En dat de pil vleesbomen geeft is nieuw voor mij. Bij vleesbomen wordt juist vaak een pil geadviseerd. Hier een duidelijk stuk waar dit beschreven staat. http://www.atriummc.nl/index.php?id=18309 De reden waarom vleesbomen bestaan is onbekend.
Ik weet wel dat vrouwen die de pil slikken eigenlijk nooit een échte menstruatie krijgen,maar een 'pilbloeding'.Nou ik slik al vanaf me 18de de pil en ben nu 52 en slik hem nog steeds.Maar ik doe wel élke maand die stopweek.
Dat hoeft dus niet meer Afhankelijk van je soort pil. Want er zijn ook soorten die een bepaalde hormoonspiegel opbouwen. Maar de gewone, mercilon, marvelon, yasmin etc, die de meeste vrouwen slikken, daar hoeft het dus echt niet bij
Toen ik de pil slikte moest ik van de huisarts ook doorslikken & stoppen op t moment dat ik aanvoelde dat het nodig was. Deed om de 3/4 maanden een stopweek. Maar van huisarts mocht die tijd er tussen ook langer zijn. Alleen hoe langer ik geen stopweek hield, hoe heftiger mijn menstruatie. En daar die bij mij altijd al zeer heftig was.. Volgens mijn huisarts was t geen probleem. Uiteindelijk over gegaan op mirena spiraal, die bij vrouwen zonder kinderen, alleen gezet wordt als het echt nodig is. Na 't plaatsen ben ik lange tijd niet ongesteld geweest & nu bijna 3 weken lang. Ben benieuwd hoe het verder loopt. Maar in ieder geval amper nog last van m'n menstruaties.