Bewegen, maar hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Bewegen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:06

Tijd hoeft niet per sé te zijn dat je er geen tijd voor hebt. Maar als je er tijd voor moet maken, heb je dus weer een extra motivatie om níet te gaan sporten. Als je dan al iets moet doen wat je niet leuk vind, moet je zo veel mogelijk dit soort extra factoren zien te vermijden! Ik heb alle tijd van de wereld, en toch was de factor tijd voor mij meestal de reden om dan maar niet te gaan. Excuus? Vast, maar als het zo werkt, waarom dan niet een weg eromheen zoeken die wél werkt?

Die link van marktplaats bedoel ik inderdaad :j.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:12

Tuurlijk, dat is zo. Maar dan waarom dit topic als ze toch niet gaat sporten? Kan aan mij liggen maar dan lijkt het hele topic mij overbodig. Althans, ik zie staan. Bewegen, maar hoe?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:14

Ze probeert een manier te vinden waarop het wel kan. Ze wil namelijk wel gaan bewegen, maar zoekt dus inderdaad naar die weg waarop ze zo weinig weerstand heeft dat het haar gaat lukken. En dáár zoekt ze dus hulp en adviezen voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:18

Hannanas schreef:
Schop onder je kont?
Bijna elke tip schoffel je onderuit.
Hond makkelijk op te lossen: er is echt wel een buurhond die je mag uitlaten.
Gezelligheid: genoeg sportmaatjes en sportclubs of groepjes te vinden.
Thuis ook genoeg te doen, core, dansen, touwtje springen..

Het probleem zit m niet in de mogelijkheden. Het probleem zit in jou: de wil om iets te doen ontbreekt lijkt het.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wie "wil" zoekt een mogelijkheid, wie niet "wil" zoekt een reden.....

Ik zie hier alleen maar redenen voorbij komen. Ga gewoon elke dag een half uur stevig wandelen. Doe iets!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:19

Bewegen is bewegen, ik zie eerlijk gezegd geen weg met minder weerstand. Of bedoel je thuis trainen in de zin van minder weerstand?
Een goed lichaam krijgen vereist toewijding en discipline. Wil overigens niet zeggen dat ts dat niet heeft hoor!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:38

Ik bedoel met de weg met minder weerstand inderdaad de omgevingsfactoren weghalen die je extra weerstand opleveren. In mijn geval was dat inderdaad de tijd, het gedoe en de rompslomp die het me kostte om naar de sportschool te gaan. Door dát weg te halen, is de weerstand tegen het sporten dusdanig laag dat ik het inderdaad met discipline af kan. Discipline helpt maar tot een bepaald punt...... en de schop onder je kont dus ook. Dus in plaats van domweg op discipline te vertrouwen, kan je beter kijken naar hoe je de kans dat je het met discipline gaat redden zo groot mogelijk kan maken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 12:09

Ik mag inderdaad een schop onder me kont, geef ik ook toe maar ik maak ontzettende lange dagen en weken voor mij. Verder ging ik al wandelen maar had ik dit niet al aangegeven?

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:57

Danique_G schreef:
Zo, LauraP, kritiek uurtje? :')

Wow, zo bedoel ik het helemaal niet hoor. Sorry als dat zo overkwam. Ik ben oprecht geïnteresseerd waar je dat vandaan hebt..
Danique_G schreef:
Geen zin om alles te quoten. Dat van brood en aardappel heb ik wel ergens van. Heb net voor je zitten zoeken maar kan het niet vinden dus laat het even in het midden.

ik ben zelf ook al op zoek gegaan, ben wel benieuwd namelijk. :)
Danique_G schreef:
Fruit in het algemeen bevat veel suiker, no problem maar suiker wordt altijd rond de buik opgeslagen wat veel mensen hinderlijk vinden.

