Pfeiffer, hoe lang merkbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Pfeiffer, hoe lang merkbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:52

Het kan chronisch blijven, maar dat is zeker niet altijd het geval, vaker niet dan wel.

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:59

Darmproblemen heb ik nog niet eerder van gehoord.. wel mensen die van bepaald eten heel erg buikpijn kregen. Misschien inderdaad vanwege een verzwakte weerstand?
Leverontsteking heb ik trouwens wel gehad, komt ook veel voor.

Schijnt dat sommige mensen er chronisch vermoeidheidssyndroom aan over houden maar dat gebeurt echt niet vaak.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:02

Bij mij is het chronisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:43

charlot_s schreef:
Darmproblemen heb ik nog niet eerder van gehoord.. wel mensen die van bepaald eten heel erg buikpijn kregen. Misschien inderdaad vanwege een verzwakte weerstand?

Schijnt dat sommige mensen er chronisch vermoeidheidssyndroom aan over houden maar dat gebeurt echt niet vaak.

Vergis je niet, je darmen zijn een hele belangrijke bron voor energie/voedingsstoffen opnemen. Als je darmsysteem is verstoort, dan kan dat erge vermoeidheid met zich meebrengen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:47

Ik ben ook nog steeds elke avond erg moe (slaap om half 9 elke avond!)
Ben er 3 jaar geleden positief op getest. Nooit weer laten prikken of het uit mijn lichaam is/was.

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:25

Anoniem schreef:
charlot_s schreef:

Vergis je niet, je darmen zijn een hele belangrijke bron voor energie/voedingsstoffen opnemen. Als je darmsysteem is verstoort, dan kan dat erge vermoeidheid met zich meebrengen.

Klinkt logisch :j Maar hoe moet ik dat dan zien, kun je ook van pfeiffer een verstoord darmsysteem krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:33

charlot_s schreef:
[naam] schreef:

Klinkt logisch :j Maar hoe moet ik dat dan zien, kun je ook van pfeiffer een verstoord darmsysteem krijgen?[/quote]

Ik zat met een ander topic in mijn hoofd (ook over vermoeidheid), vandaar mijn reactie hierop. Pfeiffer en darmproblemen is volgens mij geen verband, maar door problemen met je darmen kun je dus ook onwijs moe worden. Of er een link tussen beide is weet ik dus niet. Eventueel dus wel door je weerstand die omlaag is, dat je daardoor misschien een slechte opname kan krijgen?

Maar wat ik wel weet is dus dat darmen een belangrijk onderdeel kunnen zijn van het veroorzaken van vermoeidheid.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:42

ik had ook last van mijn darmen, maar dat kwam vooral omdat ik ook ijzer tabletten slikte omdat mijn ferritine heel laag was van de ijzer tabletten van de huisarts kreeg ik verstoppingen.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:14

Ugh, update; ik ben zo moe als een hond sinds zondag. Ik kom nergens mee vooruit. Ik drink momenteel energie drank maar die werkt niet eens. Erg leuk zo in je toetsweek. Hoe deden jullie dat met leren? Echt heel vervelend zo :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:21

Ik kon dan niet leren, kan sowieso niet leren als ik moe ben.
Weet school ervan?

Tip is wel, miet pushen om te leren als je echt moe bent, dat helpt namelijk niks. Dan word je alleen maar moeier en komt het geleerde werk ook niet binnen.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:26

Ik heb het vorige week verteld, zou in de vergaderingen gezegd worden en krijg volgende week gesprek. Maar ik kan niet sporten, te moe. Mijn benen voelen zo slap als een vaatdoek de halve dag. Zelfs koken (ik woon op mezelf) is te veel.. Misschien komt het doordat ik net schoongemaakt heb ofzo, maar vooralsnog is het de laatste 3 dagen echt erger qua vermoeidheid. Bah :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:30

Ik ken het, probeer vooral niet jezelf je pushen... Heel veel rust is belangrijk dus luister naar jouw lichaam. Op school houden ze er vaak wel rekening mee, als je een doktersbewijs hebt.

