'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:02

SAKKIA schreef:
Krissis schreef:
Hmmm.... Kweet het niet.
Kan me wel voorstellen dat ziekenhuispersoneel er dan een probleem bij heeft. Wat als je van je fiets dondert, buiten bewust zijn en je heup breekt? Eerste hulp wordt dan lastig.

Je zal de eerste niet zijn die op de eerste hulp door middel van een zaag ergens van bevrijdt moet worden ;) Ik denk dus dat dit wel meevalt.

Kan toch meer voeten in de aarden hebben dan je nu schetst.
Voorbeeld: Heb je een titanium trouwring, wat nu erg hip is, hebben ze op de eerste hulp een probleem.
Op het moment dat je vinger of je hand ergens klem komt, hebben ze op de SEH geen materiaal om titanium door te snijden. *bron? Moeder, 40 jaar hoofd eerste hulp

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:03

Gini schreef:
Ik vind het best gek dat iedereen hier zo bang is voor het pissig worden van de verkrachter. Natuurlijk moet je niet passief liggen wachten terwijl die aan je broekje. Maar de kans dat jij als slachtoffer zelf iets kan doen (van hulp roepen tot hem zelf even hardhandig in zijn kruis tasten etc) wordt wel net ietsje groter als dat stukje stof het iets langer volhoudt. Nu gaat er 1 hand op de mond of 1 hand heeft het mes aan de keel vast en de andere hand trekt de onderbroek weg. Zo kan het dus nu niet meer gaan en dat geeft je iets meer kans. Zeker de verkrachtingen die in een opwelling door een dronken jongen op een feestje gebeuren, zie ik hiermee wel dalen.

Dat het er niet voor zorgt dat je onoverwinnelijk bent en dat er dus nadelen aan zitten, dat klopt ook, maar dat is met ieder beveiligingssysteem zo.

Ik ben het volledig met je eens!
Sowieso vind ik het vreemd dat iedereen er maar vanuit gaat dat een verkrachter zich 'voorbereidt' op een verkrachting (en dus ook wapens meebrengt). Die zit echt niet 's avonds op de bank met de gedachte 'wie zal ik vanavond eens tegen haar wil nemen?'
Ik denk dat zoiets juist heel goed kan helpen. Tuurlijk kan het het niet compleet voorkomen, maar het geeft het slachtoffer in ieder geval iets meer tijd om bvb om hulp te roepen. Het wordt voor de verkrachter toch weer een beetje moeilijker.
Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 05-02-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:04

Lowara schreef:
Enige domme vind ik het filmpje, de hoofdpersonen dragen korte mini jurkjes waar de gemiddelde homo nog een stijve van krijgt.
En het raar vinden dat ze gepakt worden, dus dragen we maar onze anti verkrachting onderbroek :D als ze nou eens fatsoenlijke kleding dragen, wordt het al gelijk een stuk veiliger op straat :+

De meeste verkrachtingen zijn door bekenden (familie/kennissenkring) van het slachtoffer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:05

xSwanHeart schreef:
Gini schreef:
Ik vind het best gek dat iedereen hier zo bang is voor het pissig worden van de verkrachter. Natuurlijk moet je niet passief liggen wachten terwijl die aan je broekje. Maar de kans dat jij als slachtoffer zelf iets kan doen (van hulp roepen tot hem zelf even hardhandig in zijn kruis tasten etc) wordt wel net ietsje groter als dat stukje stof het iets langer volhoudt. Nu gaat er 1 hand op de mond of 1 hand heeft het mes aan de keel vast en de andere hand trekt de onderbroek weg. Zo kan het dus nu niet meer gaan en dat geeft je iets meer kans. Zeker de verkrachtingen die in een opwelling door een dronken jongen op een feestje gebeuren, zie ik hiermee wel dalen.

Dat het er niet voor zorgt dat je onoverwinnelijk bent en dat er dus nadelen aan zitten, dat klopt ook, maar dat is met ieder beveiligingssysteem zo.

Ik ben het volledig met je eens!
Sowieso vind ik het vreemd dat iedereen er maar vanuit gaat dat een verkrachter zich 'voorbereidt' op een verkrachting (en dus ook wapens meebrengt). Die zit echt niet 's avonds op de bank met de gedachte 'wie zal ik vanavond eens tegen haar wil nemen?'
Ik denk dat zoiets juist heel goed kan helpen. Tuurlijk kan het het compleet voorkomen, maar het geeft het slachtoffer in ieder geval iets meer tijd om bvb om hulp te roepen. Het wordt voor de verkrachter toch weer een beetje moeilijker.