Niet alleen fruit bevat suiker, alles wat je binnenkrijgt wordt omgezet in suiker. Een bepaald voedingsmiddel kán niet omgezet worden in iets wat rond je middel blijft steken. Het kan wel zijn dat je er meer vocht van vast gaat houden, mede rond je buik, maar suiker (dat wordt opgeslagen als vet) uit een bepaald voedingsmiddel kan niet alleen rond je buik zitten. Dit komt namelijk dat iedere voedingsstof die je binnenkrijgt (onder andere) wordt afgebroken tot hetzelfde, namelijk een suikerdeeltje.
Plaatselijk vet verbranden gaat niet, maar plaatselijk vet erbij krijgen gaat ook niet.
Suiker in je lichaam kan namelijk maar rond een bepaalde waarde schommelen, anders word het omgezet in vet.
Danique_G schreef:
En ts, tijd is echt een slechte smoes. Als je echt wilt, maak je wel tijd. Ik sta dagelijks om 6 uur op om vooruit te kunnen werken zodat ik 's avonds kan trainen.

Ben ik helemaal met haar eens TS, ook ik sta vroeg op om tijd vrij te maken voor mijn trainingen.
Danique_G schreef:
Bewegen is bewegen, ik zie eerlijk gezegd geen weg met minder weerstand. Of bedoel je thuis trainen in de zin van minder weerstand?
Een goed lichaam krijgen vereist toewijding en discipline. Wil overigens niet zeggen dat ts dat niet heeft hoor!!

Agree. No pain, no gain. TS, heb je wel eens gekeken naar de workouts van Jillian Michaels? Kan gewoon thuis en duurt maar een halfuurtje

Ik wilde Danique_G helemaal niet aanvallen, sorry dat het zo over komt. Maar het viel me gewoon op dat er meerdere dingen in dit topic verteld worden die niet kloppen. Dit soort dingen over suikers en voedingsmiddelen die meteen naar je heupen gaan worden vaak verteld en ik vind dat zo jammer.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 14:54

Ik sta al om 6 uur op om naar school te kunnen haha.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:04

TS, onlangs stond er in een blaadje dat 10 minuten ACTIEF wandelen net zoveel calorieën verbrandt als een half uurtje in de sportschool. Met actief werd bedoeld dat je goed het zuur in de benen moest voelen, dus met flinke kracht afzetten. Als je dit 10 minuten achter elkaar volhoudt, moet het toch te doen zijn voor je om wat aan beweging te doen.
Ook kun je gaan "plancken". Dat moet je dagelijks opbouwen van een paar seconden naar zolang je het vol kan houden. Dit schijnt ook erg effectief te zijn. Elke dag een paar seconden is nog minder werk dan de hoeveelheid tijd die je nodig hebt om een stukje op Bokt te schrijven. ;)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:10

Ruby1995 schreef:
Ik sta al om 6 uur op om naar school te kunnen haha.

Nou dan ben je vast mooi vroeg klaar om te gaan trainen :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 15:13

Ik ga in iedergeval beginnen met wandelen, bedankt!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:18

En kickboksen dan ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:21

Als je een paar kilo kwijt wil, pas dan je eetpatroon aan. Een gezonde levensstijl, met veel groenten en fruit (en niet standaard een lepeltje groenten bij je avondmaal en 1 banaan twee maal per week), en elke dag beweging. Schrap al die snelle troep-suikers, want daar voel je je alleen moe en futloos door.

Wil je echt je vetreserves aanspreken, ga dan cardio doen - met wat wandelen gaat je hartslag niet omhoog. Daar krachttraining bij, en je ziet er strak uit in no time. Maar het meest fantastische is eigenlijk dat je straalt en je gewoon goed in je vel voelt, en je niet eens meer terugwilt naar je oude leefpatroon :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:36

Bewegen helpt wel, maar je eetpatroon veranderen nog meer.

Wat je eet is teveel hetzelfde elke dag.
Je eet helemaal niet teveel volgens mij, maar je eet gewoon elke dag hetzelfde, je moet meer varieren.
Eet ook eens yoghurt, beschuit, salades of wraps tussen de middag (wel gezond ;) ). Kortom: vèèl meer varieren. Dan kun je dezelfde hoeveelheden blijven eten :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:40

Is niemand in je omgeving met en hond die mag lenen om lekker mee te wandelen? Dan is de drempel misschien wat lager.

