Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:51

MaNdiii schreef:
@denisebobby ja eerst een ander spul maar dat plakt ook aan je huid en na 2 weken in de zomer zit dat ook wel goed vast. Het leukste is dat je het er zelf af mag halen thuis. Dus lekker onder douche en lospeuteren maar! Haha

Ja helaas plakt die ook, wel mazzel dat je het er zelf af mag halen! Bij mij haalde een arts het eraf, eerst met een schaar met bolletje eronder (auw) en daarna stukjes er af trekken terwijl de huid lekker bleef kleven 8-)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 20:39

Veulen84

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:04

Wat is het nut van tape dan precies? Ga je daar wonderbaarlijk gezien beter van lopen?

Ik dacht dat straks de enkel al zo stijf was dat je er toch niet meer op kon staan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 21:09

Volgens mij ondersteuning omdat alles zo broos is na afloop. Maar ik heb nooit tape gehad.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:50

Nou die tape was voor mij 1 grote ramp had totaal geen nut. Kon al niet met dat gips op mijn voet staan en met tape al helemaal niet. Ben er heel verkeerd van op mijn tenen gaan lopen. Maar is ter ondersteuning en neemt nog het een en ander over.

Pauline ik heb geen idee welke je bedoeld, als ze maar helpen;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:03

Ik hoop voor iedereen dat ze snel weer uit het gips zijn en weer wat kunnen gaan doen met dit mooie weer!

even een korte update over mijn enkel:

Het gaat Goed! ik zit al op 80% volledig herstel. Behalve hardlopen en rennen doe ik (bijna) alles weer. Ik heb alleen nog niet de volledige beweging terug. Gelukkig het minst last gehad van mn enkel tijdens het paardrijden dus dat heb ik direct uit het gips weer opgebouwd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:04

Oja nog wel 2 x per week fysjo

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:49

Hoelang heb je nou uiteindelijk in het gips gezeten?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:26

1 week dat zware witte gips en 2 weken een gipswrap waar ik op mocht lopen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:43

En dan na 4 maanden nog fysio nodig? Komt dat omdat je je banden zo verrekt had?

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:25

Niet alles gelezen, maar ik heb gisteren mijn kuitbeen gebroken! Van de fiets gevallen en erg ongelukkig terecht gekomen. Tips voor slapen zijn welkom! Ik word om de 2/3uur wakker! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:49

Wat vervelend, en nog in de zomer ook! Ik had niet mijn been gebroken, maar ik zat wel 4 weken in het gips. Ik heb niet echte tips voor je, maar slik wel pijnstilling voor je gaat slapen. En eventueel 's nachts nog een keer. Maar na een tijdje, een weekje ongeveer, val je vanzelf in slaap... dan ben je zo moe.. sterkte ermee!!

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:35

DeniseBobby schreef:
Wat vervelend, en nog in de zomer ook! Ik had niet mijn been gebroken, maar ik zat wel 4 weken in het gips. Ik heb niet echte tips voor je, maar slik wel pijnstilling voor je gaat slapen. En eventueel 's nachts nog een keer. Maar na een tijdje, een weekje ongeveer, val je vanzelf in slaap... dan ben je zo moe.. sterkte ermee!!

Ja, flinke pech weer! :(
Gelukkig duurt het voor mij nog 5 weken tot zomervakantie. En zit ik in de vakantie al in loopgips, dus geluk bij ongeluk! Ook is het een fijne breuk, en niet zo erg dat er schroeven en platen in moeten.

Gingen bij jou de 4 weken snel voorbij? Ik zie er zo erg tegenop namelijk! :(

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:37

ik kan met je mee leven ik moet nu met een brace om lopen omdat me spieren zijn geschuurt tijdens me val en me pols brak.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:41

Lovebrechtjex wat een pech. Ik heb ook niet echt tips. Ik lag met mijn been op twee kussens en sliep dan op mijn rug. Ik lag wel met mijn been buiten de dekens want die waren te zwaar ofzo. Is zondag precies een jaar geleden en nog altijd last. |(

Hoopte dat de injectie met ontstekingsremmer zijn werk zouden doen, maar nu wordt het weer erger dus ben benieuwd wat de orthopeed in augustus gaat zeggen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:42

ik mag niet windsurfen over 2 weken en dan zit ik 2 weken lang op de camping aan het water en me vriend kan dan surfen en ik niet. pff ik vind dit niet leuk maar lovebrechtjex beterschap x

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:44

MaNdiii schreef:
Lovebrechtjex wat een pech. Ik heb ook niet echt tips. Ik lag met mijn been op twee kussens en sliep dan op mijn rug. Ik lag wel met mijn been buiten de dekens want die waren te zwaar ofzo. Is zondag precies een jaar geleden en nog altijd last. |(

Hoopte dat de injectie met ontstekingsremmer zijn werk zouden doen, maar nu wordt het weer erger dus ben benieuwd wat de orthopeed in augustus gaat zeggen.

Onder m'n matras liggen 2 kussens + 1 deken helemaal opgevouwen. En zelf ligt er oo m'n matras nog 1 kussen, dus mn kuitbeen ligt wel hoog. Moest jij 6 weken in het gips? Ging dat snel voorbij?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:46

Ik heb jaren geleden mijn elleboog verbrijzeld en deze moest ook in het gips na de operatie. Ik ging echt kapot van de pijn, de dokter zei dat het normaal was.. Maar zelfs zware pijnstilling heeft niet geholpen. Drijfnat van het zweet de hele dag door, puur van de pijn. Toen ik op een dag was flauwgevallen van de pijn vond mijn moeder het genoeg. We zijn terug gegaan naar het ziekenhuis en daar bleek mijn elleboog verkeerd te zijn ingegipst.. resultaat weer een 6 uur lange operatie waar alles opnieuw is vast gezet met schroeven. Daarna ging het een stuk beter,

Een beetje pijn is normaal, maar extreme pijn is vaak geen goed teken.