Het wil niet zeggen dat hij wat met een wapen doet als hij merkt dat hij gehinderd wordt.
Maar hij kan ook fysiek aanvallen (slaan/stompen/keel dichtknijpen/schoppen), uit frustratie.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:07

Kuggur schreef:
Totaal absurd.
Als je als vrouw al in de tragische positie bent aangerand te worden, wat is er dan simpeler voor de verkrachter in spe met geweld te eisen dat de vrouw dit broekje uittrekt? Ze is dan al in zijn macht (mes op de keel, pistool tegen je hoofd of simpelweg de dreiging van geweld door een fysiek veel sterkere aanvaller).
Toppunt van stupiditeit.

Nee hoor, veel verkrachters zijn "gelegenheidsverkrachter" die niet genoeg bloedvoorziening hebben voor èn hun "dinges" en hun hersenen tegelijk... en die blijken wel degelijk hun pogingen te staken als het te moeilijk gaat. Veel criminelen zijn niet van die denkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:10

Ik vind dan dat ze in Thailand voor de knappe meisjes een iets betere manier gevonden hebben :+
http://www.liveleak.com/view?i=85a_1387346964

Ik ben zelf van mening dat zoiets in Nederland (Thailand is toch een ander verhaal, daar gaat echt een hoop criminaliteit om in de sexindustrie.) helemaal niet nodig zou mogen zijn. Ik denk juist dat als je zo'n broekje draagt je een bepaalde angst uitstraalt. Dan pakken ze je misschien nog wel sneller.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-14 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Taiwan = Thailand

xSwanHeart

Ik ging alleen in op wat iedereen hier zegt (mes op de keel, pistool tegen je hoofd, etc).
Natuurlijk kan iemand ook zonder wapens aanvallen. Maar zoals al eerder werd gezegd: ik heb liever een paar flinke blauwe plekken of wonden, dan dat ik voor het leven getekend ben door een verkrachting. Begrijp me niet verkeerd, beiden zijn vreselijke ervaringen, maar verkrachting lijkt me een stuk ingrijpender op meerdere vlakken.

Zoolgangster

Gini schreef:

Inderdaad, je kunt tijd winnen en dat kan net voldoende zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:11

xSwanHeart schreef:
Ik ging alleen in op wat iedereen hier zegt (mes op de keel, pistool tegen je hoofd, etc).
Natuurlijk kan iemand ook zonder wapens aanvallen. Maar zoals al eerder werd gezegd: ik heb liever een paar flinke blauwe plekken of wonden, dan dat ik voor het leven getekend ben door een verkrachting. Begrijp me niet verkeerd, beiden zijn vreselijke ervaringen, maar verkrachting lijkt me een stuk ingrijpender op meerdere vlakken.

Klopt, liever een paar blauwe plekken dan getraumatiseerd door een verkrachting. (Of AIDS of een andere SOA of zelfs zwanger...)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:13

Zoolgangster schreef:
Kuggur schreef:
Totaal absurd.
Als je als vrouw al in de tragische positie bent aangerand te worden, wat is er dan simpeler voor de verkrachter in spe met geweld te eisen dat de vrouw dit broekje uittrekt? Ze is dan al in zijn macht (mes op de keel, pistool tegen je hoofd of simpelweg de dreiging van geweld door een fysiek veel sterkere aanvaller).
Toppunt van stupiditeit.

Nee hoor, veel verkrachters zijn "gelegenheidsverkrachter" die niet genoeg bloedvoorziening hebben voor èn hun "dinges" en hun hersenen tegelijk... en die blijken wel degelijk hun pogingen te staken als het te moeilijk gaat. Veel criminelen zijn niet van die denkers.

85% van de verkrachtingen zijn bekenden en vaak vindt het plaats in je eigen huis!!
Citaat:
In 85 procent van de verkrachtingszaken kent het slachtoffer de dader. Het misbruik vindt ook vaak plaats in het eigen huis.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... rkrachting

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:13

Anoniem

Re: 'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:14

Ik bedoel trouwens Tailand :+ foutje van mij nkant :D evne mijn post geupdate

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:14

En die onderbroek krijg je niet naar beneden gerukt?
Lijkt me met wat kracht ook altijd wel lukken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:21

Brainless schreef:
Maar daar moet dan de brandweer voor komen.
Het ambulancepersoneel mag alleen gebruik maken van een schaar om kleding te verwijderen.

Oh dat wist ik helemaal niet, dat ze alleen gebruik mochten maken van een schaar....... Tja dan is het wel lastig idd.

