niet meer naar consultatie bureau gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:19

M'n mond valt hier echt open hoor... Ben ik dan zo raar dat ik de adviezen die ik kan gebruiken opsla en de rest weer laat afglijden? Ik heb er hele nuttige dingen geleerd en ook dingen waar ik niet zoveel mee kon. Die mensen zitten daar om de probleem gevallen eruit te filteren en ja, dan moet je weleens doorvragen. Als we met zn allen niet van het slechtste zouden uitgaan zou de wereld en stuk gezelliger zijn. Beter bij één gezin teveel vervelende vragen gesteld dan bij één te weinig met mogelijk desastreuze gevolgen!

Mioux

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:23

ik ga nog wel naar het CB maar heb vanaf begin af aan ook veel commentaar gehad...me zoontje ondanks mijn diabetis tijdens mijn zwangerschap heel klein geboren, 47cm en 2580 gram. Dus ja hij was bij de geboorte al onder het gemiddelde van circa 3350 gram en 53 cm. Dus vanaf het begin veel gedoe gehad, ja hij is te klein hij is te licht etc. Vooral in het begin kwam hij slecht aan,wat bleek ik gaf borstvoeding maar ik had te weinig voedingsstoffen. Toen over gegaan naar flesvoeding want me kindje had ook reflux dus kwam elk uur dag en nacht dat was niet meer te doen...Kreeg ik al commentaar op, borstvoeding is veel beter en kan altijd om en om doen etc etc. Ik ben bij de fles gebleven om zo ook rust voor mezelf te krijgen want elk uur breekt je echt op! helemaal als je overdag niet in slaap kan komen.. Erna was zijn hoofdje niet goed, hij is geboren met vacuumpomp omdat hij verkeerd lag en niet geboren kon worden zonder. Ja ze hoofdje was iets scheef maar niet enorm opvallend, kinderarts geweest in ziekenhuis zei ook komt wel goed hij groeit nog (was toen 4 maanden). Sindsdien ook gemeld bij CB dat ik kom voor prikjes, ik geen commentaar wil op zijn lengte en gewicht aangezien ik ook klein ben en me moeder ook en als er iets mis is of ik twijfel ik de huisarts wel bel... Ze volgen t boekje maar ze beseffen soms lijkt t wel niet dat het puur richtlijnen zijn en je geen enkel kind kan en mag vergelijken...

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:29

Ik ben bij mijn derde kindje na een paar maanden ook niet meer gegaan. Alleen voor de intentingen. Zoals al gezegd is, het is niet verplicht. Je kan er ook voor kiezen om puur voor de intentingen te gaan.
Ook duidelijk gezegd, niks geen gefrutsel meer aan mijn kind, puur prikken en klaar.
Je eigen moedergevoel zegt het prima, die richtlijnen kun je niet volgen. Elk kind is uniek, dat is niet te prutsen tussen zgn lijntjes..
En zoveel mensen, zoveel meningen dus ook bij het consultatiebureau, ze vergeten alleen elke keer dat je het als moeder zelf moet doen..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:30

Poehee... ben blij dat mijn kids inmiddels groot zijn (13 en 10) hier was het consultatiebureau eigenlijk altijd wel gezellig. Zowel de arts als de verpleegster waren allebei heel lief en konden goed relativeren. Mijn kids hebben ook een "stempeltje" en dat was vooral bij de oudste al heel snel duidelijk (zat als baby van nog geen week oud al rechtop om zich heen te kijken, liggen in de box was niets voor hem) maar daar hebben zij nooit moeilijk over gedaan. Nee dan school... breek me daar de bek niet van open, daar kan ik echt een boek over schrijven -:(- -:(-

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:30

Zo dankbaar en blij met dit topic. Mijn frustraties komen weer boven drijven van bijna 19 en 16 jaar geleden........... Altijd negatief, er waren geen lijnen beschikbaar voor groei en gewicht. Te klein, te licht, u moet echt dit en u moet zeker dat. En mijn dochter was een huilbaby, misschien moet u zelf eens gaan praten met een psychiater, want het zit echt tussen u oren hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _-:(
Toen dat werd gezegd, heb ik vriendelijk gevraagd hoeveel kinderen zij had. Die had ze niet. Dus heb ik heel duidelijk gezegd, dat ze die eerst maar eens zelf zien te krijgen en dan maar weer eens durft te oordelen over andermans kinderen. -:(- -:(- -:(- En nog wanneer ik haar zie lopen op dorp, dan krijg ik zwaar de nijging om haar een dreun te verkopen :o

Eigenlijk best raar dat er zo negatief gedaan word erover. Zou dit niet eens onderzocht moeten worden ofzo.

