Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Aria_zz schreef:Ik wil toch even aanstippen (ik ben we waterguru denk, sorry van mijn belerende posts) dat 1: koffie is GEEN water. Net als frisdrank zuigt het suiker in dat spul meer water uit je lichaam. Voor elke kop koffie of frisdrank zou je 2 glazen water moetz n drinken (1om het water terug in je lichaam te hebben 2om dus dat extra water te hebben)
En 2: water drink je beter in kleine slokken verspreid over de dag dan 1, 5l water in 1x.Je lichaam neemt elke keer maar een deeltje water op. Kleine slokken zullen dus meteen opgenomen worden, grote glazen in 1x betekenen niet dat je lichaam ook echt zoveel opneemt.
Als tip nog: drink soep met een broodje over de middag, dan heb je al weer meer water binnen.
Ibbel schreef:Aria_zz schreef:A oké, mijn bron had het over de suiker, maar maakt niet uit, resultaat blijft hetzelfde en beide zitten in alle twee de dranken.
Er zit geen suiker in koffie hoor. Dat zit er alleen maar in als je het er zelf ingooit.
Aria_zz schreef:Ik wil toch even aanstippen (ik ben we waterguru denk, sorry van mijn belerende posts) dat 1: koffie is GEEN water. Net als frisdrank zuigt het suiker in dat spul meer water uit je lichaam. Voor elke kop koffie of frisdrank zou je 2 glazen water moetz n drinken (1om het water terug in je lichaam te hebben 2om dus dat extra water te hebben)
En 2: water drink je beter in kleine slokken verspreid over de dag dan 1, 5l water in 1x.Je lichaam neemt elke keer maar een deeltje water op. Kleine slokken zullen dus meteen opgenomen worden, grote glazen in 1x betekenen niet dat je lichaam ook echt zoveel opneemt.
Als tip nog: drink soep met een broodje over de middag, dan heb je al weer meer water binnen.

Lien_ schreef:Aria_zz schreef:Ik wil toch even aanstippen (ik ben we waterguru denk, sorry van mijn belerende posts) dat 1: koffie is GEEN water. Net als frisdrank zuigt het suiker in dat spul meer water uit je lichaam. Voor elke kop koffie of frisdrank zou je 2 glazen water moetz n drinken (1om het water terug in je lichaam te hebben 2om dus dat extra water te hebben)
http://www.nu.nl/wetenschap/3672674/van ... t-uit.html
(niet dat ik wil zeggen dat je beter koffie dan water kunt drinken hoor, tegendeel!!)
Aria_zz schreef:Oké, maar zelf zou ik nooit een kop koffie als water rekenen. Ook geen fruitsap oid. En het zal misschien ook te maken hebben met de soort koffie etc. Ik weet het allemaal niet precies, maar water heeft idd de voorkeur op iets anders.
maar koffie (of caffeïne in het algemeen) is dus niet per definitie slecht. Toch, water.