Veel beterschap nog!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:53

Nou eigenlijk had ik niks gebroken, wat ik nog steeds niet kan voorstellen. Ik heb de eerste week gewoon druk verband gehad en toen 2 weken gips en 2 weken tape. Ik mocht gewoon lopen maar dat kon ik gewoon niet wat ik ook probeerde het lukte me niet. De laatste week met tape kon ik een paar pasjes zetten op mijn tenen. Normaal lopen lukt ook nog steeds niet. Maar hiervoor ben ik nu bij een orthopeed.

Ik zat ook precies met super mooi weer. Ik kon niks en zat heel saai vaak thuis een beetje voor de tv. Was blij als iemand mij eens meenam. Het duurt vrij lang, maar jij hebt nog school? Dat lijkt mij al een stuk afleiding. En zolang je er niet heel de tijd aan denkt komt het vast goed en is het zo voorbij. Voor je het weet loop je weer.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:58

veulen84 ja ik heb nog steeds fysjo, komt doordat ze dat niet hadden aangegeven in het ziekenhuis en ik dus een aantal weken aan t aanmodderen ben geweest, tot de HA zei dat ik fysjo moest. Ik loop dus wat achter in mijn herstel.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:03

Mvdende wat doet de fysio bij jou? Ik heb ook nog steeds fysio maar ben er helemaal klaar mee. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er nu maar even mee gestopt ben ( ging al vanaf oktober) en nu gewoon de oefeningen doe van de orthopeed. Ik wacht nu dan ook gewoon de orthopeed af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:03

Lovebrechjex, de eerste week ging heel traag want toen had ik nog vakantie. Daarna ging ik weer naar school en toen ging het wel sneller. Het enige waarbij ik besef had dat 4 weken best lang is, is het douchen. En elke week weer: oja, ik ga niet rijden zometeen.. Alhoewel ik daar al redelijk aan gewend was, ik rijd al sinds maart niet meer. Eerst vond ik het vreselijk langzaam gaan, maar het was goed te doen :) Alleen sommige nachten waren wel erg lang omdat het slapen met gips gewoon vreselijk is, geen enkele houding ligt lekker..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:37

lovebrechjex schreef:
Niet alles gelezen, maar ik heb gisteren mijn kuitbeen gebroken! Van de fiets gevallen en erg ongelukkig terecht gekomen. Tips voor slapen zijn welkom! Ik word om de 2/3uur wakker! :(

Ik heb zelf 3,5 week geleden me enkel gebroken. Moet nog 4 weken gips.

Eerste 2 weken zijn lastig. Daarna raak je er wel aan gewend dat gips. Slapen is eerste tijd inderdaad lastig. Deken op me voeten deed zeer, dus daar gebruikte ik een fleece plaid voor.
Verder slaap ik op mijn zij. Ik heb me linker enkel gebroken. Dus lig op me linker zij. 1 kussen onder me knie en dan geleidelijk opstapelen tot 3 onder me voet.
Moet zeggen dat het niet verkeerd ligt zo. Op me rug slapen was een ramp.

Ik vlieg na 3,5 week wel tegen de muren op. Kan totaal niet stilzitten. Heb een rolstoel dus ga geregeld even mee de hond uitlaten. Maar soms heb ik gewoon zin om het behang van de muren te krabben.

Wel lekker om bij de thuiszorgwinkel zo'n beenhoes te halen en dan lekker je been in het water te laten hangen. Zo lekker en het hielp bij mij ook echt tegen de pijn.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:46

Veulen84 schreef:
lovebrechjex schreef:

Ik heb zelf 3,5 week geleden me enkel gebroken. Moet nog 4 weken gips.

Eerste 2 weken zijn lastig. Daarna raak je er wel aan gewend dat gips. Slapen is eerste tijd inderdaad lastig. Deken op me voeten deed zeer, dus daar gebruikte ik een fleece plaid voor.
Verder slaap ik op mijn zij. Ik heb me linker enkel gebroken. Dus lig op me linker zij. 1 kussen onder me knie en dan geleidelijk opstapelen tot 3 onder me voet.
Moet zeggen dat het niet verkeerd ligt zo. Op me rug slapen was een ramp.

Ik vlieg na 3,5 week wel tegen de muren op. Kan totaal niet stilzitten. Heb een rolstoel dus ga geregeld even mee de hond uitlaten. Maar soms heb ik gewoon zin om het behang van de muren te krabben.

Wel lekker om bij de thuiszorgwinkel zo'n beenhoes te halen en dan lekker je been in het water te laten hangen. Zo lekker en het hielp bij mij ook echt tegen de pijn.

Handig inderdaad, zo'n zak! Raadde ze mij ook aan bij het ziekenhuis! :j Toch maar even bestellen dan.

Het is ook mijn linkerbeen, ik wissel af met op welke zij ik lig. Ik vind op m'n rug ook echt verschrikkelijk liggen, na een tijdje.
Ik heb het na 2 dagen al gehad, en moet nog 6 tot 8 weken :(.

Hoe deden jullie het met je paard? Ik heb vaker m'n arm gebroken gehad, maar dan kon ik natuurlijk nog lopen. Nu is het net wat lastiger. Ik baal zo erg!