Waar ik altijd bang voor was, is gebeurt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:20

AmoorM schreef:
Ik heb als avond eten 2x krentenbol met kaas gehad, 2X z'n ronde maltezer cracker met jam en 3 gewone crackers met smeerworst.
3 aardbeien.

Maar ik heb nu nog steeds een honger gevoel. Wel heb ik al de hele dag geen cola gehad.

Zie dit als ontbijt.....als je weinig eet, gaat je lichaam op de spaarstand , dit is niet voedzaam....geen volwaardige voedingswaarde......dit is een insulinepiek met honger erna de kaas en smeerkaas, allebei nepvoedsel zet aan als vetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:21

__Leonie schreef:
Waarom neem je niet normaal avond eten met groenten, koolhydraten en eiwitten?
Bij wat je nu hebt gegeten zit ook dan niets waar je lichaam echt iets aan heeft.

Wij eten smiddags warm, nouja soep en vlees. Ik ben geen soep eter dus werdt het alleen vlees.

Anoniem

Re: Waar ik altijd bang voor was, is gebeurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:22

Ik heb helemaal niet door dat ik zo weinig eet..
Ik heb een kleine maag en zit snel vol... Maar het honger gevoel komt snel terug..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:23

AmoorM schreef:
__Leonie schreef:
Bij wat je nu hebt gegeten zit ook dan niets waar je lichaam echt iets aan heeft.

Wij eten smiddags warm, nouja soep en vlees. Ik ben geen soep eter dus werdt het alleen vlees.

?????

AmoorM schreef:
Mijn middag eten verschilt ook erg, of het is een Italiaanse bol gezond, of een kleinere broodje brie met sla en komkommer of zachte bolletjes met smeerworst van huis mee genomen.
Als ik thuis kom heb ik op de een of andere manier hele erge honger.
Als avond eten, eten wij altijd aardappels, groente en vlees. Nu ben ik niet dol op vlees dus dat als ik meestal over.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 09-02-14 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:23

Het gaat er niet om hoeveel het nu is. Maar om wat het is.
Zoals ik al zei heeft je lichaam hier gewoon niet aan. Het zijn allemaal loze calorieen.
Waar zijn je groente vol vitamines en vezels? Je vlees of vervanger vol eiwitten?
Je lichaam schreeuwt waarschijnlijk gewoon om voedingsstoffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:24

Soep en vlees? Hoe is dat? Is dat een stukje vlees en dan soep? Groentesoep? Als je dat in de avond eet....en dan tussen de middag gewoon een groot bord met groenten, rijst of aardappelen en dat stukje vlees en in de avond soep met een broodje...dan heb je echt gegeten die dag....dan nog een flink ontbijt met gezonde voedzame voedingsmiddelen om je vitamines en mineralen binnen te krijgen..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:24

Eet je nou 's middag's warm of 's avonds? En eet je nou wel vlees of niet?

TS, ik zou echt een afspraak maken bij de huisarts. Dit komt bij mij over als een (beginnende) eetstoornis.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:26

muntdrop schreef:
Raponsje schreef:
Alleen biologische pindakaas is goed voor je. De normale supermarkt pindakaas zit naast vetten ook vol met troep.

Dat valt nog best mee. In een pot calve pindakaad zit 85% pinda, plantaardige olie, plantaardig vet en zout. Tuurlijk is een pindakaas met 100% pinda beter, maar als je calve vergelijkt met bijvoorbeeld jam of chocopasta zou ik toch liever voor de calve gaan :). Het beste check je even het etiket. In light pindakaas zit minder vet, maar dan doen ze er wel suiker doorheen :')

"Supermarkt pindakaas" is geen gezond brood beleg, maar gewoon zoet. Dat moet je dus maar met mate eten.

In elk product met minder of 0% vet zit altijd meer suiker dan in het originele product.

TS eet de hele tijd incomplete maaltijden. Het lichaam schreeuwt om voedingsstoffen maar krijgt die niet.
Dus heeft TS de hele tijd honger, want het lichaam is niet verzadigd. Ook al stop je er 50 repen Mars in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:32

HorseTopShop schreef:
[qaardappelen moorM"]
__Leonie schreef:

?????

AmoorM schreef:
Mijn middag eten verschilt ook erg, of het is een Italiaanse bol gezond, of een kleinere broodje brie met sla en komkommer of zachte bolletjes met smeerworst van huis mee genomen.
Als ik thuis kom heb ik op de een of andere manier hele erge honger.
Als avond eten, eten wij altijd aardappels, groente en vlees. Nu ben ik niet dol op vlees dus dat als ik meestal over.
[/quote]

Zondags eten wij nooit aardappelen, groentes etc

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:35

Niet mee eens. Ik heb hier een pot biologische 100% pinda pindakaas staan van de tuinen (wel heel lekker trouwens!!) en daar zit meer suiker in dan in calve (wel de gewone, dus niet de light of die met stukjes noot). Wel zit er meer eiwit in de bio en minder vet. Maar om nou te zeggen dat supermarkt pindakaas troep is, dan kun je meteen ook een heleboel andere dingen uit de supermarkt vermijden. Als je je 100% pindakaas alsnog een een supermarkt witbrood smeert, er een glas cola bij neemt en nog wat koekjes erbij eet is het alsnog een beetje jammer :)

B-merken zoals ah huismerk bevatten volgensmij wel toegevoegd suiker. Maar daarom zou ik dus even het etiket checken.
Laatst bijgewerkt door muntdrop op 09-02-14 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:37

Wij eten door de weeks savonds warm.
Meestal aardappelen, groentes en vlees. Omdat er aardappelen en groentes zijn eet ik niet altijd vlees.

