Zeeziekte, wat ertegen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 17:33

Ja ik zal het ook laten weten hoe ze bevallen! :D Over 4 weken kan ik ze testen op zee.
Fijn om te lezen Glossi! :D Ze zitten indd wel beetje strak maar dat moet ook wel anders blijven ze echt niet op hun plek zitten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:42

1234

Re: Zeeziekte, wat ertegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 18:17

Zohé dat is nog eens ehh schommeling. Mag toch hopen dat we dat in Spanje niet gaan krijgen hahaha

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:39

1234 schreef:
Ja ik zal het ook laten weten hoe ze bevallen! :D Over 4 weken kan ik ze testen op zee.
Fijn om te lezen Glossi! :D Ze zitten indd wel beetje strak maar dat moet ook wel anders blijven ze echt niet op hun plek zitten.

Ja en anders werkt dat plastic balletje ding niet. Het werkt via acupressuur dus hij moet wel in je huid gedrukt zijn. Ik had er wel wat last van na 15 uren. Toen kwamen we in Engeland aan en dacht ik dat ze wel af konden. Maar ik was zo aan die zee gewent dat ik ziek aan wal werd haha. Dus heb ik ze maar weer om gedaan en om gelaten. Ook de eerste dag in Nederland heb ik ze om gelaten, pas de volgende dags heb ik ze toen af gedaan. Ik ben echt ontzettend blij dat ze zo goed werkten. Ik kan namelijk geen tabletjes in nemen ivm lactose allergie.

OMG die filmpjes! Dat is wel heel erg zeg haha. Wij hadden al de de boot flink schommelde en mensen moeite hadden om te blijven staan maar zo erg niet gelukkig :+

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:42

Als het mogelijk is buiten zitten en continue naar de horizon kijken...
Niet 'achteruit' zitten :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:55

Regelmatig een frisse neus halen is wel lekker idd! Alleen stormde het op zee en regende het ook. Wij kregen de deur met moeite open en dicht om buiten/binnen te komen (en waren ook de enige die zo gek waren naar buiten te gaan haha) En achteruit of vooruit of zijwaarts maakte niets uit. Ik heb het uitgeprobeerd want had dat op verschillende sites gelezen. Mijn zusje voelde de zee nog een paar dagen na aan wal :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 22:00

Ohjeej hahah
Was ook heel erg fijn om te horen van medewerkster van de watersportwinkel (toen k die seabands enzo kocht) 'oehh dat is wel een ruige zee daar!'
:') dacht echt van ehhh jaah fijn :D Kom ik daar vol goede moed.... xD maar we zullen het zien!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:05

Erpel schreef:
Anders geen pillen gebruiken. Je hebt ook speciale reispleisters, die plak je achter je oor en werkt dan 3 dagen veel idealer. Gebruik ze zelf ook altijd, werkt voor mij het beste.
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 98&rId=747

Deze werken inderdaad écht het beste! deze tip gehad van een zeeman die jarenlang op zee heeft gevaren (en ja die hebben er ook nog steeds wel eens last van hoor, vooral in het kanaal schijnbaar)

voorkomen: frisse neus halen \ horizon in de gaten blijven houden.
verder als je eenmaal ziek bent: blijven eten, overgeven is het fijnst als er wat in je maag zit :)) vrolijkt dit je al op?
en rustgevend voor je maag na het overgeven: beschuit\droge kaakjes en appelsap (echt!!)

Ik ben met ruige zee naar engeland gezeild en terug gedobberd. Weet niet welk stuk heftiger was maar gok op het terugdobberen (hoogteverschil van 5 meter) maar nergens last van gehad. Je kunt ook gewoon geluk hebben hoor :(:)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:29

Het nadeel van die pleisters is wel dat je er ook suf van kunt worden net als de pilletjes. Die armbandjes hebben geen bij werkingen. Dat is toch wel heel erg fijn. Maar een pleister zit waarschijnlijk wat comfortabeler dan die armbandjes :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 06:51

Ja dat suffe is niet erg als je op een boot zit en alleen de tijd door moet komen, maar ik kan dat niet gebruiken, suf worden xD

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 10:15

Oké ik heb nu ervaren dat die seabands echt werken xD Gisteren met de boot de open zee op gegaan (boottrip van 5,5 uur) waar de golven vaak onwijs hoog waren (dat we ons echt vast moesten houden om niet te vallen), en heb geen moment van zeeziekte gehad! Terwijl vriendin kotsmisselijk werd. Alleen toen we van open zee naar vlak binnenwater gingen werd ik klein beetje misselijk maar dat kan ook zijn omdat ik niet veel had gedronken. Daarna ging het weer prima.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:28

En mocht je toch misselijk worden: limoenen.
Ik ben in egypte tijdens het snorkelen echt heel echt misselijk geworden, heb uiteindelijk mijn hele lunch eruit gegooid en alles. Pfff, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo ziek was.
De bemanning heeft mij toen een paar limoenen gegeven en een glas limoensap met veel suiker. Het hielp bij mij wel iets ( maar uiteindelijk was ik al zo beroerd dat ik na de limoen alsnog over de railing hing %) )

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 21:58

ja tot nu toe heb ik nergens last van gehad. Het scheelt dat we alleen met vlak water de zee op gaan. Dus wanneer er vrijwel geen golven zijn. De enige golven die dan geproduceerd worden, komen van andere boten. Ik heb nu twee dagen zonder bandje geprobeerd (en verder ook niets) en alles ging goed. Dus dat scheelt. En ik heb de bandjes altijd in mijn jaszak zitten dus kan ze altijd om doen.