Ik ben in een depressie aan het belanden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Re: Ik ben in een depressie aan het belanden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:47

Vandaag gaat het allemaal over the top! Iphone is kapot gegaan, blijkt dat ermee geknoeid is. Tja eigen schuld hoor ik dan, omdat ik hem 2e hands heb gekocht! Maar dan nog!!!!! Ik ben zo boos echt zo boos!!!!!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 13:38

En vandaag weet ik weer waarom ik ga stoppen met rijden... altijd gespannen op die manege paarden rijden is echt niets meer voor mij. Lekker vanaf de grond werken met mijn 3 schatties

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:21

Hoi Luca,
Die herken ik...! Optimisten zeggen dan' dat een paard je spiegel is' -een manegepaard dat moet doen wat de instructeur zegt en rustig tien ruiters per week ronddraagt, komt qua spiegelen niet zo veel verder dan te spannen.
Zodat als dingen tegenzitten jij ook weer spant - er zijn zo veel andere leuke dingen die je met paarden kunt doen! !

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 17:21

Inderdaad
Ik werk enorm veel van de grond met mijn shetlanders en haflinger
Omdat ik niet meer met mijn haflinger kan rijden doe ik veel grondwerk en wandel heel veel

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 22:34

Pff,
Ik ben een boek aan het lezen, een weeffout in onze sterren, echt zo een mooi boek maar het maakt mij zo depri. Ik wil ook een Augustus Waters :(
Mensen lezen dat boek! Echt een aanrader...
Gelukkig heb ik mijn 2 macho's op 4 benen nog.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 07:40

Pff leuk hoor,
Ze kan mij misschien niet uit staan maar Bo is ook mijn vriend. Mijn vrienden gaan zo een verrasingsfeestje houden voor Bo. Bo is de dag van ons laatste examen jarig (1 april). Mijn beste vriendin heeft zelf niets verteld. Heel fijn hoor…
Maandag mijn eerste examen, wiskunde... jeej *kuch kuch* Op alles MOET ik gewoon een voldoende halen, dan mag ik naar Roosendaal, één van mijn beste vriendinnen woont daar en dan kan ik haar eindelijk nog eens zien.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:01

hey meis,

Wat naar de je je zo voelt.
de schoolhulpverlener zal gerust goed in haar vak zijn voor de meeste problemen, maar ik denk echt dat jij meer baat gaat hebben bij een psycholoog van buitenaf. Mijn ervaring is dat zij net even beter en sneller de vinger op de zere plek durven leggen.

Succes met je examens!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:12

Hier ben ik weer,
Ja hoor heerlijk weekend heb ik gehad. Zaterdag avond lekker leuk gesprek gehad met vader. Nou niet dus! Ben na ons geruzie naar mijn stal gevlucht en heb daar gezeten tot half 10 's avonds, kwaad tegen het hooi aan het brabbelen en wat met Gina gespeeld. Dan terug naar binnen en rechtstreeks m'n bed in. Vandaag eerste examen gehad, ging wel goed. Oke om 13 uur was ik thuis. Gestudeerd voor godsdienst en geschiedenis, ik was net klaar toen m'n moeder thuis kwam. Was ze boos omdat ze dacht dat ik maar een beetje had gesturdeerd, nou niet hoor! Ben dan maar een half uur in het veld gaan wandelen met Beatle, mijn shetie. Heb ik daar samen met hem een sprintje getrokken, en blij dat ie was. De ene bok na de andere, je word echt helemaal vrolijk van hem. Maar toen kwam ik weer thuis, heb tot nu echt zwijgend op de bank gezeten, ik lig nu in mijn bed. Pff ik word het echt zat...
Al die problemen en ze blijven maar komen en komen en komen. Ik zal blij zijn als het vakantie is. Ik kijk er echt al een maand naar uit, in de vakantie ga ik namelijk 4 dagen naar Engeland. Mijn peter en tante en nicht en neef wonen daar, ik ga helemaal alleen op de Eurostar naar daar. Ook mag ik een dagje naar Nederland en heb gewoon lekker veel tijd voor mijn 3 lievelingetjes :)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:34

