Hoe kan ik in GODSNAAM doordringen tot mijn vader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:54

misschien stom ... maar ik zou hem eerst eens naar de huisarts sturen voor een verwijzing naar een behoorlijke cardioloog. Als dan lichamelijk het een en ander uitgesloten is, heb je grote kans dat de druk op de borst, benauwdheid enzo ook spanning is. Dan wordt het simpelweg tijd voor een therapeut, die wel de emoties los kan krijgen. Iets vreet aan de beste man en daarom vreet ie het weg.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:01

Gewoon op de bek laten gaan.
Mijn moeder rookt ook nog steeds na een hartinfarct (en hoge bloeddruk, cholesterol, osteoporose en whatnot). Er is geen beweging in haar te krijgen, terwijl ze juist zo dun en fragiel is. Sommige mensen willen gewoon niet inzien dat ze hun lichaam verwaarlozen. Het kost jou alleen maar moeite en verdriet om je vader te proberen veranderen. Ik zou het gewoon laten zijn (en af en toe een opmerking maken). Hij komt zichzelf wel tegen als hij smetplekken krijgt, kampt met diabetes en z'n voet moet laten amputeren (even worst case scenario). Je kan die man niet dwingen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:15

Rebel_Jits schreef:
Gewoon op de bek laten gaan.
Mijn moeder rookt ook nog steeds na een hartinfarct (en hoge bloeddruk, cholesterol, osteoporose en whatnot). Er is geen beweging in haar te krijgen, terwijl ze juist zo dun en fragiel is. Sommige mensen willen gewoon niet inzien dat ze hun lichaam verwaarlozen. Het kost jou alleen maar moeite en verdriet om je vader te proberen veranderen. Ik zou het gewoon laten zijn (en af en toe een opmerking maken). Hij komt zichzelf wel tegen als hij smetplekken krijgt, kampt met diabetes en z'n voet moet laten amputeren (even worst case scenario). Je kan die man niet dwingen.

Maar het dat ook te laat zijn dat ie het niet overleefd.. Dan wil je er toch alles aan hebben gedaan, tenminste dat zou ik hebben.

Raponsje

Re: Hoe kan ik in GODSNAAM doordringen tot mijn vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:56

Misschien moet je het anders aanpakken?

Pak er wat oude foto's van hem bij toen hij nog een jonge knappe man strak in zijn lichaam zat.
Dan verteld ie vast wel wat een jonge God hij toen der tijd was met veel herinneringen.

Vertel hem vervolgens dat als ie 20 kilo zou afvallen dat ie er dan weer dat lichaam van die jonge God zou hebben.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:29

Lente schreef:
Ik vind het bizar dat iedereen het maar doodnormaal vindt om zich er tegenaan te bemoeien :?

Het is je vader zijn zaak. Het is een volwassen vent.

Overgewicht hoeft echt niet meteen te betekenen dat je er bij neervalt, en 110 kilo valt in principe nog best mee hoor...

Laat die man lekker met rust. Misschien wil hij wel wat meer genieten van dingen omdat hij nu het besef heeft dat het leven eindig is?

Het is verdorie geen klein kind!!

Helemaal eens.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:39

Wilawander schreef:
Lente schreef:
Ik vind het bizar dat iedereen het maar doodnormaal vindt om zich er tegenaan te bemoeien :?

Het is je vader zijn zaak. Het is een volwassen vent.

Overgewicht hoeft echt niet meteen te betekenen dat je er bij neervalt, en 110 kilo valt in principe nog best mee hoor...

Laat die man lekker met rust. Misschien wil hij wel wat meer genieten van dingen omdat hij nu het besef heeft dat het leven eindig is?

Het is verdorie geen klein kind!!

Helemaal eens.

Hier nog iemand die het er helemaal mee eens is.
Wat een bemoeizucht zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:02

LZP ->MW

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 03:15

Ook eens met Lente.

En je vader 'eens naar de huisarts sturen', dat werkt zo niet. Die man is geen klein kind.

Je kunt best met hem praten, maar op een normale manier, zonder verwijten en zeker niet over een begrafenis beginnen, die man heeft net kanker overwonnen zeg, dat is nogal wat om dan over een begrafenis te beginnen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:11

Dat is 4 jaar geleden, niet net dus.
TS ik ben benieuwd hoe je er over denkt/wat je wilt gaan doen?

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 22:00

Ik denk dat wij als familie niks kunnen doen, maar aangezien hij het heel goed kan vinden met mijn tante (niet zijn zus), kan ik haar eens vragen of ze er over wil beginnen, niet direct straight to the point, maar wat subtieler..