mijn andere twee kinderen (waarvan er trouwens een voedingsallergieen heeft en de andere iets wat volgens mij eczeem is heeft) zijn veel luchthartiger en lichter op de hand.
Ook voor de andere kinderen kan het helpen om met Neutral te gaan wassen! Best kans dat het eczeem dan ook opknapt.
Anoniem
Geplaatst: 23-01-14 17:19
Ik zou inderdaad eerst eens met een ander wasmiddel proberen (en een tijdje hetzelfde gebruiken voor alle kleding en wellicht ook lakens en handdoeken).
Als ze gevoelig is op het kledingstuk zelf is het een kwestie van uitzoeken wat ze wel prettig vindt zitten. Ik kan ook niet tegen spijkerbroeken, ik voel me er 'opgesloten' in, ze jeuken, ze knellen (ja, ik heb de goede maat, dat knellen is psychisch) en ik voel me er heel beperkt in mijn bewegingen in. Ik draag sowieso liever geen broeken, maar het liefst een zachte legging met een tuniekje/jurkje en een vestje er overheen. Ik moet er in kunnen bewegen, niks mag strak zitten of van stugge stof zijn gemaakt.
Legging wil ze ook niet (die kocht ik voor haar omdat ik hoopte dat het met zachte dunne biokatoen wel zou gaan). Van maillots wordt ze helemaal gek Van haar pyjamabroek heeft ze geen last zegt ze. Beddengoed irriteert ook niet. Van haar trainingsbroek heeft ze last bij haar enkels, daar zit nl. een omslag omdat hij te lang is. Van haar lange rokken heeft ze geen last.
Anoniem
Geplaatst: 23-01-14 17:29
Ah, dat zijn toch al wel wat specifieke dingen. Zo'n omslag van een broek bij de enkels zou mij ook gek maken. Hippe pyjamabroekjes dan maar aan naar school? Nee, zonder gein, misschien is er van zo'n model (of is het de stof?) wel iets leuks zelf te maken voor overdag.
een neutraal wasmiddel probereb, voor een wat langere periode, kan zijn dat de huid langer blijft reageren dan alleen wanneer het in aanraking komt. dus kan je na langer gebruik pas uitsluiten volgens mij?
Wel herkenbaar. Irritante leggingpyama waar ik gek van wordt, panty s niet mijn ding. Wol bah. En noem maar op. Loop ook heel vaak in jogging.
Moon_light94
Geplaatst: 23-01-14 20:19
Er is dus niks te zien op haar huid zeg je? Ik was vroeger ook extreem gevoelig namelijk voor allerlei kleding. Inderdaad bijvoorbeeld niet pyjamabroeken, maar wel voornamelijk spijkerbroeken, labeltjes etc etc.
Een collega van mijn moeder kwam met een vrouw, geen idee wat zij was/deed (was vrij jong), die met een borsteltje aankwam. Je moest dus als het ware je armen en benen borstelen. Klinkt echt heel vreemd zo, maar het hielp wel. Zorgde er toch voor dat je huid wat minder gevoelig werd. (of het zat tussen mn oren, dat weet ik niet).
Als ik het zo teruglees klinkt het héél apart . Maar het heeft mij toen in ieder geval geholpen.
Wel interessant. Jij kunt nu wel gewoon andere kleding aan?
Moon_light94
Geplaatst: 23-01-14 21:00
Urielle schreef:
Wel interessant. Jij kunt nu wel gewoon andere kleding aan?
Ja, bij mij gaat het nu prima! Wordt ook veel gebruikt bij kinderen die over het algemeen overgevoelig zijn, dus wat jij ook beschrijft, dat ze overgevoelig reageert op licht/geluid etc. Maar daar weet ik zelf dan weer minder over, bij mij was het echt alleen mijn huid.
Ik ben zelf bij een ergotherapeut geweest, maar wat in dat linkje staat is weer een fysiotherapie praktijk. Maar daar is vast meer over te vinden.