Praten over je angsten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:59

TanjaxBas schreef:
Ik ben bang voor geiten, ooit heeft een geit me aangevallen.. :+
Verder idd bang als ik alleen in het donker buiten ben, of thuis kom als er niemand is en het huis is donker

Als je van je geiten angst af wil komen kom je maar langs :D onze hetty knuffelt je van je angst af :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:00

Exitium schreef:
VivaLaVida schreef:
Spinnen. En niet en beetje, ik kan geeneens naar een plaatje kijken.

Dat ja, nemen ze me soms nog wel mee in de maling. :')

Moeten ze bij mij echt niet doen.....

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:00

VivaLaVida schreef:
TanjaxBas schreef:
Ik ben bang voor geiten, ooit heeft een geit me aangevallen.. :+
Verder idd bang als ik alleen in het donker buiten ben, of thuis kom als er niemand is en het huis is donker

Als je van je geiten angst af wil komen kom je maar langs :D onze hetty knuffelt je van je angst af :')

Hahaha, had toen een klap tegen mn kin, tand door mn lip en een blauwe plek in mn lip -O-

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:05

badass schreef:
Ik ben bang als ik in het donker ergens alleen ben. In mijn kamer of in mijn huis valt het mee. Maar als ik de trap op of af moet ben ik wel bang. Of op mijn stal, het is dan best donker stil en verlaten.
Ook ben ik bang dat ik een ziekte heb. Nja niet echt 'bang'. Het heeft wel een naam maar dat weet ik niet meer

Precies dit..

En ik heb een ontzettende angst voor overgeven.. Zowel zelf als dat iemand anders gaat..
Dan wil ik het liefst zo snel mogelijk vluchten :o

Maureen95

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 22:09

Oei overgeven is idd ook niet leuk nee. Ik heb er geen angst voor maar ik walg er wel van.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:10

Precies, als je die geur ruikt ...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 22:13

Ja :r

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:13

Spinnen. IEKS! bah vieze beesten...
Af en toe als ik bij de paarden ben (ligt heel veel hooi waar je je goed in kan verstoppen)
Nah en voor de rest, ben ik niet echt bang uitgevallen!
Edit: ohja en voor een koprol :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:21

Ik ben bang voor brand. Overal waar ik kom bekijk ik de mogelijkheden om er uit te kunnen. het lijkt me zo verschrikkelijk dat je je dood er aan ziet komen en mocht je niet gestikt zijn of het overleven dan heb je zo ontzettend veel pijn.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:21

Wespen! Krijg al rillingen als ik eraan denk. Buiten eten in de zomer is er niet bij, dat is gegarandeerd paniek...

En skiliften:D. Van die ankerdingen die je omhoog slepen. Ga daar echt nooit van mijn leven meer in.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 22:23

Petra_O schreef:
Wespen! Krijg al rillingen als ik eraan denk. Buiten eten in de zomer is er niet bij, dat is gegarandeerd paniek...

En skiliften:D. Van die ankerdingen die je omhoog slepen. Ga daar echt nooit van mijn leven meer in.

Oeps met die ankerliftjes heb ik iemand eens knock out weten te slaan :') Liet de anker te vroeg los. en ik was bijna boven op. man nog voor mij en die kreeg hem tegen zn hoofd aan O:)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:25

Spinnen, ook ik ben er bang voor, als ik ze al zie schrik ik me helemaal rot!
En jaa hoor ik ben ook in het donker bang, niet thuis dan voel ik me wel veilig beneden dan maar als ik naar boven ga doe ik gelijk het licht aan.
En ook liften, ik weet het niet maar ik ben der zo bang voor ben bang dat ze blijven hangen ofzo! :+

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:27

Maureen95 schreef:
Petra_O schreef:

Oeps met die ankerliftjes heb ik iemand eens knock out weten te slaan :') Liet de anker te vroeg los. en ik was bijna boven op. man nog voor mij en die kreeg hem tegen zn hoofd aan O:)

Ik ben een keer aan mijn ski een heel eind naar boven gesleept, en sindsdien durf ik echt niet meer. Maar goed, met mijn gebrek aan dieptezicht was skiën sowieso al geen succes :') .

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:28

Ik heb last van verlatingsangst. In mijn verleden ben ik meerdere dierbaren verloren en is het elke dag leven in angst om mijn vriend te verliezen. Hierdoor heb ik last van ziekelijke jaloezie en ontrouwswaan. Ik probeer het zoveel mogelijk te verbergen voor hem, omdat ik weet hoe bepalend het kan zijn in een relatie en dit vaak niet positief is. :n

Verder ben ik verschrikkelijk bang in het donker, waar het vandaan kom geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:30

Ik ben bang voor insecten, en dan kan ik ook echt in paniek raken...

vroeger was ik héél erg bang voor inbrekers en brand, zat ik echt avonden huilend in bed, gelukkig nu over..

ook heel lang angst gehad om alleen thuis te zijn, gelukkig is dat nu over!

alleen in het donker gaat ook steeds beter, aangezien ik elke dag alleen in het donker bij paard ben savonds (midden in het bos :') ) ben ik daar wel een beetje aan gewend geraakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:32

Oef aardbeitje Dat lijkt me naar om mee te leven. Helpt therapie niet?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:34

Frederieke_ schreef:
Ik ben bang voor insecten, en dan kan ik ook echt in paniek raken...

vroeger was ik héél erg bang voor inbrekers en brand, zat ik echt avonden huilend in bed, gelukkig nu over..

ook heel lang angst gehad om alleen thuis te zijn, gelukkig is dat nu over!

alleen in het donker gaat ook steeds beter, aangezien ik elke dag alleen in het donker bij paard ben savonds (midden in het bos :') ) ben ik daar wel een beetje aan gewend geraakt!

