Altijd buikpijn en slechte stoelgang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:49

Ik heb ook jaren altijd buikpijn en super vervelende stoelgang gehad.
Veel doktersbezoeken en dingen geprobeerd, tot iemand mij vertelde dat ik misschien wel
lactose intolerant was. Ik ben gestopt met melkproducten en de problemen
verdwenen als sneeuw voor de zon.

De dokter riep ook altijd; gewoon een spastische darm, niets aan te doen.
Zo jammer dat er niet goed geluisterd en gehandeld is. Had mij heel wat jaren last
en pijn gescheeld.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:34

Wat heb jij verandert in je dieet dan? ik heb echt al alles geprobeerd namelijk haha.
Heb nog geen onderzoeken gehad, maar zit ik ook niet op te wachten :+[/quote]

ik heb dierlijke melkproducten geschrapt tarwe heb ik geschrapt en alles waar geraffineerde suiker in zit. Dus geen suiker maltose sucrose en ook geen suikervervangers. Ja natuurlijke dus rauwe honing stevia palmsuiker en fruitsuiker. En dit allemaal zeer beperkt.
ik maak alles zelf voornamelijk met notenmeel. Kokosmeel havermeel boekweitmeel. Etc.
drink wel thee maar alleen losse biologische thee omdat aan thee van pickwick en liptob suikerballetjes worden toegevoegd. Bleek uit programma van de consumentenbond.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:34

Hebben jullie het alleen na het eten? Ik heb ook heel vaak dat als ik bijvoorbeeld in een winkel sta, dat ik ineens niet goed word; duizelig, alles draait en echt ga zweten enn buikpijn en dat ik dan echt hard moet rennen..

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:35

Er wordt idd zo vaak niet geluisterd naar darmklachten. Wordt al snel geroepen spastische darm. Ik bleek een divertikel te hebben die uiteindelijk geklapt is. Dit koste me bijna mijn leven. De reactie was. Ja dan had je maar naar de arts moeten gaan.
dit deed ik al minstens 4 jaar.
ik hoop echt dat ze er eens beter naar gaan kijken

callum

Re: Altijd buikpijn en slechte stoelgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:36

Ik had het ook vaak zomaar. Strontvervelend. Viel ook steeds flauw. Ernstig vermoeiend als je in je eentje in het bos loopt met 3 honden

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:37

Lailaa schreef:
Hebben jullie het alleen na het eten? Ik heb ook heel vaak dat als ik bijvoorbeeld in een winkel sta, dat ik ineens niet goed word; duizelig, alles draait en echt ga zweten enn buikpijn en dat ik dan echt hard moet rennen..

Hahah :') Ja dat had ik ook altijd. Vooral in de boekenwinkel, die werkte echt op mijn darmen.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:42

Nassie schreef:
Lailaa schreef:

Hahah :') Ja dat had ik ook altijd. Vooral in de boekenwinkel, die werkte echt op mijn darmen.

Hahaha, bij mij de big bazar.

Ik ga morgen ook maar eens de dokter bellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:45

Ik zou zoals al vaker gezegd doorverwijzing vragen naar een maag lever darm arts. Die zal je waarschijnlijk gaan testen op een aantal dingen zoals koemelkeiwitallergie, lactoseintolerantie, glutenintolerantie, vetabsorbtieprobleem en nog meer dingen.

Ik kan je aanraden tot die tijd een eetdagboek bij te gaan houden en opschrijven wat je eet en of je daarna klachten hebt of juist niet. Dan kom je beter voorbereid bij de arts aan en geeft je misschien zelf al aanknopingspunten wat de oorzaak kan zijn. Maar je laten afschepen door een arts na even kijken dat moet je zeker niet toelaten.

Darmklachten zijn zo naar en kunnen je zo ziek maken. Bij mij is na jaren zoeken een lactoseintolerantie gevonden, een lichte allergie voor koemelkeiwit. En oa een allergie voor soja en andere vergelijkbare groepen die dezelfde klachten geven.

Wisselt hier gaat vaak lang goed en dan periodes dat ik me er goed beroerd bij voel, veel buikkramp, draaierig en gewoon ziek.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:13

Lailaa schreef:

Nee, hoor, maar na het eten is het gegarandeerd prijsschieten :D
Ben ook expert in het toilet spotten bij elke gelegenheid.
Weet je in ieder geval welke richting je op moet.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:20

Haha dat deed ik voorheen ook inderdaad.
Als ik ergens was; meteen kijken waar er een toilet was :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:21

Moet zeggen loop dan liever in het buitenland in een stad dan in NL.
Daar zijn meer openbare toiletten te bekennen dan hier.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:24

Mijn man had ook altijd Spastische darmen.
Dunne ontlasting en al 6 jaar buikpijn.

Hij is pure aloë vera gelei gaan drinken van Forever Living Products.
(gehaald bij een vriendin van me)
Na drie maanden was hij er volledig van af.
Heerlijk, geen zeurende man meer :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 06:18

Ja winkels met toilet uitzoeken, bouwmarkt heb ik meer dan boekwinkel...

