Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:42

Eeh, heb mijn eczeem gedeeltelijk onder controle met de pil, raadsels waarom.
Weet alleen dat ik kort na geboorte dauwworm heb gehad en dat ik enigszins allergisch ben voor huisstofmijt.

moonfish13

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 17:51

Phillippa heb je het hele topic gelezen? De trigger is bekend en nog even niet weg te nemen. Ik ben met alle ins en outs bekend. Het gaat ook nog steeds goed met kokosolie en daar ben ik heel blij mee.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:03

TS ben je al eens bij een dermatoloog geweest?

Ik heb al 38 jaar eczeem en heb zalf via de dermatoloog en huisarts.
Met koud weer smeer ik mijn handen overdag een paar keer in met Nivea om kloven te voorkomen.
Ook heb ik via de huisarts speciale shampoo om te gebruiken als mijn hoofdhuid weer eens stuk is door de eczeem.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:01

Gelukkig! Ik had heb denk ik over de trigger heen gelezen, ff terug gezocht ;) maar hopelijk is het dan zo vol te houden! (En nog beter; ben je er dalijk ook weer vanaf :D ) Succes!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:15

Ik heb het heel erg op mijn voeten. Smeer sinds een tijdje hemp handcreme van de bodyshop er op en dat werkt hier heel erg goed. Vervelend joh dat je er zo'n last van hebt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 19:55

Phillipa schreef:
Gelukkig! Ik had heb denk ik over de trigger heen gelezen, ff terug gezocht ;) maar hopelijk is het dan zo vol te houden! (En nog beter; ben je er dalijk ook weer vanaf :D ) Succes!
Nou ik kan niet wachten, maar ik vrees dat ik nog wel een half jaar geduld moet hebben! Maar misschien gaat het tussentijds over, ik hoop het! Als ik het heel vet houd gaat het goed! Maar ik loop wel rond als een glimworm. :p
Keerzijde van het vet houden en de kuur is acne! Zag er niet uit net!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:04

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:04

Ik heb dan wel geen eczeem maar wel een zeer gevoelige huid . Vooral mijn onderbenen.(vroeger altijd plekken in elleboog en knieën ook een keer de 5de ziekte gehad) Ik heb nu al weer een tijdje last van mega jeukende enkels (ik moet mezelf echt in houden om het niet kapot te krabbelen) het zijn een soort bultjes die op blaren lijken als je door brantnetels bent gelopen.

Vannacht gewoon wakker geworden van de jeuk dus vanmorgen naar de HA kon er niks aan doen behalve een zalfje mee geven ik heb CREMOR HYDROCORTISONI mee gekregen tegen de jeuk.

Het raare is wel dat het overdag minder jeukt en vooral 's avonds heel erg word.

Ik wil nu graag voor mijn onderbenen parfum vrije bodylotion gaan kopen (rest van het lichaam kan wel de normale verdragen zeg maar nivea en dergelijke)

Ik zie hier aardig wat voor bij komen. Maar zou ik er ook goed aan doen als ik iets van zwitsal of neutral koop?
Hopelijk hebben jullie ook advies voor mij ook al heb ik geen eczeem.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:06

Ik heb al sinds ik klein ben speciale zalf.. even naar de naam kijken..

Edit; Triamcinolon zalf met als werkende stof triamcinolonacetonide gemaakt door het bedrijf Fagron BV uit Nieuwekerk a/d Ijsel
Laatst bijgewerkt door loveslimpie op 19-12-13 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:08

Homeopaat (: Ik heb het heel erg gehad tot me 13e, toen ben ik met mijn moeder naar de homeopaat gegaan en kreeg daar kleintje korreltjes mee. Daardoor word de eczeem de eerste 2 weken heel erg en daarna trekt t helemaal weg voor een half jaar ongeveer.

Die zalfjes van de dokter enz. maken je huid alleen maar heel dun.

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:09

Ik gebruik van die VSM creme.
Ik vind hem heel fijn, maar hij is wel heel vet :j

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:29

Phillipa: ik heb het wel over verdunde tea tree. kan wel de jeuk weghalen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:30

Mensen, ik krijg nog steeds pb's met tips terwijl ik de oplossing voor mezelf al heb.
Ook heel goed bedoelde pb's met hoe het van binnen uit komt hoeven echt niet want dat weet ik echt!
Sowieso bedankt voor de tips, ik heb er een heel aantal opgeschreven! :j

Uiteraard is iedereen vrij om hier zijn verhaal/tip te plaatsen, wie weet hebben mensen er wat aan. :j

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:49

Ik heb het wondermiddel nog niet gevonden. Heb nu voedingssupplementen en voedingsadviezen van een mesoloog. De plekken worden hierdoor wel dunner maar zijn nog niet weg.
Ik gebruik dandruf shampoo van de kapperslijn van Schwarzkopf, dat verdraagt m'n hoofdhuid het beste. Verder allerlei zeep soorten geprobeerd, maar zonder succes. Dus ik volg dit topic!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 23:38

Het kan overal vandaan komen, dat weet ik zelf ook.
Zo heb ik jaren met ADD klachten en pijnklachten gelopen die ineens drastisch minder werden met een glutenvrij dieet.
Gewoon een toevalstreffer, maar zie die maar eens te vinden!
De klassieke plaatjes die ze daar bij schetsen kloppen gewoon niet altijd..

Cissi_D ik hoop dat het beter gaat worden.
Soms heeft het ook gewoon tijd nodig.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:51

Ik meld me ook. Al jaren exceempatient jammer genoeg. Paps en zus hebben psoriasis. Bij mij ij de exceem nu zo erg dat het open barst en bloed. Ik wacht altijd zo lang mogelijk met de hormoonzalfjes van de HA maar ga morgen toch maar even bellen.

