Wie nog meer de pil doorslikken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:49

Ik heb een mycrogynon 30 (meest gebruikte naar mijn weten? zelfde als Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0.03/0.15 mg ) en slik 3 a 4 strips door voordat ik een stopweek neem. Gewoon niet handig, wordt enorme emotiebom de week ervoor.

Heb er veel over na gezocht, een hormoonhuishouding-therapeute gevraagd en ik kom er op neer dat doorslikken niet erg is.

Je bouwt erg langzaam een baarmoederslijmvlies op, en bij de een gaat dit sneller dan de ander. De een kan bij wijze van spreken 1,5 jaar doorslikken en dan nog steeds een "normale" stopweek hebben, de ander kan maar 3 maanden want bij 4 heeft ze een verschrikkelijke stopweek.

Stopweken zijn ingelast voor de psychologische gezondheid van een vrouw; omdat het niet "natuurlijk" is en in de geest als onlogisch wordt beschouwd om niet 1 keer per maand te menstrueren.
Niet voor het lichaam zelf.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:55

Ik was net 11 toen ik aan de pil ging (mycrogynon 30).

Tijdens de menstruatie kon ik niet eens meer rechtop lopen, ook veel migraine. En vaak bloedarmoede (terwijl ik niet eens hevig bloed)

Ik miste teveel van school, en het was een regelrechte hel. Dus maar aan de pil.
Kreeg advies mee om na 3 maand een stopweek te nemen. Dus doorslikken.

Inmiddels stop ik alleen als ik ze vergeet te bestellen. Zoals nu. Vanavond de laatste ;(

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:56

:(:)

Raponsje

Re: Wie nog meer de pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:10

Voor de dames met mirgraine, waarom stappen jullie niet over op de mini pil?
Dit is een pil zonder oestrogeen en verminderd hoofdpijn en migraine echt enorm.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:15

Ik krijg in de stopweek erg last van hoofdpijn/migraine. Daarom slik ik 4 strips door en stop dan een paar dagen en zodra ik ongesteld ben begin ik met een nieuwe strip. Op die manier heb ik nergens last van, soms 1 dag wat hoofdpijn.
Ik heb in het verleden verschillende soorten andere pillen geprobeerd, maar dat had geen effect.
Hoe ik straks ooit met de pil moet stoppen weet ik ook niet zo goed... :D
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 02-11-13 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:16

Ik word ongesteld als het mij uitkomt, in een vakantie dat ik niks gepland heb of gewoon in een schoolweek. Zo doe ik het inmiddels al 2 jaar, huisarts zei zelf dat ik prima eens in de 3 maanden kon stoppen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:46

Saintelette schreef:
saroanda schreef:
Een andere pil kan wel degelijk de pijnklachten verminderen. Ik heb jarenlang verschillende soorten gebruikt, meestal zo'n 2 jaar per soort. Na 2 jaar werkte 'ie niet meer qua pijnbestrijding zeg maar, dus weer overstappen op een andere soort. De laatste 10 jaar gebruik ik een 3 fase pil, deze geeft het beste resultaat.

Ik slik ook de 3fase pil, maar voor mij doet ie eigenlijk niks.. Nog steeds 7 a 8 dagen ongesteld, hoofdpijn enz enz.. Ik vind het daarom ook een enorm nadeel dat je deze bijna niet kunt doorslikken :n

Menstruatie duurt ook nog steeds ongeveer 1 week en heb ook nog wel hoofdpijn en buikpijn etc.. Maar het is al een stuk minder dan met lichtere pillen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:49

KarinvdM schreef:
Ik krijg in de stopweek erg last van hoofdpijn/migraine. Daarom slik ik 4 strips door en stop dan een paar dagen en zodra ik ongesteld ben begin ik met een nieuwe strip. Op die manier heb ik nergens last van, soms 1 dag wat hoofdpijn.
Ik heb in het verleden verschillende soorten andere pillen geprobeerd, maar dat had geen effect.
Hoe ik straks ooit met de pil moet stoppen weet ik ook niet zo goed... :D