Ik begrijp hoe je je voelt ;-) en heel zwaar kan het zijn. Ik heb nu een soortgelijke situatie en ben al gaan hulp zoeken ( uit mezelf ) ben al bij 2 personen geweest ( 2 keer bij elk )en telkens opnieuw verwijzen ze me naar elkaar door :+
Naar een huisarts gaan vind ik zo vaag. Ik heb om eerlijk te zijn 4 huisdokters en ik zie niet in wat zij met kunnen helpen. Heel veel psychologen en organisaties nemen jou op gesprek en daar hoort de HA niet eens voor toelating te geven.
" Toelating" van HU gaat meestal in samen spraak met de psy als er sprake is van opname in het ziekenhuis of een instelling.
Praten helpt echt ( met jouw moeder, vadern een extern persoon) en sporten ook, maar je moet er de moed voor hebben. Als je in zo'n situatie zit ligt je motivatie en moed vaak diep in de grond ook al geven anderen je moed en complimentjes.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 13:23

Hoe een paar punten je dag toch kunnen verpesten! Ik heb net anderhalve week examens achter de rug, mocht vandaag mijn punten gaan halen. Resultaat 2 buizen en de rest matig... Heel fijn om je vakantie mee te beginnen. Het ging juist beter met me. Gisteren heel fijn getraind met m'n shetje. Maak me wel wat zorgen over mijn verzorgpony omdat ie 30 jaar is en gisteren echt opvallend rustig, hij is helemaal ingevallen en wordt grijs. Vandaag m'n helpertje daar eens een opdonder geven want hij maakt met Papillon nog ritten van 3 uur. Echt het is voor die pony veel te veel... ik zou hem graag bij mij op pensioen zetten maar dat gaat niet omdat mijn weide te klein is voor 4 pony's.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:03

Het valt mij op dat jouw omgeving (mensen, situaties, het weer, etc.) heel veel invloed hebben op jouw stemming. Ik lees dat je slecht tegen verandering kan en moeite hebt met aanpassen. Ook geef je aan moeite te hebben met loslaten en weinig sociaal bent. Maakt ook vrij makkelijk ruzie. Een moeder die vroeger (hoe gaat dat nu?) in een depressie zat. Dit alles bij elkaar doet me denken dat er meer aan de hand is dan alleen een depressie. Bespreek al deze punten eens met de huisarts, die kan eventueel doorverwijzen voor verder onderzoek.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 17:50

Mijn moeder zat 14 jaar geleden in een depressie ja. Nu is dit volledig over. Aan wat zit je te denken?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:35

wat dacht je van borderline???

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 18:43

kan...

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:15

Alles kan, maar het is niet aan ons om daar een uitspraak over te doen. Zoals ik al aangaf ga eens met die punten naar je huisarts, deze kan zo nodig doorverwijzen voor verder onderzoek.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 06:44

Alles gaat weer beter met mij. Heb nu ook een vriendje en die steunt me zzooooo hard! Hij weet gewoon alles wat er dwars zit. Maar helaas moet ik hem 4 dagen missen :( maar ik zit nu wel 4 dagen in Engeland :D. Gisteren vertrokken (helemaal alleen) met de eurostar naar Engeland, dan de hele dag (met zon ;) ) in Londen rond gelopen en naar een musical geweest. Gelukkig is mijn engels goed ;) anders kon ik hier weinig doen als ik mijn familie niet versta. Maar alles is dus goed, ook met de pony's en met verzorgpony's. Het is alsof alles is ineens weg, alle zorgen zijn weg.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 06:53

Meid, ga echt eens naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psycholoog. Ik ben zelf iemand die HSP is, en die net als jij met regelmatig die hele hoge pieken en dalen heeft. En dat is niet goed voor jezelf niet, maar ook voor jouw omgeving niet. Je stoot er mensen onbewust mee af. Je laat nu je humeur, je eigenwaarde en je emoties compleet beïnvloeden door je omgeving of door gebeurtenissen. Dat is niet fijn voor jezelf, omdat je constant in een achtbaan zit.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 10:03

