draag jij lenzen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:05

Inderdaad gewoon zorgen dat je een extra paar lenzen hebt ter vervanging door ongelukjes :)

Ik heb jaarlenzen en maandlenzen gehad en heb nu al jaren daglenzen.

Zou op zich graag weer maandlenzen willen vanwege de kosten, maar daglenzen zijn toch wel erg makkelijk hoor :j

's Ochtends weer lekkere frisse lenzen in, en 's avond als je naar bed gaat *hop* gewoon weggooien, geen gedoe met bakjes en flesjes en schoonmaken enzo.... hoef je dus ook geen vloeistof meer te kopen, neemt ook geen ruimte is dan in je kast of tas :)

Lenzen gewoon boven de wasbak indoen, bijna iedereen heeft wel een spiegel boven de wasbak toch?

Dan valt de lens in de wasbak als hij valt. En als je hem laat vallen en mysterieus genoeg ècht niet kunt vinden in de wasbak, terwijl je er zeker weten wel goed boven stond.... dan ligt hij waarschijnlijk nèt bovenop de kraan.....kom je dan na een kwartier zoeken en denken dat je gek wordt achter.....grrrrr _-:(

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:08

Ik heb een maandlenzen pakket van de Pearle, en ik heb mijn nieuwe setjes niet meteen in als ik ze binnen krijg, dus ik heb wel eens een reserve setje :)

Mocht je de lenzen niet uitkrijgen s'avonds (heb ik ook wel eens last van) doe dan wat oogdruppels of wat lenzenvloeistof in je oog, laatste zal misschien niet helemaal de bedoeling zijn maar dan is je oog gewoon wat te droog en water werkt voor mij helemaaaaal niet. Verder, goed schoonmaken voordat je ze in het bakje doet, s'ochtends ook even en off you go :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:21

ik heb 2x met een volwassen man in het oogziekenhuis gezeten die zijn lens op de manier zoals ik beschreef wel voelde zitten ergens maar niet meer in het zicht kreeg, zwaar in paniek, had duidelijk zelf te dikke vingers om op de huid in het achterste hoekje te proberen te wrijven om hem naar voren te krijgen..

de verhalen die daar verteld worden. worden jullie als lensdragers bang van. zeker als je niet weet dat het kan en wat er aan gedaan moet worden om dat te herstellen. zeker als het bij een ander is, sta je machteloos want een oog is toch wel een van de ledematen waar je als laatste afstand van zal doen

een lens kwijt zijn kan dus duidelijk op 2 manier, uit het oog en ergens uit zicht

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:21

Lens op de kraan precies heb ik ook eens gehad ja :))

Wat betreft schoonmaken kan ik Bausch&Lomb EasySept van harte aanbevelen, geen geklooi om ze met je vingertoppen te masseren ( :') ) enzo.. En ik kan het verschil echt enorm merken aan m'n ogen gewoon. Dus makkelijker én beter *\o/* Echt topspul _O_

Ik denk niet dat het zo heel vaak voorkomt dat een lens ín een oog verdwijnt hoor, lijkt me iig niet de eerste optie waar je aan denkt als een kind een lens kwijt is.. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:25

Aha, een mede-slachtoffer van de kraan zie ik :D
Had jij ook al mopperend "hoekanDITnouweer?!" op handen en knieën de vloer afgespeurd voordat je hem op de kraan vond :P

Ik deed ze eerlijk gezegd ook nooit schoonwrijven, ik werd daar echt opstandig van >;)

Gewoon bakje vol sap, lenzen er in, dekseltjes goed vast draaien en lekker even kittig schudden met het bakje.....
dat werkte ook wel goed vond ik O:)

TurdusMerula

Re: draag jij lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:28

Als je langer lenzen draagt word je vanzelf handiger met in- en uitdoen. Ik kan het ook zonder spiegel bv. :)

Ik zou zorgen dat je een 'dicht' setje op voorraad hebt, als reserve. :)

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:38

Mijn opticien heeft vanaf het begin gelijk een extra reserve setje meegegeven. Ik krijg ze iedere maand toegestuurd, en degene die ik toegestuurd krijg, blijven een maandje liggen.
De reserve lenzen worden dan degene die ik ga dragen en de meest recente binnengekomen gaan nog even een maandje de kast in als reserve.
Zo heb ik nooit last dat ik ze vergeet en de datum verloopt.
Ook als er iets aan de hand is met mijn lenzen, bel ik naar de opticien en krijg ik gratis een nieuw paar opgestuurd.

