Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:42

In theorie minstens 3 halve liter flesjes water op een dag, en 's avonds dan nog iets van appelsap of druivensap ofzo.

In de praktijk ben ik steeds bezig en vergeet ik het waarna ik 's avonds ga tanken en dan met zo'n waterbuik zit :')

Ik drink op zich graag water, maar vind het heel erg onhandig dat ik dan zo ontzettend vaak naar de WC moet -O-

Als ik genoeg water drink dan moet ik echt minstens eens per uur gaan piesen, erg fijn als je vanalles te doen hebt, kun je steeds alles uit je handen laten vallen -O-

Anna

Re: Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:44

's ochtends een glas melk, verspreid over de dag 4 koppen thee en een flesje water, 's avonds bij het eten een glas water en na het eten nog een glas melk en één of twee koppen thee.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:45

Goof schreef:
xSlvna schreef:
Te veel kan alleen je het doet tussen twee plasbeurten in, na het plassen kun je weer goed ertegenaan hoor.

Huh :+
Daarna komt er dan toch gewoon weer een plasmoment. Je drinkt altijd tussen plasbeurten door, ze blijven elkaar namelijk opvolgen :+ :+

Als je 4/5 liter drinkt zonder ondertussen te gaan plassen, en dus al het vocht binnen houdt, ben je dood.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:46

Sja, lightproducten vind ik naar zoetjes smaken, echt te ranzig voor woorden :=.
Ach, dan doe ik wel een extra kilometertje hardlopen :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:48

Ik drink ook heeel weinig, ik heb ook soms dat ik me savonds besef dat ik eigenlijk nog niks heb gedronken.
Ik drink eigenlijk meestal gewoon een slokje, ( uit de fles/pak of uit t blikje/glas van mn vriend )
Een hele glas schenk ik bijna nooit in, een blikje drink ik ook maar een paar slokken uit.
Het enige wanneer ik wel een glas leegdrink is na het avond eten.
Voor de rest, drink ik heel weinig, ook al is het 30 graden dan drink ik nog niet veel, heb ook nooit dorst.
Ik ga meestal drinken als ik ergens trek in heb, maar niet weet wat dan neem k maar een slokje :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:55

Bizar dat er zoveel mensen zijn die te weinig drinken. Jullie hebben volgens mij geen besef hoe slecht dat is.

Ik heb hetzelfde probleem als velen dat ik niet echt dorst heb en dat ik me er toe moet zetten. Maar als je je bedenkt dat je huis er beter van word, minder hoofdpijn (als je dat al hebt) afvalstoffen worden beter gefilterd uit je lijf is toch iets waard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:56

Ik denk dat veel mensen gewoonweg niet ieder (half) uur naar de WC willen / kunnen gaan :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 17:58

Moet wel veel naar de wc, meestal op z'n minst iedere 2 uur...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:00

Veel te weinig, vaak 2 glaasjes op een dag. Sochtends met ontbijt en smiddags met de lunch. Probeer er nu bewust op te letten om meer te drinken overdag. Krijg enorme hoofdpijn van dat weinig drinken. :+

zuperzmoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:24

Mijn probleem is juist dat ik veel drink maar bijna nooit moet plassen, dan kom ik er s'avonds achter dat k de hele dag nog niet naar de wc ben geweest..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:29

Ik drink gewoon wanneer ik dorst heb water.

Koffie en thee drink ik ook graag, verder geen fris, want daar ben ik niet zo dol op.

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:33

ik zo 5 liter weg

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:35

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:36

eigenlijk te weinig

's ochtends halve beker melk
overdag 300 ml water
bij het avondeten glas water zo'n 200 ml
's avonds mok thee a 300 ml

kom nog net niet aan de liter, dus veelste weinig

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:36

's Ochtends een glas optimel
Op school een flesje cristel clear/water
Na school een glas Sinas
Met het eten een glas water/ijsthee
's Avonds nog een beker thee/optimel.

Te weinig, maar meer krijg ik niet weg -O-

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:39

Ik probeer elke dag minsten 1 tot anderhalve liter water of thee (zonder suiker) te drinken. Bij het ontbijt pak ik wel vaak een glaasje ijsthee erbij (moet daarna lang met de trein en/of auto, en als ik thee drink moet ik gelijk naar de wc). Soms tussendoor nog een glasje fris, vooral als ik merk dat ik wat 'flauw' wordt, een suikerboost is dan altijd fijn!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:41

s'Ochtends: 1 glas melk of een kop thee
op school: 1 0,5cl flesje water, vaak vul ik hem nog een keer, dus dan 1 liter
Thuis: glas water o.i.d. (groot glas)
Bij het eten: 1 glas water
s' Avonds : 1 kop thee

dus dan kom ik uit op ongeveer 2 liter!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:42