Probeer anders blz voor blz rustig te leren? Korte sessies

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:31

Bij mij werd het in augustus 2012 geconstateerd en heb soms het idee dat ik er nog steeds last van heb. Erg moe steeds en moet 's avonds gewoon op tijd naar bed want anders trek ik het niet.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:31

Mijn tip is vooral om te stoppen met de energiedrank, ik was daar ook van.. en je krijgt een hele korte energie stoot maar daarna ben je 4x zo moe..

Bij mij heeft in toetsenweken de power nap echt wonderen verricht. 10minuten ogen dicht en echt niks doen. Wekker aangezet. en na de wekker echt weer bezig zijn. Zo kon ik weer een paar uur vooruit. Werd ik weer moe.. dan weer even tien minuten ogen dicht.

Ik heb heel stom afgelopen week 72 uur gedraaid op 5 uur slaap om mijn tentamens te leren en opdrachten af te krijgen..
Nu een week later boet ik nog.. Voel me net een vaatdoek. ( en laat nu deze week mijn afstuderen begonnen zijn :/ )

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:36

Ik lees nu kopje voor kopje, en op het scherm ipv het boek omdat scherm mij wakker houdt :=
De energiedrank geeft niet eens een energie boost, ik drink het meer omdat het lekker is dan dat het effect heeft := Slim idee, die tien minuutjes. :) Klieren zijn trouwens ook weer mooi opgezet }:0
Begin zaterdag met een nieuw baantje, dus hoop dat het dan wat minder is :\

Succes met je afstuderen, kan me voorstellen dat dat zwaar is.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:46

Dankjewel! Tis even bikkelen, maar dat doe ik ondertussen al jaren ;) nooit gedacht dat pfeiffer zo'n invloed zou hebben op mijn leven.. Maargoed. Tis niet anders en vooral ook mijn eigen schuld dat ik het aan het begin niet zo serieus genomen heb.

Haha ik herken het wel van de energiedrank. Als je er veel drinkt voel je er inderdaad niks meer van. Oppassen ermee, want het is goed verslavend en erg slecht ;) Tijdens je slaap wordt je er ook onrustig door trouwens. Toch dat suikergehalte wat tot uiting moet komen..

Succes met je baantje! luister vooral naar je lichaam, als het niet gaat, dan gaat het niet.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:51

Nou gelukkig drink ik het verder nooit haha, was alleen voor deze week dat ik wat euroshopper sugar free heb ingeslagen, maar t werkt voor geen meter dus :+ Dan maar voor de lekker haha :P

Vreselijk dat het zo'n invloed op je leven heeft nu, en bedankt :) Heb een vriend die gelukkig veel begrip heeft (wonen samen) dus dat scheelt weer :)

Hoelang loop je er al mee?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:57

haha dan scheelt het inderdaad :P

Dat is wel fijn, dat je een vriend heb waar je op kan steunen als je het even niet meer redt in huis etc.
( Woon zelf ook samen en het is echt een verademing als hij de taken van mij overneemt als ik echt te moe ben om iets vast te houden )

Ik loop er nu 6 jaar mee rond en heb daarbij een chronisch vitamine D tekort ( Halfbloedje met een bleekscheet huid :P ) Moet dus echt goed oppassen met wat ik doe. Probeer me er normaal niks van aan te trekken en gewoon door te gaan. Maar een paar dagen later heb ik alweer spijt natuurlijk.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:08

Ik heb er ook last van gehad, maar ook hier pas toen het virus zelf niet meer aanwezig was/werkzaam was (weet niet meer precies hoe dat in zijn werking ging), ze konden inderdaad traceren dat ik het relatief kort geleden had gehad, maar zat dus eigenlijk in de na fase.
Moet zeggen dat ik het niet echt heb gemerkt toen ik het dus had. Ben van mezelf erg veel bezig (had toen meerdere baantjes, school, eigen paard, een vriend en wou natuurlijk ook mijn vrienden regelmatig blijven zien) dus ben ook gewoon door de vermoeidheid heen gegaan. Daarna dus wel flink moe geworden, ontzettend weinig concentratie, niet meer actief, dagje school en ik moest smiddags echt even op de bank liggen om bij te komen.