Ideaal

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:56

pmarena schreef:
Had jij ook al mopperend "hoekanDITnouweer?!" op handen en knieën de vloer afgespeurd voordat je hem op de kraan vond :P

Ik deed ze eerlijk gezegd ook nooit schoonwrijven, ik werd daar echt opstandig van >;)

Gewoon bakje vol sap, lenzen er in, dekseltjes goed vast draaien en lekker even kittig schudden met het bakje.....

Haha jup. Ook zo fijn omdat je zicht zo super is zonder lenzen/met 1 lens :))

Denk idd dat een opticien heus begrijpt dat het handig is een reservesetje te hebben!

Ik word al zenuwachtig als ik nog maar 2 doosjes heb liggen _O- want stel nou dat ik er 1 verlies en daarna nog 1? :7 :D

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:20

Lien_ schreef:
pmarena schreef:

Haha jup. Ook zo fijn omdat je zicht zo super is zonder lenzen/met 1 lens :))

Denk idd dat een opticien heus begrijpt dat het handig is een reservesetje te hebben!

Ik word al zenuwachtig als ik nog maar 2 doosjes heb liggen _O- want stel nou dat ik er 1 verlies en daarna nog 1? :7 :D

Haha, dat heb ik ook altijd. Niet handig... Zeker niet als ik op twee plekken woon :o

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:27

Ik had m vanmorgen nog op de kraan en moest gelijk hier aan denken.. Ik heb me rot gezocht..

Ik heb trouwens weeklenzen, maar mag elke twee weken nieuwe lenzen in, mag ze in principe ook inhouden met slapen, maar dat doe ik nooit, dus kan ik ze twee weken dragen. Na twee weken moet ik ook echt nieuwe in.

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:32

Ik heb harde lenzen. Ik was een keer zo onzorgvuldig om de kraan aan te laten staan terwijl ik m'n lenzen uit deed. En jahoor, hij spoelde zo het putje in. Gelukkig is mijn moeder geen die hard schoonmaakfreak, dus hij bleef plakken en uiteindelijk heb ik samen met m'n vader het dopje van de gootsteen eruit geschroefd en met een beetje handigheid heb ik hem eruit kunnen vissen. Ik doe sindsdien áltijd de stop in de gootsteen! :')

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:47

Ik bewaar ze vaak wel nog een maand langer. Ben een beetje een kluns met mijn lenzen :P. Loop regelmatig mijn omgeving af te speuren als ik ze 's ochtends in wil doen en ik heb er weer eens een laten vallen.

Als ik m dan echt niet meer kan vinden doe ik of de oude in die ik nog heb bewaard, of een nieuwe, afhankelijk van hoe lang ik de huidige set al in heb. Is dat net een week dan pak ik de oude nog even. En als ik ze al drie weken in heb pak een de nieuwe.

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:49

Heeft er iemand ervaring met de maandlenzen van de HEMA, of de Kruidvat of iets dergelijks?
Door irritatie en kapotte lenzen (geen garantie helaas, want ik heb het 'zelf' gedaan) wil ik toch weer overstappen naar zachte lenzen. Nu vind ik ze bij de Pearle toch wel erg duur en de service kan ik ook wel missen. :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:58

TS: als je een verpakking open gemaakt hebt MOET je de lenzen binnen 3 maanden gebruiken. Dat is echt de uiterste houdbaarheidsdatum. Dus in zoverre kun je er nog een beetje 'mee spelen'.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:59

Niniee schreef:
Heeft er iemand ervaring met de maandlenzen van de HEMA, of de Kruidvat of iets dergelijks?
Door irritatie en kapotte lenzen (geen garantie helaas, want ik heb het 'zelf' gedaan) wil ik toch weer overstappen naar zachte lenzen. Nu vind ik ze bij de Pearle toch wel erg duur en de service kan ik ook wel missen. :Y)

Nee. Ik heb ooit zachte maandlenzen van Hans Anders gehad. € 45 voor een half jaar (dus 6 paar) excl. vloeistof. Wel gratis controle e.d.
Ik heb nu multi-focale lenzen met cylinder en die heeft H. Anders niet, dus deze zijn van Eyewish, wel stukje duurder € 225 per half jaar ( 6 paar) maar wel incl. vloeistof. :D

TS, ik heb ooit geleerd lenzen indoen boven een witte tafel/handdoek en daarop de spiegel. Dan vindt je altijd je lens weer terug.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:04

Iris82 schreef:
TS: als je een verpakking open gemaakt hebt MOET je de lenzen binnen 3 maanden gebruiken. Dat is echt de uiterste houdbaarheidsdatum. Dus in zoverre kun je er nog een beetje 'mee spelen'.

