Haar knippen of niet..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:57

mistid schreef:
De opmerking 'haal de dode puntjes er maar af' maak ik overigens nooit weer :') , de kapper waar ik toen bij zat vroeg of ik dat echt wilde. Antwoord was natuurlijk "ja hoezo?". Alle haar is dood, net als nagels. Er zit geen gevoel in dus het is dood :Y) .

_/-\o_

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:06

Nee niet doen.
Voordat je je haar gaat wassen even je haar goed borstelen.
Daarna een goede professionele shampoo kopen. Ik heb "loreal paris (?) Intens glad " shampoo en dezelfde cremespoeling maar dat is bij elk haar anders welke voor jou het beste is.
Die shampoo is niet overal te koop trouwens maar anders gebuik ik hetzelfde merk maar dan een ander soort.
Na het wassen doe ik op handoekdrooghaar "zijdeproteïne" erin. Haal ik bij de kapper en dat is echt WONDERSPUL. word er echt onwijs zacht en glad van. Niet vet! En maakt het super doorkambaar! Dat spul hoef ik er ook niet eens elke dag in te doen, werkt lang door!

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:27

Ik heb niet dezelfde krullen als jij maar ik had er vroeger ook veel last van.
Ik zou als ik jou was stoppen met kleuren. Want dat beschadigt je haar enorm.
De hoeveelheid haaruitval verschilt per persoon en dat kan over een periode erger worden of juist verminderen.
Ik heb altijd al veel last gehad met extreem haaruitval. Er valt niks aan te doen.
Het rare is wel dat ik amper last heb van veel klitten ondanks mijn krullen. Ik ga misschien 1 keer per jaar naar de kapper. Enkel wanneer ik het stijl met de stijltang, merk ik dat het sneller klit.

Ik zou ook stoppen met veel te stijlen. (geen idee of je het iedere dag doet) Maar als je met hitte op je haar werkt, gebruik dan zeker een spray die je haar tegen de hitte beschermt.
Ik stijlde vroeger ook super veel mijn haar en het werd ongelofelijk pluizig en lelijk.

Ga zeker naar de kapper om een redelijk groot stuk van je punten af te knippen want ze zien er wel dood en ongezond uit.

Ik was mijn haar 2 tot 3 keer in de week. En ik gebruik de frizz ease john frieda. De shampoo, conditioner, serum en hitte spray. klik klik klik Na de conditioneer spoel ik mijn haar nog eens extra uit met koud water. Dat zorgt ervoor dat de haarschubben sluiten en geeft je haar meer glans. Krullen gaan dan ook minder pluizen. Haar voorzichtig droog deppen en even laten rusten in een handdoek. Ik kam mijn haar altijd als het nog nat is maar enkel met zo een kam klik. Zeer voorzichtig en meestal trek ik vrijwel geen enkele haar mee.
Achteraf kneed ik in mijn vochtig haar nog het serum in en laat ik het in de lucht drogen. Als mijn haar droog is, stijl ik enkel mijn voorpluk.

Na een tijd merk ik wel dat dat het beste was voor mijn haar. Mijn haar ziet er veel gezonder uit en is makkelijk te hanteren :) Zeker het niet meer stijlen heeft veel geholpen bij mij.

Hier heb je 2 foto's als je benieuwd bent naar mijn haar (durft wel nog feller te krullen) klik klik

Hopelijk ben je hier iets mee en krijg je je krullen onder controle ;)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:47

Tessa_93 schreef:
Nee niet doen.
Daarna een goede professionele shampoo kopen. Ik heb "loreal paris (?) Intens glad " shampoo en dezelfde cremespoeling maar dat is bij elk haar anders welke voor jou het beste is.
Die shampoo is niet overal te koop trouwens maar anders gebuik ik hetzelfde merk maar dan een ander soort.
Na het wassen doe ik op handoekdrooghaar "zijdeproteïne" erin. Haal ik bij de kapper en dat is echt WONDERSPUL. word er echt onwijs zacht en glad van. Niet vet! En maakt het super doorkambaar! Dat spul hoef ik er ook niet eens elke dag in te doen, werkt lang door!

