Mijn verhaal.. Soortgenoten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maiska

Re: Mijn verhaal.. Soortgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:11

Heb je een pb'tje gestuurd :) Ga wat leuks doen, wat leuks kopen, even bij de Action snuffelen, zoek een gezond recept uit dat je wel wil eten en ga het maken, bel of app met een vriendin, zoek filmpjes op youtube waar je om moet lachen, kijk een leuke serie terug op rtl gemist oid :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:12

Hoi Schaduw,
een grens opzoeken is tot daar aan to - maar als jej enu al rot voelt, vanwege de "voorpret", zou ik zeggen, dat dit al de rens is en dat je dus de grens bereikt hebt.
Zou het zo zijn, dat je via het vertrouwen in je vriendin vanavond toch dingen KUNT zeggen, dan is dat moi - maar kan het niet, dan kan het niet. (En juist als het over vertrouwen gaat, zijn dit soort zaken verre van verplicht!)

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 17:30

karenwrmdm schreef:
Balen voor je! kan je niet even naar de paarden toe voor wat afleiding?

Ga straks rijden maar erg veel zin heb ik niet omdat het de laatste tijd behoorlijk bagger gaat

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 17:32

Janneke2 schreef:
Hoi Schaduw,
een grens opzoeken is tot daar aan to - maar als jej enu al rot voelt, vanwege de "voorpret", zou ik zeggen, dat dit al de rens is en dat je dus de grens bereikt hebt.
Zou het zo zijn, dat je via het vertrouwen in je vriendin vanavond toch dingen KUNT zeggen, dan is dat moi - maar kan het niet, dan kan het niet. (En juist als het over vertrouwen gaat, zijn dit soort zaken verre van verplicht!)

Ik kan me emotie en weet ik veel niet kwijt nu aangezien ik aan het werk ben. Maar zowiezo al de emoties en gevoelens en dat allemaal wil ik proberen eruit te gooien zeg maar.. Ben nu alleen maar op je foon in het notitieblok het schrijven

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:35

ook balen! wat jij nodig hebt is een paardrijmaatje misschien? dan kan je daarmee het plezier weer terug in vinden? En je emoties mag je er ook altijd uit PB'en hoor :(:)

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 23:28

Rijden ging opzich iets beter.. Madam was lekker fris.. Maar ja blijft toch hangen he.. heb zo dan gesprekje met die vriendin en ik ben bloedje nerveus voor wat komen gaat en liefste ja.. het haha

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 01:51

Edit:
Helaas niet gelukt om me open te breken :'(
Heb veel open gelegd en op tafel gelegd zoals me brieven en dergelijke. En bij het praten gebeurde het weer.. Ik klapte dicht.. Bepaalde dingen toch gezegd maar wat ik wou bereiken is niet gelukt.. Die vriendin zei dat we andere keer verder gingen en het weer proberen..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 03:50

De reden dat je blokkeert is waarschijnlijk omdat je bang bent voor je emoties, voor de heftigheid ervan en de bijbehorende pijn. Ben je bang om dat niet onder controle te hebben? Probeer je te focussen op 1 emotie per keer, en laat die eruit komen. Het snijden komt waarschijnlijk grotendeels omdat je hoofd altijd druk is en het helpt je even alles leeg te maken, je focus te verleggen, vreemd genoeg geeft dat energie, wat eigenlijk niet vreemd is; als je hoofd een paar seconden achtereen leeg is dan bouw je energie op, eindelijk! Als je dat eenmaal beseft kun je ook zoeken naar iets anders ter vervanging, maar je zult jezelf dat moeten aanleren.
Kun je goed visualiseren? Levendig dagdromen, al dan niet met muziek, bijv. zou je focus ook kunnen verleggen. Tijdens activiteiten zul je grotendeels in je hoofd nog steeds druk zijn, daarom helpt sporten ook niet etc. Dus je zult je hoofd andere dingen moeten voeden om je focus te verleggen.

En hoe lastig ook, ik weet hoe onwijs lastig het is (zie de tijd van mijn reactie :+ ), dwing jezelf een regelmaat te hebben, dwing jezelf om minstens 2x per dag te eten (desnoods 1 broodje per keer), dwing jezelf op tijd naar bed te gaan en bijtijds eruit. Door je bezig te houden met die regelmaat kun je ook minder bezig zijn met al die andere dingen die nu je leven opslokken.