En ik denk altijd maar zo, zolang je als moeder zijnde denk dat je het goed doet, doe je dat ook.
En tuurlijk mogen ze met richtlijnen komen. Kan je er wat mee, dan doe je dat, en anders niet

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:31

Esmeralda schreef:
Zo dankbaar en blij met dit topic. Mijn frustraties komen weer boven drijven van bijna 19 en 16 jaar geleden........... Altijd negatief, er waren geen lijnen beschikbaar voor groei en gewicht. Te klein, te licht, u moet echt dit en u moet zeker dat. En mijn dochter was een huilbaby, misschien moet u zelf eens gaan praten met een psychiater, want het zit echt tussen u oren hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _-:(
Toen dat werd gezegd, heb ik vriendelijk gevraagd hoeveel kinderen zij had. Die had ze niet. Dus heb ik heel duidelijk gezegd, dat ze die eerst maar eens zelf zien te krijgen en dan maar weer eens durft te oordelen over andermans kinderen. -:(- -:(- -:(- En nog wanneer ik haar zie lopen op dorp, dan krijg ik zwaar de nijging om haar een dreun te verkopen :o

Eigenlijk best raar dat er zo negatief gedaan word erover. Zou dit niet eens onderzocht moeten worden ofzo.

En ik denk altijd maar zo, zolang je als moeder zijnde denk dat je het goed doet, doe je dat ook.
En tuurlijk mogen ze met richtlijnen komen. Kan je er wat mee, dan doe je dat, en anders niet

vaak is het ook dat ze zelf geen kinderen hebben en alleen t boekje met richtlijnen aan willen houden...voor mij ook de reden dat ik nog wel kom,maar als ze zeuren ik opstap en vertrek

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:35

Hahaha Dakotah, mijn oudste dochter stond gewassen en gestreken in de box, we moesten naar het CB, hoor ik een klap is ze met haar gezicht precies in de hoek van de box gevallen en je zag de striemen aan iedere kwnt van haar jukbeen opkomen :x
Twee dikke blauwe striemen en nog naar het CB moeten, ze keken inderdaad heel raar maar het was wel overduidelijk dat mijn verhaal klopte maar je voelt je toch raar bekeken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:37

chanicha schreef:
Hahaha Dakotah, mijn oudste dochter stond gewassen en gestreken in de box, we moesten naar het CB, hoor ik een klap is ze met haar gezicht precies in de hoek van de box gevallen en je zag de striemen aan iedere kwnt van haar jukbeen opkomen :x
Twee dikke blauwe striemen en nog naar het CB moeten, ze keken inderdaad heel raar maar het was wel overduidelijk dat mijn verhaal klopte maar je voelt je toch raar bekeken.

Ach weet je, ik trek me er niks van aan, kindjes vallen nou eenmaal,opgroeien is met vallen en opstaan...me zoontje had ook wel eens een bult op ze hoofd of iets, ja...je kan er zo weinig aan doen, soms vallen ze nou eenmaal een keer

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:39

Ik heb alleen maar positieve ervaringen.
Arts en assistent altijd aardig, goeie tips en verder het gebeuren van: wegen,meten,enten en een praatje.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:42

haha herkenbaar zeg! ik had altijd gedoe met me meiden, of te dik of weer zus. toen mijn dochter zoveel huilde 24u p/d was het maar een huilbaby op een gegeven moment gelukkig me gevoel gevolgd want er bleek meer aan de hand te zijn. Ik ging heen zei ja en amen en vond het alleen leuk om te weten hoeveel ze woog en de lengte was, de rest sloeg ik in de wind

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:45

@Esmeralda
Hier hetzelfde.
Mijn dochter (tweede kind) huilde uren achter elkaar.
Dat kwam (volgens het CB) omdat ik er zo gestrest op reageerde.
Tja na een tijdje wordt je er ook gestrest van, maar ik moest maar gaan "praten", en nee er was niks met mijn dochter aan de hand.
*zij bleek een ernstige koemelk allergie te hebben*

