Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
doezel2 schreef:ik dacht dat deze goed waren:P
warom verkopen ze ze nog
akishino schreef:Ik had een draagdoek (rekbare). Mijn kinderen vonden dat heerlijk omdat ze ook konden liggen ipv rechtop. En lekker dicht bij mama of papa konden zijn. Het knopen is eenvoudig onder de knie te krijgen en de kindjes kun je op verschillende manieren dragen.
.
!!! Rinske schreef:akishino schreef:Ik had een draagdoek (rekbare). Mijn kinderen vonden dat heerlijk omdat ze ook konden liggen ipv rechtop. En lekker dicht bij mama of papa konden zijn. Het knopen is eenvoudig onder de knie te krijgen en de kindjes kun je op verschillende manieren dragen.
Nooit je kindje liggend in de kommahouding in een draagdoek doen. De luchtwegen kunnen afgesloten worden doordat het kinnetje op de borst ligt, en de ergonomische kikkerhouding wordt daarmee niet verkregen.
Grote_Beer schreef:Ik heb ook 2 van die niet-ergonomische buikdragers liggen (krijgertjes), maar ik heb die nooit gebruikt nadat ik er het één en ander over gelezen had. Ik ben gegaan voor een draagdoek van bykay en draag mijn zoontje van nu 13 weken daar al geruime tijd in rond. Eerst in de foetushouding, sinds kort met de beentjes buiten. Het knopen van de doek was even oefenen, maar met behulp van de instructiefilmpjes op youtube ging dat al snel soepeltjes.
Extra warm aankleden is niet nodig, er gaan immers 3 lagen stof over het lijfje heen en hij zit dicht tegen me aan. Ik let alleen wel op dat de beentjes en voetjes lekker warm blijven, dus warme slofjes of schoentjes aan en eventueel een extra maillotje onder het broekje.
Ik gebruik de draagdoek voor een lekker wandelingetje (al dan niet met hond), als ik weinig boodschappen heb of met de auto weg ga en geen zin heb om de wandelwagen in de auto te stouwen.
Heb ik meer boodschappen, dan vind ik het niet praktisch om die te dragen met kind in de doek. Dan ga ik met de wandelwagen en neem dan een extra rugzak mee als ik het niet allemaal onderop de wagen kwijt kan.
doezel2 schreef:kan iemand lijstje makeb. van wel de besten!?
Liek_ schreef:Grote_Beer schreef:Ik heb ook 2 van die niet-ergonomische buikdragers liggen (krijgertjes), maar ik heb die nooit gebruikt nadat ik er het één en ander over gelezen had. Ik ben gegaan voor een draagdoek van bykay en draag mijn zoontje van nu 13 weken daar al geruime tijd in rond. Eerst in de foetushouding, sinds kort met de beentjes buiten. Het knopen van de doek was even oefenen, maar met behulp van de instructiefilmpjes op youtube ging dat al snel soepeltjes.
Extra warm aankleden is niet nodig, er gaan immers 3 lagen stof over het lijfje heen en hij zit dicht tegen me aan. Ik let alleen wel op dat de beentjes en voetjes lekker warm blijven, dus warme slofjes of schoentjes aan en eventueel een extra maillotje onder het broekje.
Ik gebruik de draagdoek voor een lekker wandelingetje (al dan niet met hond), als ik weinig boodschappen heb of met de auto weg ga en geen zin heb om de wandelwagen in de auto te stouwen.
Heb ik meer boodschappen, dan vind ik het niet praktisch om die te dragen met kind in de doek. Dan ga ik met de wandelwagen en neem dan een extra rugzak mee als ik het niet allemaal onderop de wagen kwijt kan.
Even uit interesse, hoe doe je dat dan in de auto? Vervoeren in de maxicosi oid en dan ter plekke knopen?
.