En morgen de rest van het topic doorlezen. Misschien staat er nog iets bruikbaars voor me bij.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:59

Vajramani schreef:
Phillipa: ik heb het wel over verdunde tea tree. kan wel de jeuk weghalen.

Dat is zeker waar! Doet me denken aan 'Bloem Intensive Spray', hier zit ook een beetje tea tree olie in (verdund). Heb ik erg veel baat bij gehad. Helaas is het uit het assortiment gehaald ivm gewijzigde wetgeving (heb hierover contact gehad met Bloem). Via internet is het hier en daar nog wel te vinden, of bij de Tuinen.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... KugvV5L45Q

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:15

Volatile en Chi hebben ook goede producten met tea tree.

Mijn merrie met zomerexceem was ik in de zomer geregeld met teatree shampoo, alleen al om de jeuk weg te houden.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:22

ik gebruik sinds 2 maand een vitamine zalf voor me erge acne, dit droogt mijn huid heel erg uit, overal schilfers. huid erg gevoelig voor van alles en nog wat, maar nu de etos nachtcreme zonder parfum. me huid voelt weer lekker zacht, irriteert niet en is heel vet maar trekt snel in.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:03

Vriendin van mij had ook heel veel last van exeem, had echt alles geprobeerd en is echt honderden euro's kwijtgeweest aan allemaal middeltjes, helemaal niets hielp. Totdat dr oom een zalfje meenam uit Amerika en dat is echt een wondermiddel geweest voor haar!
Ze heeft er een filmpje van gemaakt waar ook nog meer dingetjes in staan:

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:06

Zal het topic later vanavond even door lezen. Ik heb ook last van eczeem. Heb het op mijn hoofdhuid, bij mijn oren op mijn oogleden en in mijn nek. Als ik mijn haar 1 dag niet was dan heb ik mega mega jeuk! Dus ik moet iedere dag mijn haar wassen en met de fohn drogen. Als ik de fohn niet gebruik word het ook erger. Waarschijnlijk omdat het te lang nat blijft. De shampoo die voor mij het beste werkt is van het merk Waterclouds, mild climbazole (een keer een andere shampoo gebruiken en het is mis) Ik gebruik wel een normale creme spoeling (Tigi, de licht groene) en die gaat wel goed. Kwa zeep gebruik ik kneip eucalyptus en die gaat ook goed. Heb geen eczeem op de rest van mijn lijf maar krijg wel snel jeuk en irritatie van producten. Ook is het heel belangrijk om mijn gezicht smorgens en savonds te reinigen. Sla ik een keer over krijg ik daar ook eczeem. Dat heb ik nu onder controle. Gebruik kwa verzoring Louis Widmer producten. Je moet goed op letten welke creme je pakt want je hebt cremes met en zonder parfum te koop. Als er geen parfum in zit staat er sans parfum op. Heb heel veel cremes geprobeerd en dit is de enige die mijn huid niet irriteert: https://topdrogist.nl/serums/c-140/dagc ... l/p-49979/ Heb ook 2 andere gebruikt van Louis Widmer maar die gingen niet goed omdat daar een hoge UV factor in zat. Daar kan ik ook niet tegen. Kwa reiniging gebruik ik ook spul van Louis Widmer. Verder is mijn ervaring hoe meer je smeert hoe erger het word. Dus geen serums etc en andere dingen voor mij. Dit is genoeg.

Als je eczeem hebt is de huid daar erg droog. Je moet er dus voor zorgen dat het minder droog word. Daar moet je een vette creme voor gebruiken (moet je wel licht op smeren) Maar niet alle vette cremes zijn daar geschikt voor. De meeste maken eczeem erger (is mijn ervaring) Maar dat doet Parfenac niet. Hiermee hou ik alles redelijk goed onder controle. Dit is geen hormoonzalf en gewoon vrij te krijgen. Op mijn ogen moet ik helaas wel een hormoon zalf gebruiken. Dit gebruik ik 2x in de week ongeveer.

Verder draag ik gewoon make-up. Ik heb juist het idee dat als ik geen make-up gebruik het ook erger word. Alsof de make-up ook wat bescherming bied.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:13

Heb niet alles gelezen en weet dus niet of het is genoemd, maar een water ontharder wil ook nog wel eens helpen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 22:42

Bij mij is het dus gewoon weer als sneeuw voor de zon verdwenen! *\o/*
Ik heb al meer rare dingen gehad die ook zo weer weg waren, maar dit bleef maar..
Maar nu is het weg. Na het laatste bericht hier nog 2 keer gesmeerd en nu is het weg.
Zelfs shampoo en douchegel gaat weer prima! *\o/*

Terwijl als ik niet smeerde en het niet baggervet was de barsten er nog net niet in schoten.. :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:14

pluisje88 schreef:
Ik zag eerder zwitsal, louis widmer e.d. genoemd worden.. Hier zit een dikke vette lading parfum in.

Ik zweer bij Louis Widmer :D Deze producten zijn met en zonder parfum te koop! Dus goed op de verpakking letten.

moonfish13, wat heb jij nu gebruikt? Of is het gewoon spontaan verdwenen? Kon het niet echt terug vinden in het topic.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 23:22

Ik zit aan een behandeling voor Lyme, en daar was de eczeem het gevolg van!
Maar ik ben heel blij dat het weer weg is, met oud en nieuw komt mijn vriend en ik zat er niet echt op te wachten om met een baggervette kop te moeten lopen. :(
Het is spontaan weg gegaan!
Alleen heb ik nu ineens steken in een voet waar ik een breuk gehad heb, ben ik strontmisselijk en heb om de haverklap overal pijn.
Naja je kan niet alles hebben! :')
Zie het maar positief, het is het bewijs dat het aanslaat allemaal! :j :j