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 11:16

ShamalArabs schreef:
De reden dat je blokkeert is waarschijnlijk omdat je bang bent voor je emoties, voor de heftigheid ervan en de bijbehorende pijn. Ben je bang om dat niet onder controle te hebben? Probeer je te focussen op 1 emotie per keer, en laat die eruit komen. Het snijden komt waarschijnlijk grotendeels omdat je hoofd altijd druk is en het helpt je even alles leeg te maken, je focus te verleggen, vreemd genoeg geeft dat energie, wat eigenlijk niet vreemd is; als je hoofd een paar seconden achtereen leeg is dan bouw je energie op, eindelijk! Als je dat eenmaal beseft kun je ook zoeken naar iets anders ter vervanging, maar je zult jezelf dat moeten aanleren.
Kun je goed visualiseren? Levendig dagdromen, al dan niet met muziek, bijv. zou je focus ook kunnen verleggen. Tijdens activiteiten zul je grotendeels in je hoofd nog steeds druk zijn, daarom helpt sporten ook niet etc. Dus je zult je hoofd andere dingen moeten voeden om je focus te verleggen.

En hoe lastig ook, ik weet hoe onwijs lastig het is (zie de tijd van mijn reactie :+ ), dwing jezelf een regelmaat te hebben, dwing jezelf om minstens 2x per dag te eten (desnoods 1 broodje per keer), dwing jezelf op tijd naar bed te gaan en bijtijds eruit. Door je bezig te houden met die regelmaat kun je ook minder bezig zijn met al die andere dingen die nu je leven opslokken.

Ja er kwam echt geen woord uit me.. Ik denk dat ik alles eens op papier zet en voorlees. Misschien dat dat dingen los maakt. Ik had alle brieven aan haar gegeven en die heeft ze gelezen.. Zij zegt dat ik te oppervlakkig blijf. Dat ik niet diep genoeg ga. Zodra ze me vroeg waar ik bang voor was sloeg ik dicht.. En als ik dichtklap krijg ik 20.000 woorden en zinnen in me kop maar ze komen er gewoon niet uit :(
Het eten gaat opzich al wat beter maar blijf nog vaak genoeg misselijk na ren maaltijd.. Veel muziek luister ik inderdaad al maar luister heel erg gefocusseerd naar de teksten. Ook met dat slapen, me lichaam is echt doodop. Dat merk ik.. Maar kom niet in slaap.. Hoogstens tegen half 3 of later en dan ben ik soms nog voor de wekker wakker.. Maar dan ook klaarwakker.. krijg ook last van nachtmerries waardoor ik vaak klaarwakker lig.. zucht* :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:19

Schaduw92 schreef:
Edit:
Helaas niet gelukt om me open te breken :'(
Heb veel open gelegd en op tafel gelegd zoals me brieven en dergelijke. En bij het praten gebeurde het weer.. Ik klapte dicht.. Bepaalde dingen toch gezegd maar wat ik wou bereiken is niet gelukt.. Die vriendin zei dat we andere keer verder gingen en het weer proberen..

Hoi Meis,

als je nu teleurgesteld bent, dan spijt dat mij oprecht voor jou. Want het gaat jou om de opluchting. En dat je dat wilt, dat is prima, opluchten!!
Maar eerlijk gezegd ben ik stiekum een beetje blij. Je remmen werken en die remmen zijn er om jou te beschermen. Je hebt die dingen niet voor niets en "angst voor je emoties" is in zekere zin terecht.
Ga precies zo diep, als voor jou goed is en daarmee basta.

De beste manier blijkt vaak te zijn: de omwegen.
Idd: kleine brokjes tegelijk - en tussendoor "rust". Schrijven kan idd ok goed werken!

Wat je nodig hebt, zijn allerlei technieken om jezelf te kalmeren.

....wat doe je, als je aan het paardrijden bent je de merrie is fris...?
(Ik ga "kauwgom kauwen" - dwz. ik ontspan mijn kaak, terwijl ik even mijn lichaam doorloop, of ik niet klem met mijn knieen, enkels niet vast, bovenlijf netjes rechtop "via de zwaartekracht het paard in".)

Of idd: kun je visualiseren...? is er muziek, die jou kalm kan maken...?
En zo kun je al je zintuigen onderzoeken: is er een geur, die ju laat ontspannen...? Of di eje in elk geval graag ruikt...? - En dan geef je jezelf die geur.
Is er een smaak die jou an kalmeren, of die je in elk geval graag proeft...? Geef jezelf die smaaksensatie.
Enzovoorts.

