Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
JJane schreef:Bij mij duurt het ook altijd lang. Is het normaal? Ja Vind ik het normaal? nee. Ook vind ik het raar dat je maar een paar uurtjes per dag kan bellen voor een afspraak. Kom op zeg dat is toch niet meer van deze tijd.
Waarom kan ik bij mn veearts wel direct terecht en is die altijd bereikbaar en bij de huisarts niet?

juval schreef:ik kan meestal dezelfde dag terecht... alleen heeft mijn huisarts dan weer megalange wachttijden in de wachtkamer.. je bent gemiddeld een half uur later aan de beurt dan de afgesproken tijd.
chanel1985 schreef:Gohya: een week wachten voor je naar de huisarts kan gaan? Dat vind ik echt niet normaal, tegen dan ben je erger ziek dan je was.
Netje schreef:Ik kom zelf bijna nooit bij de huisarts, maar had laatst de 2e afspraak van die ochtend en toen waren ze al een half uur uitgelopen: te belachelijk voor woorden. Gewoon op tijd beginnen misschien en goed je afspraken plannen? Altijd smoesjes van dat het langer duurde met de vorige patiënt etc. Yeah right, na de 1e al een half uur achterstand. Nou, dat maak je mij niet wijs hoor.
ivy_power89 schreef:@IHN, zie jij ergens in de tekst staan dat ik verwacht dat ik binnen een dag geholpen moet worden??
Ik snap heus dat ze het allemaal zo druk hebben, maar als ik aangeef dat ik mij sinds gisteren avond zo onwijs beroerd voel, dan is het voor mij een domper dat ik tot dinsdag moet wachten. En zoals ik al zei, een telefonisch spreekuur had voor mij ook prima geweest!
Het is voor mij al de zoveelste keer dat áls ik een keer bel ik moet banketstaaf als brugman om snel een plekje te krijgen, en als ik het niet voor elkaar krijg ik dan rustig een paar dagen moet wachten. Ik bel niet als ik een pijnlijke grote teen of jeuk aan mn neus heb!
Toen ik in augustus een longontsteking met 40+ koorts had, wilde ze mij ook een dag of 2 later zien, ik moest het maar uitzieken. met enig aandringen en goed boos worden van mijn vriend omdat ik echt doodziek was, kon ik toch terecht en ben ik smiddags met spoed opgenomen in het ziekenhuis.
Dat ik 3 weken later op maandag belde met dezelfde symptomen, behalve koorts, kon ik donderdag terecht...... Ik verbaas mij gewoon over de wachttijd, maar ik heb nergens gezegd dat ik VERWACHT dezelfde dag aan de beurt te zijn

chanel1985 schreef:Dus ze moet dan maar wachten op vanavond en dan bellen naar iets wat eigenlijk insé bedoeld is voor noodgevallen op momenten dat de huisarts niet meer zit?
chanel1985 schreef:Dan schuift de huisdokter die geen tijd heeft het eigenlijk door naar de dokters in de huisartsenwachtpost. En dan verschieten dat die ook overvol zitten.
. Ik geef ts een tip, als ze niet wil wachten tot over het weekend omdat ze zich naar eigen zeggen zo slecht voelt, waarom dan wachten wanneer er ook een huisartsenpost is die haar wellicht over de telefoon verlichting kan bieden? Of wel noodzaak ziet en wil dat ze langs komt om geholpen te worden?
.