beland in een depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

28kamilont28

Re: beland in een depressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 22:17

Niet goed. Een persoon die ik goed kende is op zeer vroege leeftijd overleden.
Weer een klap in het gezicht dus.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:46

Heel erg naar!
Gecondoleerd met dit verlies - en heel veel sterkte!!!

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:53

O TS wat ontzettend naar!! Gecondoleerd en heel veel sterkte!!! :(:) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:41

Ts , gecondoleerd! Heel veel sterkte!

Heb je voor jezelf al hulp gezocht?

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 21:10

Dank jullie. en wéér een tegenslag. Weer iemand die ernstig ziek is en binnenkort komt te overlijden.

Nee, nogsteeds niet. Ik durf die stap niet te nemen. Ik weet het, is het stom, het klinkt stom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:32

Het is niet stom, veel mensen durven die stap niet te nemen. Maar het punt is wel, zolang je geen hulp krijgt, kom je niet verder.
Dus probeer echt een schop onder je kont te geven, om wel naar de HA te gaan. Ook al is het zon k*t tijd...

In ieder geval heel veel sterkte met ook dit verlies binnenkort... Het valt ook niet mee voor je :(:) :(

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:33

Kun je voor jezelf misschien bedenken naar wie je het beste aandurft om naartoe te stappen met dit probleem? Zou je het liefst naar de huisarts gaan, de vertrouwenspersoon op school, de schoolarts, een bepaalde leraar, je mentor? Als je hier eens over nadenkt, dan kun je dan bekijken hoe je deze persoon gaat benaderen. (aanspreken, via email, via een afspraak) En is er iemand in je omgeving die ervan weet die met je mee zou kunnen gaan naar een van deze personen? Dat heeft bij mij heel erg geholpen. Ik vond het ontzettend eng om de eerste stap te zetten om naar iemand toe te stappen. Een vriendin van mij heb ik dit verteld en zij heeft toen een afspraak met mijn mentor geregeld. Hij was ontzettend begripvol en heeft meteen vervolgstappen genomen om me verder te helpen door met me naar de schoolarts te gaan.
Als je het naar iemand toegaan met je probleem in kleine etappes verdeeld dan wordt het misschien makkelijker voor je. Vandaar het idee om eerst te bedenken wie je in vertrouwen zou willen nemen die je ook zou kunnen helpen met vervolgstappen, en vervolgens bedenken hoe je dat het liefste aan zou willen pakken.

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 17:02

De vertrouwenspersoon is wel de persoon die ik het zou vertellen omdat die ook van mijn geschiedenis weet :)

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:13

Sorry late reactie, een tijdje niet ingelogd..

Heb je die vertrouwenspersoon ook gemaild? Je was bezig een mail op te stellen toch? Zo nee, zou ik dat eerst doen. Zo ja, heeft hij/zij daar al op gereageerd/ er contact met je over opgenomen?

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:32

Pff, nee nogsteeds niet *schaam* Ik was inderdaad bezig met het opstellen van de mail.
Ik heb van één deel van de depressie de knoop doorgehakt. Alles heb ik hopelijk netjes op een rij kunnen zetten, zoals lieveli aangaf. Punt 1 is doorgehakt.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:00

TS, wat zit jij in een afschuwelijke situatie... Het enige wat ik kan zeggen is, probeer te begrijpen dat anderen niet van belang zijn qua waarde-oordeel. Wat voor jou van groot belang is, kan voor een ander totaal niet belangrijk zijn, en ...andersom.

Probeer te begrijpen dat het enige wat telt is ...wat jij belangrijk vindt voor jouzelf! Wat wil JIJ, wat voel JIJ, hoe zie JIJ het,... dat is wat telt, voor JOU!

Pas al jij weet wat je wil, wat je voelt, en wat jij belangrijk vindt,...dan pas kan je iets betekenen voor een ander.

Pas als jij van jezelf kan houden, dan pas kan jij ook van een ander houden. De mening van een ander telt niet als het JOUW leven betreft. Elk mens is UNIEK, elk mens heeft de capaciteit om lief te hebben, om te beginnen zichzelf lief te hebben en te respecteren, om daardoor te leren een ander lief te hebben.

