Ervaringen met kaakchirurg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:00

Doubtless schreef:
carr_friesje schreef:
Júist dat gesjor, gekraak, die geluiden, geen controle hebben over wat er gebeurt, etc.
Dát vind ik echt dood en doodeng.

Gesjor, gekraak en geluiden :') ? Ze kunnen 'm er zo uitsnijden in de meeste gevallen! Je zit er nog geen 4 minuten & merkt er echt amper iets van :) Succes dadelijk!

Ik hoorde echt wel wat geluiden hoor := een boor iets, flink gesjor, en gekraak toen de kies losliet. Maar daarbij zat ook een fijne kaakchirurg die bij elke handeling vertelde wat voor geluid ik kon verwachten, dat ik er vooral niet van moest schrikken en het moest laten weten als ik iets voelde :j Snijden hebben ze niet gedaan bij mij voor zover ik weet. Heb er niets van gezien trouwens; er ligt iets over je ogen :P

Oh en een tip, haal Corsodyl (chloorhexine) mondspoeling. Ik kreeg er een receptje voor maar dat is complete onzin want je kunt het gewoon bij de drogist halen. Om het een beetje schoon te houden, omdat je heel voorzichtig moet zijn met tandenpoetsen in de buurt van de wond :) je mag de eerste 24u niet spoelen, maar daarna wel (ik deed het heel voorzichtig haha :)) )

lucifertje

Re: Ervaringen met kaakchirurg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:02

Hoe is het gegaan en hoe is het TS?

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:12

goede ervaringen hier met snijden van verstandskiezen. Prikje is zelfde als bij de tandarts. Dan even laten inwerken en dan wordt je in de 'OK' geroepen. Mag je onder een blauw zeil en met 10 minuten ben je van je kiezen af. Napijn kun je behandelen met dyclofenac of iboprufen. Ik liep er na wel 6 weken met een dik gezicht rond....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:39

Ik ben 2x bij een kaakchirurg geweest (allebei anderen). Mede daardoor heb ik besloten dat ik er echt NOOIT meer naar toe zal gaan. De tandarts moet het zelf maar oplossen als dat ooit nodig is, en anders zit ik met een dik probleem.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:47

Scum schreef:
Ik ben 2x bij een kaakchirurg geweest (allebei anderen). Mede daardoor heb ik besloten dat ik er echt NOOIT meer naar toe zal gaan. De tandarts moet het zelf maar oplossen als dat ooit nodig is, en anders zit ik met een dik probleem.

bij mij andersom dus, ik vind tandartsen zakkenvullers met hun implantaten en flauwekullen, doe mij maar een kaakchirurg!

Ik spoel altijd met PeriodAid, kan je ook bij de drogist kopen. Ook als ik naar de tandarts ben geweest, want al dat poeren en peuteren kan nooit goed zijn. Ik ga daar altijd met meer kiespijn weg dan dat ik er binnen ben gekomen

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 19:16

Met mij gaat het helemaal prima! :')
Ben wel geweest, maar op 't moment dat ik geroepen werd en die behandelkamer in liep stortte ik echt helemaal in. Begon hysterisch te janken als een klein kind.. -O-
Toen kwam de arts binnen, echt een topvent! Heel begripvol, rustig en heb fijn gesprek met hem gehad en over het hoe en wat van de behandeling.

Hij heeft me oxazepam voorgeschreven als kalmeringsmiddel waarvan ik er 1 de avond voor de behandeling in moet nemen en één 2 uur voor de behandeling. Moet 31 jan. terugkomen voor de 1e behandeling.
Wat ik dus al vermoedde gebeurt het dus in 2x.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:26

nou.... dan gaan we er samen voor ik mag ook de 31e

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:50

Onder narcose, kun je daar gewoon voor kiezen of zijn daar wel wat eisen voor?
Ik heb dit absoluut niet in de planning staan, maar als t ooit moet gebeuren dan informeer ik eerst naar narcose. Verdoving doet mij namelijk ook altijd verschieten, laat staan dat ze op vd onhandige plaatsen komen

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:06

Ik heb ea overlegd met kaakchirurg... echter vanwege rare plek kies en dicht bij zenuw bovenlip is het bij mij niet mogelijk plaatselijk te verdoven i.v.m zwelling in gebied en per ongeluk zenuw raken

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:52

Je kan natuurlijk je eigen muziek meenemen! Oordopjes in, lekker hard en je hoort niets.
In alle eerlijkheid? IK scheet bagger! Zweet tussen de bilnaad en alles maar achteraf viel het me echt 100% mee.
Het naarst vind ik de verdoving, daarna voel je het gewoon niet.. Ook het gepruts etc viel me mee.
Ik heb mezelf steeds verteld dat ik moest stoppen met piepen want in afrika trekken ze je kies zonder verdoving op de markt..
Dat hielp voor mij..

