niet ongesteld geworden, niet zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 17:28

Ja wat mij betreft ook, maar zij vond het onverstandig want ik had hem niet voor iets specifieks gekregen en hij had een verhoogd trombose risico oid.

Goed idee :) En zal ik doen! Laat morgen wel weten wat ze zei :)

bliver

Re: niet ongesteld geworden, niet zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:53

succes ermee!!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:58

Yasmin is geen lichte pil hoor

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 08:58

Huisarts heeft aan mijn darmen gevoeld en kwam op prikkelbaredarm syndroom uit. Blijkbaar span ik daarnaast de zeer aan tijdens het vrijen zei ze en betreft mijn ongesteld zijn; kijken hoe het de volgende paar keer is..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:21

En nu? Gewoon even aankijken? Precies het advies wat mijn dokter altijd geeft, erg vervelend..

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 09:31

Ja zoiets 8)7 Ben niet anders gewend van doktoren, dus ik kijk er niet raar van op

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:42

Hm, prikkelbare darm. Heb je daarvan ook last tijdens het vrijen? Vind het toch een beetje vreemd.
Heb je niet met de HA over een bezoek aan de gyneacoloog gesproken? Zou toch niet overbodig zijn, lijkt mij.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 10:46

%) Ze zei dat ik me beter moest ontspannen.. we zullen zien. Als het aanhoud ga ik gewoon weer

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:48

Vreemd?? Want eerder had je geen last toch? Dezelfde vriend? Dan lijkt mij ontspannen nou niet echt de oorzaak/oplossing.

Vervelend! Ik ben doorverwezen naar een gynaecoloog (al na 4 jaar zeuren) en wist niet wat ik meemaakte! Na altijd pijn, nooit meer pijn :) Gewoon blijven zeuren hoor!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 10:53

Nope, is iets van de afgelopen maanden, dezelfde vriend ja :)
Oh ik blijf wel zeuren, zo snel komt ze niet van me af ;)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:02

PDS kun je pas constateren na een gedegen darmonderzoek. Dit kan een huisarts niet constateren. Daarnaast geen PDS geen pijn bij het vrijen. Zelf heb ik jaren (10 jaar) ook klachten gehad (ook een huisarts die dacht dat ik PDS had) en na een mri bleek dat ik een diep infiltrerende endometriose heb. Mijn hele onderbuik was verkleefd. Dus ja, het was niet raar dat mijn darmen niet goed functioneerde, en ja het was niet raar dat ik zo veel pijn had met mijn menstruatie dat ik in het ziekenhuis lag, omdat de artsen dachten dat ik een blindedarmonsteking had. En ja, het kan zo zijn dat je dan haast geen bloedverlies hebt. Dit dan enorm verschillen per menstruatie.
Kijk anders een op deze site: http://www.endometriose.nl.

Laat je goed informeren, wacht niet te lang af, en vraag om doorverwijzingen! Wees brutaal - die hebben immers de halve wereld...

Edit: spelfouten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:12

Heb je ook gevraagd om een SOA test dan?

Niet ongesteld worden of pijn tijdens het vrijen heeft echt 0,0 met je darmen te maken.
Pijn tijdens het vrijen kan inderdaad door spanning in je lichaam komen, maar als je dit sinds kort pas hebt en daarvoor nooit hebt gehad is dat niet de oorzaak.
Ik heb dit zelf ook gehad namelijk..

Niet ongesteld worden dat je dat even aan moet kijken begrijp ik aan de ene kant wel maar ik vind je dokter erg laks..
Zou hier even verder achter aan gaan, desnoods naar andere dokter als er meer dokters lopen in de praktijk.
Of gewoon weer heen gaan en vragen om een doorverwijzing zodat het wel goed onderzocht word want dit klopt niet..

En als je last hebt van je darmen wat ze zei, dan heb je ook echt last van darmkrampen, dat verschil merk je wel of je krampen hebt in je darmen en de hele tijd windjes moet laten etc, of dat het ergens anders zit..
Heb ik ook namelijk (ja ook al :P )

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:25

Ik volg even. Ben halverwege juni het laatst ongesteld geweest. Ik slik de pil en ik heb geen klachten.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 11:27

Ik heb geen soa test gevraagd. Maar ik ga zoals ze zei even afwachten hoe het met mijn volgende keer is, dus over drie weken. Als ik dan weer plat op de bank lig en amper ongesteld ben, ben ik zo daar. En als mijn buikpijn weer zo erg is als 2 weekenden geleden dan zit ik zo op de SEH.
Ik vind huisartsen over het algemeen heel laks, heb voor mijn hoofdpijn een jaar lopen sukkelen eer ik een doorverwijzing kreeg naar het ziekenhuis :n

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:35

Pds zou ik niet mee akkoord gaan hoor. Dat is een ben ik er ff snel klaar mee next diagnose. Zolang je niet getest bent op allergieen ed niet mee af laten schepen.. Dokters..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:53

Poiuytrewq schreef:
Ik volg even. Ben halverwege juni het laatst ongesteld geweest. Ik slik de pil en ik heb geen klachten.

Zou je nie eens ff zwangerschaptestje laten doen???? of bezoekje huisarts???

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:05

Vervelend voor je meid.
Ik heb toevallig hetzelfde meegemaakt en precies dezelfde symptomen als jou gehad.

Ik ben op doktersadvies 3 maanden helemaal gestopt met de pil. Mijn hormoonhuishouding was gewoon niet meer van mezelf. Wat logisch is door de pil en helemaal als je hem vaak maanden achter elkaar door slikt. Dit wordt door mijn arts ook sterk afgeraden.
Ik ben van begin april tot eind juni gestopt met de pil. Toen ben ik ook 2 x zelf gewoon goed ongesteld geweest met normale aantal weken er tussen. Eind juni weer begonnen met de pil.
Maar LET OP. Begin op weer met de pil op de eerste dag van je nieuwe menstruatie en niet pas ergens daarna. Dan heb je net als ik over 9 maanden wel een kleintje :D
Nou zijn wij er heel blij mee maar snap dat je daar miet op zit te wachten.
Succes en hoop dat het bij jou ook "gewoon" je hormoonhuishouding is

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:18

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde, maar dan met regelmaat extreme buikpijn...

Heb alle onderzoeken al zo'n beetje gehad, CT, echo, inwendige echo, MRI, röntgen... Uroloog, gynaecoloog en nu een afspraak gepland staan bij de internist (MDL-arts).
PDS mogen ze niet zomaar diagnosticeren... Zoek maar terug op internet, mijn huisarts ziet het als aller laatste diagnose als ze echt niets anders kunnen vinden. :)

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:50

Kan zovele oorzaken hebben... Het eerste waar ik aan denk: zitten je hormonen niet in de knoop? Zeker na jarenlang pilgebruik kunnen je klachten wel voortkomen uit een onevenwicht in de hormonen en/of oestrogeen dominantie... Anders een tijdje zonder hormonale anticonceptie proberen? (condoom/koperspiraaltje)?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:06

bliver schreef:
Poiuytrewq schreef:

Zou je nie eens ff zwangerschaptestje laten doen???? of bezoekje huisarts???

Eerste gedaan en morgenochtend bel ik de huisarts even *\o/*. (had er niks mogen zitten had het ook wel tijd geworden om de HA te bellen :=)