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:46

Als je Just Dance voor de Wii hebt, kun je dat doen en dat op de Sweat version. Hardstikke intensief! & niemand ziet je ;). Volgens mij heb je ze ook op Youtube staan. Anders hardlopen, maar dan met je paard naast je.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:50

Wellicht heb je helemaal niet zo'n behoefte aan een sport die je echt leuk vind (want echt niet iedereen houd van sporten) is maar vooral een sportmaatje dat echt leuk is. Zodat je een stok achter de deur hebt om toch 1 of 2 vaste dagen te gaan, iemand die je niet zomaar wil laten zitten en die het sporten leuk maakt ook al is het eigenlijk saai. Ik heb het zo een hele tijd vol gehouden om te fitnessen terwijl ik dat eigenlijk niet leuk vind, ik had gewoon een leuk maatje mee :D

Waarom zou niemand je mogen zien trouwens, als je naar de sportschool gaat zit iedereen daar met zijn lelijke zweethoofd dus daar kijken ze echt niet van op hoor?

EDT: Alleen afvalllen is trouwens altijd gewoon rekenen, als je meer energie binnenkrijgt dan je verbrand kom je aan, als je minder energie binnen krijgt dan je verbrand val je af. Het maakt in principe puur voor het afvallen niet uit wat je eet maar hoeveel je eet, voor hoe gezond je je erbij voelt maakt het natuurlijk ook wel uit wat je eet. Het is dus zaak om minder te eten of dingen die je eet te vervangen door eten met minder callorieën als je dat koekje vervangt met een volkoren boterham die meer callorien bevat schiet dat kwa afvallen dan niet op bijv.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:27

lauraP schreef:
Danique_G schreef:
Fruit in het algemeen bevat veel suiker, no problem maar suiker wordt altijd rond de buik opgeslagen wat veel mensen hinderlijk vinden.

Niet alleen fruit bevat suiker, alles wat je binnenkrijgt wordt omgezet in suiker. Een bepaald voedingsmiddel kán niet omgezet worden in iets wat rond je middel blijft steken. Het kan wel zijn dat je er meer vocht van vast gaat houden, mede rond je buik, maar suiker (dat wordt opgeslagen als vet) uit een bepaald voedingsmiddel kan niet alleen rond je buik zitten. Dit komt namelijk dat iedere voedingsstof die je binnenkrijgt (onder andere) wordt afgebroken tot hetzelfde, namelijk een suikerdeeltje.
Plaatselijk vet verbranden gaat niet, maar plaatselijk vet erbij krijgen gaat ook niet.
Suiker in je lichaam kan namelijk maar rond een bepaalde waarde schommelen, anders word het omgezet in vet.
Er zit een groot verschil in wat je lichaam doet met suikers uit fruit (fructose) en bijvoorbeeld tafelsuiker (sucrose).

TS ik vind dat je te weinig eet en daarbij teveel snelle koolhydraten (sultana/suiker/brood). Probeer voldoende te blijven eten, lekker veel fruit en (rauwe) groenten, kwark of sojayoghurt, havermout en quinoa in plaats van brood en aardappels.

Qua bewegen zijn de 30 day shred en alle andere joetoep-filmpjes van Jillian Michaels aan te raden!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:07

We hebben een centraal 'Dieten/afvallen'-topic voor MW: [HK] Diëten en afvallen deel 5!.
Als je specifiek naar bijv. thuis-sporten wil kijken kun je hier eens meepraten: [MW] Jillian Michaels workouts - deel 3!. Anderszijds is er bijv. ook een topic voor Krachttraining. Al met al denk ik dat voor het overzicht dit topic dicht kan, dan kan TS - en eventueel anderen ook - zich bij een van de algemene topics voegen. :)