Ga om 8 uur huisarts bellen en vragen om doorverwijzing.

Heb weinig eten waarvan ik het niet heb behalve fastfood en friet thuis maar dit wil ik wel beperken tot max 1x per week

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 06:46

Laat de smaakversterker e621/vetsjin/mononatriumglutamaat/gistextract/gehydrolyseerd eiwit en alle andere namen die er voor bestaan eens wrg.
jaaaren heb ik niet naar de wc gekund if moest ik heel hard rennen nog onder het eten. samen met heel veel buikpijn,opgezwollen gevoel en hevige koliekaanvallen.
spastische darm..leer er mee leven.
dacht jaren dat ik niet tegen vet kon(als ik patat at of snacks had ik vreselijke last..achteraf gezien logisch wabt in kroket zit volop smaakversterker)
zo dacht ik ook niet tegen melkproducten te kunnen (vanille vla..ook vol met smaakversterker)
pasta kon ik ook niet verdragen(saus uit pakje vol zooi) enn aardappelen, groente,vlees ging ook mis(gebakken in vloeibare boter, want gezond he, vsn blue band vol met smaakversterker.

voor mij is een wereld open gegaan sinds ik een jaar of 5 geleden alles waar smaakversterker inzit rigoreus geschrapt heb

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 06:53

Ik ga vandaag eerst proberen een verwijzing te krijgen voor voedsel intolerantie test.

Super bedankt voor alle adviezen alleen moet ik alles bij elkaar opgeteld nu gaan leven van water en lucht

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 06:54

Oja die was ik vergeten eet zo min mogelijk e nummers.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 06:55

Valt wel mee hoor. Ik kan nog genoeg eten. Is alleen in het begin heel erg wennen. Zijn een heleboel leuke sites.
maar wacht de intolerantie test af ik hoop voor je dat er wat uitkomt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 08:16

Daar gaan we weer, vanmiddag afspraak bij huisarts, vroeg of ik gewoon een verwijzing kon krijgen voor voedsel intolerantietest maar dat doen ze niet.
Hopen dat ik hem vanmiddag wel krijg en niet weer met spastische darm naar huis gestuurd word.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:04

Het eisen! Het beïnvloed jouw leven!
Mij stuurde ze de eerste x pas door toen erveel bloed bij mijn ontlasting zat. Liep toen al zeven jaar met buikpijn.
Toen ik naar de allergoloog wilde heb ik dat gewoon gezegd, had ook fotos laten zien van mijn buik hoe erg die opzwol na eten (geloof me mijn vriend dacht vaak dat ik op het end van mijn zwangerschap zat).

Gewoon aangeven dat je verder onderzocht wil worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:08

Idd, en anders gewoon het ziekenhuis zelf bellen en uitleggen, want een doorverwijzing moet maar is niet verplicht meer.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:14

Joolien schreef:
Idd, en anders gewoon het ziekenhuis zelf bellen en uitleggen, want een doorverwijzing moet maar is niet verplicht meer.

maar dan loop je wel de kans dat je verzekering het niet dekt en je het dus zelf kunt gaan betalen

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:18

Ik heb niet je hele topic gelezen maar hebben de artsen al eens aan Coeliakie gedacht??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:20

Annemiek80 schreef:
Joolien schreef:

maar dan loop je wel de kans dat je verzekering het niet dekt en je het dus zelf kunt gaan betalen

Dat heb ik nog nooit gehad en ik ben wel vaker naar t ziekenhuis gegaan zonder verwijsbrief :)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:20

Test is ook gewoon bij de natuurwinkel te krijgen heet Glutenchek hoef je eerst niet naar een dokter of ziekenhuis!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:25

Nivada schreef:
Komt heel bekend voor!
Heb ik ook gehad.
En ja ik moet er ook mee leren leven..

Ben nu voor de rest van mijn leven aan de maagbeschermers. Daar kwam bij mij het grootste probleem vandaan.
Mn maag was zo geprikkeld en daardoor was mn dunne darm ook erg geprikkeld.

Spastische darm is een heel breed iets.
Bij de 1 kun je bepaald voedsel uitsluiten en bij de andere maakt dit vrij weinig uit.

Zoals mijn buik die kan de ene week niet reageren op bloemkool en de andere week reageert hij er wel weer op. (maaar dat eet ik nu helemaal niet meer)

sinds de maagbeschermes geen krampen meer gehad(of naja bijna niet voelbaar in vergelijking met wat ik had). Ik ging vooral 's avonds dood vd pijn. En dan hoefde ik niet eens naar het toilet...
Gewoonweg een darm die flipte.

Kan je adviseren om melk en kaas uit je dieet te schrappen. Tevens koolzuurhoudende drank.
En alle soorten kool.. en ui!
(zuurkool is een lichte kool, zou wel kunnen)

Probeer zo licht mogelijk verteerbaar voedsel te eten, zoals beschuit. Mja.. daar hou ik mezelf ook niet echt aan..
Beetje alles met mate!

Als het goed is zal je neus je heel snel vertellen wat je op dat moment wel of niet kan eten.