30 day squat challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stoof

Re: 30 day squat challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:01

Ik ben ook begonnen vandaag! Eerste 50 zitten erop *\o/*

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:05

_Yasmine_ schreef:
Nooor_ schreef:
Ik weet niet of iemand hier er verstand van heeft, maar ik kreeg steeds als ik squats had gedaan last van mijn nek en schouders. Weet iemand wat ik fout deed/beter moet doen? (:
Ik deed ze gewoon zonder gewichten ed.

Hoe beweeg je je nek en schouders tijdens de squat?
Ik weet niet of je het al doet, maar probeer je rug / nek in 1 lijn te houden, dus niet omhoog kijken tijdens de beweging maar schuin naar de grond. En schouders laag houden en schouderbladen naar elkaar toe trekken

Schuin naar beneden kijken is wel een goede, ik kijk altijd rechtuit. dus wel rechte rug maar mn nekspieren wel aangespannen. Dat zal ik proberen!

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:33

Ik doe ook mee vanaf vandaag:) net de eerste 50 gedaan, prima te doen!!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 23:09

De eerste dag in een feit :) moet zeggen dat ik zeer weinig moeite had met de 50 squats en dat ik ze als warming up heb gebruikt voor de rest van mijn training. Niettemin zal ik morgen lekker veel spierpijn hebben want ik heb flink benen getraind vandaag :) hopen dat dag 2 ook gaat lukken morgen.

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:20

Hier ook dag 1 achter de rug! En inderdaad die 50 vielen wel mee, in eenkeer kunnen doen, op naar dag 2 :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 07:31

Ik sla dag 2 even over, heb gister naast de eerste 50 ook nog helpen sjouwen bij het verhuizen van mn broers spullen naar zn nieuwe huis en daarna nog 3 uur staan schoonmaken in zn oude huis omdat wat toonbaar achter te laten, dus ik heb nu vooral daar spierpijn van :') morgen ga ik voor de 55!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:02

Iedereen toevallig ook opgezocht hoe je ze hoort uit te voeren ? :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:41

_Yasmine_ schreef:
Iedereen toevallig ook opgezocht hoe je ze hoort uit te voeren ? :P

Daar ben ik wel benieuwd naar.. Ga straks ff filmpjes kijken want volgensmij doe ik het niet helemaal goed...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:10

Vandaag voor mij dag 2 ging goed, merk wel kont spierpijn

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:11

Oesh, dat was doodgaan XD 'k was nog wat stijf in die regionen :') maar 't is wel leuk

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:12

Ik heb geen idee hoeveel squats ik doe in mijn gewone trainingen, maar 50 klinkt best veel :P Of valt dat mee?

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:36

Ik zit nu op 100 squats en die laatste 10 zijn écht zwaar. Maar omdat je het natuurlijk opbouwd gaat het steeds beter.
Ik doe de squats met gewichten.

Helaas nooit gedacht aan meten, dus gister gedaan en vanaf nu bijhouden.
Rechter bovenbeen: 53,5
Rechter kuit: 36,5
Linker bovenbeen: 53,5
Linker kuit: 36,0
Omtrek billen: 98
Taille: 75
Centimeters natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:54

Ik doe iets niet goed, voel het in mijn knieën en bovenbenen en niet in mijn billen

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:05

Vandaag begonnen, 50 squats val echt mee, bij de 30 begint je het te voelen maar ik kon nog makkelijk 10 er achterna doen. :)

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:27

Caelum schreef:
Vandaag begonnen, 50 squats val echt mee, bij de 30 begint je het te voelen maar ik kon nog makkelijk 10 er achterna doen. :)

Dan doe je het zeker niet met gewichten, haha?
Of je bent wat gewend :)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:38

Mendyh schreef:
Caelum schreef:

Dan doe je het zeker niet met gewichten, haha?
Of je bent wat gewend :)

Met gewichten van 1 kilo :Y)

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:06

Goed bezig! Steeds meer kilo's er aan hangen en meer squats en dan ga je ze zeker voelen. :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:09

[***] schreef:
Ik doe iets niet goed, voel het in mijn knieën en bovenbenen en niet in mijn billen

Dan steun je teveel op de voorkant van je voet.
Key is om je billen goed naar achteren te steken, dan te zakken en ongeveer halverwege je squat hoor je de hoek van je onderbeen niet meer te veranderen, dan horen alleen je billen nog te zakken. Blik schuin naar onderen, billen naar achteren.