Niet iedere verkrachter is bewapend of gaat voorbereidt op pad, maar ik durf niet te schatten hoeveel mensen er in Nederland standaard met een wapen of iets dat als wapen kan dienen op zak lopen. Ik denk dat het er meer zijn dan ik hoop.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:33

jilleroo schreef:
wat nou als je heel nodig moet piesen en je broek niet open krijgt?
of de combinatie vergeet..
of je een ongeluk hebt gehad en ze moeten in je lies o.i.d. zijn? kunnen ze hem niet openknippen...
kweet niet...

Precies wat ik ook dacht. Lekker handig hoor een broek die je alleen zelf aan en uit krijg tot dat je naar de wc moet of jezelf niet kan aan/uitkleden om wat voor rede dan ook. Lesje zelfverdediging en veiligheid (gewoon niet savonds heel laat in je uppie op afgelegen plekken lopen) lijkt mij een betere investering.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:37

Ik heb trouwens wel standaard op de middelbare zelfverdediging gehad en dit was echt gericht op de meisjes :j Best heel effectief denk ik (hoewel het toen echt lachen, gieren, brullen was, tja pubers en je moest bij elke handeling die je deed een schreeuw geven want dan zette je meer kracht)
Maar ik vond het wel een hele goede zet van de school.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:38

Tja, op zich handig. Alleen lijkt het me niet makkelijk als je een ernstig ongeluk krijg en ze kunnen hem er op de eerste hulp niet vanaf knippen als je nodig geopereerd moet worden.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 16:53

Interessant dat het zoveel losmaakt! Toen ik het gisteren zag kwam er bij mij ook zoveel naar voren aan voors en tegens.
Er zijn veel tegens, maar ik denk inderdaad dat het de 'toevallige' en dronken verkrachtingen die niet zo zeer gepland zijn (en dan dus niet familiaar op eigen terrein bijv.) wel kan minderen.

Het geeft je de tijd te vechten, laat zien dat het echt neit gaat. En ik kan me ook voorstellen dat het voor slachtoffers bij wie het al gebeurd is en daar echt een gegronde angst hebben zitten een fijn gevoel kan geven als ze dan over straat moeten. Soms moet iets echt, daar waar je natuurlijk dit soort situaties probeert te mijden.

Zelf zie ik het ook meer als een gevoel van veiligheid, dan daadwerkelijke veiligheid.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:58

Ik vind het van de zotte. Een signaal dat we terug moeten in de middeleeuwen waarin een vrouw zich moet kuisen ( met slot notabene?!) omdat er een cultuur is waarin het meer geaccepteerd is dat mannen een vrouw verkrachten? Echt idioot. Maak maar een broek met slotje voor mannen met zeden delicten. Dat ze er zelf niet bij kunnen. Maar dit signaal ondersteunt in mijn ogen dat het toch wel de kleding van de vrouw is die maakt dat ze uitlokt dat ze verkracht kan worden. " eigen schuld had je maar een kuisheidsgordel aan moeten doen" :? Ik mag hopen dat dit oprecht een hoax is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:04

Pauline: er zijn nu eenmaal mannen die vrouwen verkrachten. Dat zegt niks over onze moraal, maar die mannen zijn er en zullen er altijd blijven. Waarom zouden vrouwen niks mogen dragen waardoor ze minder angst hebben voor die mannen? Er 'moet' helemaal niks, maar voor de vrouwen die dit prettig vinden is het toch hartstikke fijn dat het er is? En hoe kan het nou ondersteunen dat kleding iets uitlokt - het is immers niet eens zichtbaar? :?

miss_lizje schreef:
Lesje zelfverdediging en veiligheid (gewoon niet savonds heel laat in je uppie op afgelegen plekken lopen) lijkt mij een betere investering.

Eén lesje heb je helemaal niks aan hoor. :) Een korte cursus ook niet, hooguit in de zin dat je meer zelfvertrouwen uitstraalt en daardoor minder snel slachtoffer wordt. Maar veel praktijkwaarde heeft het niet.

Ik denk dat dit alleen gedragen zal worden door vrouwen die er een gevoel van veiligheid aan ontlenen. Doordat ze zich veiliger voelen komen ze zelfverzekerder over of durven ze weer 's avonds over straat te lopen. En bij echte gelegenheidsverkrachters kan het wellicht wél het verschil maken tussen aanranding of verkrachting. Dat lijken me best belangrijke zaken. Verder zie ik genoeg nadelen maar als die voor iemand ondergeschikt zijn aan de voordelen en zij zich er prettig bij voelen, wie ben ik dan om daar verder iets over te zeggen?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:07

Even een kleine aanvulling, misschien betweterig, sorry daarvoor....verkrachting heeft in vele gevallen weinig tot niets met de seks-lust te maken, maar meer met macht...