Ik werk sinds kort op oogheelkunde. De verpleegkundige zeggen daar dat het niet uitmaakt of het een Hema lens of een lens van een opticien is. Wat wel erg belangrijk is de hygiëne. Ben je daar niet strikt mee, dan loop je kans op infecties/zweren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:15

Uhw? Dat was een reactie op mij? Of bedoel je dit richting Niniee?
Ik heb niet gereageerd op de Hema lenzen want daar heb ik geen ervaring mee.

Het lastige van Hema lenzen lijkt me wel dat ik bijvoorbeeld in ieder oog een ander soort lens heb omdat de een beter aansluit op mn oog en de ander weer meer zuurstofdoorlatend is. :+ Bij de Hema zul je meer een standaard lens hebben en moet je gewoon voldoen aan 'het gemiddelde oog' wil je daar gelukkig mee zijn.

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:24

Bedankt Yinka! Daar heb ik wel wat aan :)
En Iris62, ik geloof het niet haha. Ik heb gelukkig geen moeilijke ogen. Ik heb bij Pearle ook gewoon de standaardlenzen. Dus daar ben ik dan wel weer mee gezegend.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:26

Ik heb al 15 jaar lenzen.Begonnen met 6 maanden lenzen,naar maandlenzen en nu al jaren daglenzen.
Niets schoonmaken en altijd schone lenzen.

Ik bestel ze bij yourlenses,maar ga wel eens in de zoveel tijd op controle bij de opticien.
Kost me 20€ en daar ga ik geen risico voor lopen met mijn ogen.

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:27

€20,- per maand?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:27

Per keer.De controle dan.
De lenzen kosten me zo'n 25€ p maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:39

TS, laat het een goed leermoment zijn voor je dochter ... lens kwijt door haasten = pech als de reserve al op is. Maar ik weet uit eigen ervaring, dat als mensen mee staan te kijken het lenzen in en uit doen veel minder soepel gaat. En dat geldt zeker in het begin als je er sowieso nog niet aan gewend bent! Je wilt het vlot doen en in 1x goed, dus ga je haasten. Laat haar lekker zelf op gemak prutsen om ze uit te krijgen :j Niks irritanter als mensen die op je lip staan mee te kijken en evt. nog commentaar leveren als het niet lukt of als je perongeluk lens wel laat vallen.

Zorg voor een reservesetje, maar gebruikte maandlenzen bewaren voor geval dat zou ik niet aanraden. Want je moet dan wel ook af en toe vloeistof vervangen en dan nog niet te lang bewaren. Of eventueel een goedkoop setje bij de Hema ofzo vandaan halen? Wel letten op de houdbaarheidsdatum dan natuurlijk.

Ik heb zelf eerst 2 jaar harde lenzen gehad en ben toen overgestapt op daglenzen. Ik ben nogal lui aangelegd en vond dat uitdoen en schoonmaken maar een gedoe. Vaak wissel ik af met mijn bril of bril&lensloze dagen (sterkte valt wel mee namelijk). Voordeel dat je ze dus zonder voorzichtig doen uit kan halen. Ik trek gewoon mijn bovenste ooglid opzij en dan klapt lens dubbel en eruit. Als je ze toch weggooit kan dat geen kwaad :D Maar als ze wel elke dag lenzen draagt, is het wel een stukje duurder.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:49

Niniee schreef:

Ik heb ze al jaren van de Kruidvat, en ben er erg tevreden over. Was laatst nog op controle geweest, en mijn ogen zagen er erg goed uit volgens de opticien...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:52

Laatst bijgewerkt door Lous op 26-11-13 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:53

Ik gebruik sinds het begin af aan van Kruidvat, sinds de proeflenzen van de opticien op waren. Heb nooit problemen. Mijn vader heeft ook van het Kruidvat en die al een halve eeuw lenzen (en is zelf arts), ook nooit problemen. :) Aanrader wat mij betreft!