Zondags eten wij altijd soep en vlees.
Omdat ik geen soep eter ben, eet ik toch maar vlees.

Zaterdag is patat dag.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:37

probeer 's ochtends een broodje (of 2) te eten, tussen de middag een broodje (of 2 natuurlijk) en 's avonds warm eten dus aardappelen groente en vlees. tussendoor natuurlijk zo min mogelijk snoep etc. maar juist gezonde dingen zoals fruit.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:51

muntdrop schreef:
Niet mee eens. Ik heb hier een pot biologische 100% pinda pindakaas staan van de tuinen (wel heel lekker trouwens!!) en daar zit meer suiker in dan in calve (wel de gewone, dus niet de light of die met stukjes noot). Wel zit er meer eiwit in de bio en minder vet. Maar om nou te zeggen dat supermarkt pindakaas troep is, dan kun je meteen ook een heleboel andere dingen uit de supermarkt vermijden. Als je je 100% pindakaas alsnog een een supermarkt witbrood smeert, er een glas cola bij neemt en nog wat koekjes erbij eet is het alsnog een beetje jammer :)

B-merken zoals ah huismerk bevatten volgensmij wel toegevoegd suiker. Maar daarom zou ik dus even het etiket checken.

Ik heb geen idee welke merken jullie in Nederland in de schappen hebben staan.
Maar ik kan gewoon pindakaas kopen zonder suiker en zonder toegevoegt zout.

Ik ben dietiste en voedingsdeskundige en mag dus wel zeggen dat een heleboel zoet broodbeleg troep is ja. Weet precies wat er in zit en wat het met je lichaam doet.

Het kan geen kwaad om het af en toe te eten, maar het voegt helemaal niets toe aan je lichaam.
Dus waarom zou je dan aanraden om het te eten? Dan kan TS beter kipfilet op brood doen.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:06

eventueel kun je ook hier eens wat ervaringen lezen?
[HK] Diëten en afvallen deel 5!

Let wel goed op met wat je eet, goed ontbijt en dan gevolgd door goede lunch avondmaaltijd is belangrijk.
Ik at ook niet goed tot half jaar terug, toen ben ik naar dietiste gegaan.
smorgens at ik wel een goed ontbijt maar at verder nix en dan 'savonds veel te veel warm eten.
Hierdoor ben ik ongemerkt ook veels te veel aangekomen.
Nu ik mezelf 'dwing' om op te letten en elk tijdstip gezond te eten (ontbijt, 10u tussendoortje, 12u lunch, 15u tussendoortje, 17u avondeten 21u tussendoortje) ben ik al 11kg afgevallen.
En natuurlijk bewegen :)

Maar ik denk als ik het lees dat jij niet precies weet wat gezond eten is.
Ik lees ook dat je soms een zakje drop haalt en er wat van eet als je zin hebt. Dit is geen 'gezond tussendoortje'. Ik dacht ook altijd dat ik geen 'honger' had, maar nu ik mezelf gedwongen heb om op te letten wat ik eet heb ik nu toch vaker op de tijdstippen die ik hierboven noem wat trek. En doordat mijn lichaam niet meer hoeft te 'verzamelen' blijft het gezond en valt het af.

De tip, ga eens naar een dietiste is helemaal niet zo gek. Ze kan je gewoon wat informatie geven en kijken wat jij nodig hebt op een dag, afgaande van je bewegingen.

Succes!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:08

Raponsje schreef:
muntdrop schreef:

Ik heb geen idee welke merken jullie in Nederland in de schappen hebben staan.
Maar ik kan gewoon pindakaas kopen zonder suiker en zonder toegevoegt zout.

Ik ben dietiste en voedingsdeskundige en mag dus wel zeggen dat een heleboel zoet broodbeleg troep is ja. Weet precies wat er in zit en wat het met je lichaam doet.

Het kan geen kwaad om het af en toe te eten, maar het voegt helemaal niets toe aan je lichaam.
Dus waarom zou je dan aanraden om het te eten? Dan kan TS beter kipfilet op brood doen.

Dat kan in Nederland ook gewoon. Ik heb het dus over een biologische pindakaas die uit 100% pinda bestaat en waar geen suiker of zout aan is toegevoegd, maar toch meer suiker bevat dan een supermarkt pindakaas :).

Je zegt nu opeens dat alle zoete broodbeleg troep is. Wat bedoel je hiermee, jam, chocopasta, pindakaas? Ik heb het hier alleen over pindakaas he. En pindakaas voegt wel degelijk wat toe aan je lichaam. Er zitten gezonde vetten in, bevat veel vitamine e en het schijnt dat pinda's en pindakaas het hongergevoel stilt.