Hoe kort houd jij je stopweek dan? Zit eraan te denken om hem ook standaard in te korten, schijnt veiliger te zijn en ik heb het gevoel dat mijn menstruatie dan wat eerder stopt?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:50

Als ik de pil slik duurt mijn menstruatie maar iets van 3 dagen, dat is dan wel weer ideaal! :D Het duurt
helaas wel eerst een dag of 3 voordat het op gang komt als ik ben gestopt. Die 3 dagen ervoor zijn het
ergst, vooral voor mijn omgeving. :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:51

@ Geryon, ik neem op donderdag de laatste pil en begin op maandag meestal weer.
De menstruatie stelt dan inderdaad ook niet zoveel voor.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:54

Sem_ schreef:
Als ik de pil slik duurt mijn menstruatie maar iets van 3 dagen, dat is dan wel weer ideaal! :D Het duurt
helaas wel eerst een dag of 3 voordat het op gang komt als ik ben gestopt. Die 3 dagen ervoor zijn het
ergst, vooral voor mijn omgeving. :Y)

Drie dagen, lekker zeg!

KarinvdM schreef:
@ Geryon, ik neem op donderdag de laatste pil en begin op maandag meestal weer.
De menstruatie stelt dan inderdaad ook niet zoveel voor.

Een stopweek van 3 dagen dus meestal.

Ik word altijd pas ongesteld rond de 5de dag in de stopweek en duurt ong. 5 dagen. Ik ga eens op de 4de dag van de stopweek weer beginnen, kijken hoe het dan zit :+

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:56

ik heb ze overlaatst een keer doorgeslikt, en o-m-g wat een luxe :') zou't elke keer doen..
maar ik leef gewoon een week op perdofemina en ik kan er tegenaan.. als ik stage heb op de 'ergste' dagen neem ik ze wel gewoon door, of als ik dingen geplant heb :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:58

Ik wacht altijd wel tot ik een bloeding heb Geryon.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:01

fleurtjeuh schreef:
Ik slik hem ook door!
Ik stop 1 keer per doosje, dus na 3 strips.
Dit omdat ik anders een aantal dagen voorovergebogen lop van pijn en krampen..

Hier hetzelfde, per doosje doorslikken. Dus 1x per 9 weken ongesteld worden is meer dan genoeg.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:02

KarinvdM schreef:

Ja, is ook wel handig. Als ik in de stopweek geen bloeding heb, heb ik ook niet veel aan die stopweek want ik houd 'm om doorbraakbloedingen te voorkomen :+

Vraag me alleen af of ik alsnog ongesteld zou worden als ik de dag ervoor alweer ga slikken, gewoon benieuwd :')

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:05

Haha, ik dacht even, 1 keer stoppen per doosje :wow: Ik heb namelijk een doosje van 13 strips :')

Ik neem ze ook telkens 3 strips door. Dan stop ik een week, ik krijg er heftige buikkrampen van dat ik niet eens meer recht geraak. Ik heb sowieso chronische hoofdpijn, dus de hoofdpijn die ik van mijn menstuatie krijg is niet gewenst (die is anders dan de hoofdpijn dat ik normaal heb, daarmee, dubbele hoofdpijn is nog erger).
Heb al verschillende pillen genomen, waaronder ook de minipil maar nogsteeds dezelfde klachten.
Ik kan heus wel tegen een stootje, maar ik ben me nu al aan het opjagen omdat ik vorige week aan mijn laatste strip begonnen ben :') Ik vind het ook gewoon vreselijk, ik rij op een trainingstal, zonder toilet. Ik ben daar vaak van smiddags tot laat savonds en dan moet ik elke keer naar een cafetje iets verder gaan om naar het toilet te gaan.

Maar de laatste tijd begin ik me wel zorgen te maken of zoveel doornemen wel gezond is? Zou je daar niet onvruchtbaar van kunnen worden?

