spiraaltje...ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:15

De eerste 6 weken vond ik een drama, bleef bloeden, daarna werd het beter en heb ik nog maar zo nu en dan bloedingen en die zijn niet hevig te noemen. Ideaal dus en met weinig hormonen (mirena)

ydnew schreef:
ehm draadjes? stond net onder de douche en denk...zal eens onderzoeken of ik draadjes voel....nou echt niet... kan ze niet vinden... eens even vragen als ik heen moet voor echo om te kijken of alles nog goed zit... heb overigens echt helemaal nergens last van en ook geen vloeiing meer.....gister nog inimini minimaal...vandaag helemaal niks..

Ik kan de draadjes ook niet voelen, mijn baarmoeder ligt dusdanig gekanteld dat de huisarts de baarmoedermond ook niet vinden kon en ik door moest naar de gynaecoloog. Dus er hoeft niet direct iets aan de hand te zijn ;)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 16:32

MISTRAL94 schreef:
De eerste 6 weken vond ik een drama, bleef bloeden, daarna werd het beter en heb ik nog maar zo nu en dan bloedingen en die zijn niet hevig te noemen. Ideaal dus en met weinig hormonen (mirena)

ydnew schreef:
ehm draadjes? stond net onder de douche en denk...zal eens onderzoeken of ik draadjes voel....nou echt niet... kan ze niet vinden... eens even vragen als ik heen moet voor echo om te kijken of alles nog goed zit... heb overigens echt helemaal nergens last van en ook geen vloeiing meer.....gister nog inimini minimaal...vandaag helemaal niks..

Ik kan de draadjes ook niet voelen, mijn baarmoeder ligt dusdanig gekanteld dat de huisarts de baarmoedermond ook niet vinden kon en ik door moest naar de gynaecoloog. Dus er hoeft niet direct iets aan de hand te zijn ;)

Nu je het zegt, bij de eerste echo's van onze dochter vertelden ze ook dat mijn baarmoeder gekanteld ligt..... maar goed....ze blijken er wel te zijn :-)

eponine

Re: spiraaltje...ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:40

Overigens ben ik een week of twee na het plaatsen terug naar de ha geweest om te laten checken of alles nog goed zat, schijnt normaal te zijn?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:47

ydnew schreef:
Nu je het zegt, bij de eerste echo's van onze dochter vertelden ze ook dat mijn baarmoeder gekanteld ligt..... maar goed....ze blijken er wel te zijn :-)

Dan kan het idd zijn dat je ze niet kan voelen. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze in de baarmoedermond zitten dan moet de gyn het spiraal eruit halen tegen die tijd. Maar het viel mee dus bij jou, gelukkig maar.

Eponine: Meestal is dat 6 weken, vaak na de eerste menstruatie

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:52

Mama_Rianne schreef:
Ik heb ook een mirena spiraal gehad en was zwanger geworden hierdoor. Hij zat goed op zijn plek.. Ik kwam erachter toen ik een miskraam kreeg.. helaas heb ik daarna ook nog een curretage (en onder narcose) gehad, om de boel schoon te maken. Dus ik vertrouw m niet meer..

Je hebt 1 kans op 1.000 om zwanger te worden
en dan nog eens 3 op 1.000 (dacht ik) om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te krijgen.

Heb nu mijn regels 3 dagen gehad en ze zijn bijna voorbij.
Heb tevens geen last van buikpijn wat ik voorheen wel had wanneer ik mijn regels kreeg.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:58

Regels is menstruatie neem ik aan? :D

Uiteindelijk is er maar 1 veilige manier om niet zwanger te worden, die weten we allemaal.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:44

Ik heb sinds kort de mirena spiraal (4 november), het inbrengen vond ik heel erg mee vallen. Enkel erna buik krampen gehad maar dit schijnt normaal te zijn. Want zoals mijn gynaecoloog me vertelde is dat je lichaam het spiraal probeert af te weren vandaar die krampen, want je baarmoeder is een spiraal niet gewend en heeft zoiets van ''eruit met dat ding''.

Pil is voor mij 10x niks want ook ik ben zo'n kluns om die zo te vergeten :o.

VL wilde zich wel laten helpen maar dat wilde ik niet want hij is nog zo jong (a.s. woensdag 31).

