Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Rebel_Jits schreef:Gewoon op de bek laten gaan.
Mijn moeder rookt ook nog steeds na een hartinfarct (en hoge bloeddruk, cholesterol, osteoporose en whatnot). Er is geen beweging in haar te krijgen, terwijl ze juist zo dun en fragiel is. Sommige mensen willen gewoon niet inzien dat ze hun lichaam verwaarlozen. Het kost jou alleen maar moeite en verdriet om je vader te proberen veranderen. Ik zou het gewoon laten zijn (en af en toe een opmerking maken). Hij komt zichzelf wel tegen als hij smetplekken krijgt, kampt met diabetes en z'n voet moet laten amputeren (even worst case scenario). Je kan die man niet dwingen.
Lente schreef:Ik vind het bizar dat iedereen het maar doodnormaal vindt om zich er tegenaan te bemoeien
Het is je vader zijn zaak. Het is een volwassen vent.
Overgewicht hoeft echt niet meteen te betekenen dat je er bij neervalt, en 110 kilo valt in principe nog best mee hoor...
Laat die man lekker met rust. Misschien wil hij wel wat meer genieten van dingen omdat hij nu het besef heeft dat het leven eindig is?
Het is verdorie geen klein kind!!
Wilawander schreef:Lente schreef:Ik vind het bizar dat iedereen het maar doodnormaal vindt om zich er tegenaan te bemoeien
Het is je vader zijn zaak. Het is een volwassen vent.
Overgewicht hoeft echt niet meteen te betekenen dat je er bij neervalt, en 110 kilo valt in principe nog best mee hoor...
Laat die man lekker met rust. Misschien wil hij wel wat meer genieten van dingen omdat hij nu het besef heeft dat het leven eindig is?
Het is verdorie geen klein kind!!
Helemaal eens.