Ik zie namelijk enkel gerichte onderzoeken op aantasting van genen of dat het kankerverwekkend zou zijn... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik zie namelijk enkel gerichte onderzoeken op aantasting van genen of dat het kankerverwekkend zou zijn... Vjestagirl schreef:Bizzybijtje schreef:Mag ik dat onderzoek dan eens zien?Ik zie namelijk enkel gerichte onderzoeken op aantasting van genen of dat het kankerverwekkend zou zijn...
Zodra ik zin heb om te zoeken zal ik voor je gaan zoeken.
Bizzybijtje schreef:Vjestagirl schreef:Zodra ik zin heb om te zoeken zal ik voor je gaan zoeken.
Ga dan ook niet roepen dat er onderzoeken zijn als je niet eens de moeite neemt om zelf de "feiten" te checken.
Vjestagirl schreef:Wat Focussed aanhaalt is een officieel wetenschappelijk onderzoek, op de correcte manier uitgevoerd, en dus mogen de conclusies wel getrokken worden.
En ja: de hoofdpijn oid mag dan verdwijnen als je stopt met aspartaam, maar dat kan nog steeds placebo effect zijn. Er is in wetenschappelijk onderzoek geen bewijs gevonden dat aspartaam hoofdpijn veroorzaakt.
Janneke2 schreef:Vjestagirl schreef:Wat Focussed aanhaalt is een officieel wetenschappelijk onderzoek, op de correcte manier uitgevoerd, en dus mogen de conclusies wel getrokken worden.
En ja: de hoofdpijn oid mag dan verdwijnen als je stopt met aspartaam, maar dat kan nog steeds placebo effect zijn. Er is in wetenschappelijk onderzoek geen bewijs gevonden dat aspartaam hoofdpijn veroorzaakt.
Wat Focussed volgs mij beschrijft, is een effect waar ik niet aan twijfel.
Maak je mensen overtuigend wijs, dat *dit water* een braakmidde bevat - dan ga je braken, punt uit.
Volgende vraag: wat bewijst dit...? Volgens mij gewoon, dat we als mensen suggestibel zijn.
Aan dit soort onderzoek heb je niets, maar dan ook niets, als je wilt gaan onderzoeken "of water gezond voor ons is" - of on topic, "of aspartaam gezond voor ons is".
Ik had helemaal niks onderzocht naar aspartaam, ik stopte gewoon met zoetjes in mijn thee te doen. Had niks met de mogelijke gevolgen van aspartaam te maken, daar was ik ook altijd heel sceptisch over. Vjestagirl schreef:Maar wel dat als dus maar genoeg mensen zeggen dat een volkomen onschuldig middel gevaarlijk is, of dat inname nare gevolgen heeft, dat mensen het gaan geloven, en dus die effecten gaan ervaren.
Vjestagirl schreef:...en ook deze uitspraak vind ik eerlijk gezegd niet loupezuiver.Wetenschappelijk onderzoek heeft al aangetoond dat Aspartaam niet gevaarlijk is, en toch geloven er zát mensen dat ze er hoofdpijn van krijgen, darmklachten van krijgen etc...
Focussed schreef:Als ik de literatuur lees lijkt het dat zo'n 8% van de mensen gevoelig is voor aspartaam. Je zou best bij die 8% kunnen horen.
KingYasFenn schreef:Elke kunstmatige zoetstof wordt door 1000den teentjes gehaald voordat deze een goedkeuring krijgt of deze in voeding mag komen.
Echter elke natuurlijke stof hoeft niet getest te worden en kan dus gewoon 1000 slechte dingen bevatten maar wel in je eten zitten.
joyce schreef:Klopt.Elk E nummer is dus niet per definitie slecht