Och wat zal jij achteraf lachen om jezelf..het gaat je zo meevallen!

Zet hem op!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:18

Scum schreef:

Mja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn pap wilde mijn verstandskies er niet zelf uithalen terwijl die gewoon door was. Dit is ook maar goed geweest aangezien mijn wortel in een hoek van 90 graden zat en de tandarts hem er dan niet uit gaat krijgen.

Ikzelf ben de eerste keer in mijn woonplaats geholpen door de kaakchirurg die ik persoonlijke kende, gaf haar dochter zo nu en dan eens les. Dat scheelde echt een boel, was ook echt heel zenuwachtig ervoor.
2de keer ben ik in Eindhoven geholpen door een jong meiske die net afgestudeerd was echt een top meid. Verdoofde mij nog bij toen ik dat aangaf en was echt heel rustig en bekwaam.
Hier dus geen horror verhalen tenzij je etensprut in je gat meerekent wat gaat rotten ;) Ik durfde de eerste keer het niet schoon te spoelen maar dat eten had heerlijk een week erin gezeten en dat is echt vies. Ik was niet gehecht vanwege een ontsteking die daar zat.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:28

Ik heb een goede en minder goede ervaring.
Bij mij moesten de verstandskiezen er onder aan beide kanten uit. Ik vind de verdoving sowieso niks aan, die heb ik al bij de tandarts als hij een gaatje moet vullen :+
Ik heb wel wat gehoord, niks gevoeld. Rechts verliep zonder problemen. Ik had pijnstillers in poedervorm die ik moest mengen met een glas water en een fijne mondspoeling. Dit alles op recept, dus top geregeld.
Links verliep minder soepel. Ik kreeg geen recept mee voor pijnstillers of mondspoeling en moest zelf achter alles aan. Dan krijg je bij de apotheekook niet de spullen die je de vorige keer had, maar de wat mindere spullen. Daardoor had ik wel last van pijn. Toen ging ie ook nog ontsteken, omdat er nog een stukje bot achtergebleven was -:(-
Gelukkig werd ik toen geholpen door een fijne vrouwelijke kaakchirurg die het met wat meer rust nog een keer opereerde. Daarna gelukkig geen last meer gehad.
Of ik het nog een keer zou doen? Ja hoor, als hetmoet dan moet het. En dat beetje pijn overleef ik nog wel een keer. Bovendien waren de toetjes heerlijk! ;)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:40

Aah wat balen dat je het zo eng vond en het nu verzet is!!

De behandeling valt echt zó mee!! (vond ik) Het enige wat ik rot vond was de prik in mijn gehemelte maar dat is omdat ik niet van prikken houd. Daarna voel je niks meer. Mocht je wel het idee hebben dat je wat voelt kun je dat aangeven en verdoven ze bij. Ik voelde de tweede keer wel een klein beetje iets, maar mijn onderste en bovenste kiezen lagen overdwars en waren niet door. Ze moesten dus mijn kaak open maken en flink wrikken om ze eruit te krijgen. Als je kiezen door zijn pakken ze die er zo uit!

Persoonlijk zou ik geen muziek op willen tijdens de behandeling, maar dat komt meer omdat ik graag wil weten wat er gebeurt en dat vertelden ze bij mij ook.

Het gaat heel snel voorbij en dan denk je, was dit waar ik me zo druk over heb gemaakt?

Na de eerste keer ging ik de dag erna al uit eten en na de tweede keer heb ik redelijk wat problemen gehad :+... Maar dat bespaar ik je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:42

Ik heb er al 3 getrokken , beer van een duitser met accent en vlagen nederlands en duits door elkaar :')

Maar hij spuit de boel , wrikt wat maakt een grapje en trekt met zweet op zijn voorhoofd de kies of kiezen!

Na de tijd at ik aan de goede kant , propjes maken en dat ging prima wel pijnlijk/gevoelig maar het is een wond he in je mond!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:45

Onderin?
Dan kan je niet eens goed eten.
Alle 4 eruit bij mij in een jaar.

Degene die er nauwelijks door was, moesten ze ook snijden. En ik helemaal bang zijn, dacht dat het heel lang ging duren, na 2 sec was hij eruit. Ik voelde helemaal niks.

