Vermoeiend haar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:52

En wat is er zo verschrikkelijk aan elke dag wassen? Ik was mijn haar bijna elke dag. Geeft me een fris gevoel en na het wassen kan ik er alles mee. En loop nooit met vet haar want dan heb ik het alweer gewassen. :D

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:42

Jildau schreef:
En wat is er zo verschrikkelijk aan elke dag wassen? Ik was mijn haar bijna elke dag. Geeft me een fris gevoel en na het wassen kan ik er alles mee. En loop nooit met vet haar want dan heb ik het alweer gewassen. :D

Precies dit ja :j

Amalarab

Re: Vermoeiend haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:53

Precies na 24 uren begint mijn haar vet te worden...ik was het dus elke dag.
De vrouw die zei dat dat slecht was loopt zelf met vettige plukjes.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:02

Het wordt dus vet doordat je het wast met shampoo.
Shampoo verhelpt het vet worden op korte termijn, maar op lange termijn zorgt het er juist voor dát het vet wordt.
Door het gebruik van shampoo gaat je haar namelijk talg aan maken.

Dit is wat ik uit dit topic begrepen heb :).

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:06

Je lichaam maakt dat vet aan met een reden, namelijk om je huid te beschermen en soepel te houden. Ik heb eczeem op mijn hoofdhuid en als ik het elke dag was krijg ik enorm veel schilfers en jeuk. Ik ben het minder gaan wassen en gebruik een hele milde shampoo en op dit moment heb ik bijna nergens last meer van. (De dokter heeft ook zelf aangegeven dat het eczeem is, het is dus ook geen roos ofzo. Hij heeft zelf aangegeven dat je in mijn geval beter je haar minder vaak kan wassen.)

Mijn haar is verder gewoon 'normaal'. As het vet word was ik het uiteraard gewoon maar als het nog gewoon schoon is sla ik lekker een dagje over.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:07

Ik zou investeren in goede siliconenvrije shampoo. Mijn haar begon eerder dit jaar ook opeens veel sneller vet te worden, maar droog in de punten. Ik gebruik nu alleen maar producten van één bepaald merk, kosten omgerekend 12 euro per fles, en dan shampoo, conditioneer en leave-in crème, maar het is het echt waard!

Om het uit te leggen in een hele snelle uitleg, voor water bestendige siliconen in je shampoo en haarproducten heb je sulfaten nodig om ze weg te wassen, sulfaten vallen je haar aan. Je hoofdhuid wil zich beschermen en maakt daardoor meer talg aan en dan word het vet.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:30

Ik heb daar nu even het geld niet voor.
Zodra ik dat wel heb, ga ik het proberen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:56

Ik was het zelf ook gerust elke dag of om de dag. Meer tijd laat ik er niet tusen. Dat vind ik niet fris.
Waarom zo weinig wassen? Zoek een shampoo die je fijn vindt. En gebruik daar niet te veel van. Dan hoeft het ook niet zo duur te worden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:00

Ik fohn mn haar ook en bij de kapper kan je bescherming tegen het fohnen halen maar dan oogt het ook wel snel vet maar door fohnen word het wel minder snel pluizig ik zelf iedere dag van palmolive gele fles, heerlijk spul en werkt goed.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:01

En heet water maakt het ook eerder vet dus met wat lauwer water uitwassen kan ook helpen ik was het zelf twee keer en dat gaat prima

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:14

Syoss heeft ook een siliconenvrije shampoo in hun collectie. Volgens mij €4,99 voor 500 ml, dus voordelig.
Ik was mijn haren om de dag, ze krijgen geen kans om vet te worden was ook met siliconenvrije shampoo! Ik vind het omdat ik echt wel 5/6 dagen per week rijd hygiënischer om het zo te doen! Ik stap zelf ook elke dag 2 keer onder de douche, voor het werk en nadat ik bij de paarden ben geweest... Ik gebruik overigens geen enkel extra haarproduct zoals serums, haarlak of schuim. Heb er echt een hekel aan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:16

Alleen niet iedereen kan tegen syoss in een eerder topic gelezen. Ik wel

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:16

Maar ook Syoss heeft meerdere producten in hun haarverzorgingslijn!
Ik krijg overigens enorme jeuk van Andrelon shampoo, dus het zal per persoon verschillen!

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:21

Mijn haar is ook een hele lange tijd beschadigd en pluizig geweest. Ik heb toen de ergste puntjes bij de kapper laten knippen. Daarna heb ik nieuwe shampoo gekocht, van Guhl. Echt aan te raden! En ik gebruik een conditioner van Syoss zonder siliconen.

Ik was mijn haar maar 1 x per week. Heb het zo erg zien opknappen dat het nu helemaal niet meer pluizig is na het douchen. Gebruik al weken geen föhn en stijltang meer omdat het niet meer pluizig word :)

Verder gebruik ik nog een aantal hele fijne producten:

Split end Rescue van dove:
http://www.nl.dove.com/nl/Producten/Haarverzorging/Conditioner-spray/Split_Ends_Rescue_Leave_On_Conditioner.aspx

Gliss kür ultimate oil elixer serum:
http://www.glisskur.schwarzkopf.nl/glisskur/nl/nl/home/products-solutions/product-lines/UltimateOilELixir/ultimate-oil-elixir-serum.html

Gliss kür everyday oil elixer:
http://www.glisskur.schwarzkopf.nl/glisskur/nl/nl/home/products-solutions/product-lines/ultimate-repair-express-repair-conditioner.html

Elvive extraordinary oil:
http://www.loreal-paris.nl/olie.aspx

En verder raad ik je aan voor het stijlen een goede heat protector te gebruiken. Ik gebruik die van L'Oréal Elnett. Deze beschermd tot 230 graden. Ook echt een aanrader :D

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:23

Tjee, wat een hoop spul voor in je haar... Ik wil zelf graag snel en met zo min mogelijk gerei klaar zijn..

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:29

1x per week.. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Ookal word het niet eerder vet, is het beter voor je hoofdhuid en alles wat ik hier nog meer heb gelezen. Het idee dat ik rondloop en mijn haar al bijna een week niet heb gewassen geeft mij al het idee dat ik het meteen moet gaan wassen. Dat niet iedereen z'n haar iedere dag wast snap ik inderdaad wel. Maar als je meerdere keren in de week paardrijd, of andere sporten doet vind ik dat wel zo fris. In ieder geval, dat is mijn mening, en dat doe ik :)

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:33

@udo2001: Hahaha, snap wat je bedoelt. Maar omdat ik het maar 1 x per week was hoef ik er niet vaak mee te knoeien en doe ik erg lang met de smeerseltjes.

@bentemaxime: het scheelt ook wel dat ik niet sport, ik ga naar school en ik werk. En daarnaast douche ik wel om de dag maar dan doe ik gewoon een badmuts op :)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:37

Oké dat scheelt zeker wel inderdaad. Maar lijkt me dat je toch gaat zweten? Ik zou t gewoon niet kunnen, alleen omdat ik dan met het idee zou rondlopen dat ik mijn haar niet vaak genoeg was. Ik was namelijk iedere dag mijn haar, met shampoo en daarna een flinke klodder crèmespoeling erachteraan wat ik ongeveer 2 minuten laat intrekken, soms nog wel langer. Heerlijk 's ochtends als ik wakker word, dan is m'n haar heerlijk zacht en pluist het veel minder :)

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:40

Misschien heb ik gewoon vreemd haar :') ik heb juist na het douchen dat het niet zit. Tweede dag dan al iets beter en door de week heen gaat het steeds beter zitten. Tot ik het weer was en dan is de eerste dag weer pruts :')

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:43

Nouja ik waste een paar jaar geleden mijn haar ook maar 1 of 2 keer per week. Zegmaar gewoon totdat het vet werd. Toen was 't ook een ramp op het moment dat ik het waste. Maar ik denk dat ik gewoon gewend was dat hoe langer ik het niet waste hoe 'vetter' het werd en daardoor bleef alles beter zitten. (draag mijn haar bijna altijd vast). En dus zodra ik het weer ging wassen begon het te pluizen. Nou, mijn haar is toevallig vandaag weer wat vetter dan normaal omdat ik het vandaag nog een keer nat heb gemaakt zonder te wassen. En ik vind het een verschrikking, dus er gaat zo weer een flinke klodder crème spoeling in haha :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:44

Ik was mijn haar iedere dag maximum om de 2 dagen daarna ziet het er te onverzorgd uit jammer genoeg.

Wel heb ik net na het douchen dat mijn hoofd huid en voorhoofd enorm droog is, na een uurtje of 2 terug normaal en jammer genoeg voor ik het weet vet. Ik ben school gaande dus het trukje met iedere keer wat langer wachten met wassen is moeilijk want op school wil je er verzorgd uitzien.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:47

Bij mij flipt mijn hoofdhuid hem helemaal als ik teveel was (maakt niet uit met welke shampoo, bij de een erger dan de ander xD). Heb dan enorm veel schilfers en jeuk, nou dan maar liever wat minder wassen. Was nu 2 keer per week met een super milde shampoo en nu gaat het prima, maar moet alsnog oppassen dat ik niet te vaak was :). 1 hele week is helaas net iets te lang voor mij dan wordt het toch te vet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:59

Ik was het ook niet zo vaak hoor, soms moet ik echt maar tis hier nogal koud haha

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:24

Maar jullie hebben niet dat je haar naar paarden gaat ruiken?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:49

Ik doe op dit moment niks me paarden, dus nergens last van :)