Wat het belangrijkste is om zoveel mogelijk dingen die niet noodzakelijk zijn te schrappen. Nu begrijp ik dat je naar school gaat en dan is het volgen van lessen/colleges toch een van de dingen die je liever niet wilt schrappen, omdat je liever geen/zo min mogelijk achterstand opbouwt. Betekend dus dat je daarvoor andere dingen (zoals sporten) zult moeten laten, en bij voorkeur zoveel mogelijk huishoudelijke taken aan iemand anders overdraagt.
Geef jezelf genoeg rust, houdt je aan een duidelijk slaapritme, gezond eten en alcohol schrappen. Tussendoor gewoon even rust pakken, dat hoeven geen uren slaap te zijn, maar tussendoor even een keertje een kwartiertje liggen werkt vaak al erg fijn.

Je lichaam geeft zelf aan wat het aan kan en wat niet, luister daar ook goed naar als je wilt dat je er (snel) weer bovenop komt!

Edit: helemaal over je vraag heen gelezen :')
Ik heb er zelf enkele maanden last van gehad (en ik zat dus net als jij in het na-stadium om het zo te noemen). Nu (bijna twee jaar later) ben ik wel sneller vermoeid dan ik voorheen was, trek het niet om een paar avonden achter elkaar het laat te maken en nog steeds vaak overdag wat moe. Maar het is natuurlijk moeilijk om te beoordelen of dat door de pfeiffer komt of dat dat anders ook zo was geweest. Wel probeer ik extra te letten op mijn leefstijl en merk ik dat ik mezelf af en toe wat moet remmen in wat ik allemaal wil doen, niet meer teveel willen op een dag.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:35

je moet echt je rust pakken en een paar stappen terug zetten.
ik ging ook zo door als jou en ze hebben me letterlijk op moeten rapen...
je hebt alleen maar jezelf er mee als je je lichaam zo blijft uitputten.
Mede daardoor duurt het alleen maar langer voordat je er af bent en heb je meer kans om het chronisch te houden.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 16:34

Ik doe alles best rustig aan, maar ik ben bang dat als ik te weinig ga doen, de pfeiffer misschien onbewust een excuus wordt, en dat wil ik niet. En hoe was het met jullie eetlust gesteld, tijdens/na? Want dat is me echt een drama de laatste tijd. Ik klaag echt heel erg, sorry := Ben dit gewoon niet zo gewend, ik erger me gewoon -O-

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:34

Ik had ook niet veel honger meer, dat is gelukkig voor een groot deel al terug. Maar tis moeilijk om dingen aan Pfeiffer te linken

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:19

ik had ook totaal geen eetlust is nu wel zo goed als terug!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:48

Sinds de pfeiffer drink ik mijn koffie zwart .
Boter kan ik nu wel weer eten zonder misselijk te worden.

Citaat:
Pfeiffer gaat nooit meer uit je lijf en op gezette tijden (stress, slecht eten, weinig slaap enz,) kan ineens hij de kop weer opsteken.

Bij sommige mensen is dat idd zo , bij mij ook. :j

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 14:45

Aight okay! Tbedanktvoor alle reacties. Ik moet morgen voor mijn lymfeklier rechts in mijn nek rnaar de dokter. Hij is hard en goed voelbaar als ik zacht met mijn vingers over mijn nek glijd, en pijnlijk, hopelijk is dat ook weer door de Pfeiffer. We zullen zien, gaat lekker zo :(