Ik drink altijd precies genoeg voor mijn lichaam! Ik drink namelijk alleen als ik dorst heb, water of thee. In de winter kan dat dus uitkomen op 3 of 4 glaasjes, en in de zomer zo'n 3 liter. Heb mezelf wel eens een maand of twee gedwongen 1,5 liter te drinken per dag, verschrikkelijk! Het enige wat het deed was me een afkeer voor water geven die nu langzaam weer weg is, verder ook niets positiefs gemerkt in mijn lichaam dus dat doe ik lekker niet meer.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:52

Precies........je lichaam geeft vanzelf aan wat het nodig heeft.

En dan nog doordrinken omdat iemand voorschrijft dat het minstens 2 liter per dag moet, dat is flauwekul.

Sterker nog........als je teveel drinkt wat teveel is voor je lichaam, is het ook niet gezond.

Vroeger dronk men toch ook als het dorst heeft en niet omdat het "moet" omdat zo'n goeroe ofzo dat zegt.

Tenzij het op dokteradvies is ivm nierstenen en of blaasonstekking.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 13-11-13 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:56

Ik ben er de laatste tijd meer op gaan letten, want ik heb nooit dorst. Moet mezelf er echt toe zetten om te drinken, maar ik hou het nu letterlijk bij op m'n mobiel. 's ochtends een glas, op school 1-1,5 flesje van 500 ml, 's middags thuis een glas en 's avonds nog 2x een glas. Kom zo net aan 1,5 liter per dag.
(heb glazen gemeten, wij hebben glazen van 250 ml)
Soms ga ik een dagje weg of juist thuis blijven, dan vergeet ik vaak te drinken en drink ik te weinig... Gaat wel steeds beter (;

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:58

ik drink ook te weinig :Y)

1 kopje thee s'morgens, af en toe een slokje water tussendoor en s'avonds 1 beker sap..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:59

Ragdollcat schreef:

En dan nog doordrinken omdat iemand voorschrijft dat het minstens 2 liter per dag moet, dat is flauwekul.

Sterker nog........als je teveel drinkt is het ook niet gezond.

Vroeger dronk men toch ook als het dorst heeft en niet omdat het "moet" omdat zo'n goeroe ofzo dat zegt.

Precies! Als je blaasontsteking hebt merk je ook dat het veel beter gaat als je veel water (of cranberry) drinkt, dan dwing ik me wel. Maar echt niet voor de lol of 'omdat het moet'.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:09

Toen ik nog te dik was had ik altijd heel veel dorst en dronk ik minstens 2liter water + zwarte koffie + thee. Nu red ik dat zelfs hartje zomer niet meer, ondanks dat ik wel denk genoeg te drinken :o

In de sportschool heb ik een abo op Yanga, een sportdrank zonder suiker mét heel veel vitamines. Daar drink ik ingeveer 2 á 3 bidons van leeg. Op andere dagen drink ik eigenlijk bijna alleen maar koffie, zoals vandaag. Ik heb alleen maar 3 koppen zwarte koffie gedronken en twee slokken water :') Ik ga vanavond nog een glas Spa Groen drinken en misschien nog wat thee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:18

Ragdollcat schreef:

Sterker nog........als je teveel drinkt wat teveel is voor je lichaam, is het ook niet gezond.

En je kan juist dat soort problemen beter voorkomen door... Voldoende te drinken.
Je kan het niet altijd tegenhouden, maar echt te weinig drinken kan er wel voor zorgen dat je het sneller krijgt.
Niet iedereen heeft het signaal 'dorst' of negeert het te lang doordat ze te druk zijn. soms moet je het lichaam weer dat aanleren door juist regelmatig drinken. Net zoals met eten (want veel mensen vergeten ook gewoon regelmatig te eten); alleen is drinken nog belangrijker voor het lichaam. Wij kunnen langer zonder eten dan drinken.
Wil niet zeggen dat je perse 2 liter moet drinken, maar als iemand maar 500 ml drinkt op 1 dag en elke dag, is dat wel echt te weinig voor een gezond lichaam. Afvalstoffen moeten ook kwijt immers :)

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:23

's Morgens bij het ontbijt meestal een beker Optimel of niks.
Neem altijd een flesje water mee naar school, maar meestal komt ook weer 3/4 mee terug. :o
Bij het avondeten drink ik meestal ook niks maar 's avonds op de bank vaak 1 a 2 glazen water.

Ik ben me ervan bewust dat dit te weinig is. := Heb helaas ook niet het dorst- gevoel, moet me er zelf naartoe zetten.