SAKKIA schreef:Krissis schreef:Hmmm.... Kweet het niet.
Kan me wel voorstellen dat ziekenhuispersoneel er dan een probleem bij heeft. Wat als je van je fiets dondert, buiten bewust zijn en je heup breekt? Eerste hulp wordt dan lastig.
Je zal de eerste niet zijn die op de eerste hulp door middel van een zaag ergens van bevrijdt moet wordenIk denk dus dat dit wel meevalt.
Kan toch meer voeten in de aarden hebben dan je nu schetst.
Voorbeeld: Heb je een titanium trouwring, wat nu erg hip is, hebben ze op de eerste hulp een probleem.
Op het moment dat je vinger of je hand ergens klem komt, hebben ze op de SEH geen materiaal om titanium door te snijden. *bron? Moeder, 40 jaar hoofd eerste hulp
Ik denk dus dat dit wel meevalt.
als ze nou eens fatsoenlijke kleding dragen, wordt het al gelijk een stuk veiliger op straat 

Best heel effectief denk ik (hoewel het toen echt lachen, gieren, brullen was, tja pubers en je moest bij elke handeling die je deed een schreeuw geven want dan zette je meer kracht)
Ik mag hopen dat dit oprecht een hoax is.
Een korte cursus ook niet, hooguit in de zin dat je meer zelfvertrouwen uitstraalt en daardoor minder snel slachtoffer wordt. Maar veel praktijkwaarde heeft het niet.