De 30 day squat challenge vind ik in de kern redelijk oké (hoewel ik liever minder sets doe met meer gewicht), maar het is erg lastig om zonder begeleiding een goede squat te doen. En het kan echt heel slecht voor je zijn als je squat techniek niet goed is.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:10

Ja leuk! maar mag het in series , ik zie mezelf na 10 dagen bv. nog niet 150 squats achter 1 volgend doen XD

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:16

Ik heb het vorig jaar gedaan en volgehouden, maar vond het eigenlijk dood saai om op een gegeven moment zoveel squats te doen :')

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:24

Ik haak na de examens wel even in! ;) maar ik vind de vrouw in het filmpje, en heb laatst nog enkele foto's zien voorbij komen, echt té gespierd..

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:31

X__Trees schreef:
Ik haak na de examens wel even in! ;) maar ik vind de vrouw in het filmpje, en heb laatst nog enkele foto's zien voorbij komen, echt té gespierd..

Idd.. Echt die armen brr :brr:
Zou dat echt niet willen hoor ..

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:50

xRiiannex schreef:
X__Trees schreef:

Idd.. Echt die armen brr :brr:
Zou dat echt niet willen hoor ..

Mijn vriend ook niet vrees ik, die klaagt al dat ik van nature uit te gespierde schouders heb :D

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:36

Dag 2 zit erop! Voel mijn spieren nu veel sneller dan gisteren op naar dag 3 :D

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:14

Saskiaatje schreef:
[***] schreef:

Dan steun je teveel op de voorkant van je voet.
Key is om je billen goed naar achteren te steken, dan te zakken en ongeveer halverwege je squat hoor je de hoek van je onderbeen niet meer te veranderen, dan horen alleen je billen nog te zakken. Blik schuin naar onderen, billen naar achteren.

http://www.youtube.com/watch?v=UXJrBgI2RxA

De 30 day squat challenge vind ik in de kern redelijk oké (hoewel ik liever minder sets doe met meer gewicht), maar het is erg lastig om zonder begeleiding een goede squat te doen. En het kan echt heel slecht voor je zijn als je squat techniek niet goed is.

Een squat is inderdaad erg lastig om als 'beginner' goed uit te voeren. Ik vind zelfs het filmpje dat je geplaatst hebt niet 100%. In principe doet ze maar een 3/4de squat, ze komt zelfs nét niet op parallel, terwijl ze eigenlijk net onder parallel zou moeten komen. Ze komt (in mijn ogen) ook met haar bovenlichaam te veel naar voren. Op deze manier zou je nooit een front squat met behoorlijk gewicht kunnen doen.

Ik vind dit filmpje een iets betere houding weergeven:

Ideale oefening om je houding correct te krijgen, zéker als beginner, is wall squats. Je staat met je gezicht naar de muur, voeten zo kort mogelijk bij de muur (maar om te beginnen op een handlengte afstand), armen voor je of omhoog. Door de muur te gebruiken, moet je op je hielen blijven (anders kom je met je knieen tegen de muur), moet je rechtop blijven,...

Ik wissel zelf af tussen squatten mét gewicht en zonder gewicht. Air squats zijn een goeie conditie-oefening, waarbij je dan ook meteen wat spieren aanspreekt. Ik moest een paar dagen geleden op training 85 air squats doen binnen een tijd van 2minuten. Maar op twee minuten tijd ben je dan wel echt een paar seconden buiten adem hoor.... Als je't puur omwille van kracht/spieren doet, ga je er gewichten moeten bijpakken :).