Tuurlijk kan ts ook kipfilet op brood doen. Zeg ook niet dat ze verplicht pindakaas moet eten. Maar het is zeker geen verkeerd broodbeleg. Tuurlijk moet je niet de hele pot in èèn dag opeten he.

In de kipfilet hier zit trouwens ook niet alleen maar kip, valt echt heel erg tegen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:10

Niks is meer puur, of je moet het zelf maken, kweken, fokken....

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:13

russel schreef:

Het hoeft ook niet puur te zijn, maar je kunt wel voor betere alternatieven kiezen.

Een stuk pure chocolade eten is goed voor je lichaam.
Een boterham met nutella niet. Om maar een voorbeeld te noemen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:16

Raponsje schreef:
russel schreef:

Het hoeft ook niet puur te zijn, maar je kunt wel voor betere alternatieven kiezen.

Een stuk pure chocolade eten is goed voor je lichaam.
Een boterham met nutella niet. Om maar een voorbeeld te noemen.

Precies :).

Het is soms alleen wel lastig hoor. Vleeswaren voor op brood waar zelfs nog suiker aan wordt toegevoegd, nog wat kleurstof om het wat mooier te maken. Slaat eigenlijk helemaal nergens meer op.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:23

Overal wordt wat aan toevoegt. Een stuk droge zalm bevat bijvoorbeeld ook kleurstof.
Alleen wilde zalm is roze. De zalm die wij in de winkel of op de markt kopen bevat kleurstof omdat gefokte zalm wit van kleur is en dat verkoopt niet.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:31

Hoi hoi, ik denk ten eerste dat je gewicht ook echt prima is. Ik woog 78 met mijn 1,69 en dat vond ik echt teveel. Daarnaast vond ik mezelf te snel moe (ook al vonden anderen dat onzin) en dat eet ik aan suiker, Ik heb toen besloten dat ik maar 1 zoetmoment per dag mocht (anders lukt het toch niet) en dat ik ook gewoon Nutella enzo op brood mocht voor ontbijt maar dat ik verder geen suiker meer wilde eten...tenminste als snoep enzo. Ik ben nog niet begonnen met het kijken naar waar suikers in zitten qua eten, maar ik ben afgevallen naar 71 kg. Ik was ooit eerder al gestopt met frisdrank (veel cola) drinken vanwege een weddenschap met iemand die zwanger was en niet wilde stoppen met roken. Ik ging me daar zoveel beter van voelen, dat ik nooit meer gestart ben. Nu ja heel af en toe een beetje fris. Ik heb zoals iemand anders al zei wat blikjes fris in huis, voor als ik er wel trek in heb.

Waar ik nu ook achter ben is dat sinds ik magnesium bij ben gaan slikken, ik veel relaxter ben geworden, maar ook makkelijker van chocolade afblijf. Misschien voor jou ook een tip? Ik ben sowieso veel rustiger in mijn hoofd geworden...daar deed ik het ook voor. Wat voor de paarden werkt...

Succes met je afvallen...ik denk echt dat je niet per sé hoeft af te vallen maar ik voel me veeel fijner sinds ik minder suiker eet, dus wie weet...

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:48

Dat is ook geen avondeten... Je krijgt ontzettend veel troep binnen qua beleg (2x jam 3x smeerworst 2x kaas) en verder niks dat echt goed vult... Oftewel; suikerpiek en vervolgens wil je lichaam meer ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:52

Oh nog een tip! Ik was ook nooit dol op vlees en aardappels etc. Liefst at ik alleen groente maar daar kan je ook niet op overleven. Wat voor mij het beste werkt is om het gewoon zo snel mogelijk naar binnen te proppen en dan als laatste de groente :'). Nu valt dat proppen ook wel mee want ik eet nog steeds belachelijk langzaam, maar eerst liet ik het altijd voor het laatst en dan was het al koud en helemaal niet meer lekker :').

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:54

er is een verschil tussen dun en fit zijn en het laatste wil je zijn... zoek maar eens op youtube optimavita

edit: vetverbranden, hoe doe je dat? is een titel van die filmpjes die goed is om te kijken

hebben ook een website

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:59

Het klinkt echt een beetje als een eetstoornis, ik denk echt dat je goede hulp kan gebruiken. Hier krijg je alleen maar antwoorden over wat je wel of niet moet eten. Maar een eetstoornis los je niet op met meer/minder/anders eten. Een eetstoornis moet je eerst oplossen tussen de oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:03

Kaartje23 schreef:
Het klinkt echt een beetje als een eetstoornis, ik denk echt dat je goede hulp kan gebruiken. Hier krijg je alleen maar antwoorden over wat je wel of niet moet eten. Maar een eetstoornis los je niet op met meer/minder/anders eten. Een eetstoornis moet je eerst oplossen tussen de oren.

Helemaal mee eens. Dat bedacht ik me nogmaals toen ik de op las. Het lijkt net of je vind dat je iets heel ergs heb gedaan.