kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kindje van bijna 12 w wel of niet mee nemen in een buikdrager?

1: ja waarom niet(wel warm aankleden)
54 (88%)
2: nee, niet doen te koud.
1 (1%)
3: weet niet.
3 (4%)
4: nee. ( waarom niet?)
3 (4%)

Totaal aantal stemmen: 61

Mallow

Re: kindje van bijna 12 weken in buikdrager

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:13

Ik heb eventueel een storchenwiege voor je als je opzoek bent naar een ergonomische drager :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 16:40

het liefst zoek ik hier in de buurt:)

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:12

Ik zou je aanraden om op zoek te gaan naar een draagconsulent, waar je verschillende dragers kunt uitproberen en lenen. Zo heb ik het gedaan en daardoor weet ik dat het heel persoonlijk is wat voor drager iemand prettig vindt. Ik heb de Manduca geprobeerd, maar daar was ik te smal voor, droeg niet lekker. De Bondolino gaf enorme last op mijn schouders. Een Mai Tei vond ik niet lekker dragen. En uiteindelijk kwam ik uit op de Ergobaby. Heerlijke draagzak voor zowel mij als mijn dochter. Ze is inmiddels een jaar maar vindt het heerlijk om in die zak te hangen/zitten. Groetjes!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 21:04

dankje wel voor de tip jackenjill

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:46

Ik heb ook 2 van die niet-ergonomische buikdragers liggen (krijgertjes), maar ik heb die nooit gebruikt nadat ik er het één en ander over gelezen had. Ik ben gegaan voor een draagdoek van bykay en draag mijn zoontje van nu 13 weken daar al geruime tijd in rond. Eerst in de foetushouding, sinds kort met de beentjes buiten. Het knopen van de doek was even oefenen, maar met behulp van de instructiefilmpjes op youtube ging dat al snel soepeltjes.
Extra warm aankleden is niet nodig, er gaan immers 3 lagen stof over het lijfje heen en hij zit dicht tegen me aan. Ik let alleen wel op dat de beentjes en voetjes lekker warm blijven, dus warme slofjes of schoentjes aan en eventueel een extra maillotje onder het broekje.
Ik gebruik de draagdoek voor een lekker wandelingetje (al dan niet met hond), als ik weinig boodschappen heb of met de auto weg ga en geen zin heb om de wandelwagen in de auto te stouwen.
Heb ik meer boodschappen, dan vind ik het niet praktisch om die te dragen met kind in de doek. Dan ga ik met de wandelwagen en neem dan een extra rugzak mee als ik het niet allemaal onderop de wagen kwijt kan.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 08:55

Tsja zou zeggen ga ermee terug naar de winkel met evt. je bon als je die nog hebt ervan, en confronteer ze ermee.
Wij hebben de Bondolino en inmiddels alweer een tijdje hebben we een 2e Bondolino aangeschaft om ook onze oudste zoon weer te zijn gaan dragen en hij is 3.5 en jongste is nu 15 maanden, ze vinden het heerlijk om lekker gedragen te worden en mijn armen blijven bespaard want eerder deed ik redelijk vaak onze oudste ff snel op de arm te dragen maar pfoe na dan een half uur lopen zijn mijn armen wel moe. Nu loop ik heel wat uurtjes met ze in de draagzak.
doezel2 schreef:
ik dacht dat deze goed waren:P

warom verkopen ze ze nog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:16

akishino schreef:
Ik had een draagdoek (rekbare). Mijn kinderen vonden dat heerlijk omdat ze ook konden liggen ipv rechtop. En lekker dicht bij mama of papa konden zijn. Het knopen is eenvoudig onder de knie te krijgen en de kindjes kun je op verschillende manieren dragen.

Nooit je kindje liggend in de kommahouding in een draagdoek doen. De luchtwegen kunnen afgesloten worden doordat het kinnetje op de borst ligt, en de ergonomische kikkerhouding wordt daarmee niet verkregen.

Voor een jong babytje is een Marsupi ook fijn, die kan tot ca. 6 maanden en is niet zo duur in aanschaf :) .

Ik vind het overigens echt super tof dat je lekker wil dragen <3 !!!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:23

Rinske schreef:
akishino schreef:
Ik had een draagdoek (rekbare). Mijn kinderen vonden dat heerlijk omdat ze ook konden liggen ipv rechtop. En lekker dicht bij mama of papa konden zijn. Het knopen is eenvoudig onder de knie te krijgen en de kindjes kun je op verschillende manieren dragen.

Nooit je kindje liggend in de kommahouding in een draagdoek doen. De luchtwegen kunnen afgesloten worden doordat het kinnetje op de borst ligt, en de ergonomische kikkerhouding wordt daarmee niet verkregen.