Dat van inbrekers en brand herken ik, ik was daar toen ik klein was ook heel voor, dat ik ook huilend in me bed zat!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:37

Wat komen hier erge verhalen voorbij joh :(

Vorig jaar begon ik ineens uit het niets te hyperventileren, dit is sindsdien steeds erger geworden. Bang voor kleine ruimtes, warme ruimtes, drukte. Als iemand al redelijk dicht bij me kwam kreeg ik het al benauwd. Dus in de spits ging ik al niet meer met de trein. Ik durfde niet meer naar feestjes en ook auto rijden werd moeilijk. Als ik ging uiteten met familie moest ik altijd aan het buiteneind zitten. Als ik maar weg kon en daarbij niemand in de weg zat.. Het voelde voor mij 24/7 alsof er iemand m'n keel dichtkneep.

Nu heb ik er wel iets meer grip op. Het gaat langzaam aan steeds iets beter. Afgelopen zomer zelfs in het vliegtuig gegaan! Ik was wel zoooo ontzettend zenuwachtig en hyperventileren van te voren, vooral op de terugreis. En een maand geleden zelfs 4 feestjes gehad in 1 week!! Het was erg moeilijk, maar dit had ik een jaar geleden nooit kunnen bedenken. Rustig ademhalen is het belangrijkste. Maar dat is nog steeds erg moeilijk. Ik zak ineens weg, slap in mn hoofd en slappe spieren. Zak door m'n benen etc. Vorig jaar heeft m'n leraar me al eens uit de klas moeten tillen omdat ik niet meer kon lopen. En bij elke hyperventilatie/paniekaanval ga ik automatisch huilen (?). Best voorschut.

Verder ben ik ook heel bang voor spinnen :')

Edit:
Ohja en paardrijden was (en is) mijn uitlaatklep! Helaas kan ik nu niet meer terecht op de manege waar ik reed. Ben op zoek naar een bijrijdpaard dus als iemand iets weet in de buurt van Ravenstein/Oss/Uden/Nijmegen? haha :)
Laatst bijgewerkt door laughterline op 09-12-13 22:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:39

Ballonnen :o

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:40

VivaLaVida schreef:
Oef aardbeitje Dat lijkt me naar om mee te leven. Helpt therapie niet?

Weet ik niet. Ik begin binnenkort met therapie, dus dan gaan we het zien. :)

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:41

Hier nog een met een fobie voor overgeven (emetofobie). Gelukkig beheerst het al een tijd wat minder mijn leven, maar nu in de herfst/winter met alle virussen e.d. speelt het wel weer erg op. Die fobie zorgt er ook voor dat ik bang ben voor de tandarts, voor alcohol, voor bussen en vliegtuigen en om ziek te worden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 22:49

@ Wilke93
Jeetje das wel moeilijk ja. Ga je nu ok therapie volgen?

Ik zou heel graag therapie willen volgen maar ik weet niet of je daarvoor moet betalen ofzo

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:50

Ik heb echt hele erge angst voor torren. En vooral deze; http://www.egmverkleij.nl/zwarte%20kever.jpg

Het begon toen ik een heel klein meisje was. We waren op vakantie in nederland. Ik wilde smorgens mijn schoen aan doen en toen voelde ik het kruipen in mijn schoen. Ik gooide mijn schoen op de kop en daar liep die dikke tor eruit! BAH!! ZO ENG!

Ik vind ze zó eng! Ik werk op een camping. Daar zijn ze veel te vinden en ook mijn baas wilde even kloten met me, en gooide zo'n tor naar me toe. Nou op dat moment was ik aan het werk en heb ik de hele camping bij mekaar geschreeuwd. Zo erg dat campinggasten dachten dat iemand een hartaanval had gekregen ofzo.

Tis nu zo erg dat ik erover droom 'snachts. Ik heb mn vriend snachts een keer wakker gemaakt, omdat ik dacht dat er torren in onze slaapkamer zaten. Ik durfde niet meer te slapen. T was dus gewoon een droom en mijn vriend maar lachen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 22:53

IxL schreef:
Ik heb echt hele erge angst voor torren. En vooral deze; http://www.egmverkleij.nl/zwarte%20kever.jpg

Het begon toen ik een heel klein meisje was. We waren op vakantie in nederland. Ik wilde smorgens mijn schoen aan doen en toen voelde ik het kruipen in mijn schoen. Ik gooide mijn schoen op de kop en daar liep die dikke tor eruit! BAH!! ZO ENG!

Ik vind ze zó eng! Ik werk op een camping. Daar zijn ze veel te vinden en ook mijn baas wilde even kloten met me, en gooide zo'n tor naar me toe. Nou op dat moment was ik aan het werk en heb ik de hele camping bij mekaar geschreeuwd. Zo erg dat campinggasten dachten dat iemand een hartaanval had gekregen ofzo.

Tis nu zo erg dat ik erover droom 'snachts. Ik heb mn vriend snachts een keer wakker gemaakt, omdat ik dacht dat er torren in onze slaapkamer zaten. Ik durfde niet meer te slapen. T was dus gewoon een droom en mijn vriend maar lachen.

Dat vind ik nou zo irritant dat mensen je niet serieus willen nemen en je alleen maar uitlachen. Ik denk dat dat de angst ook alleen maar erger maakt

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:57

ja inderdaad! Onderhand weet mijn vriend dat hij het serieus moet nemen, op de camping haalt hij ze keurig weg voor me. ;p