Klinkt goed, van welk merk is dat spul? :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:50

Tangle Teezer helpt bij mij ook, na het zwemmen gebruik ik die van een vriendin. Verder doe ik elke keer bij het douchen shampoo, conditioner en een haarmasker in. Zo blijft mijn haar gezond en het is heel makkelijk uit te borstelen. Het is wel even trekken, want ik moet wel gewoon bovenaan beginnen, maar het is zo klaar. Eerder kon ik het niet eens uitkammen maar nu wel.
Ik heb trouwens dik haar tot aan boven mijn kont. Haarmasker die ik gebruik is van de Kruidvat, is 5,10 euro en als ik het goed heb van Andrélon. Ik douche ook 2 a 3 keer per week en gebruik elke keer haarmasker.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:21

Sem_ schreef:
Tessa_93 schreef:
Nee niet doen.

Klinkt goed, van welk merk is dat spul? :D

Haha die Zijdeproteïne?

Mythic Oil, Loréal Professionnel

Kan je ook op internet kopen zie ik. momenteel in de aanbieding :j

http://www.haarshop.nl/product/loreal-m ... 3godCiQAVQ

Ik doe heel lang met zo'n flesje trouwens. Ik doe meestal 1 - 3 pompjes in mn haar en heb het flesje nu al een half jaar en is nog niet eens op de helft :D

unihorses

Re: Haar knippen of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:28

ik vind je krullen nog wel meevallen ;)
hup , naar de kapper! die kan je er echt wel mee helpen.
laagjes wordt echt geen peodel hoor!
de kapper kan je daar echt mee helpen :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:31

Ik heb een dikke krullenbos. Wat ik doe is wassen met Yes To Carrots en af en toe een créme van Hair Wonder er in.

Let op siliconen en parfum in je producten. Het beste kun je bij De Tuinen of een biologische winkel kijken voor shampoos e.d. want siliconen maken je haar alleen maar ongezonder. Verder heb je denk ik heel veel gespleten punten. En een tangleteezer is awesome, die gebruik ik ook.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:32

wat ik trouwens fijn vind is frizz ease van john frieda.
( en een kaper ;) )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:32

unihorses schreef:
( en een kaper ;) )

Wat kaapt hij dan?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:38

lieveli schreef:
unihorses schreef:
( en een kaper ;) )

Wat kaapt hij dan?

mijn mooie mooie haar :')
is het met 2 p's?
ach ja... vind foeten ook heel mooi staan ;)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:39

lieveli schreef:
unihorses schreef:
( en een kaper ;) )

Wat kaapt hij dan?

HAHAHAHA Jouw onderschrift _/-\o_

Sorry, even offtopic :')

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:49

SuperAssie schreef:
Eileen_ schreef:
Om de 3 maanden? :oo
Dat groeit dan toch nooit aan? :')
En zo'n teezer borstel, daar kom je toch nooit doorheen met dik haar?

Heb dat ding even gegoogled, maar ik ga daar echt nooit mee door mijn haar komen hoor :n

Echt wel! Ik heb ook ontzettend dik en lang haar, met slag (die ik er altijd uitkam) en het werkt super en pijnloos. Kam het altijd als het nat is. Samen met een Elvive anti frizz shampoo en conditioner en Elvive serum uit glazen potje. Geweldige combi.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 22:58

HorsePhoto schreef:
De hoeveelheid haaruitval verschilt per persoon en dat kan over een periode erger worden of juist verminderen.
Ik heb altijd al veel last gehad met extreem haaruitval. Er valt niks aan te doen.
Het rare is wel dat ik amper last heb van veel klitten ondanks mijn krullen. Ik ga misschien 1 keer per jaar naar de kapper. Enkel wanneer ik het stijl met de stijltang, merk ik dat het sneller klit.