Mijn kinderen zijn inmiddels 4 en 2,5 dus wordt de draagdoek hier niet meer gebruikt. Maar ik heb nooit geweten dat dat niet mocht. Ik heb hem zelfs daarvoor aangeschaft omdat dat volgens de kenners het beste was.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:52

Tegenwoordig wordt dat inderdaad echt afgeraden wegens verstikkingsgevaar. De beste houding is buik tegen buik (of buik van de baby tegen de rug van de drager) en dan de baby rechtop waarbij de knietjes hoger zijn dan de billen en de baby van knieholte tot knieholte ondersteund wordt door de doek of de drager.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 15:18

poe. wat veel info. hihi

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:20

Als je nog vragen hebt of dingen niet helemaal begrijpt moet je het maar zeggen hoor. :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 15:21

ships. op markplaats. helaas veel uit de buurt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 15:22

kan iemand lijstje makeb. van wel de besten!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:27

Grote_Beer schreef:
Ik heb ook 2 van die niet-ergonomische buikdragers liggen (krijgertjes), maar ik heb die nooit gebruikt nadat ik er het één en ander over gelezen had. Ik ben gegaan voor een draagdoek van bykay en draag mijn zoontje van nu 13 weken daar al geruime tijd in rond. Eerst in de foetushouding, sinds kort met de beentjes buiten. Het knopen van de doek was even oefenen, maar met behulp van de instructiefilmpjes op youtube ging dat al snel soepeltjes.
Extra warm aankleden is niet nodig, er gaan immers 3 lagen stof over het lijfje heen en hij zit dicht tegen me aan. Ik let alleen wel op dat de beentjes en voetjes lekker warm blijven, dus warme slofjes of schoentjes aan en eventueel een extra maillotje onder het broekje.
Ik gebruik de draagdoek voor een lekker wandelingetje (al dan niet met hond), als ik weinig boodschappen heb of met de auto weg ga en geen zin heb om de wandelwagen in de auto te stouwen.
Heb ik meer boodschappen, dan vind ik het niet praktisch om die te dragen met kind in de doek. Dan ga ik met de wandelwagen en neem dan een extra rugzak mee als ik het niet allemaal onderop de wagen kwijt kan.

Even uit interesse, hoe doe je dat dan in de auto? Vervoeren in de maxicosi oid en dan ter plekke knopen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:30

Knopen kan als je er handigheid in hebt in 2 min.
Je hebt ook knopen die je alvast voor kan knopen. Dan hoef je enkel je kindje erin te doen en aan te trekken.

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:42

ik heb mijn oudste 2 nooit gedragen en de jongste draag ik nog steeds.
Ik heb een tricot slan. Inmiddels is mijn kleine ruim een jaar en ik draag
hem nog steeds in de tricot. Hij vond t heerlijk en heeft er veel baad bij gehad.
Ik heb hem wel altijd rechtop in de doek gehad dit vond hij zelf het fijnste.
In het begin moest ik erg wennen aan het knopen nu heb ik hem met nog geen
2 minuten om en kind erin

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:57

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:10

Liek_ schreef:
Grote_Beer schreef:

Even uit interesse, hoe doe je dat dan in de auto? Vervoeren in de maxicosi oid en dan ter plekke knopen?

Ik knoop dan thuis de draagdoek alvast om met de knoop van voren. In de auto zit hij dan inderdaad in de maxicosi. Op de plaats van bestemming hoef ik 'm dan alleen maar in de draagdoek te laten zakken.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:55

Als ik naar de stad toe ga met de fiets dan heb ik ook de Bondolino bij me. Eigenlijk altijd als ik in de buurt moet zijn ergens gaat altijd uk in de draagzak, of eerst in fietsstoeltje natuurlijk en doe ik de Bondolino alvast om mijn middel op plek van bestemming uk erin en klaar geen gedoe meer met kinderwagen en nog veel handiger gezien Kruidvat winkels helemaal een hel en gedoe zijn met kinderwagens :o.

Ook als we met de auto weg gaan heb nu zoveel ruimte dat geen kinderwagen meer mee hoeft maar enkel beide draagzakken, heb ik meer ruimte voor de boodschappen in de kofferbak.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:28

Ik heb een marsupi (breeze) is met klittenband, ben niet zo van het knopen altijd naar volle tevredenheid gebruikt
Ik zou eens op MP kijken als jou was ts.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:54

mits warm gekleed en in je jas. Als het echt te koud weer is ga je zelf ook niet naar buiten lijkt mij.

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:11

Ik heb de eerste draagzak die je toonde ook gehad en ben er altijd tevreden van geweest. Had ook een fleece-winterzak die dan over de voetjes kon bevestigd worden. Heb ook tricot draagdoek gehad maar die vond ik veel omslachtiger. Kinderen zijn thans 5 en 4 en zijn er echt niet slechter van geworden. Ze hingen met veel plezier in de draagzak. Vroedvrouw heeft me ook nooit gezegd dat deze draagzak slecht zou zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:11

VdBA er is inmiddels al veel onderzoek geweest en daaruit is gebleken dat dragers met een smal kruis niet wenselijk zijn voor de ontwikkeling van de heupgewrichten. Ik vergelijk het met een fiets zonder trappers, daar wil je ook niet lang op zitten.