Wagenziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:07

Heb ik ook heel erg gehad. Toen ik met de bus naar school moest ben ik begonnen met de eerste 3 dagen een primatourtje, toen 3 dagen een halve en daarna een kwart en daarna niet meer... Zo heb ik mezelf gewend. Ben nu haast nooit misselijk meer in een bus of auto, of de chauffeur moet heel beroerd rijden als ik achterstevoren zit oid.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:37

Ik word ook snel wagenziek. Bij lange afstanden neem ik altijd een reistabletje in.

Ook als ik naar pretparken ga of bijv. ga karten neem ik een reistabletje in, anders wordt ik echt misselijk, draaierig en krijg ik last van mijn evenwicht.

Paulusjuh

Re: Wagenziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:51

Ik neem ook altijd maar een halve. Is meer dan genoeg! Smerige dingen haha

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:09

Meld zich ook, kan ook niet zonder pillen. Alleen werkt primatour bij mij niet. Haal nu mijn pillen uit amerika en sinds in die bijsluiter goed ben gaan lezen gaat het beter. Behalve met vliegen, vliegtuig moet maar iets gaan schommelen en het is raak. Laatste vakantie zelfs weer op een boot gestapt voor een hele dag. Daarvoor was dat max een uur. Mijn vriend weet nu hoe hij moet rijden met mij erbij, maar liefts rij ik toch gewoon zelf dan heb ik geen last. Mensen die het niet kennen is het moeilijk uit te leggen hoe je je voelt, als ik ook ziek word en ga overgeven, kan ik het beste als ik op plaats van besteming ben gaan slapen, volgende dag voel ik me weer beter.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:23

Ik krijg er last van als ik in de auto lees (ik moet dus ook geen kaartlezen) en als ik moe ben en geen zicht naar buiten heb, dat gebeurde mij eens in een bus met modderige ruiten...

Ook met race-spelletjes op de computer krijg ik er last van. :P

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:03

suuzepuus schreef:
hm ik reis nogal vaak meer dan een uur.... om nou altijd pillen te gaan slikken... volgende keer eerst proberen met mijn auto ipv die van mn vriend. hoop dat het aan zijn auto ligt!

haal die bandjes voor om je pols, heb daar een vakantie in engeland mee overleeft (tour)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:11

Herken het ook, hoewel het vroeger als kind veel erger was. Mijn moeder kocht als afleiding van die plakdingen op het raam, dat moet je dus vooral niet doen. Ik word nog steeds spontaan misselijk als ik ze alleen al op een auto zie... :+

Mij helpt het door geen dingen te doen als kaartlezen of de tomtom in te stellen, en mocht ik echt een rit door bergen met veel bochten maken neem ik een primatour.

_Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:25

Lucht, lucht, ik heb lucht nodig :Y)
Verder slik ik ook ( volgens mij ) Primatour. Werkt erg goed, wel veel water erbij drinken, smaakt nogal vies :+

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:38

Hier ook iemand die snel wagenziek is.
Ik kan niet lezen in de bus of wagen, mobiel te lang gebruiken is ook gegarandeerd misselijk zijn, achterstevoren zitten in de bus is een no go en als ik me 's ochtends al niet erg lekker voel of ziek ben is het 9 vd 10 ook raak. Ik kan er niet altijd een pijl op trekken wanneer het het ergste is. Sinds ik naar school ga met de bus (zo'n 10 jaar terug voor t eerst) ben ik aan bussen wel gewend dus dit lukt wel (korte afstanden, een halfuur max). Toch zijn er nog dagen waarop ik ziek word, soms zo erg dat op een haar na de boel niet naar boven komt.

Wat helpt? Frisse lucht, vooraan zitten en naar buiten kijken zodat ik de weg kan volgen en kan anticiperen als er iets gebeurt, vooral niet proberen (kaart)lezen of smsen oid, liggen/proberen slapen hielp bij mij vroeger ook, en de meest bizarre: zingen. Geen idee hoe het werkt maar dat heeft me al ontelbaar vaak gered van het overgeven. Pillen nooit geprobeerd.

Ik heb het zelf voornamelijk op bussen en auto's. Op een boot op zee ook eens flink ziek geweest (een pleziertochtje heet dat dan..) en een helikoptervlucht is blijkbaar ook niet zo m'n ding :') Treinen zijn geen enkel probleem (ik zorg wel dat ik rechtdoor rijd, achterstevoren soms een beetje last), vliegtuigen geen idee. Ik heb een enorme hekel aan op reis gaan met auto en bus of aan lange ritten. De geur van een bus/auto alleen al maakt me misselijk. Ik vind ze ook altijd zo enorm stinken. Soms heb ik niet eens zin om ergens heen te gaan alleen maar omdat ik zo op kijk tegen de reis an sich. Enkel bij mijn ouders, die beiden rustig met de auto rijden, heb ik dit minder.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:22

Hier nog iemand die er last van heeft,
vooral in de bus en in de trein, auto valt wel mee, al ligt het er wel aan wie er rijd..