Ik zou ook stoppen met veel te stijlen. (geen idee of je het iedere dag doet) Maar als je met hitte op je haar werkt, gebruik dan zeker een spray die je haar tegen de hitte beschermt.
Ik stijlde vroeger ook super veel mijn haar en het werd ongelofelijk pluizig en lelijk.

Ga zeker naar de kapper om een redelijk groot stuk van je punten af te knippen want ze zien er wel dood en ongezond uit.

Ik was mijn haar 2 tot 3 keer in de week. En ik gebruik de frizz ease john frieda. De shampoo, conditioner, serum en hitte spray. klik klik klik Na de conditioneer spoel ik mijn haar nog eens extra uit met koud water. Dat zorgt ervoor dat de haarschubben sluiten en geeft je haar meer glans. Krullen gaan dan ook minder pluizen. Haar voorzichtig droog deppen en even laten rusten in een handdoek. Ik kam mijn haar altijd als het nog nat is maar enkel met zo een kam klik. Zeer voorzichtig en meestal trek ik vrijwel geen enkele haar mee.
Achteraf kneed ik in mijn vochtig haar nog het serum in en laat ik het in de lucht drogen. Als mijn haar droog is, stijl ik enkel mijn voorpluk.

Na een tijd merk ik wel dat dat het beste was voor mijn haar. Mijn haar ziet er veel gezonder uit en is makkelijk te hanteren :) Zeker het niet meer stijlen heeft veel geholpen bij mij.

Hier heb je 2 foto's als je benieuwd bent naar mijn haar (durft wel nog feller te krullen) klik klik

Bedankt voor je reactie!
Ik wil inderdaad stoppen met verven, met het zo zat om het iedere keer te doen, dus laat het nu helemaal uitgroeien :)
En ik stijl amper, misschien 1 a 2 keer per jaar omdat ik er gewoon anderhalf uur of langer mee bezig ben en daar het geduld niet voor heb :')
Ik zal eens kijken voor dat zijde spul, klinkt goed!

En misschien toch zo'n teezer proberen dan maar, als dat echt zo goed schijnt te werken bij meerdere mensen..

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:00

SuperAssie schreef:
HorsePhoto schreef:

Bedankt voor je reactie!
Ik wil inderdaad stoppen met verven, met het zo zat om het iedere keer te doen, dus laat het nu helemaal uitgroeien :)
En ik stijl amper, misschien 1 a 2 keer per jaar omdat ik er gewoon anderhalf uur of langer mee bezig ben en daar het geduld niet voor heb :')

En misschien toch zo'n teezer proberen dan maar, als dat echt zo goed schijnt te werken bij meerdere mensen..

Je zal er geen spijt van krijgen !! :D

xxxnawelxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:02

SuperAssie schreef:
Hoop dat het hier goed staat..

Net in de douche mijn haar weer eens vreselijk verwenst..
Ik weet echt NIET wat ik er mee aan moet..
Ik kan er níks mee. Ik ben heel erg gesteld op mijn lange haar, altijd al geweest, maar ik word er gék van.
Ik was mijn haar 2 tot maximaal 3 keer per week en ben dan gemiddeld 20 minuten bezig de klitten eruit te pluizen, wat zeker niet zonder pijn gebeurt..

Heb altijd lang haar gehad, zelfs zo lang tot op mijn kont. Op mijn 12e de schaar erin gezet tot net boven mijn schouders en toen BOEM waren er krullen.. En die gaan niet meer weg.. Het pluist, krult en springt alle kanten op. Ik kan er geen model in knippen want dat ziet niet uit met die krullen. Laagjes geeft poedeleffect.
Nu heb ik de laatste twee maanden vreselijke haaruitval. Echt, álles ligt onder. Ik ben serieus aan het denken om het te knippen, maar ik durf niet..

