Je haar gaat overigens 'sluiten' van koud water, dus ook minder pluizen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Heb dat per ongeluk moeten doen... Shampoo in mijn haar... warme water op omdat het vriendje te lang onder de douche gestaan... Dus ik moest wel verder gaan. Je lichaam went aan het koude, maar ik kon daarna dus niet meer warm worden... Sindsdien is het lauw water
Liamssfork schreef:Door dit topic ben ik het eens gaan proberen.. BAAAAAHH.. Stond helemaal te shaken en kon mijn adem niet meer onder controle houden![]()
. Toen ik er eenmaal uitkwam gaf het wel een heerlijk fris gevoel. Ga het vaker doen.
Maar moet wel zeggen dat ik toch sneller ga ademen
saskiakefie schreef:Grappig dat mensen denken dat ze niet warm worden als je koud af doucht. Want je lichaam gaat namelijk gelijk werken om jezelf weer warm te maken en zodra ik uit de koude douche stap zonder dat ik me nog heb afgedroogd voel ik me gelijk weer warm worden, dus misschien toch eens het proberen waard?
Goof schreef:saskiakefie schreef:Grappig dat mensen denken dat ze niet warm worden als je koud af doucht. Want je lichaam gaat namelijk gelijk werken om jezelf weer warm te maken en zodra ik uit de koude douche stap zonder dat ik me nog heb afgedroogd voel ik me gelijk weer warm worden, dus misschien toch eens het proberen waard?
Mijn lichaam kan zich in bed al niet zelfstandig verwarmen, laat staan als ik onder een koude douche ga staan.
Dus nee, voor mijn lichaam zou het inderdaad niet werken. Heb sowieso altijd al last van spieren en gewrichten en ik douche juist heet om het los, ontspannen en warm te houden.
Maar juist daarom doe ik het ook, zodat je lichaam wél wat gaat doen, en dan heb ik het liever een paar minuten koud dan dat ik niet kan slapen omdat ik het zo koud heb.. 
romyloverrr schreef:Brrrr.
Maar toen ik in de ardennen was wilde en zouden we met de hele klas in de rivier gaan zwemmen.
buiten was het 20 graden en de rivier was 7 graden.
UIteindelijk was ik met een vriend de enige ''gekken'' die erin gingen zwemmen ( 10 minuten )
Maar echt, als je uit het water komt is dat echt héél warm.
Je lichaam krijgt het volgens mij gewoon niet meer geregeld.
Maar of het zo gezond was weet ik niet
misschien moet ik het ook gaan doen.
ik maak het bad altijd warmer net voordat ik eruit ga.
ik ben dan helemaal rood
Beter is om het op te bouwen. Maar da's bij douchen eigenlijk net zo. Als je de eerste keer veel te lang eronder staat en het niet meer warm krijgt ben je te ver gegaan. (jaja heb me er in verdiept XD )

geen idee of het waar is haha Bizzybijtje schreef:Ja, maar dat is meer wegens de beperkte kwaliteit van douches in een studentenhuis dan dat ik er werkelijk bewust voor kies.
pinkie87 schreef:nou ik probeer het wel maar lukt me nooit zo denk dat ik he maar weer ga proberen.
Maar wat ik hier lees 40graden douche!! is echt slecht voor je.
Vaak is het ook zo dat je juist als je warm douchte dat je lichaam juist lui wordt waar door je het sneller koud krijgt.