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:47

Brainless schreef:
@Esmeralda
Hier hetzelfde.
Tja na een tijdje wordt je er ook gestrest van, maar ik moest maar gaan "praten", en nee er was niks met mijn dochter aan de hand.

och jee...ja koemelkallergie kennen ze volgens mij ook heel niet bij CB...heb zoiets vaker gehoord inderdaad

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:52

Mioux schreef:
Brainless schreef:
@Esmeralda
Hier hetzelfde.

och jee...ja koemelkallergie kennen ze volgens mij ook heel niet bij CB...heb zoiets vaker gehoord inderdaad

Volgens hun was het een hype, en bestond het niet... maar daar dacht de kinderarts gelukkig anders over.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:56

Ik heb alleen positieve ervaringen met het CB

Maar ik ken ook mindere goede ervaringen bij kennissen. Wij noemen het voor de grap altijd het consternatie bureau :D :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:58

Citaat:
Volgens hun was het een hype, en bestond het niet... maar daar dacht de kinderarts gelukkig anders over.

bestaat zeker wel :j hier als baby ook gehad kwam men achter na 3 maanden dus slecht van cb~!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:59

Hier ook hoor.
Wij belden met het cb voor advies, onze kleine wil/kan niet op haar rug slapen, slaapt op buik of zij.
Nou dan maar niet slapen zei het cb want ze moest echt op haar rug.
Ze zouden een aantekening maken in haar dossier.

Verder een verpleegkundige die zich met alles bemoeit.

Een arts die ons bijna 30 min liet wachten met ons ukje van 8 wkn die al uitgekleed was, terwijl mw de arts rustig thee aan het drinken was in haar kantoor..

En vergeten te noteren dat de kleine al de 1e enting had gehad en ze die dus nog een keer wilde zetten...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:04

F_Orumster schreef:
Ik vraag me altijd af, of de (kersverse) moeders niet overgevoelig reageren op elke vorm van opbouwende kritiek, tips, adviezen voor en over hun roze (of blauwe) wolkje en defensieve houding aannemen? Zijn het oerinstincten?

Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Zeker een punt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:04

maaike5581 schreef:
Hier ook hoor.
Wij belden met het cb voor advies, onze kleine wil/kan niet op haar rug slapen, slaapt op buik of zij.
Nou dan maar niet slapen zei het cb want ze moest echt op haar rug.
Ze zouden een aantekening maken in haar dossier.

Verder een verpleegkundige die zich met alles bemoeit.

Een arts die ons bijna 30 min liet wachten met ons ukje van 8 wkn die al uitgekleed was, terwijl mw de arts rustig thee aan het drinken was in haar kantoor..

En vergeten te noteren dat de kleine al de 1e enting had gehad en ze die dus nog een keer wilde zetten...

oi die laatste fout ja hier ook !!! Ze wilde hem enten, en zei al die heb die al gehad, ow oja ze hebben het niet in de computer gezet...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:06

Boras schreef:
F_Orumster schreef:
Ik vraag me altijd af, of de (kersverse) moeders niet overgevoelig reageren op elke vorm van opbouwende kritiek, tips, adviezen voor en over hun roze (of blauwe) wolkje en defensieve houding aannemen? Zijn het oerinstincten?

Ow nee hoor, althans als ze goed bedoeld zijn heb ik ze altijd aangenomen! al vanaf dag 1 in het ziekenhuis met tips en alles,maar het is bij CB vind ik vaak zo dat je altijd wel wat te horen krijgt wat niet goed is... of dat je niet goed zou doen, de manier waarop ze t brengen is vaak negatief en daarom neem ik van het CB weinig aan

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:10

Ja maar de ooehs en aaahs krijg je toch wel genoeg van de omgeving?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:11

Polly schreef:
M'n mond valt hier echt open hoor... Ben ik dan zo raar dat ik de adviezen die ik kan gebruiken opsla en de rest weer laat afglijden? Ik heb er hele nuttige dingen geleerd en ook dingen waar ik niet zoveel mee kon. Die mensen zitten daar om de probleem gevallen eruit te filteren en ja, dan moet je weleens doorvragen. Als we met zn allen niet van het slechtste zouden uitgaan zou de wereld en stuk gezelliger zijn. Beter bij één gezin teveel vervelende vragen gesteld dan bij één te weinig met mogelijk desastreuze gevolgen!