Altijd als er een stukje afgaat omdat het dood is of gespleten oid dan heb ik er de dag erna al spijt van.
Ik draag het 9/10 keer in een hoge, strakke knot of in een staart, omdat er niks mee aan te vangen is..

Bokkers, graag advies..
Moet ik toch de schaar erin zetten? Ik twijfel zo erg.. Weet niet eens of het bij me past(niet heel kort, maar tot boven mijn schouders zegmaar), heb altijd lang(tot halverwege mijn rug ong) haar gehad en ben daar zo aan gewend/op gesteld..

Misschien bokkers die hetzelfde gedaan hebben en ervaring er mee hebben?

Jupp ik herken het helemaal , ik heb maanden lang gezocht naar het juiste middel tegen pluizen maar weetje wat echt helpt brealcream kan je hale bij de kruidvat voor iets van 3,- en het werkt super goed !
ik heb ook veel krullen lang haar en super super erg pluizig haar

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:04

zelf weten ;)
maar als je het knipt zou ik het wel naar haarwensen sturen!
op hun site kun je meer informatie vinden.
ze zullen er erg blij mee zijn! :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 23:13

0nynke schreef:
zelf weten ;)
maar als je het knipt zou ik het wel naar haarwensen sturen!
op hun site kun je meer informatie vinden.
ze zullen er erg blij mee zijn! :)

Ik weet niet of ze er iets aan hebben, omdat -zeker de onderkant- mijn haar echt heel kapot is, en ik er niet zó veel af wil laten halen dan, maximaal 15/20 cm.
Als ze er wel iets mee zouden kunnen doen gaat het uiteraard naar het goede doel :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:16

Welke haarproducten gebruik je na het wassen?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 23:19

lieveli schreef:
Welke haarproducten gebruik je na het wassen?

Tijdens het wassen gebruik ik shampoo en conditioner van niveau voor gekleurd haar, deze ga ik opmaken en dan koop ik andere omdat ik mijn haar niet meer wil verven. Dan doe ik er een haarmasker van Andrelon in voor gekruld haar, deze laat ik intrekken en spoel ik uit.
Dan droog ik mijn haar met een handdoek, gebruik 2 a 3 pompjes Andrelon Perfecte Krul Créme en dan borstel ik het goed door.
Daarna droogt het altijd aan de lucht, meestal ga ik wel meteen slapen na het douchen.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 08:56

SuperAssie schreef:
Ulyse; zoals ik zei, als student met een eigen paard heb ik niet het geld voor al die dure/professionele spullen :P

De shampoo van goldwell kost €11,00 en een borstel voor extensions €6,95
3x je haar niet kleuren en je hebt geld over om deze producten te kopen.

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:50

SuperAssie schreef:
Bedankt voor je reactie!

Misschien dat je voor de laatste keer je haar wel kunt verven in je eigen haarkleur :)
Want uitgroei kan zeer lelijk worden en er onverzorgd uitzien :P

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 11:53

HorsePhoto schreef:
SuperAssie schreef:
Bedankt voor je reactie!

Misschien dat je voor de laatste keer je haar wel kunt verven in je eigen haarkleur :)
Want uitgroei kan zeer lelijk worden en er onverzorgd uitzien :P

Misschien is dat wel handig ja, want het is nu rood(het meeste rood is er wel uit, maar toch nog een beetje rossig) terwijl mijn eigen haarkleur donkerblond is :P

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:09

Omdat je haar zo beschadigd is kun je trouwens ook kijken naar conditioner only wassen, dus geen shampoo :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 12:11

muntdrop schreef:
Omdat je haar zo beschadigd is kun je trouwens ook kijken naar conditioner only wassen, dus geen shampoo :)

En wat is hier dan het voordeel aan?
Ben echt niet zo bekend met al die haar dingen, heb altijd maar gewoon shampoo + conditioner gebruikt en het laten groeien :')
Nu gebruik ik dan ook een haarmasker, mijn haar is er wel degelijk zachter van geworden moet ik zeggen.