Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Yasmine_ schreef:Nooor_ schreef:Ik weet niet of iemand hier er verstand van heeft, maar ik kreeg steeds als ik squats had gedaan last van mijn nek en schouders. Weet iemand wat ik fout deed/beter moet doen? (:
Ik deed ze gewoon zonder gewichten ed.
Hoe beweeg je je nek en schouders tijdens de squat?
Ik weet niet of je het al doet, maar probeer je rug / nek in 1 lijn te houden, dus niet omhoog kijken tijdens de beweging maar schuin naar de grond. En schouders laag houden en schouderbladen naar elkaar toe trekken
moet zeggen dat ik zeer weinig moeite had met de 50 squats en dat ik ze als warming up heb gebruikt voor de rest van mijn training. Niettemin zal ik morgen lekker veel spierpijn hebben want ik heb flink benen getraind vandaag
hopen dat dag 2 ook gaat lukken morgen.
morgen ga ik voor de 55!
maar 't is wel leuk
Of valt dat mee?
[***] schreef:Ik doe iets niet goed, voel het in mijn knieën en bovenbenen en niet in mijn billen
maar ik vind de vrouw in het filmpje, en heb laatst nog enkele foto's zien voorbij komen, echt té gespierd.. xRiiannex schreef:X__Trees schreef:Ik haak na de examens wel even in!maar ik vind de vrouw in het filmpje, en heb laatst nog enkele foto's zien voorbij komen, echt té gespierd..
Idd.. Echt die armen brr![]()
Zou dat echt niet willen hoor ..
Saskiaatje schreef:[***] schreef:Ik doe iets niet goed, voel het in mijn knieën en bovenbenen en niet in mijn billen
Dan steun je teveel op de voorkant van je voet.
Key is om je billen goed naar achteren te steken, dan te zakken en ongeveer halverwege je squat hoor je de hoek van je onderbeen niet meer te veranderen, dan horen alleen je billen nog te zakken. Blik schuin naar onderen, billen naar achteren.
http://www.youtube.com/watch?v=UXJrBgI2RxA
De 30 day squat challenge vind ik in de kern redelijk oké (hoewel ik liever minder sets doe met meer gewicht), maar het is erg lastig om zonder begeleiding een goede squat te doen. En het kan echt heel slecht voor je zijn als je squat techniek niet goed is.
.