sportvasten, ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: sportvasten, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 22:12

Ik denk dat het verschilt wat je nulpunt is. Wanneer je naar de curve kijkt, zie je dat ik al heel lang stil sta omdat het laatste stukje super moeilijk is. Vermogen vergroten op dit niveau doe je niet zomaar even.

Toen ik 3 jaar geleden begon met sporten vlogen de kg's eraf en mn conditie omhoog, dat gaat nu helaas niet meer zo hard met verschil maken :+

Ik ben helemaal blij, dit was precies in lijn van de verwachtingen!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:24

Dat laatste klopt inderdaad wel denk ik :j jouw condite was al goed, dus in die zin gaan er geen 20 kg af e.d. Wel ben ook ik erg benieuwd naar het effect op langere termijn en hoe vaak je dit 'trucje' moet herhalen om op hetzelfde niveau te blijven. En dan vooral, hoe belastend dat voor je lichaam is.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 23:51

Het is niet echt de bedoeling dat je dit iedere keer gaat doen, mn lichaam is nu in staat om te switsen naar ketonische verbranding. Dat activeer ik door goed op mn voeding te letten en dit af te stemmen op mn inspanning.

Op de langer termijn kan ik zelf natuurlijk nog neits over zeggen. Maar komen we gedurende het seizoen wel achter :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:21

Ik vind het een onwijs goed resultaat. Ben erg benieuwd naar het verdere verloop.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:11

Nee lange termijneffect is nu nog niet te zeggen begrijp ik :j heb trouwens het artikel doorgelezen dat hier in het topic werd geplaatst. Daar hebben ze het over een sportvastkuur 1 maal per jaar om op 'niveau' te blijven. Dat valt me dan nog reuze mee. Als je daar echt duidelijk je prestaties mee op hoger niveau kunt houden dan kan ik me voorstellen dat het zeker de moeite waard is :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 13:19

We zijn weer een week verder. Vet% blijft dalen en heb nog steeds meer energie dan voor de kuur. Gisteren was ik na 4 uur slapen om 5 uur uit bed, heb toen was beetje magere kwark gegeten met musli en ben om 7 uur gaan hardlopen (eerst naar mn werk gereden en daar gaan lopen).

Heb een PR op de 5km gezet, -1 minuut wat 0.5KM/H sneller is. Daarna nog 7km gelopen met collega's. Normaal verbrand ik op 12km zn 900/1000kcal. Nu zat ik zelfs nog onder de 800, dit merkte ik ook tijdens het lopen want vroeger had ik absoluut de hongerklop gehad. Wat me ook opvalt is dat ik minder spierpijn heb en het minder koud..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:26

Ik kan dit niet, ik krijg last van een 'suikerdip' ik word heel misselijk en draaierig als ik langer dan 3 uur niks eet... Op de nuchtere maag sporten kost mij al erg veel moeite, maar dit probeer ik toch regelmatig in de ochtenden :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 13:43

Ik at 2x zoveel als mn vriend voor het sporten die een hogere verbranding heeft (man, plus langer/groter, meer spiermassa ed) maar ik kreeg de hongerklop en hij niet.

Een week niets eten is een makkie in vergelijking met een dag minder eten. Misschien moet je het hele topic even lezen, heb een soort van geblogt hoe het ging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:56

Ik schop dit weer even omhoog omdat ik er nieuwsgierig ben hoe je er nu voor staat.
Volg je deze methode nog steeds en hoe zijn de resultaten nu?
En hoe kijk je terug op de laatste 2 maanden (voordelen/nadelen).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 15:19

Resultaten blijven heel goed.

2 weken terug een duathlonwedstrijd tussen de profs gehad. Ik zat 7 minuten bij de nr 10 vandaan, een resultaat om me niet voor te schamen! Wat ik vooral opmerkelijk vond was dat ik na 2.5 uur sporten nog steeds geen honger had, ik heb echt volgas kunnen doorgaan tot de finish. Iets wat me normaal nooit lukte zonder tussendoor veel te eten/drinken en dan nog met een hongerklop te kampen na ongeveer een uur..

Gisteren de halve marathon gelopen in den haag. Ondanks de gigantisch drukte, een verzwikte enkel na 700 meter (letterlijk voor de voeten gelopen en gestruikeld over de menigten, vrijhard gevallen toen ik door mn enkel ging) en de warmte die me zwaar viel, wel 3 minuten van mn PR af (die stond nu 3,5 maand)... Heb serieus niet het gevoel gehad dat ik lekker gelopen heb door dit alles, dus baal zelf enorm! Had veel meer ingezeten, maar niet op dat moment :(

Heb een PR gelopen op de 5km, 1 minuut eraf. Wil binnenkort de 10km doen om te kijken of ik daar 2/3 min af kan krijgen :D

kortom, resultaten blijven verbeteren! Gewicht is stabiel, vet% is verder aan het zakken (zit nu bijna een 1% lager dan na het sportvasten).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 15:30

Voor wie het wilt blijven volgen.. Zijn nu een kleine 2 maanden verder. Heb gisteren een nieuw PR gelopen op de 5km, weer een minuut eraf! Ben nu in 4 maanden van 25 minuten (gemiddeld 12km/h) naar 23 minuten gegaan (gemiddeld 12.9km/h); ben hier heeeel blij!!

Heb ook 3 minuten van MN halve marathon tijd af, die wedstrijd ging heel slecht omdat ik MN enkelbanden had gescheurd en toch ben doorgelopen. Dus vind hem zelf niet representatief..

Vet% nu is 18.5%
Gewicht was net met kleren en na het eten 72.1, dus er 2kg spier bij! Nog eventjes verder opbouwen, vanaf half april weer meer op duur gaan trainen.