreef:
Ik wil ook graag mijn ogen laten laseren, helaas is mijn sterkte nog steeds niet stabiel, ik zit nu onderhand op de -8.... Ik hoop dat het snel stabiel wordt zodat ik eindelijk zonder die verschrikkelijke bril en lenzen kan.

Jeetje dat is balen! Je ogen moeten een jaar stabiel zijn ofzo toch ?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:43

Skinnylove schreef:
emr schreef:

Jeetje dat is balen! Je ogen moeten een jaar stabiel zijn ofzo toch ?

Ja klopt en je moet minimaal 2 weken je lenzen uit hebben voor het voor onderzoek, ook niet erg fraai. :o :')

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:13

emr schreef:
emr schreef:

Nee dat wordt voor 2 weken blind door het leven :')

Skinnylove

Re: Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:23

Ik vind het ook erg lastig om te besluiten waar ik het wil doen, of Vision Kliniek of Bergman Clinics.. lastig!!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:37

Ik laat komende donderdag mijn ogen laseren bij Bergman

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 07:42

Nou voor mij helaas toch nog geen ogen laseren, ze zijn na een jaar weer een stuk achteruit gegaan.. :n domper.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 07:50

Ik denk er ook al jaren over na, maar vind het doodeng.. Als er wat gebeurd ben je zoiets belangrijks kwijt, je zicht..
Zou het heel graag willen want heb nu lenzen, maar toch al na een halve dag last van mn ogen, een bril dragen is ook niet altijd een pretje zoals jullie wel weten en je ziet er meteen zo anders uit..
Ach al 12 jaar lenzen, ben nu 24 dus we kijken het nog even aan..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 07:52

Ik heb in maart mijn ogen laten laseren bij Visus in Rotterdam. Ik ben er erg blij mee want had eerst -7 dus het is super fijn om wakker te worden en te kunnen zien.
Helaas heb ik als ik wakker word iedere dag nog droge ogen, ze zeggen dat het nog bijtrekt. Voor de behandeling had ik ook al droge ogen..

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:06

BelleTessa schreef:
Ik denk er ook al jaren over na, maar vind het doodeng.. Als er wat gebeurd ben je zoiets belangrijks kwijt, je zicht..
Zou het heel graag willen want heb nu lenzen, maar toch al na een halve dag last van mn ogen, een bril dragen is ook niet altijd een pretje zoals jullie wel weten en je ziet er meteen zo anders uit..
Ach al 12 jaar lenzen, ben nu 24 dus we kijken het nog even aan..

Dat is wat mij ook zo weerhield, het zijn inderdaad toch je ogen waar je je hele leven mee moet doen. Maar na al die postieive reacties om mij heen trekt me dat toch wel over de streep en stond ik echt op het punt om het te doen. Totdat mijn ogen nu dus zijn afgekeurd. -O-

Maar inderdaad, lenzen zijn echt geen pretje en met bril zie je er inderdaad zo anders uit.. wat mij ook gewoon erg onzeker maakt.

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:06

Suuszels schreef:
Ik heb in maart mijn ogen laten laseren bij Visus in Rotterdam. Ik ben er erg blij mee want had eerst -7 dus het is super fijn om wakker te worden en te kunnen zien.
Helaas heb ik als ik wakker word iedere dag nog droge ogen, ze zeggen dat het nog bijtrekt. Voor de behandeling had ik ook al droge ogen..

Heerlijk lijkt me dat! Kan ook niet wachten tot het moment dat mijn ogen eindelijk stabiel zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:25

Ik heb ook heel lang geleden mijn ogen laten laseren en iedere dag nog blij mee.
Zou wel rond mijn 45ste een leesbril krijgen en die heb ik nu ook maar ik had het jaren eerder moeten doen

Heb het bij carevision in Rotterdam laten doen, zaten toendertijd op Zuidplein

Nooit geen spijt van gehad als je de kans krijg... doen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 06:16

Zenuwen! Vandaag is de laatste dag dat ik pas begin te leven als ik mijn bril opzet! Vanmiddag om 14.45 staat de afspraak bij Bergman. Daarnaast blijf ik met mama in een hotel in Utrecht, aangezien ik morgenochtend alweer controle heb en dat net ff wat meer rust geeft.

Spannenndddd

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:31

Paloedie schreef:
Zenuwen! Vandaag is de laatste dag dat ik pas begin te leven als ik mijn bril opzet! Vanmiddag om 14.45 staat de afspraak bij Bergman. Daarnaast blijf ik met mama in een hotel in Utrecht, aangezien ik morgenochtend alweer controle heb en dat net ff wat meer rust geeft.

Spannenndddd

Succes vandaag!! Ik ben benieuwd naar het resultaat

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:59

Ik ook XD

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:17

Succes Paloedie!

Ik zit er ook al jaren over te piekeren en heb inmiddels ook al de folder van Bergman in huis, maar ik stel het allemaal uit (angst)
Een vriendin van mij heeft het net een paar maandjes geleden bij Bergman laten doen en is er heel blij mee.
Op dit moment heb ik nachtlenzen en ik vind dat de "minst slechte" optie want ik ben absoluut geen bril drager en daglenzen zijn ivm irritatie ook niet aan mij besteed.
Ik lees nog even mee in dit topic en wie weet durf ik binnenkort de stap ook te wagen. :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:26

Ik zeg. .. doen.
Je krijgt er geen spijt van.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:32

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:12

Ik heb het gewoon gedaan! Whoho. Typ later even een verslagen, mn ogen moeten weer even aan het licht wennen

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:43

Paloedie schreef:
Ik heb het gewoon gedaan! Whoho. Typ later even een verslagen, mn ogen moeten weer even aan het licht wennen

Ben benieuwd!

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:50

Ik heb ook één oog waar ik maar ongeveer 10% mee zie, mijn ouders hebben het er ook al wel eens overgehad of ik m niet wou laten laseren :Y)
Maar ik lees nu net het topic door en zie dat je 'maar' +4,5 mag hebben, laat mijn oog nou tussen de +6 en +6,5 zitten...
Ik draag nu ook geen bril/lenzen, nooit gedaan ook. Maar merk nu ik een rijbewijs heb dat het best lastig is om zonder linkeroog auto te rijden :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:53

Interessant topic, ik ben het namelijk ook van plan. Wel pas over een aantal jaar en als mijn ogen stabiel zijn natuurlijk. Ik zit nu op ongeveer -3.0 en -3.5 :) Ik begin het toch wel zat te worden die lenzen, heb er 's avonds vaak last van en laat ik nou net weer een hekel hebben aan mijn bril :=

Eerst maar even gaan sparen :P

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:57

Ik hoop met een paar weken/maanden het ook te laten doen. Bij lasercentrum drechtstreek. Maar vind het wel super spannend! Moet wel kijken of ik inderdaad ook geschikt ben.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:01

Ik wil ook gaan sparen, helaas zit ik met nog een studie die ook betaald moet worden en een vakantiebaantje lijkt er nog niet echt in te zitten met mijn leeftijd. Dus dat word denk ik weer uitstellen.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:05

Hmm, toch veel positieve reacties hier zie ik!
Ik heb -5,75 en -6 en cilinder aan beide ogen.
Echter heb ik nu siliconen lenzen die je wat langer in kan houden als normaal.
(Alhoewel ik deze vaak dag en nacht inhoud, 's ochtends wat vloeistof in mijn ogen spuit en nergens last van heb... niet de juiste manier ik weet het)
Maar toch lijkt me laseren ook wel fijn, nooit meer wazig zien zonder lenzen :j