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:02

Ik heb de mirena nu een kleine anderhalf jaar en ben erg tevreden. Laten zetten was echt een hel, maar die dag lekker rustig aan gedaan en daarna was het prima. Nog wel een tijdje last gehad van vloeien, maar eigenlijk heel weinig en zeker geen zes maanden. Ik behoor wel in de categorie dat ik maandelijks nog wat ongesteld wordt, maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg. Dat geeft me eigenlijk ergens ook wel rust en heb er echt maar 1 of 2 dagen last van.
Verder had ik deze zomer wel dat ik opeens een paar dagen heel erg ongesteld was, dus toen maar even langs de huisarts geweest. Zij stuurde me door naar een gynaecoloog en daar heb ik een inwendige echo gehad. Alles zat nog goed op zijn plaats en er was niks te zien, dus weer gerustgesteld naar huis gegaan.
Ik kan zelf de touwtjes ook niet voelen, maar voel het wel soms tijdens de seks, dus ik weet dat hij er nog in zit :P Daarnaast heb ik ook soms nog wat last van krampen, maar dat is meestal net voordat ik weer ongesteld moet worden. En de huidproblemen heb ik ook wel iets meer last van, heb nu vooral op mijn schouders regelmatig een onzuivere huid en dat had ik tijdens het slikken van de pil helemaal niet. Maarja, dat neem ik dan maar voor lief.
Kortom, ik vind het een ideaal ding en wil niet meer anders! Ben na het zetten ook zeker 4 à 5 kilo afgevallen, dus dat was ook mooi meegenomen! :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:19

wat de huid betreft: van mijn 11e tot 20ste had ik last van acné. Op mijn 20ste ben ik dan de pil beginnen nemen en hopla acné begon sterkt te verminderen tot helemaal weg.

Nu ik het spiraal heb ook geen last van acné maar nu bij de menstruatie (ja regels) 1 puistje gehad.

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:33

ook ik loop rond met m,n 2 mirena en dat bevalt me zeer goed .het plaatsen was NIET fijn maar s,avonds zat ik gewoon weer in de les met ,m,n paard .
al keek de dokter wel wat vreemd bij de vraag of ik s,avond wel kon rijden......

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:42

Ik heb ook een koperspiraal gehad en daar een hele leuke zoon aan overgehouden :). Daarna overgestapt op een mirena maar daar werd ik echt niet blij van.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:50

Het grootste voordeel, nooooit meer ongesteld zijn, en dat mis ik echt niet:D
Dat maakt het zetten, met de pijn en de krampen meer dan waard

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 23:04

Skingraphx schreef:
Ik heb ook een koperspiraal gehad en daar een hele leuke zoon aan overgehouden :). Daarna overgestapt op een mirena maar daar werd ik echt niet blij van.

woh...toch zwanger geworden, dat meen je.... was dat toen je hem nog maar pas had? of na een paar jaar??

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:55

Ik heb een mirena werkt prima :)! beetje afscheiding de eerste tijd daarna helemaal nergens last van ;)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:56

ydnew schreef:
Skingraphx schreef:

woh...toch zwanger geworden, dat meen je.... was dat toen je hem nog maar pas had? of na een paar jaar??

van koperspiraal ga je toch alleen maar meer van vloeien, zo is mij dat verteld door de huisarts.

mirena zorgt ervoor dat je minder- tot bijna niet vloeit.

ik ben nog steeds dik tevreden over mijn mirena-spiraaltje *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 08:17

Hier ook een - inmiddels - zeer tevreden Mirena-gebruikster!

Het laten inbrengen was redelijk vreselijk :+ mijn eigen HA wilde het niet doen, omdat ik 'pas' (3 maanden terug) bevallen was, en er kans was op beschadigingen. Dus naar de gyn, en dat was natuurlijk een lompe kerel ;) wat de ervaring er niet echt beter op maakte. Het was niet zozeer pijnlijk maar wel heel akelig en achteraf ging ik alsnog bijna van mijn stokje (maar dat schijnt vaker te gebeuren). Ik weet nog dat hij heel charmant tegen zijn co-assistent zei 'Nou je zou niet zeggen dat er hier al twee uit zijn gekomen' dus van enige soepelheid was bij mij blijkbaar geen sprake :')
Daarna 1,5dag flinke krampen gehad, en een week of 6 onregelmatig/aanhoudend bloedverlies (oud bloed en niet veel, maar toch irritant). Ik kreeg ook vrij snel erge pijn aan één kant wat helemaal doortrok tot in mijn been, wat ik wel erg zorgelijk vond. Dus een aantal extra controle echo's gehad, maar alles was goed. Daarna stopte het bloedverlies ook vrij snel en sindsdien helemaal niet meer gehad *\o/* Ik vind het ideaal!
Nog 2,5jr tot ie er weer uit moet, ik zie er nu al tegenop :')

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 08:36

Klijntje schreef:
Nog 2,5jr tot ie er weer uit moet, ik zie er nu al tegenop :')
Daar zie ik ook, nu al, tegenop! Ik heb 2-3 maanden geleden een mirenaspiraaltje laten zetten. De eerste week was ik licht 'ongesteld' en daarna ook nog een maand heel, heel extreem licht ongesteld.
Nu nergens meer last van, soms een heel klein beetje 'ongesteldheidsbuikpijn'.