Ergste vind ik het genezen. De verdoving die langzaam uitwerkt.. de pijn.. eventuele nabloeding.. Het enooooorme kwijlen.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:16

ReadTheRulez schreef:
Ik heb dit absoluut niet in de planning staan, maar als t ooit moet gebeuren dan informeer ik eerst naar narcose. Verdoving doet mij namelijk ook altijd verschieten, laat staan dat ze op vd onhandige plaatsen komen

Bij mij werd er gezegd dat ze dat alleen onder narcose doen. Maar goed ook, ik had helemaal niet de behoefte om gekraak te horen en de operatie mee te maken.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:31

Over een paar jaar zal er waarschijnlijk bij mij ook wel getrokken worden (kies staat verkeerd om, teveel ruimte tussen de verstandskiezen waardoor het moeilijk past) en ik wil dit onder narcose. Ik heb zelf al aardig veel mee gemaakt bij de tandarts en ook veel verdovingen gehad, vind dat zeker geen pretje.
Voor mij zal onder narcose de oplossing zijn, hoop ik. Al die geluiden, bah. En dan zal je net zien heb je zo'n kaakchirurg die net zoals mijn oude tandarts zou zeggen ''jeetje wat een bloedbad''! Dat hoor je niet graag als je daar ligt haha.

Mijn moeder had een paar jaar geleden al een verwijsbrief gehad voor de kaakchirurg, maar ze durft echt niet. Maar als ik deze reacties zo lees moeten wij ons niet zo aanstellen haha.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 07:25

ik vind voor mij persoonlijk de nawerking van een narcose vele malen vervelender dan 2 sec. wat gekraak. Evt. bloed zuigen ze meteen weg, dus daar heb je geen last van.
Ik vroeg wel altijd wat extra gaasjes mee, handig voor als het evt. wat ga nabloeden (wat je volgens mij ook hebt als ze het onder narcose doen.
Ik heb alle 3 de kaakchirurgen die in het ziekenhuis inmijn woonplaats werken, wel eens gehad en ik vind ze alle 3 even aardig. Ze vertellen precies wat ze aan het doen zijn.

De kies die een tandarts heeft getrokken was vele malen erger: hij kreeg hem er niet uit, hij zei niet wat hij deed, hij vroeg allerlei gereedschap aan de assistente die dan weer geen idee had wat hij wilde hebben,ik zag de vreselijkste tangen voorbij komen. Achteraf bleek er nog een botsplinter te zitten die er ook nog uit moest en ik kreeg 2 weken antibiotica. Nooit meer een tandarts die iets mag trekken bij mij dus!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:14

FNews schreef:
ReadTheRulez schreef:

Bij mij werd er gezegd dat ze dat alleen onder narcose doen. Maar goed ook, ik had helemaal niet de behoefte om gekraak te horen en de operatie mee te maken.

De volgende keer dat mijn andere kiezen worden getrokken g ik ook zeker onder volledige narcose en dan het liefst 5 dagen onder zeil blijven.
Ik heb serieus een trauma opgelopen volgens mij..
Het liefste ga ik nooit maar dan ook nooit meer. Zolang ze geen pijn doen blijven ze ook mooi zitten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:37

Bij mij mocht het niet onder narcose omdat het om een privekliniek ging. Narcoses mogen alleen in het ziekenhuis gegeven worden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:15

Eens met Morrie..
Heb bij een kaakchirurg gewerkt en we konden vaak de 'ellende' van de tandarts oplossen.
Wrs omdat de tandarts net de juiste instrumenten niet heeft om wortels te verwijderen mochten ze afbreken van de kiezen.

Maar TS het komt goed hoor!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:27

Na alle horrorverhalen even een positiever bericht:

Ik heb alle 4 mijn verstandskiezen laten trekken, wel in 2 keer. Bij mij viel het echt 100% mee. Alleen de verdoving in je gehemelte doet even pijn.
Ik stond beide keren met 10 minuten buiten, had vrijwel geen zwelling, en kon dezelfde avond nog gewoon met de pot mee eten thuis. Dus het kan ook hartstikke makkelijk gaan!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:56

Hmm je bent nog niet geweest, dus ik weet niet of het zo verstandig is om mijn horrorverhalen hier neer te zetten.

Bij mij zijn ook alle 4 de kiezen eruit, eerst twee rechts en een half jaar later de twee links. Maar voor mij was het wel een redelijk drama. Ik ben ook super bang voor de tandarts oid dus bij de kaakchirurg scheet ik natuurlijk helemaal 100 kleuren. Maar ik ben wel super geholpen, dat scheelt wel weer.

Aangezien je nog moet zal ik je mijn horrorverhalen besparen, anders durf je dalijk niet meer :=

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:00

sandorra schreef:
mij operatie vrijdag gaat niet door... vader chirurg overleden.... begrijpelijk..... maar baal als stekker.....moet minimaal 2 weken tussen knie 17 feb gepland en verstandkiezen zitten..... Fijn....

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 17:24

Ooh das balen sandorra!