Geen kinderwens vertellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:26

Ik weet niet of ik het als egoistisch of genaaid moet zien. Hij heeft wel door dat het voor mij als een nee klinkt maar snapt niet dat ik niet blij ben met dat het ook een ja zou kunnen zijn. Ik interpreteer het inderdaad als een nee, al houd hij de deur een beetje open. Aan de andere kant is het misschien ook egoistisch van mij wanneer ik een antwoord van hem ga eisen? Het gaat niet alleen om mijn toekomst en ik zou niet willen dat hij een kind neemt om mij gelukkig te maken en er de rest van zijn leven misschien spijt van heeft. Komt het kind ook niet ten goede :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:34

Cayenne schreef:
Ik weet niet of ik het als egoistisch of genaaid moet zien. Hij heeft wel door dat het voor mij als een nee klinkt maar snapt niet dat ik niet blij ben met dat het ook een ja zou kunnen zijn. Ik interpreteer het inderdaad als een nee, al houd hij de deur een beetje open. Aan de andere kant is het misschien ook egoistisch van mij wanneer ik een antwoord van hem ga eisen? Het gaat niet alleen om mijn toekomst en ik zou niet willen dat hij een kind neemt om mij gelukkig te maken en er de rest van zijn leven misschien spijt van heeft. Komt het kind ook niet ten goede :\

Het kan twee kanten op, jullie krijgen een kind en hij vind het geweldig, jullie krijgen een kind en hij vind het niet geweldig en verbreekt de relatie.
Voordeel van deze twee situaties, je hebt een kind. Als je het gesprek aangaat en het komt zover dat je de relatie verbreekt dan heb je niets, geen relatie en geen kind.
Dit is natuurlijk heel zwart/wit gesteld maar ook ik vind hem verkeerd bezig en je zal niet de eerste zijn die er te laat achter komt, wat dat betreft is er niets mis mee om duidelijkheid en wel binnen een paar weken te eisen. Of je dan wel of niet bij hem blijft zie je dan wel, misschien kun je je verlangen naar een kind opzij zetten omdat je gewoon verder ontzettend gelukkig met hem bent en misschien ook wel niet. Maar gezien je leeftijd zou ik er nu wel werk van maken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:49

Cayenne schreef:
Magrathea schreef:
Cayenne: misschien eens gaan kijken naar waarom hij geen kinderen wil. Is het vanwege zijn ziekte? Financiële situatie? Onzekerheid over zijn capaciteiten als vader?
Ook jullie kunnen er misschien uit komen als je open en eerlijk tegen elkaar bent! ;)

De ziekte speelt zeker mee. We zitten nu net in wat rustiger vaarwater wat dat betreft. Hij is nu 36 en ik ben 33, dus voor mijn gevoel tikt er wel een klok. Ook vind hij dat we het nu financieel goed hebben (hebben allebei een niet slecht betaalde fulltime baan). We zijn wel open en eerlijk maar die onzekerheid vreet heel erg aan mij, zoals iemand hierboven al zo mooi heeft verwoord. Ik zie mezelf in de toekomst niet zonder hem, maar ook niet zonder kinderen en hij kan mij gewoon niet de garantie geven dat die er ooit wel of niet komen.

Het ironische is trouwens dat ik deze situatie juist probeerde te voorkomen. We hebben elkaar via relatieplanet leren kennen en hij had in zijn profiel staan dat hij ook voor de toekomst een kinderwens had... tja... Kwam dus wel even hard aan toen hij een paar weken geleden vertelde dat hij het misschien wel helemaal niet meer ziet zitten.

Ik zou me er vooral niet te druk om maken. Ik zou er ook behoorlijk kriegel van worden als mijn vriend er zo erg mee zou zitten, zeker als ik wel iets anders aan mijn hoofd heb op dat moment (een ziekte bijvoorbeeld).

Mijn advies, laat het rusten, denk er niet teveel over na en dan komt het misschien vanzelf :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:00

Magrathea schreef:
Ik zou me er vooral niet te druk om maken. Ik zou er ook behoorlijk kriegel van worden als mijn vriend er zo erg mee zou zitten, zeker als ik wel iets anders aan mijn hoofd heb op dat moment (een ziekte bijvoorbeeld).