Het zetten zelf was zo gebeurd, ook niets van het zetten zelf gevoeld. Daarna eigenlijk alleen buikpijn :)

Qua huid, ik merk dat m'n huid nu rustiger is dan toen ik de pil slikte. Wel heb ik het idee dat de huid in m'n gezicht wat droger is, maar dat zou ook kunnen door het weer.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:40

Ik ben gister bij de dokter geweest en heb gelijk e.e.a. nagevraagd. Ik heb mijn spiraal sinds 11 september en sindsdien geen dag niét gevloeid. Volgens de dokter kon dit nog wel tot zes maanden na het zetten zich herstellen, dus ik wacht het af.. Hoop wel dat het uiteindelijk stopt want anders kan ik weer op zoek naar een andere anticonceptie.. -O-

Mijn huid is nu juist erg onrustig, zelfs op mijn rug en armen. Gaat dat op den duur ook weer over?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:01

Ik ben ook heel erg tevreden! Het inzetten vergde meerde pogingen dus dat was geen pretje... Volgennd keer gelijk om sterkere pijnstillers/ gelijk plaatselijke verdoving te krijgen!

Ik had nogal last van extreme misselijkheid onder mijn menstruatie en ik ben vanaf het begin niet echt ongesteld meer geweest! :D Wel nog een tijdje gevoeid, maar niet storend lang... Bij mij werd 'ie vergoed! (zweden _/-\o_ hehe) of kostte 10 € ofzo :o
Heb wel konstant wat puistjes op mijn schouders maar eigenlijk nooit gekoppelt aan mirena!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:04

ik ben heel tevreden ik had alleen ff een kleine pijn scheut bij het zetten van de mirena spiraal ik ben echter gewoon ongesteld gebleven wel stukken minder

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 05:02

Ben er zeer tevreden over! Het deed best zeer bij het zetten en heb ongeveer anderhalve week buikpijn gehad (als in, de ongesteldheidsbuikpijn, dus dat viel wel te handelen met alive feminax) maar daarna niet meer. Werd steeds minder ongesteld en nu wordt ik t dus helemaal niet meer :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 01:50

dancertje schreef:
ik ben heel tevreden ik had alleen ff een kleine pijn scheut bij het zetten van de mirena spiraal ik ben echter gewoon ongesteld gebleven wel stukken minder

dat je vloeit kan idd nog.

misschien heeft dat tijd nodig dat dat ook helemaal stopt.

eruit halen was bij mij pijnlijk en daarna gelijk een nieuwe erin zetten, mede doordat ik dus eigenlijk al niet meer vloei.
die krampen doen dan extra zeer.

gelukkig heb ik er geen last van verder :) :) :) :)

"de pijn" neem ik maar voor lief tijdens het zetten van een spiraal. :j :j :j

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:11

Ketaki schreef:
dancertje schreef:

dat je vloeit kan idd nog.

misschien heeft dat tijd nodig dat dat ook helemaal stopt.

eruit halen was bij mij pijnlijk en daarna gelijk een nieuwe erin zetten, mede doordat ik dus eigenlijk al niet meer vloei.
die krampen doen dan extra zeer.

gelukkig heb ik er geen last van verder :) :) :) :)

"de pijn" neem ik maar voor lief tijdens het zetten van een spiraal. :j :j :j

ik heb hem nu al zo'n 3 jaar bijna 4 jaar denk niet dat dat afneemt:P

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 03:16

Ik heb sinds woensdag een spiraaltje, amai het was wel even afzien met het plaatsen, had gewoon paracetemol ingenomen en ben echt niet kleinzerig ofzo, maar dit deed gewoon echt ff pijn.
Daarna even gevoeld bij die draadjes zodat ik wist hoe het voelde maar nu is dat draadje dus echt veel langer als gisteren bijvoorbeeld.
Zou het kunnen dat die er nou uit gaat?
Ik hoop het dus echt niet,maar zou wel nieuwe nemen dan maar even pijn maar t is altijd beter als een kind in je studententijd krijgen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 03:18

MarxBob schreef:
Ik heb sinds woensdag een spiraaltje, amai het was wel even afzien met het plaatsen, had gewoon paracetemol ingenomen en ben echt niet kleinzerig ofzo, maar dit deed gewoon echt ff pijn.
Daarna even gevoeld bij die draadjes zodat ik wist hoe het voelde maar nu is dat draadje dus echt veel langer als gisteren bijvoorbeeld.
Zou het kunnen dat die er nou uit gaat?
Ik hoop het dus echt niet,maar zou wel nieuwe nemen dan maar even pijn maar t is altijd beter als een kind in je studententijd krijgen.

als je het echt niet vertrouwd, gewoon even naar de huisarts gaan en laten controleren.

zijn idd mensen, die het niet kunnen verdragen, of het lichaam stoot het af :)