Edit: ik menstueerde vroeger toen ik nog niet aan de pil was sowieso wel gewoon om de 2 maanden, dus ik neem aan dat het in mijn geval niet zo erg is. Maar ik lees hier dat mensen een jaar doornemen.
Laatst bijgewerkt door Leen op 02-11-13 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:07

Nee hoor, van de pil kun je niet onvruchtbaar van worden, ook niet als je hem lang doorslikt. :)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 02-11-13 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:08

Oh gelukkig, niet dat ik al aan kindjes denk of zo, maar ik denk dat het wel iets is wat je je kwalijk neemt als je later onvruchtbaar blijkt te zijn daardoor.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:09

Ik slik zelf Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0.03/0.15 mg. Heb wel eens door geslikt, bijvoorbeeld op vakantie. Aan de ene kant vind ik het fijn, maar ik krijg snel tussenbloedingen of krampen als ik geen stopweek hou. Vandaar dat ik het wel doe. Ik krijg wel erg last van buikpijn en pijn in mijn onderrug. Enige dat voor mij werkt is diclofenac. Maar op de eerste 2 dagen is dat soms nog te weinig en dan kan ik mijn schooldag niet eens afmaken. :(

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:11

Ik ben sinds mijn 14de aan de pil, en sinds mijn 17de slik ik hem met regelmaat door. Sinds ik dat doe geen migraine meer gehad, ook niet in de stopwerk, daarnaast vind ik het ook vreselijk om ongesteld te zijn, dus prima oplossing :Y)
Als ik het een keer aan iemand vertel doen ze altijd of het iets vreselijk is, want het mag echt niet!
Dokter heeft gelukkig zelf het advies gegeven om door te slikken, volgens hem maakt je lichaam geen stofje aan zolang jij je pil slikt, dus hoopt er ook niks op (waar mijn omgeving altijd zo bang voor is :') )
Merk zelf ook geen verschil qua ongesteldheid of ik elke maand stop, of bijv. maar 3x per jaar. Wel vergeet ik hem af en toe, dat ik niet zo handig als je hem doorslikt.. :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:24

Geryon schreef:
Vraag me alleen af of ik alsnog ongesteld zou worden als ik de dag ervoor alweer ga slikken, gewoon benieuwd :')

Ik krijg dan geen bloeding.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:28

Geryon schreef:
KarinvdM schreef:

Ja, is ook wel handig. Als ik in de stopweek geen bloeding heb, heb ik ook niet veel aan die stopweek want ik houd 'm om doorbraakbloedingen te voorkomen :+

Ik krijg dan alsnog een bloeding. -O-

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:30

Ja ik ben er ook zo een. Slik hem minimaal 9 weken en soms nog wel langer. Heb echt zo'n hekel aan de menstruatie tijd :(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:32

Ik slik hem door en dan ook goed.

Ongesteld worden doe ik wanneer het mij uit komt en iid ik heb hem ooit 3 jaar achter elkaar door geslikt.
Laatst was het ook ruim ander half jaar geleden en was hem weer paar dagen vergeten waardoor ik per ongeluk bloedverlies had, maar is zo weinig verdient de naam menstruatie niet eens.

Volgens mijn arts kun je de pil jaren door slikken en stopwerk is voor ieder mens anders maar 1x per jaar is wel netjes.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:40

Hier sinds ik 12 jaar ben al aan de pil ja ik was der vroeg bij. Heb altijd de diane 35 gehad die zo in het nieuws geweest is vanwege doden die gevallen waren toen ik deze pil had altijd stopweek gehad nooit wel last maar uit te houden. Nu verandert van pil en hevige hoofdpijnen in stopweek dus slik door maar zit der toch altijd beetje mee dacht kan nooit goed zijn, maar wel heerlijk om niet ongesteld te zijn en blijf dus doorslikken voorlopig heb aan spiraaltje gedacht maar toch bang dat deze verschuift dus voorlopig de pil maar