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken, natuurlijk moeten mannen zich beheersen, maar waarom niet jezelf beschermen?
Uiteraard zie ik ook de onhandigheid ervan, maar ik denk dat een heel aantal vrouwen zich zekerder voelen door iets dergelijks als dit broekje.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:08

@Pauline, een hoax is het serieus niet...
Maar ik denk dat het niet gaat om het meer geaccepteerd zijn van dit soort dingen, vooral het gebeuren ervan. Ik geloof niet dat het meer geaccepteerd wordt door het uitbrengen van een dergelijk broekje voor vrouwen die zich onveilig voelen.

Ben het wel eens met je punt dat zedendeliquenten zo'n ding zelf aanmogen...
Maar dan heb je nog steeds de hele grote groep die zo'n achterlijke daad in zijn (haar? laten we niet vergeten dat dit ook bij mannen gebeurd...) hoofd haalt.
Vanwege dronkenschap, geilheid, of machtsmisbruik.
Denk dat dat een start is bij normen en waarden, neemt niet weg dat het wel gebeurt. Ik kan me voorstellen dat het bij bepaalde positieties in de maatschappij, en bij bepaalde banen een fijn gevoel kan geven om dit ding aan te hebben.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:16

Ik denk dat alleen al het op de markt brengen dit beeld de wereld in brengt. Zie je wel, vrouwen vinden ook dat kleding verkrachtingen uit lokt. Dan had ze zich maar beter moeten beschermen en kleden.
Verder is het een schijnveiligheid denk ik, alles is kapot te krijgen of opzij te schuiven. Zelfverdediging, hardere maatregelen en een wellicht iets andere blik op vrouwelijkheid in de media?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:18

Dus dan gaan voortaan gewoon 'alle' verkrachters met een schaar op zak de straat op.. ze doen dan wel voor dat je dat bandje niet kapot kunt knippen, maar knip 2 centimeter lager en je zit er zo doorheen.. Nee, ik denk niet dat het werkt, mensen met losse handjes krijgen toch hun zin wel, stevige onderbroek of niet :n

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:20

Dani schreef:
Pauline: er zijn nu eenmaal mannen die vrouwen verkrachten. Dat zegt niks over onze moraal, maar die mannen zijn er en zullen er altijd blijven. Waarom zouden vrouwen niks mogen dragen waardoor ze minder angst hebben voor die mannen? Er 'moet' helemaal niks, maar voor de vrouwen die dit prettig vinden is het toch hartstikke fijn dat het er is? En hoe kan het nou ondersteunen dat kleding iets uitlokt - het is immers niet eens zichtbaar? :?

miss_lizje schreef:
Lesje zelfverdediging en veiligheid (gewoon niet savonds heel laat in je uppie op afgelegen plekken lopen) lijkt mij een betere investering.

Eén lesje heb je helemaal niks aan hoor. :) Een korte cursus ook niet, hooguit in de zin dat je meer zelfvertrouwen uitstraalt en daardoor minder snel slachtoffer wordt. Maar veel praktijkwaarde heeft het niet.

Ik denk dat dit alleen gedragen zal worden door vrouwen die er een gevoel van veiligheid aan ontlenen. Doordat ze zich veiliger voelen komen ze zelfverzekerder over of durven ze weer 's avonds over straat te lopen. En bij echte gelegenheidsverkrachters kan het wellicht wél het verschil maken tussen aanranding of verkrachting. Dat lijken me best belangrijke zaken. Verder zie ik genoeg nadelen maar als die voor iemand ondergeschikt zijn aan de voordelen en zij zich er prettig bij voelen, wie ben ik dan om daar verder iets over te zeggen?

Alsnog, leren te verweren, uit te schakelen en het op een lopen te zetten. Al een hele tijd terug was er op tv een programma over hoe veel "wapens" een vrouw eigenlijk wel niet heeft. Van deo tot nagelfijl en van nagels tot naaldhakken. En als je ooit dames in een "middelbare school bitchfight" heb gezien. Gezichten opgen gekrapt ect.

Wij leerde bij gym hoe je een aanval kan tegenzetten puur door leer van gewrichten tegen je tegenstander te gebruiken. Als het goed was, was dat jiu-jitsu. Echt super handig en ondanks dat ik al 4 jaar bij de middelbare weg ben weet ik nog een hoop.