Wakker worden stoornis ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:10

Janine1990 schreef:
Annettu_ schreef:
Hij heeft ze pas sinds gister, dus we dachten rustig opbouwen ? omdat op de verpakking stond dat je er maar 1 mocht..

Denk dat vuurneon ze op doktersrecept heeft, zulke zware pillen mogen niet regulier verkocht worden.

Nee hoor, heb ze gewoon gekocht :)
Heb ze in capsules van 10 Mg. Mag wel verkocht worden in Nederland (zonder doktersrecept), of vanuit buitenland worden gehaald, legaal.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:13

Klinkt een beetje verwend. Laat hem lekker liggen, verslaapt hij zich en komt hij er zelf wel achter dat hij met zijn kont het bed uit moet.

edit; Ik lees net dat je denkt dat het echt lichamelijk is..
Maar op jou heeft dit ook echt een negatieve invloed denk ik.
Je wordt wakker en moet je gelijk druk maken om je vriend en krijgt dan ook nog een bak ellende van hem over je heen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:16

Annettu_ schreef:
Hij had opgezocht dat het misschien dsps kon zijn.. delayed sleep phase syndroom.. iemand ervaring of weerwoord ?

ff snel gekeken op internet, kwam meteen op de wikipedia pagina.

Maar dat is volgens de Wiki een stoornis van de biologische klok. Dus dat je letterlijke nachtmensen hebt :P Die slapen van 4 uur 's nachts tot 12 uur 's middags.
Jij geeft aan dat hij om 9 uur op bed gaat, begrijp er ook uit dat hij dan gewoon in slaap valt en niet pas ergens in de ochtend?

secricible

Re: Wakker worden stoornis ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:37

Dsps is idd ook slecht in slaap vallen, dus dat geloof ik niet zo. Is hij overdag wel wakker, of voelt hij zich ook moe?
Ik denk bivoorbeeld aan slaapapneu of circadiane slaapstoornissen (slaapwaak stoornissen). Lijkt me iig heel lastig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:41

secricible schreef:
Dsps is idd ook slecht in slaap vallen, dus dat geloof ik niet zo. Is hij overdag wel wakker, of voelt hij zich ook moe?
Ik denk bivoorbeeld aan slaapapneu of circadiane slaapstoornissen (slaapwaak stoornissen). Lijkt me iig heel lastig.

Op diverse sites geven die eigenlijk hetzelfde weer als bij DSPS?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:46

En wat als je hem inderdaad eens gewoon de zaterdag over laat slaan? Hoe laat wordt hij dan op zondag wakker?

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:55

Dit klinkt niet als gewoon een aangeleerd systeem!
Ik zou een second opinion aanvragen bij ander ziekenhuis/kliniek! Dit is niet normaal.

Als hij wel wakker wordt van zijn vaders harde stem en je wilt hem wel helpen, koop een megafoon. Scheelt veel stress en irritatie denk ik ...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:57

Op Google kwam ik vergelijkbare problemen tegen, meerdere keren ten gevolge van een burn out.

Zou de oorzaak misschien psychisch kunnen zijn?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:42

Voor dove mensen heb je wekkers die trillen of felle licht signalen geven, misschien werkt dat prettiger dan geluid?

En een sterke geur dat al eens geprobeerd?
Eucalyptus onder zijn neus?

Maar naar een anders slaap centrum zou ik zeker doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:57

Janine1990 schreef:
secricible schreef:

Op diverse sites geven die eigenlijk hetzelfde weer als bij DSPS?

Slaapwaakstoornissen is een hele klasse. Hierin valt dsps, maar ook bijvoorbeeld ziektes waarbij je midden op de dag in slaap valt. Welke diagnose precies hierbij past zou ik je niet durven vertellen, maar als er sprake is van een slaapstoornis is dat er iig eentje uit de circadiane slaapstoornissen groep.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:04

secricible schreef:
Slaapwaakstoornissen is een hele klasse. Hierin valt dsps, maar ook bijvoorbeeld ziektes waarbij je midden op de dag in slaap valt. Welke diagnose precies hierbij past zou ik je niet durven vertellen, maar als er sprake is van een slaapstoornis is dat er iig eentje uit de circadiane slaapstoornissen groep.

Maar de circadiane stoornissen hebben ook te maken met de biologische klok. DSPS is één van die stoornissen.

Ik heb niet het idee dat deze jongen een verstoord bioritme heeft als ik het zo lees...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:11

Sorry, ik heb niet alles gelezen alleen de op.