Eens.
Ik denk alleen wel dat het per bureau erg kan verschillen. En dan snap ik ook dat sommige er niet meer heen gaan.

Sommige zitten niet als adviserende en constaterende op de stoel, maar als een belangrijk persoon die goed en fout moet verkondigen.

Ben er slechts 1 tegen gekomen die helemaal stress kreeg doordat wij onze zoon niet zoals de rest lieten enten. (wij doen geen dubbele entingen, maar alles apart)

Gelukkig zijn degene die we verder hebben gehad heel meegaand en zijn erg bewust dat het advies die zij moeten geven per jaar kan verschillen en uiteindelijk na een aantal jaar zelfs het tegenovergestelde zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:13

Boras schreef:
F_Orumster schreef:

Natuurlijk is dat ook een (aandachts)punt.
Maar er een een verschil tussen opbouwende kritiek en je een foldertje meegeven van een psycholoog.

Als je op het CB werkt, weet je dat je te maken krijgt met vaak jonge moeders, die onzeker (kunnen) zijn en slaaptekort (kunnen) hebben.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:14

als iemand een tip heeft etc neem ik die graag aan en zie wat ik er mee kan doen als ik een probleem heb,maar de manier waarop iemand t brengt vind ik verschillend...Zo moest mijn kindje op de rug slapen,maar hij had reflux dus dat is dan ook weer gevaarlijk.

vind dat de CB (hier dan) nogal bot uit de hoek komt, en ook tips die bv de kraam en huisarts die ook mijn verloskundige was overigens, totaal onzin vind...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:37

Mioux schreef:
Citaat:

bestaat zeker wel :j hier als baby ook gehad kwam men achter na 3 maanden dus slecht van cb~!

Ikzelf het het ook gehad, maar werd ook bestempeld als "vervelende jankbaby". Toen ik 6 jaar was en last kreeg van een allergie en daar veder op getest moest worden zei de dokter doodleuk "ag ze is in iedergeval over haar koemelk allergie heen". Waar mijn moeder op reageerde met "welke allergie"?.

Ik hoor in mijn omgeving ook alleen maar nare ervaringen. Gelukkig zelf nog geen kids maar ik denk dat ik tegen die tijd heel goed ga nadenken wat ik wel en niet wil.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:41

Mijn kind stopte toen ze 4 maanden oud was met eten, ze had geen honger gevoel zo konden wij het om schrijven. Na een fles kon ze soms 3 kwartier krijsen van de buikpijn. Er werd niks aan gedaan, hoorde er volgens het bureau allemaal bij. Ze zat vaak verstopt, en toen ze een jaar was zag ze er gewoon slecht uit.

Ze werd gewogen en bleek afgevallen te zijn, alarm bellen ging toen opeens wel rinkelen. Ze ging naar een kinderarts, na vele onderzoeken was het voor hun ook een raadsel. Toen ze net 2 was ging het met eten nog steeds niet goed en er werd gezegd op het consultatie bureau er is iets nieuws. Als kinderen 2 zijn komen we aan huis, vinden we leuk en belangrijk om te zien hoe het daar gaat?

In die tijd ging het met mij heel slecht, ik had steeds hoofdpijn aanvallen van een paar maanden. En dan met een jong kind om je heen terwijl je heel vaak op bed ligt valt het niet mee. Afijn ze kwam aan huis, waar is de box? Ik pakte yogi drink, en dat was te koud. Er klopte maar weinig, ik was blij toen ze weg was.

Heeft ze een rapport geschreven waar in stond, het kind wil wel eten maar krijgt het niet en dat komt omdat de moeder depressief is. En als ik aan een ouder vroeg waar het kind 2 van was geworden of ze al thuis waren geweest? Wisten ze nergens van, bleek ook dat dat helemaal niet waar was dat ze aan huis kwamen.

Ik was zoooooooooo boos, toen mijn dochter 6 jaar was ging het niet meer. Ik ben alternatief gegaan en ze bleek allergièn te hebben en de Candida schimmel in haar darmen.