Mijn advies, laat het rusten, denk er niet teveel over na en dan komt het misschien vanzelf :)

Het gaat met zijn ziekte (epilepsie) momenteel erg goed. Tuurlijk zijn er mindere dagen maar hij is al even stabiel. Het is toch niet zo vreemd dat ik op deze leeftijd duidelijkheid wil? := Ik ben echt wel gek op hem, maar heb natuurlijk liever nu duidelijkheid dan over twee jaar. Dat wil overigens niet zeggen dat ik hem er iedere dag om z'n oren mee sla, maar ik heb ook niet alle tijd van de wereld zeg maar. Ik snap het van zijn kant echt wel hoor, maar andersom hangen er voor mij ook wel dingen vanaf. Als ik weet of het ja of nee is, dan kan ik knopen doorhakken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:12

Dat is makkelijk gezegd als je 22 bent... Als je 32+ bent en je wilt echt graag kinderen kun je het niet meer 'lekker laten rusten en we zien wel'... Cayenne heeft alle recht op een eerlijk antwoord van haar vriend.
@ Cayenne persoonlijk zou ik hem een deadline van een aantal maanden geven waarin hij gaat bedenken wat hij wil. In die tijd zou ik ook kijken naar wat je doet als hij nee zegt.. Blijf je dan bij hem of niet?

Citaat:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:13

Oh epilepsie.. Nee het klonk meer als Pfeiffer ofzo, iets wat overgaat ;)

Pfft, lastig hoor. Ik weet het niet, ik mag volgens mij in mijn handjes knijpen dat mijn vriend en ik de niet-kinderwens delen...
Ik weet niet hoe goed je relatie verder is, maar als die afgezien van deze situatie helemaal goed is zou ik de kans groter achten dat je gelukkig kan blijven met je vriend dan dat je een nieuwe man vindt waarmee je halsoverkop een gezinnetje kan stichten :)
Straks vind je niet zo'n man en dan ben je je huidige vriend kwijt én heb je alsnog niet wat je wil.

Nou ja, dat waren wijze gedachten van iemand die waarschijnlijk echt geen idee heeft hoe het is.. :+ Ik wens je heel veel succes ermee :(:)

BigOne

Re: Geen kinderwens vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:50

Je bent tegenwoordig geen man meer nodig om een kind te krijgen. Veel mensen veroordelen BAM mama's maar ik denk dat een kind heel erg gewenst door één ouder kan zijn en ook een erg fijn leven kan hebben.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:56

Ik ben dochter van een BOM moeder ;) Heb er niks aan over gehouden hoor :P Zolang je eerlijk bent tegen je kind is daar geen enkel probleem mee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:02

Ik zou wel ooit kinderen willen, maar ik moet er nu nog niet aan denken.ik heb snel slaap te kort en werk veel. Ik zie gewoon echt nog niet in hoe ik het qua tijd en rust voor mezelf zou moeten redden :-P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:13

Cayenne schreef:
Magrathea schreef:

Het gaat met zijn ziekte (epilepsie) momenteel erg goed. Tuurlijk zijn er mindere dagen maar hij is al even stabiel. Het is toch niet zo vreemd dat ik op deze leeftijd duidelijkheid wil? := Ik ben echt wel gek op hem, maar heb natuurlijk liever nu duidelijkheid dan over twee jaar. Dat wil overigens niet zeggen dat ik hem er iedere dag om z'n oren mee sla, maar ik heb ook niet alle tijd van de wereld zeg maar. Ik snap het van zijn kant echt wel hoor, maar andersom hangen er voor mij ook wel dingen vanaf. Als ik weet of het ja of nee is, dan kan ik knopen doorhakken.

Kan hij niet gewoon zeggen 'Ja doe maar', even simpel gezegd? Jij je zekerheid met een kleine en jullie relatie die die alle tijd al heeft, geen.