En mbt. slapen: je kunt CD's krijgen met een 'binaural' effect: je ene oor krijgt via de koptelefooon een net ietsje ander signaal dan je andere oor. Het verschil is te klein om op te merken, je hoort alleen muziek, klanken of wat er maar op de CD staat. Maar als het verschil tussen de 2 signalen een bepaald aantal herz bedraagt, zullen je hersenen er op reageren met het produceren van bijv. alfagolven. Of tetagolven - dat zijn de 2 soorten hersengolf, waarbij mensne makkelijk in slaap vallen. Google eens op bijv. monroe, brainsync of hemisync. Meestal wordt wel gezegd: doe zo'n CD een uur per dag (niet de hele dag door) - voor plm. 20 euro kun je iets fatsoenlijks kopen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:24

Misschien dit topic laten lezen?

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:58

Janneke2:
Ja probeer ik ook inderdaad. Alles wat in me op komt schrijf ik op.
Als ik aan het rijden ben, ben ik eigenlijk compleet gefocussed op het paard zeg maar. Kauwgum kauwen is bij ons streng verboden haha, maar ben dan echt met het paardje bezig en aangezien madam zowiezo gisteren lekker fris was heb ik enigszins lekker kunnen rijden alleen na het rijden slaat het in he.. Dan stap ik af, verzorg haar snel af en maak dat ik op een wc kom om naar me eigen wereldje te gaan.. Die vriendin weet ervan dus probeert me zolang als mogelijk op het paard te houden of in de bak.. Maja weet niet.. Wil dan gewoon even snap je.
Maar ook zoals gisteren dan wordt het mezelf even te veel en dan ga ik buiten zitten. Ik heb het dan bloedheet, raak weer beetje in paniek en ga dan buiten zitten en luisteren naar de omgeving.. Ik sluit me dan ook compleet van de omgeving af en ga nadenken en meestal ook niet over de juiste dingen snap je

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:47

.....dat is een hele verstandige manege: tijdens het rijden wordt er niet gegeten of gedronken. Maar doen alsof, kan helpen om je kaak te ontspannen. En je kunt als mens heel veel spanning 'vastzetten' in je kaak, tong, wangen en keel. Dus loom wat 'kauwen' helpt dan.

En soms is het zo dat je als het ware van jezelf geen plezier mag hebben. Of dat je per se bezig moet zijn met je problemen. Dat is een nare "gewoonte" die je het beste met kracht bestrijdt.
Dwz. gewoon ;) je paard rijden en dan na afloop je desnoods even terugtrekken - terwijl je wel tegen jezelf zegt, hoe goed het is om paard te rijden.
Idem voor allerlei andere dingen - dat je daar geen straf voor verdient, maar eerder een pluimpje.

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 23:17

Janneke2 schreef:
.....dat is een hele verstandige manege: tijdens het rijden wordt er niet gegeten of gedronken. Maar doen alsof, kan helpen om je kaak te ontspannen. En je kunt als mens heel veel spanning 'vastzetten' in je kaak, tong, wangen en keel. Dus loom wat 'kauwen' helpt dan.

En soms is het zo dat je als het ware van jezelf geen plezier mag hebben. Of dat je per se bezig moet zijn met je problemen. Dat is een nare "gewoonte" die je het beste met kracht bestrijdt.
Dwz. gewoon ;) je paard rijden en dan na afloop je desnoods even terugtrekken - terwijl je wel tegen jezelf zegt, hoe goed het is om paard te rijden.
Idem voor allerlei andere dingen - dat je daar geen straf voor verdient, maar eerder een pluimpje.

Snap je berichtje niet zo :$

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:15

Oh jee! Sorry!
Bericht gaat over twee verschillende dingen:
Eerst wat toelichting op mijn opmerkingen over kauwgom kauwen,
daarna een opmerking over iets dat mogelijk speelt in jouw psyche, als je je na het rijden terugtrekt in je eigen wereldje.
....helpt dat?

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 00:34

Janneke2 schreef:
Oh jee! Sorry!
Bericht gaat over twee verschillende dingen:
Eerst wat toelichting op mijn opmerkingen over kauwgom kauwen,
daarna een opmerking over iets dat mogelijk speelt in jouw psyche, als je je na het rijden terugtrekt in je eigen wereldje.
....helpt dat?

Vanaf Dwz. snap ik het niet meer :o

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:13

Pff morgen is het zover.. Me eerste sessie. Zie er behoorlijk tegen op :( moest een vragenlijst invullen wat ik bij de intake had mee gekregen.. Maar wat zie ik er tegen op.. Opzich wel een fijn weekeind gehad, mocht het paardje van een vriendin 2 dagen rijden maar dat merk ik nu dus.. Toestraks weer bijna ingestort bij een vriendin thuis.. Zit alleen nog erger in de knoop :( voor mij namelijk een behoorlijk (..) nieuws gekregen vorige week waardoor de rest van de week bagger was :( raak echt op ervan..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:16

Hoihoi,
als je nog "moet": sterkte, ook met de formulieren!!

