Bekken scheefheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 18:52

Vandaag naar de podoloog geweest.
Het komt er op neer dat ik geen steunzolen hoef, mijn linker voet staat teveel naar binnen gekanteld maar niet problematisch. Voor het lopen moet ik wel goede sportschoenen met een anti-ponerende zool, die meer is dan de gemiddelde uit een normale sportwinkel.

2 a 3 blokkades in mijn rug waarvoor ik naar de manueel therapeut/kine moet en ze gaan mij dan specifieke oefeningen meegeven die ik 6weken moet doen, dan terug controle en aanpassingen, dan weer 8weken oefeningen doen enzovoort.

Dus, aan mijn bekken zelf kan niet veel gedaan worden, maar via die oefeningen zou alles veel minder moeten vast komen te zitten. Af en toe los laten maken zal wel moeten gebeuren. Al bij al valt het mee, maar ik moet het dus echt zelf in handen nemen. Maar ik denk dat dat bij de meeste rug problemen wel zo is.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 05:09

Goh, ik had echt verwacht dat je aan de zooltjes moest. Mooi dat het niet hoeft, scheelt weer wat pijn bij het corrigeren in het begin. ;)

Succes met de oefeningen, ik hoop dat altijd te kunnen voorkomen. Ben er echt te lui voor of ik vergeet het gewoon. :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 08:46

Aria_zz fijn dat je nu meer weet!

Lon83 die oefeningen die je plaatste doen wij ook bij de ruiterfit, zijn idd erg goeie oefeningen.

Mijn bekken stonden al wat scheef (waarschijnlijk door iets verschil in lengte in mn benen) maar door een harde val van het paard met kerst op mijn bekken ben ik al beetje aan het klungelen. Was zwaar gekneusd en doordat ik niks kon/ging compenseren gin alles vast en nog schever zitten. Ben inmiddels een keer of vier bij de fysio geweest (zelfde die de ruiterfit geeft) en gaat nu al stukken beter. Heb af en toe nog wel last, en staat soms ook weer wat schever. Ben nu druk bezig met oefeningen om m'n onderrug sterker te maken en mijn balans te verbeteren. Oa op de fitnessbal en balanceboard.

Aria_zz

Re: Bekken scheefheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 18:50

Ja ik dacht ook dat het zooltjes gingen worden! Maar mijn voeten zijn er dus niet zo erg aan toe en het zou mijn bekken niet helpen.

En oefeningen, tja, leuk is het niet maar veel keuze heb ik niet. Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk 2x per week 20min oefeningetjes doe. Maar eerst iets intensiever.

En ben idd blij dat ik wat meer weet, mijn knie (barst na val van paard paar jaar geleden) is ook onderhandel genomen, echt heel fijn dat ik zo eens weet waar ik sta.

En je bekken zwaar kneuzen Rianne, dat is ook niet niets. Je kunt idd niet alles in een keer goed krijgen, dat kost tijd en werk. Fijn dat het beter gaat!