Als hij nee zegt en je maakt het uit, wie zegt dat je nog een man vind? Wie zegt dat je nog wel zwanger word. Eer je zwanger bent en de kleine er is zijn jullie ook weer 10/11 maanden verder met wat geluk.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:18

@Cayenne: Als hij eerder aangegeven heeft wel kinderen te willen en nu niet meer, dan zou ik een gesprek wel op zijn plaats vinden. Als hij nu altijd eerlijk had gezegd er nog over te twijfelen (en dat ook op die datingsite had gezet) dan was het anders geweest vind ik. Nu begint de tijd voor jou wel te dringen en haakt hij af, dat lijkt me lastig en dat vind ik ook wel een beetje egoïstisch eigenlijk. Natuurlijk kan je hem niet dwingen vader te worden, maar zou wel goed nadenken en bespreken of jullie toekomstbeelden nog wel bij elkaar passen. De relatie wordt er niet leuker op als je je hartewens opeens opzij moet zetten. Kinderen en gezinnen wordt je de rest van je leven nog mee om de oren gesmeten en mee geconfronteerd, tot kleinkinderen en achterkleinkinderen die mensen om je heen krijgen aan toe. Ik denk dat ik daar niet mee zou kunnen leven als ik een kinderwens had en dat mijn kerel steeds meer kwalijk zou gaan nemen met de jaren. Maar goed; dat is mijn gevoel natuurlijk.
Ik wens je in ieder geval veel wijsheid toe (en ik hoop dat hij bijdraait).

edit typo's: lang verhaal op de foon hihi!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:28

Ik geloof dat ik mijn partner helemaal hoorndol zou maken met praten over het feit dat de wereld al overbevolkt is en het egoistisch is om een kind te nemen in een tijd waarvan je weet dat er in zijn leven waterschaarste zal zijn, om maar niet te spreken over de kernramp die al gaande is en ander vervuiling.
Alle smerigheid blijft in de dampkring en slaat weer neer met regen, komt in de aarde en daar groeien dus de planten die we eten en de oceanen zijn vervuild en daar zit onze vis. Vroeger of later eten we allemaal ons eigen gif. Dat gaat al op voor deze generatie, laat staan voor volgende generaties.
Dat iemand nog wel een kind, wetende dat er een sombere toekomst is, WIL verbaast me.

Als hij werkelijk zo dol is op kinderen kan hij zich al oppas aanbieden voor kinderen die er al zijn.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:51

Ik zou ook eerlijk tegen je vriend zeggen TS dat je nog niet zeker bent of je ooit aan kinderen wil beginnen. Zou ik als partner erg op prijs stellen.

Mocht het uit gaan tussen mij en mn vriend en ik zou een andere relatie krijgen zou ik zeker willen weten of die man kinderen wil. Zou voor mij namelijk een dealbreaker zijn. Ookal ben ik 22 ik weet zeker dat ik kinderen wil en ook nog voor mijn dertigste. Krijg ik een vriend die geen kinderen wil zou ik in een vroeg stadium de relatie beëindigen.

Ook zou mijn vriend er nu opeens mee aankomen geen kinderen te willen zou het ondanks hoe veel ik van hem hou wel betekenen dat ik dan een punt achter de relatie zou zetten.
Ik zie mezelf geen leven hebben zonder een (of meerdere) kind (eren) te krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:58

Een goed gesprek zou ik wel aanraden voor Ceyenne, maar ik zou niet direct gaan opdringen dat het NU moet. De epilepsie is toch pas net kort geleden vastgesteld?
Ik neem aan dat hij daar ook eerst even zijn/jullie leven naar wil inrichten. Misschien maakt hij zich wel zorgen of hij wel voor een gezin kan zorgen bijvoorbeeld.
32 is niet piep jong meer maar het is ook nog niet vreselijk oud.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:42

Ik vind het eerlijk gezegd raar dat je dit op bokt plaatst. Het is je vriend, daar kun je toch overal over en mee praten neem ik aan. Tenminste zo gaat dat bij ons wel. Snap soms sowieso niet wat mensen allemaal wel niet op bokt zetten, gaat imo niet heel internet wat aan. Lekker over praten dus zou ik zeggen. Uiteindelijk moeten jullie samen verder, tenminste dat is je doel neem ik aan, dus zal er over gepraat moeten kunnen worden :).

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 21:52

Hoezo raar Henrieke? Ik heb al aangegeven dat ik het mijn vriend wil en kan bespreken. Ik heb gewoon de vraag gesteld of ik het nu zou vertellen terwijl ik niet weet hoe ik er in de toekomst over denk. Mijn omgeving weet ook dat ik er zo over denk. En ik vroeg om advies. Er staan mijn inziens geen hele persoonlijke dingen in.