_Tara_ schreef:Ik verbaas me ook over de reacties hier. Alsof 't tof is om zo'n verslaving te hebben. En de 'doos' achter de kassa. Diegene doet ook alleen maar haar werk.
Ik gebruik sowieso al nooit neusspray met dat verslavende stofje er in. Altijd zoutoplossing van a.vogel met menthol. Werkt erg fijn en daar kun je niet verslaafd aan raken. Geeft door de menthol ook echt een fris gevoel vind ik.
Er staat al onder dat zij inderdaad erom moeten vragen. En ik heb haar geen doos genoemd hoor, maar als je het al zo lang haalt wordt het ondertussen wel eens irritant dat het continu gevraagd wordt.
Diegene die reageren zonder verslaving weten helaas gewoon niet wat het is. En ik heb absoluut respect voor diegene die er vanaf zijn gekomen! Don't get me wrong. Alleen mij is het nooit gelukt en inderdaad, ik vind de horrorverhalen overdreven. Dat mag ik volgens mij vinden? Tof is het niet om verslaafd te zijn, je moet het continu bij je hebben, heb je dat niet klink je niet charmant en ga je gewoonweg uit je mond stinken door de hele tijd door je mond moeten ademen. Daar wordt je heel zelfbewust van, niet fijn! Daarbij kost het ook nog eens onnodig veel geld op jaarbasis en schaam je je inderdaad om te sprayen en public.
Ik raad iedereen die géén last van de verslaving heeft ook niet aan om neusspray te gaan gebruiken.
Spirit schreef:Ik ben serieus verbaasd over de reacties. Ondertussen is het bijna een pro-neussprayverslaving topic geworden.

Een gat in je neusseptum is idd niet dodelijk, maar zou voor mijn toch een reden zijn om voorzichtig te zijn met neusspray. Tenzij je graag een septumpiercing wil.

Ik heb geen tips om er vanaf te komen, want ik heb juist een afkeer voor neusspray (krijg er altijd pijn van in mijn neus, na één keer gebruiken al), dus ik gebruik het zelden tot nooit.
Maar als het psychologisch is, kan je dan niet vragen of er iets van een placebo bestaat? Moet je natuurlijk wel zorgen dat je niet weet dat het een placebo is, wanneer je het krijgt.

Placebo heb ik wel eens gehad, toen had ik namelijk zonder het te beseffen een zoutoplossing. Dat merkte ik niet tot ik me ging afvragen waarom het verdorie niet werkte, en bij nader inspectie van de verpakking bleek ik inderdaad de verkeerde te hebben gekocht.
Noppes schreef:Dat is precies wat elk mens heeft. Wanneer je neus een beetje verstopt zit is het niet verstandig om direct neusspray te gebruiken. Wanneer ik echt heel verkouden ben, gebruik ik ook neusspray. Op het moment dat het flesje leeg is, is de verkoudheid meestal ook over. Dan is het een kwestie van 2 dagen toch nog met een ietwat verstopte neus zitten, doordat je de spray niet meer gebruikt, maar uiteindelijk herstelt je neus zich bij een verkoudheid/verstopping vanzelf weer. Juist door neusspray zo lang te gebruiken, blijf je zoals Jaime_ al zegt in een negatieve cirkel.
Klopt, alleen ik begin dan met een verstopte neus, waardoor ik veel door mijn mond ga ademhalen. Vervolgens raakt mijn keel dus geïrriteerd en begin ik te hoesten. Dat wordt erger en erger omdat mijn keel gewoon geen rust krijgt, waardoor ik uiteindelijk niet een beetje hoest, maar zo erg dat ik erbij over mijn nek ga. Sorry, maar dan kies ik zelf toch inderdaad weer voor die neusspray.
Laatst bijgewerkt door Kimmej op 31-10-13 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt