18+ers met beugel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: 18+ers met beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:13

Ik moet het zelf betalen. Ik kreeg een keurige offerte voor de hele behandeling. Daar teken je samen voor en dat zijn ook de kosten die je gaat krijgen. Valt niet mee want ik heb het ook niet heel breed. Incl het jaar voorbehandeling bij de mondhygieniste kom ik op rond de 3000 euro.

Ik heb nu alleen boven een beugel. Is onder vervelender om te krijgen? Wat doen die elastiekjes? Moet je dat zelf doen?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:35

Elastiekjes moet je zelf aanbrengen. Soms plaatsen ze een knopje of je haakt ze aan de brackets.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:36

De plaats waar en of je elastiekjes moet aanbrengen moet je ortho zelf aangeven.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:35

Evsn een vraagje: er zijn bandjes om mijn achterste kiezen geplaatst vorige week. Nu zitten aan de binnenkant blokjes zoals die ook op de tanden zitten maar dan zonder draad en het voelt dus enorm irritant bij mijn tong. Het snijd met eten. Aan de andere kant van de bandjes is het wel glad. Krijg steeds meer het idee dat dit niet zo hoort want ik zie het nut niet van die blokjes aan de binnenkant van mijn kiezen. Wie herkent dit?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 08:27

Klinkt alsof het niet helemaal klopt, ik heb dan weliswaar geen ringetjes om mn kiezen. Maar bij mn eerste had ik dat wel en dan het ringetje voor mn draad alleen aan de buitenkant. ... Misschien even de ortho bellen of dit wel klopt of veranderd kan worden?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:51

Heb je een linguaal of een gewone beugel?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:01

Een gewone, anders was het wel logisch. Maar nu heb ik op alle tanden blokjes aan de buitenkant alleen niet op de achterste kiezen. Draad zit wel gewoon vast aan de buitenkant

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:28

Zijn dat niet van die blokjes zodat je niet tever over elkaar dicht kunt bijten?
(Als je voortanden teveel over je ondertanden gaan bijvoorbeeld dan bijt je de blokjes van je ondertanden er zelf steeds af)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:18

Nee, want dat probleem heb ik niet. Ik bel morgen wel even met de tandarts

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:29

ik heb al sinds mijn 11de een beugel ;) ik ben nu 18 dus loop er al 7 jaar mee ;)
word der ook gek van, ben blij als hij der uit is.. want het ziet der niet uit..
heb dan ook nog eens een halve beugel! die begint op de voorste tand en eindigt achterin }:0

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 09:34

JenW schreef:
ik heb al sinds mijn 11de een beugel ;) ik ben nu 18 dus loop er al 7 jaar mee ;)
word der ook gek van, ben blij als hij der uit is.. want het ziet der niet uit..
heb dan ook nog eens een halve beugel! die begint op de voorste tand en eindigt achterin }:0

heb even in je profiel gespiekt maar dat ziet er apart uit :D

Ik heb a.s woensdag gesprek met de ortho hoe nu verder, hoe lang het gaat duren en wat er allemaal nog gedaan moet worden. Dus ben benieuwd :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:41

Mijn zus is bijna 20 en heeft begin dit jaar ervoor gekozen toch een beugel te nemen. :)
Haar boventanden stonden prima maar ze was niet tevreden met haar ondertanden. Voor alleen haar ondertanden kon ze geen beugel dus toen moest ze aan allebei geloven. De orthodontist heeft gezegd dat ze er zo'n 3/4e jaar mee bezig zou zijn en dat hij er met maximaal een jaar wel uit is. Denk dat dat ook wel het geval is, ze zit alweer op haar laatste draadje. Behalve de pijn na het 'aandraaien' of plaatsen van nieuwe draadjes waardoor ze vaak niets kan eten vind ze het meevallen. Reacties krijgt ze er eigenlijk niet veel over. Maar zij is ook best een klein en smal meisje dus het staat haar gewoon 'normaal' omdat ze wat jonger lijkt. :P

Ik heb zelf ook een beugel en ondanks dat het natuurlijk geen pretje is zal ik er zeker voor gaan als je niet tevreden bent met je eigen tanden. Nu kan het nog, mijn vader van 53 heeft er nooit een genomen en heeft daar nu best wel spijt van.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 10:40

Nou vanmorgen gesprek gehad en ik ben over ongeveer 4 maanden klaar :D nog even volhouden dus

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:57

plovesb schreef:
Nou vanmorgen gesprek gehad en ik ben over ongeveer 4 maanden klaar :D nog even volhouden dus

dus in Februari keihard shinen met je mooie rechte tandjes *\o/*

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:05

plovesb schreef:

Helemaal top! Straks zere wangen van het lachen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:09

Ik kom hier ook even buurten, elke avond ga ik naar bed met het idee; rot voortand! En ik sta er ook mee op... (Nee, ik lijd er niet onder hoor zo erg is het niet :D maar het stoort mij gewoon)
Dus ik heb de knoop doorgehakt, ik wil een beugel. Het gaat echt om maar 3 tanden gelukkig, kiezen staan gelukkig recht en ondergebit is netjes (ze hebben destijds alleen onder een retentie spalk geplaatst... Dus boven is het aan de wandel gegaan).

Ben vooral heel erg benieuwd naar de kosten. Ik ga eerst over 2 week naar de tandarts, die zet mijn retentie spalk weer goed vast en maakt even een rontgen foto omdat een verstandskies doorkomt (en ik niet weet of die alle ruimte heeft, voordat ie straks alles opzij drukt).

Ik hoop ook vooral dat het binnen een half jaar op te lossen is :o
Heb als puber ook nog geen jaar een beugel gehad, maar toen moesten de kaak ook verplaatst worden. Dit is wel een eenvoudige correctie gelukkig.