Als je dit leest, als je al geweest bent - hoe was het...?

Een intake kan zwaar zijn, zie het als ene investering, pas later "komt de baat er uit".

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 22:08

Janneke2 schreef:
Hoihoi,
als je nog "moet": sterkte, ook met de formulieren!!

Als je dit leest, als je al geweest bent - hoe was het...?

Een intake kan zwaar zijn, zie het als ene investering, pas later "komt de baat er uit".

Het gaat best ja klote nu.. Had bij de intake een vragenlijst mee gekregen. Die hadden we vandaag doorgenomen bv met waarom ik die vraag niet had beantwoord of waarom ik die vraag zo had beantwoord. Ook overige dingen hadden we besproken en hij had wat gevraagd aan een vriendin van me die mee was.. Zo een dingen allemaal

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 11:00

nog steeds gaat niet goed.. na de sessie ben ik veel gaan denken. Heb nog met een andere vriendin gepraat die er ook vanaf weet.. heb zeker een uur aan de telefoon gehangen. Alles wat in me opkwam ben ik op me foon het schrijven want morgen avond gaan we poging 2 doen om me open te breken... heb deze week nu paar keer gejankt maar niet alles zeg maar.. dan stopt het weer en blokkeert alles :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:09

Schaduw92 schreef:
nog steeds gaat niet goed.. na de sessie ben ik veel gaan denken.

Ja - dat kan idd.
Een intake kan een hele hoop "omhoog halen".
Hebben jullie daar over gesproken...? Want sommige psychologen geven je acuut een oefening mee, waaree je een deel van de spaning kan laten afvloeien. (Zeker, als ze weten, dat dit speelt.)
Schaduw92 schreef:
morgen avond gaan we poging 2 doen om me open te breken... heb deze week nu paar keer gejankt maar niet alles zeg maar.. dan stopt het weer en blokkeert alles :(

Blokkeren is oop zich niet fout...!!
Die grens heeft een functie - namelijk jou beschermen. Wat is er nou belangrijker dan dat...?
Maar: vertellen hoe je je voelt, hoe KL****TE je je voelt, dat is alleen maar heel erg prima.

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 13:27

Ja hij heeft afgelopen dinsdag alleen dingen gevraagd qua relaties thus met broer en ouders enzo. Zo hoe een vriendin zei, dat hij een beeld probeert te krijgen hoe mijn leven er zo een beetje voor staat zeg maar. Maar dat is dus wat jij zegt, ik wil graag tips en dergelijke hoe ik me beter kan voelen. Want nu weet ik niet echt zo wat de bedoeling is, ik zit er maar wat en hij vraagt maar wat. Snap je.. Terwijl het gewoon alleen maar slechter gaat met me

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 08:18

Vannacht bij een van de 2 vriendinnen thuis voor hun beide me brief op me mobiel voorgelezen.. ging erg moeizaam en met veel pijn en moeite opzich al. Veel woorden struikelde ik over of viel ik dicht omdat ik ze er niet uitkreeg.. Uiteindelijk toch gelukt.. Meteen helemaal open boek gespeeld.. was zwaarder dan ik dacht. Ook hun hebben hun zegje gedaan over hoe en wat enzovoorts.. Voel me nog steeds zwaar beroerd.. Moet zo werken en heb maar 2 uur slaap gehad.. Me lichaam is echt op.. me gevoel ook. Nog altijd veel moeite gehad gisteren ook om wat ik dacht op tafel te gooien.. dit lukte vrij moeilijk omdat ik woorden zocht of er gewoon niet uitkwam qua gevoel rn weet ik wel niet allemaal... aan een kant wel degelijk goed gedaan.. Maar ja.. Toch dubbele gevoelens..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:56

Ik hoop dat je je gesteund hebt gevoeld door je vriendinnen!

Schaduw92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 21:03

Janneke2 schreef:
Ik hoop dat je je gesteund hebt gevoeld door je vriendinnen!

Ja voel me er beetje dubbel bij.. Niet naar hun toe, ben ze allang dankbaar dat ze de tijd voor me vrij maken. Maar ja weet niet.. Heb de volgende brief ook al klaar liggen. Er is opzich zo voor mijn doen om het te zeggen, veel worden gezegd. Ook van hun kant af, hoe zij het zagen. Dat heeft me opzich veel aan het denken gezet.. En aangezien ik iemand ben die dat masker mooi en snel weer op kan zetten heb ik erg veel nagedacht al blijven veel dingen een uitweg voor me :(