Het gaat wel goed de laatste tijd! Zon schijnt, ik ben terug thuis ;) Mijn paardjes waren blij om mij terug te zien, vooral Beatle :D ook nog een beetje getraind, ging super goed! Vandaag doe ik het rustig aan, beetje poetsen, wat wandelen en stal uitmesten. Mn pa is op vakantie met zijn vriendin en mn zusje, ik had echt geen zin dus ga naar mijn moeder. Ik heb nog een week vakantie t.e.m maandag ;) veel tijd nog dus.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:05

Ben je nog van plan om er iets mee te gaan doen of niet? want ondanks dat je je nu goed voelt haal ik nog steeds uit je tekst dat je een persoon bent die zich laat beïnvloeden door haar omgeving al lijk je het zelf niet door te hebben.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 17:44

Voorlopig niet. Ik weet dat ik heel beinvloedbaar ben maar ik ben , als ik niet blij ben, niet meer zo als in het begin.

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:52

Luca03 schreef:
Voorlopig niet. Ik weet dat ik heel beinvloedbaar ben maar ik ben , als ik niet blij ben, niet meer zo als in het begin.

Ik ben het met mijn voorgangers wel eens. Aan je posts te lezen ben je erg beïnvloed door je omgeving. Vergeet één ding niet: JIJ bent diegene die bepaalt hoe je leven eruit ziet. Het leven kan erg moeilijk zijn en natuurlijk heeft iedereen tegenslagen. Maar het is aan jou om jezelf hier doorheen te loodsen en tegen jezelf te zeggen: Ik laat me niet neerhalen, niet opgeven! Na de regen komt zonneschijn...
Zoals ik al zei, het leven is niet altijd gemakkelijk. Jij kan het wel jezelf gemakkelijker maken door positief te blijven en door te zetten. Je zegt dat je bij de paardjes je goed voelt, erg goed! Blijf positief denken en alles komt goed. Ook al lijkt dat niet zo, naar een tijdje merk je het echt wel;) What goes around comes around.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:07

Het gaat ook steeds makkelijker tussen mijn vader en mij. Ik heb steeds meer steun bij mijn vrienden en mn vriendje. Ik kan terug lachen, lol maken en niet denken aan alle problemen. Mijn paarden zijn inderdaad echt top! Ik kijk ook positiever naar de dingen nu, inderdaad iedereen heeft tegenslagen en de meesten zijn er wat gevoeliger voor dan andere. Normaal kan ik wel wat aan maar nu ineens was het zo alles in één keer. Hier zet ik dan ook meestal mijn slechte gevoelens hier neer natuurlijk zijn er ook leuke dingen!

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:23

Je hoeft er niets mee te doen als je dat niet wilt, maar bij mensen die erg gevoelig in het leven staan is vaak meer aan de hand en als duidelijk is wat dat is kan je heel veel leed bespaart blijven door de juiste behandeling.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:44

Ik denk dat jij eens na moet gaan welke negatieve factoren jij in je leven hebt en jezelf eens af moet vragen of je deze personen wilt blijven zien.,
Ik heb zeer sterk het vermoeden dat jij vatbaar bent voor de negativiteit die deze mensen met zich meebrengen en dat het zeer goed zou zijn als jij je afzet van deze negativiteit en lekker zelf je eigen leven gaat leiden. Zonder ruzie en spanning het leven al uitdagend genoeg!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 07:21

Het gaat beter met mij tegenwoordig!
Ik heb 1 pony, Gina, ik ken haar ondertussen 4 jaar. Ze was eerst mijn verzorgpony maar sinds anderhalve maand de mijne. Een echte spiegel is ze, mijn trainingen met haar als het slecht ging met mij waren een ramp! En nu ik me beter voel gaan mijn trainingen met haar ook 10x beter! Oh ik hou van mijn paarden! Echt zo'n band heb ik nog nooit gehad, alles gebasseerd op respect en vertrouwen en dat maakt die prachtige vriendschap. Ik besef nu pas hoe 3 pracht vriendinnen ik heb! En vooral mijn aller beste vriendin. Ze heeft het zelf niet gemakkelijk en heeft mij ondanks alle ruzie's tussen ons altijd gesteund. Ik ben geen gemakkelijk persoon dat weet ik van mezelf. Ik ben nu emma van me af aan het zetten. Dat is een afgesloten hoofdstuk en dat zal zo blijven, ik ben helemaal klaar met haar. Sun is shining, life is better so enjoy it!