Drinken, ik heb (bijna) nooit dorst..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Drinken, ik heb (bijna) nooit dorst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:39

Ik wil toch even aanstippen (ik ben we waterguru denk, sorry van mijn belerende posts) dat 1: koffie is GEEN water. Net als frisdrank zuigt het suiker in dat spul meer water uit je lichaam. Voor elke kop koffie of frisdrank zou je 2 glazen water moetz n drinken (1om het water terug in je lichaam te hebben 2om dus dat extra water te hebben)
En 2: water drink je beter in kleine slokken verspreid over de dag dan 1, 5l water in 1x.Je lichaam neemt elke keer maar een deeltje water op. Kleine slokken zullen dus meteen opgenomen worden, grote glazen in 1x betekenen niet dat je lichaam ook echt zoveel opneemt.

Als tip nog: drink soep met een broodje over de middag, dan heb je al weer meer water binnen.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:50

Ik heb hetzelfde probleem. Gelukkig heb ik wel het automatisme om bij maaltijden minstens één glas water te drinken. Verder zijn de handigste tips al genoemd denk ik: Gsm-alarm, pikant en zout eten,...

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:12

Aria_zz schreef:
Ik wil toch even aanstippen (ik ben we waterguru denk, sorry van mijn belerende posts) dat 1: koffie is GEEN water. Net als frisdrank zuigt het suiker in dat spul meer water uit je lichaam. Voor elke kop koffie of frisdrank zou je 2 glazen water moetz n drinken (1om het water terug in je lichaam te hebben 2om dus dat extra water te hebben)
En 2: water drink je beter in kleine slokken verspreid over de dag dan 1, 5l water in 1x.Je lichaam neemt elke keer maar een deeltje water op. Kleine slokken zullen dus meteen opgenomen worden, grote glazen in 1x betekenen niet dat je lichaam ook echt zoveel opneemt.

Als tip nog: drink soep met een broodje over de middag, dan heb je al weer meer water binnen.

Niet helemaal, de cafeine onttrekt het vocht uit je lichaam. Hoewel de meningen daar ook verdeeld over zijn. ;)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:15

A oké, mijn bron had het over de suiker, maar maakt niet uit, resultaat blijft hetzelfde en beide zitten in alle twee de dranken.

Nalatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:23

Ik volg hier ook even, drink ook veel te weinig. Ik moet van de dokter ook minstens 1,5-2liter water per dag drinken maar zit meestal maar aan een halve liter. De laatste tijd let ik er wel op en ook bij mij helpt het om thee te drinken, drink nu drie grote koppen thee per dag. Heb ook een flesje water op mijn bureau staan en dat probeer ik elke dag leeg te drinken.
Mijn broer drinkt ook heel veel water en lijkt overal waar hij zit wel een fles te hebben staan, een avondje naast hem in de zetel helpt ook wel. Hij drinkt dan zijn fles van 2liter leeg en ik probeer te volgen met mijn kleine flesje ;-)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:24

Aria_zz schreef:
A oké, mijn bron had het over de suiker, maar maakt niet uit, resultaat blijft hetzelfde en beide zitten in alle twee de dranken.

Er zit geen suiker in koffie hoor. Dat zit er alleen maar in als je het er zelf ingooit.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:37

Idd in koffie zelf zit geen suiker, het is de cafeine die vocht afdrijft. Theine in thee doet trouwens hetzelfde.

Anyway, ik doe suiker in m'n koffie (en melk) en drink er geen extra water voor.

Grenadine bvb is ook pure suiker. Zonder grenadine krijg ik geen volledig glas water weg.
Moet echt al serieuze dringende dorst hebben voor ik puur water drink.

Er zijn ook bronnen dat je niet persé 2 liter water moet drinken, maar 2 liter vocht moet binnenkrijgen. En dan tellen koffie, thee en soep ook.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:44

Ibbel schreef:
Aria_zz schreef:

Er zit geen suiker in koffie hoor. Dat zit er alleen maar in als je het er zelf ingooit.

Zoals pinto al aangaf, het gaat over de cafeïne en niet over de suiker.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:07

Ik heb ook nauwelijks dorst. Alleen als ik ergens heb gegeten dat heel zout is ofzo. Maar vaak kan ik de hele dag zonder drinken, en drink ik alleen savonds bij het avond eten een glaasje water ofzo.