Ik ken ook iemand die zo is in de ochtend! Bij hem duurde het ook vaak 3 uur of meer. Oke hier was wel alcohol in het spel, maar ook weer niet zo veel. Zijn wekker was een ambulance sirene... We hebben voor hem een bed laten bouwen dat hem uit bed rolde hahahaha. Zelfs dat hielp niet.
Uiteindelijk is hij geholpen door een alternatief iemand die vaag wat deed en uiteindelijk op enkele kruiden en substanties uitkwam en die moest hij nemen. En geloof het of niet. Hij was voortaan met een half uur zijn bed uit! Ik geloof helemaal niet in dat zweverige maar het heeft hem wel echt geholpen op de een of andere manier :+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:25

Klinkt als mijn broertje := zelfs al staat zn wekker tussen 2 zenders op zn allerhardst (dus gigantische ruis) dan nog hoort ie t niet. Hij zit ook regelmatig te schelden als mn ouders m t bed uit willen krijgen, bij mij ook n keer, later toen hij echt wakker was kon hij zich dat dus ook niet herinneren. Wij hebben nog geen oplossing gevonden iig... uiteindelijk komt ie eruit, meestal doet mn vader t, maar die is wel bijna n uur bezig.

Mij is t ook n paar x gelukt, met een nat washandje of 1x zelfs een natte handdoek.

Als we niks zouden doen blijft hij gewoon liggen, ook al komt ie te laat voor school of wat dan ook..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:51

Wat dacht je hiervan:

Afbeelding

?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:10

:D filmpje hier boven.

Zolang X zelf geen actie onderneemt om zijn(!!!!) probleem op te lossen, is alle hulp vergeefs.
Oók als het iets lichamelijks is.
Lief dat je om hem geeft, maar hij moet zich zelf verantwoordelijk gaan voelen voor zijn leven.
Er is vast een hele goede reden dat hij zijn leven verslaapt, maar niemand anders dan hijzelf kan dit oplossen.
Pas als hij zelf besluit om actie te ondernemen, komt er een oplossing in zicht.
Daar kan hij vast en zeker hulp bij krijgen.
Veel sterkte.... en ga goed voor jezelf zorgen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:38

Mijn ex had dit ook, niet zo extreem maar ook niet wakker te krijgen.
Onze zoon die huilde in de nachten, gewoon doorslapen.
'S ochtends opstaan voor die kleine zat er niet in dan was ik 2 uur bezig om hem uit bed te krijgen.

Ik ben na een paar jaar gestopt met wakker maken, door de frustraties ik kon hem op die momenten ik weet niet wat aan doen.
Tijdens onze relatie gaf het geen verbetering.

En nu??? Kan hij prima alleen uit bed komen, ik denk serieus dat het een deel te maken heeft met verantwoordelijkheid.
Tuurlijk als ik weer ga liggen slaap ik ook weer, en moet mezelf ook uit bed trekken.

Deze meneer heeft mij ooit 3 uur laten staan na een personeelsuitje, 3 uur lang bellen bellen bellen en uiteindelijk heb ik een taxi gepakt.
Eenmaal thuis heb ik een emmer water over hem heen gegooid.. En ik? Ik moest me niet zo aanstellen want ik wist toch dat hij niet wakker kon worden...

Ik wens je succes, mijn ervaring is laat hem zelf die verantwoording maar nemen.. Probeer het iig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:51

Wat me hier inderdaad nogal op valt is dat het nu niet meer zijn probleem is maar het jouwe, en dat vind ik niet eerlijk. Of hij nou een slaapstoornis heeft of gewoon een lamme tak is, hij zou jou er niet zo zwaar mee moeten opzadelen. Als je hem eens lekker laat verslapen(eventjes zeggen dat hij op moet en weer lekker zelf in bed) ziet hij zelf mischien het probleem wat meer, want zo is het voor hem wel ideaal, jij loopt je de benen onder je lijf uit zodat hij ooit eens op staat. Niet echt the way to go..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:52

Janine1990 schreef:
secricible schreef:

Maar de circadiane stoornissen hebben ook te maken met de biologische klok. DSPS is één van die stoornissen.

Ik heb niet het idee dat deze jongen een verstoord bioritme heeft als ik het zo lees...

Eh, ik heb die indruk nadrukkelijk wel. Voor een "normaal" mens geldt dat je dag/ nacht ritme min of meer fflexibel is. Bij deze meneer is dat niet het geval.

Wat ik me afvraag: heeft het zin, om als hij om acht uur wakker wordt, gewoon van zes tot kwart voor acht niets te doen? Als hij een van diegenen is, die dus wegens circadiane stoornis uiterst niet flexibel is met wakker worden, zal hij toch wakker worden om acht uur.

(Alleen minder gezellig als jij voor achten de deur uit moet voor je werk. )