Koud afdouchen wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:36

Soms bouw ik het op, soms niet. Meestal bouw ik het wel op of af, heb geen zin om me telkens de paasei te schrikken als ik de waterstraal aanraak. :')

Je haar gaat overigens 'sluiten' van koud water, dus ook minder pluizen. :Y)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:38

Ik doe het vaak wel even met wat kouder water... maar nooit meer met koudkoud water ;) Heb dat per ongeluk moeten doen... Shampoo in mijn haar... warme water op omdat het vriendje te lang onder de douche gestaan... Dus ik moest wel verder gaan. Je lichaam went aan het koude, maar ik kon daarna dus niet meer warm worden... Sindsdien is het lauw water ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 10:12

Liamssfork schreef:
Door dit topic ben ik het eens gaan proberen.. BAAAAAHH.. Stond helemaal te shaken en kon mijn adem niet meer onder controle houden _O- _O- . Toen ik er eenmaal uitkwam gaf het wel een heerlijk fris gevoel. Ga het vaker doen.

Haha heb ik ook, maar nu al wel minder, je moet je dus eigenlijk vooral focussen op lage buikademhaling :j Maar moet wel zeggen dat ik toch sneller ga ademen :P

Leuk dat je het geprobeerd hebt! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:34

saskiakefie schreef:
Grappig dat mensen denken dat ze niet warm worden als je koud af doucht. Want je lichaam gaat namelijk gelijk werken om jezelf weer warm te maken en zodra ik uit de koude douche stap zonder dat ik me nog heb afgedroogd voel ik me gelijk weer warm worden, dus misschien toch eens het proberen waard? :D

Mijn lichaam kan zich in bed al niet zelfstandig verwarmen, laat staan als ik onder een koude douche ga staan.
Dus nee, voor mijn lichaam zou het inderdaad niet werken. Heb sowieso altijd al last van spieren en gewrichten en ik douche juist heet om het los, ontspannen en warm te houden.

_Femkeeex

Re: Koud afdouchen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:36

Ik douche zomers altijd met koud water, heerlijk zo na een dagje paardrijden. 'S winters douche ik wel altijd warm, moet er niet aan denken om koud te gaan douche brr :brr:

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 10:39

Goof schreef:
saskiakefie schreef:
Grappig dat mensen denken dat ze niet warm worden als je koud af doucht. Want je lichaam gaat namelijk gelijk werken om jezelf weer warm te maken en zodra ik uit de koude douche stap zonder dat ik me nog heb afgedroogd voel ik me gelijk weer warm worden, dus misschien toch eens het proberen waard? :D

Mijn lichaam kan zich in bed al niet zelfstandig verwarmen, laat staan als ik onder een koude douche ga staan.
Dus nee, voor mijn lichaam zou het inderdaad niet werken. Heb sowieso altijd al last van spieren en gewrichten en ik douche juist heet om het los, ontspannen en warm te houden.

Maar mijn lichaam ook niet hoor, neem niet voor niks elke dag een kruik mee naar bed :+ Maar juist daarom doe ik het ook, zodat je lichaam wél wat gaat doen, en dan heb ik het liever een paar minuten koud dan dat ik niet kan slapen omdat ik het zo koud heb..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:28

Nou heb het gister ook geprobeerd, heb alleen mijn voeten ijskoud gedaan en de rest heb ik toch wel wat warm water er bij gedaan. Toen ik kippevel begon te ontwikkelen heb ik de douche maar uit gedaan xD Maar had het daarna niet heel koud ofzo!

Douche jij als laatste zonder warm water TS, of heb je er wel wat warm water bij?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 11:45

Ehm denk dat ik op 15 graden zit. Maar nog niet zo lang dat m'n huid afkoelt, behalve gisteren toen had ik 'm een tijdje op m'n buik staan en die voelde daarna ook echt koud/ongevoelig aan. Vanavond maar eens proberen om 'm gewoon op de houder te houden en echt een paar minuten kijken of ik dan nog voldoende opwarm.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:51

Brrrr.
Maar toen ik in de ardennen was wilde en zouden we met de hele klas in de rivier gaan zwemmen.
buiten was het 20 graden en de rivier was 7 graden.
UIteindelijk was ik met een vriend de enige ''gekken'' die erin gingen zwemmen ( 10 minuten )
Maar echt, als je uit het water komt is dat echt héél warm.
Je lichaam krijgt het volgens mij gewoon niet meer geregeld.
Maar of het zo gezond was weet ik niet :D

misschien moet ik het ook gaan doen.
ik maak het bad altijd warmer net voordat ik eruit ga.
ik ben dan helemaal rood :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 11:55

romyloverrr schreef:
Brrrr.
Maar toen ik in de ardennen was wilde en zouden we met de hele klas in de rivier gaan zwemmen.
buiten was het 20 graden en de rivier was 7 graden.
UIteindelijk was ik met een vriend de enige ''gekken'' die erin gingen zwemmen ( 10 minuten )
Maar echt, als je uit het water komt is dat echt héél warm.
Je lichaam krijgt het volgens mij gewoon niet meer geregeld.
Maar of het zo gezond was weet ik niet :D

misschien moet ik het ook gaan doen.
ik maak het bad altijd warmer net voordat ik eruit ga.
ik ben dan helemaal rood :=

Jouw lichaam kon dit dus aan dus dan is het geen probleem, maar als je langer in dat water was geweest en je krijgt onderkoelingsverschijnselen natuurlijk niet meer :P Beter is om het op te bouwen. Maar da's bij douchen eigenlijk net zo. Als je de eerste keer veel te lang eronder staat en het niet meer warm krijgt ben je te ver gegaan. (jaja heb me er in verdiept XD )

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:13

saskiakefie schreef:
Haha heb ik ook, maar nu al wel minder, je moet je dus eigenlijk vooral focussen op lage buikademhaling :j Maar moet wel zeggen dat ik toch sneller ga ademen :P

Leuk dat je het geprobeerd hebt! :D

Ja is erg lastig! Ga dat eens proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:35

Ben weleens om half 6 in de nazomer in ee n buitenzwembad gedoken , extreem koud maar het wende! Ik ben ermee begonnen nadat iemand aan het water zat en ik bijna stikte zo koud onder dd douche , uitbreiden en nu doe ik het geregeld

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:38

Oh nee, nooit van mn leven! :brr: Ben een echte koukleum :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:32

Ja, maar dat is meer wegens de beperkte kwaliteit van douches in een studentenhuis dan dat ik er werkelijk bewust voor kies. :')

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:39

Dat ga ik ook maar eens proberen! :)
Kijken hoe lang ik dit vol ga houden hihi :p

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:40

Ik hoorde dit vroeger als tip om je borsten mooi te houden
was van een oudere dame en haar borsten bleven mooi op haar plek :D
mij te koud :brr:

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:43

Hmm interessant.
Misschien dat ik het straks na het sporten probeer :P

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:46

ook zou het beter voor je haar zijn, schubben gaan dan dicht zitten voorkomt beschadiging bij bv fohnen.
is me ooit verteld hoor ;) geen idee of het waar is haha

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:55

nou ik probeer het wel maar lukt me nooit zo denk dat ik he maar weer ga proberen.
Maar wat ik hier lees 40graden douche!! is echt slecht voor je.

Vaak is het ook zo dat je juist als je warm douchte dat je lichaam juist lui wordt waar door je het sneller koud krijgt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:00

Bizzybijtje schreef:
Ja, maar dat is meer wegens de beperkte kwaliteit van douches in een studentenhuis dan dat ik er werkelijk bewust voor kies. :')

De 'vind ik leuk' optie mis ik soms wel, hahaha

Vandaag voor de 2e keer geprobeerd, dit keer nog weer wat kouder. Kan het in ieder geval aan mijn gezicht al merken dat er iets veranderd. Het is niet meer zo droog. Nu wachten tot mijn haar helemaal droog is en kijken wat voor effect het op mijn haar heeft! *\o/*

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:03

Ik ga het deze avond zeker eens proberen. Een betere weerstand is natuurlijk nooit slecht en geen pluizig haar meer, jeetje, wat klinkt dat als een verre droom. :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:11

Ik heb even geprobeerd vandaan, kouhoud, maar wel lekker met het afdrogen :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:27

pinkie87 schreef:
nou ik probeer het wel maar lukt me nooit zo denk dat ik he maar weer ga proberen.
Maar wat ik hier lees 40graden douche!! is echt slecht voor je.

Vaak is het ook zo dat je juist als je warm douchte dat je lichaam juist lui wordt waar door je het sneller koud krijgt.

Dat klopt, ik val dan ook bijna in slaap onder de douche, droog me af, spring in mijn waterbed waar de verwarming van aan staat en ben in 3 tellen aan het slapen. :Y)

Op haren heeft het echt een goed effect, máár wel alleen de punten, als ik me niet vergis gaat je hoofdhuid niet zo goed reageren op KOUD water (wel op lauwwarm water), dus net als cremespoeling enkel het deel wat je in een staart kan doen nog eens koud afspoelen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:32

brr ik moet er niet aan denken, ook omdat mijn douche niet verwarmd is, het is nog binnen maar niet bij een verwarming, :=

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:34

Ik heb het vanmorgen ook even geprobeerd, maar ik was eerst mijn haar en lij fop een normale temperatuur en de laatste drie minuutjes heb ik dan met het koude water gewerkt. Helpt dat ook of moet ik me naar het inzepen al met koud water afspoelen?