Begrijp dat jouw ouders werkelijk van je houden, maar het bovenstaande wellicht (nog) niet begrijpen en daarmee ongewild bij jou 'schade' aanrichten. Maar daar ben jezelf bij, JIJ kan beter weten,...neem het heft in eigen handen en RED jezelf, ...................zoek hulp bij een psycholoog. :)

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:33

Daar hoef je je niet voor te schamen hoor TS, het is ook moeilijk om de stap te zetten om om hulp te vragen. Maar het is wel belangrijk dat je hulp gaat krijgen en de enige die daar voor kan zorgen ben jezelf. En echt waar, zo'n vertrouwenspersoon gaat echt niet tegen je zeggen: nou wat stel jij je aan zeg, ga maar weer weg. En ze weet al van je geschiedenis en daar heeft hij/ze neem ik aan ook niet afwijzend op gereageerd. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om de stap naar hulp te nemen en iemand in vertrouwen te nemen om je te helpen de juiste hulp te krijgen. Maar toen ik de stap had gezet, was ik enorm opgelucht, want hoe rot ik me ook voelde, ik was op weg om naar een oplossing toe te werken. Dus, hup, stuur die mail ook al is hij niet "perfect", maak een afspraak bij de vertrouwenspersoon of bij de schoolarts en neem het heft weer in eigen hand :)

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 09:39

Dank jullie wel. Ondertussen de mail verstuurt en binnenkort gesprek

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:45

Wat goed van je! !! +:)+

Ik hoop, dat het een fij gesprek wordt, waar je echt iets aan hebt !

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 21:32

Eigenlijk zie ik erg tegen dit gesprek op. Het geeft mij het gevoel alsof ik zielig doe.

Nog een persoonlijke update. Het ging een tijdje veel beter, kon weer lachen, maar sinds een paar week gaat het weer met een dalende lijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:28

Hoi Kamilont,
Dat kan ik me voorstellen! Ik heb ook jaren mezelf 'overeind gehouden' door mezelf te vertellen "...dat het allemaal wel mee viel" (technisch heet dat een overlevingsstrategie).
En nadat ik een stukje verhaal verteld had, viel ik bijna van mijn stoel, omdat de psychologe nadenkend knikte en er verder op in ging. (Ipv een of andere bagatelliserende opmerking, dat had ik, macht der gewoonte, verwacht. )

En balen, dat het de laatste tijd weer bergafwaarts gaat!

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 19:26

Vandaag was het alweer een ramp. Mijn gevoel zegt nu dat iedereen mij haat, door de manier van handelen van die mensen. Iedereen die opeens heel bot en stom reageert, afkraakt, belachelijk maakt, zegt dat het jouw schuld is. Of uitlachen..

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 20:41

Alles doe ik fout, alles doe ik verkeerd. Daarom wil en zal ik gaan.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:48

@ TS

ik heb je een PB gestuurd.
Geen gekke dingen doen hoor, dat is het niet waard! :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:46

:(:) ....mensen zijn soms vreselijk irritant.....!!!!

En juist als je opziet tegen zo'n gesprek, neemt die irritatie- factor |o hand over hand toe.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:50

een van de symptomen van een depressie is de 'immobiliteit'. D.z.w. 'letterlijk en figuurlijk niet van je plek af willen komen', ' blijven zitten...'!

Een oude wijze geleerde zei ooit; 'Als je het niet meer ziet zitten, moet je gaan staan!'

Please, neem jezelf bij de hand en 'sleep' jezelf naar dat gesprek.

Succes! *\o/*

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 19:22

Ik ben indd niet van plan van mijn plek af te gaan. Nja, ik probeer, maar het lukt mij niet

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 20:37

Even een berichtje namens mijn kant. er komt en zal verbetering komen.
onlangs gesprek gehad met de klassendocent en samen gaan we werken aan een oplossing. het hele verhaal heb ik van a tot z uitgelegd.
Ik kom weinig lieve en betrouwbare mensen in mijn leven tegen, maar dit is zo'n persoon

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:13

Wat fijn om te horen....

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:56

er is inmiddels een oplossing gevonden voor het probleem. namelijk, de schoolarts