Bokkers met Epilepsie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: Bokkers met Epilepsie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:03

hoi allemaal net weer thuis van het ziekenhuis,
ik ben inderdaad ook enkele dagen heel stijf geweest in armen benen en zelfs mijn buikspieren die al lange tijd goed verstopt zaten :p

Op de EEG was er niets specieal te zien en de enuroloog denkt dan ook dat het een eenmalige aanval was door een combinatie van stress door een faillisement en het gebruik van vrij zware pijnstilling & en vermoeidheid. in elk geval krijg ik morgen nog een Holter voor 24uur om mjn hart te controleren en er wordt nog een MRI gedaan om zeker te zijn. Als dat ook allemaal normaal is zo ik ook geen medicatie moeten nemen. Mag nu wel 3 maanden niet met de wagen rijden.

Mijn vriend weet nu ook wat hij moet doen in geval dat ik het nog een zou krijgen en op het werk zijn ze ook op de hoogte.

Volgens de neuroloog horen de waanideeën inderdaad bij een aanval en het wakker proberen maken kan dat zeker uitgelokt hebbben.

Ben ergens opgelucht dat er niets ernstog te zien is, maar toch blijft de angst wel ergens zitten.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Bokkers met Epilepsie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:52

Dat snap ik, het is ook nooit helemaal uit te sluiten dat het eenmalig was, maar gezien de omstandigheden die je beschrijft is het heel goed mogelijk dat het een eenmalige happening was.

Bij het ontwaken uit een aanval deed ik trouwens ook allerlei rare dingen, zo werd me daarna steeds verteld. Weet ik zelf niks van, meteen erna viel ik als een betonblok in slaap, was zelfs zelf in bed gekropen zonder me er iets van te herinneren. Degenen om me heen wisten het zich des te beter te herinneren :+ .

Het 3 maanden niet mogen rijden is inderdaad het protocol. Logisch, maar lastig, dat wel :j .

mysecrets
Berichten: 1991
Geregistreerd: 31-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:01

Hoi allemaal,

Ik heb geen epilepsie, maar ik ben wel werkzaam bij een epilepsie instelling... :)

Ik ga het topic even doorlezen, als jullie niet op mij zitten te wachten omdat ik geen epilepsie heb, hoor ik het wel. :-)

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: Bokkers met Epilepsie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:58

Hoi, iemand die bij een epilepsie instelling werkt lijkt mij handig :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110915
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bokkers met Epilepsie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:59

Hai Mysecrets,

Welkom! Ik ben wel benieuwd bij welke instelling je werkt. Mijn man is onder behandeling bij Kempenhaeghe.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:44

Hoi,
Ik heb epilepsie vanaf mijn 13e jaar. Neuroloog zei dat ik er misschien nog overheen zou groeien maar helaas is dat dus niet zo.
Ik slik 1500 mg natriumvalproaat (depakine) per dag en zo hou ik het aardig onder controle tenzij ik heel veel stress ervaar dan krijg ik een aanval dwars door de medicatie heen.
Gelukkig is de laatste nu anderhalf jaar geleden. De naweeën die iedereen hier beschrijft herken ik zeker. Bij mij is dat stukje geheugen foetsie (komt later wel langzaam terug) spierpijn en ontzettend moe.
Ik voel ze echter niet aankomen dat heeft wel eens benarde situaties opgeleverd. Denk aan van de fiets vallen, van de bovenste trede van de trap vallen, op het nippertje de glasplaat van de salontafel missen.
Of op je fiets bij een rotonde aankomen een aanval die zich inzet en dan bijkomen aan de overkant met een ambulancebroeder boven je hoofd.
Meestal voorafgaand aan een grote aanval heb ik een aantal kleintjes maar dat is dus niet altijd.

mysecrets
Berichten: 1991
Geregistreerd: 31-03-09

Re: Bokkers met Epilepsie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:23

Cayenne ik heb je een pb gestuurd. :)

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 14:50

Ok, ben een jaar aanvalsvrij geweest, topbaan. En tóch ging t mis. Waarschijnlijk te hard gewerkt. Maar nou t probleem: uwv denk bij epilepsie dat er maan 1 soort is en das de soort met de zwaardere aanvallen. Gelukkig komt t sein langs voor voorlichting, maar mag dus niet meer met grotere messen werken. Zucht. Wel nog met de kleine :D
Anders word t zo saai

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:56

Het Sein kan gewoon een diagnose met specifieke omschrijving op papier zetten. Dat hebben ze voor mij ook al een paar keer gedaan o.a. voor de aanvraag van een op maat gemaakte helm.

Sterkte :(:)

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Bokkers met Epilepsie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 22:35

Een helm is bij mij niet nodig. Maar wel meer uitleg van hoe of wat. Dat er bv meerdere aanvallen zijn dan alléén maar tcs. Zucht, maandag gesprek met ober en zusje en coach van van sein. Zij gaat ook meekijken op de werkvloer. Dus dit word wat. Wij hebben droge humor. Hoop dat ze er tegen kan

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 15:54

Inmiddels heeft mn jobcoach van t sein een volledige dienst meegedraaid (en overleefd *\o/*).

En ikke?

Ging onderuit in de badkamer en goed ook. Vermoed een tc aanval want was knockout.
Lichaam is een tikkie opgebrand geloof ik.
Even genieten van mn partner en mij. Wonen niet samen dus hij was er niet bij toen t gebeurde.
Gelukkig is ie bezorgd en zorgzaam. Willen samen verder