Wel bij bezoek, drink ik uit gezelligheid iets (en dan bedoel ik geen alcohol perse.. dat drink ik sowieso nauwelijks, hooguit 2 glaasjes bij uitgaan). Anyway... in de zomer heb ik er wel eens behoefte aan na flinke inspanning met warm weer.. maar zo verder.. eigenlijk bijna nooit. Sta er ook niet bij stil.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:17

Och hier herken ik mezelf zo in TS! Ik dacht dat ik gek was maar meer lotgenoten hier zo te zien. Een alarm lijkt me erg irritant maar een flesje water naast je neer zetten is geen slecht idee, zo zie je het ding telkens staan en drink je sneller wat. Ik houd absoluut niet van pittig eten en zout is ook niet altijd even goed voor je... Voor mij helpt het wel om dus een fles water mee te nemen naar school en dan me zelf voor te nemen het ding helemaal leeg te hebben aan het eind van de dag. Natuurlijk vergeet ik het rotding de helft van de tijd maar goed.

Vandaag 2 glaasjes water en een kopje thee gehad, nog niet eens zo'n slechte dag dus ;)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 16:44

Bedankt voor alle tips! ik heb er zeker wat aan!

En toch grappig dat meerdere mensen het hebben, ik had niet verwacht dat zoveel mensen het zouden hebben!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:49

Ik kan ook de hele dag zo goed als niets drinken. En dan heb ik helemaal geen dorst hoor!
Toen heb ik een tijdje drie liter per dag gedronken. Iedere keer als ik naar de wc was geweest een flesje (halve liter). Na een tijdje had ik veel meer last van dorst.
Probeer het een plek te geven in je planning. Of zet 's morgens anderhalve liter water klaar op het aanrecht die 's avonds op moet zijn.
Succes!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:59

Dit topic is eigenlijk ook al goed, realiseer me hierdoor nu dat ik vandaag alleen nog maar een kopje koffie op heb...

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:28

Ja inderdaad, dat heb ik ook! Steeds als ik weer een nieuw bericht zie en ik erop klik denk ik meteen: heb ik wel genoeg gedronken? haha

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:43

Dat zoveel mensen hier last van hebben zeg! Ik dacht dat ik de enige was haha, in mijn omgeving blijven ze toch telkens zeuren dat ik zo weinig drink. Ik kan ook heel makkelijk op 1 bekertje water de dag doorkomen, en dan bij het avondeten nog een bekertje. Drinken zonder dat ik dorst heb kan ik ook eigenlijk niet, dan wil ik ook gewoon echt niet!

Maar is het wel zo erg als je weinig drinkt? Blijkbaar doen veel mensen het op weinig vocht, en dat gaat prima?

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:46

Nou ik merk wel dat als ik de hele dag niet gedronken heb ik hoofdpijn krijg. Als ik dan 's avonds niet nog wat drink ben ik de volgende dag brak. Alsof je een kater hebt, dus hoofdpijn, rillerig en misselijk... Echt goed kan het dus niet zijn. Ik drink dan ook wel maar heb gewoonweg geen dorst.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:42

Aria_zz schreef:

http://www.nu.nl/wetenschap/3672674/van ... t-uit.html
:)

(niet dat ik wil zeggen dat je beter koffie dan water kunt drinken hoor, tegendeel!!)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:49

Lien_ schreef:
Aria_zz schreef:

http://www.nu.nl/wetenschap/3672674/van ... t-uit.html
:)

(niet dat ik wil zeggen dat je beter koffie dan water kunt drinken hoor, tegendeel!!)

Oké, maar zelf zou ik nooit een kop koffie als water rekenen. Ook geen fruitsap oid. En het zal misschien ook te maken hebben met de soort koffie etc. Ik weet het allemaal niet precies, maar water heeft idd de voorkeur op iets anders.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:41

Aria_zz schreef:
Oké, maar zelf zou ik nooit een kop koffie als water rekenen. Ook geen fruitsap oid. En het zal misschien ook te maken hebben met de soort koffie etc. Ik weet het allemaal niet precies, maar water heeft idd de voorkeur op iets anders.

Ik ben het met je eens dat water voorkeur heeft hoor :j maar koffie (of caffeïne in het algemeen) is dus niet per definitie slecht. Toch, water. :')

Ik denk zelf dat geen last hebben van weinig drinken eerder door gewenning komt, dan dat je het echt niet nodig hebt :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:51

ik kan ook op mijn vrije dag als ik wakker word paar slokken sap drinken en dan om 5 uur nog eens bedenken oja.. drinken..

daarom drink ik op mijn werk als ik tijd heb 2 koppen 2 en in de middag ook. de lunch vergeet ik het regelmatig word dan een sapje.

nadeel vind ik altijd dat ik dan weer zo vaak na de wc moet.

zomers lukt het me wel beter dan s winters. vooral las het warm is dan drink ik ook koud water uit de kraan. niet uit een flesje.