Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mariaboz1982 schreef:1ding is zeker bij deze meiden. En ze hebben geen moord op hun geweten. Hoeveel andere tiener meiden kunnen dat zeggen?
Mariaboz1982 schreef:1ding is zeker bij deze meiden. En ze hebben geen moord op hun geweten. Hoeveel andere tiener meiden kunnen dat zeggen?
Heb ook een aantal van die MTV afleveringen gezien en daardoor volgens mij nog een vooroordeel erbij gekregen, nl: veel geruzie met vriendjes (als die überhaupt nog in beeld is). Ben me er ter dege van bewust dat dit allemaal vooroordelen zijn, ik ken persoonlijk nl. helemaal geen tienermoeders
De andere was juist helemaal geen losbol maar een beetje terug getrokken. En dat is zo gebleven.
Schijnheiligheid ten top. vuurneon schreef:Ik geloof niet in per ongeluk zwanger als iemand vrijwillig (!) seks heeft gehad. Dan had je de beentjes maar bij elkaar moeten houdenIedereen snapt dat van seks kindertjes kunnen komen en dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100 procent veilig is; behalve geheel onthouding. Dus ik vind het altijd wat naïef klinken 'per ongeluk'. T is gewoon een kwestie van kansen. Ongepland klinkt dan beter vind ik zelf.
Dus misschien is dat voor mij ook wel een vooroordeel; naïef. 'Het overkomt mij niet als ik seks heb'
hannah2312 schreef:vuurneon schreef:Ik geloof niet in per ongeluk zwanger als iemand vrijwillig (!) seks heeft gehad. Dan had je de beentjes maar bij elkaar moeten houdenIedereen snapt dat van seks kindertjes kunnen komen en dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100 procent veilig is; behalve geheel onthouding. Dus ik vind het altijd wat naïef klinken 'per ongeluk'. T is gewoon een kwestie van kansen. Ongepland klinkt dan beter vind ik zelf.
Dus misschien is dat voor mij ook wel een vooroordeel; naïef. 'Het overkomt mij niet als ik seks heb'
Ook met voorbehoedsmiddelen is het niet 100% veilig. Wel 99% misschien, maar niet helemaal. Ken wel mensen die de pil gebruikten en alsnog zwanger werden. Kan altijd iets mis gaan. Per ongeluk zwanger worden kan dus wel
vuurneon schreef:Dat zeg ik toch ook? Geen enkele anticonceptie is 100 procent veilig, of je moet gewoon geen seks hebben. Je hebt toch niet per ongeluk vrijwillige (!) seks? Ongepland zwanger kan wel, maar per ongeluk? Nee, dan heeft diegene gewoon niet goed opgelet bij biologie en de les voortplanting gemist. Zolang je seksueel actief bent, weet je dat het risico daar is. Ook als je anticonceptie gebruikt.
kriistellx schreef:Mijn nicht heeft op haar 18e ook een kind gekregen.
Sammie schreef:kriistellx schreef:Mijn nicht heeft op haar 18e ook een kind gekregen.
Is een volwassen persoon en dus geen tienermoeder. Dat ben je onder de 18 jaar.
.
Sammie schreef:kriistellx schreef:Mijn nicht heeft op haar 18e ook een kind gekregen.
Is een volwassen persoon en dus geen tienermoeder. Dat ben je onder de 18 jaar.
De pil is nagenoeg voor 100% veilig. MITS je hem juist gebruikt.. En daar gaat het dus vaak gewoon mis. Maar dat is toch echt de schuld van de gebruiker en niet van de pil. Dwars door de pil heen zwanger worden, betekent dus in 99,9% van de gevallen dat hij niet juist is gebruikt.
De pillen van tegenwoordig zijn 99,9% veilig. De ene 0,1 procent geven ze je nooit. Maar een buikgriepje met diarree zorgen er al voor dat ze niet betrouwbaar zijn. En dat staat ook in de bijsluiter wanneer ze onbetrouwbaar zijn en ook wat je moet doen. Dat laatste vergeten vrouwen nog al gauw en ja dan kan het idd gebeuren dat ze zwanger raken. Maar dat ligt echt niet aan de pil zelf, maar aan het gebruik ervan. Sammie schreef:Ik denk dat je niet naar je tijd van je vader moet kijken. Dat was een andere tijd. Zaten ook veel meer hormonen in. Ik weet ook niet wat de bijsluiters toen zeiden.De pillen van tegenwoordig zijn 99,9% veilig. De ene 0,1 procent geven ze je nooit. Maar een buikgriepje met diarree zorgen er al voor dat ze niet betrouwbaar zijn. En dat staat ook in de bijsluiter wanneer ze onbetrouwbaar zijn en ook wat je moet doen. Dat laatste vergeten vrouwen nog al gauw en ja dan kan het idd gebeuren dat ze zwanger raken. Maar dat ligt echt niet aan de pil zelf, maar aan het gebruik ervan.