Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nine1987 schreef:Ik moet hier stiekem om lachen.. vanmorgen in de trein de metro gelezen en daar stond een artikeltje in dat mensen die veel eten en/of veel honger hebben, psychische problemen hebben..
Je hebt dus geen honger, je hebt een zielenknijper nodig
Nu even zonder gekheid..
En oets van fruit eten wat hoog in de suikers staat? Druiven oid? Voor de energie.. of roep ik nu iets geks?

Ik ga proberen zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
en pakken we er tussendoor als 'rustpauze' andere lichaamsdelen bij. Tijdens een beentraining pakken we dus bijvoorbeeld buik om daarna weer verder te gaan met benen. Op het laatst pak ik het hoogste gewicht waarbij ik na 1 rep al op failure zit. We doen dan zoveel verschillende oefeningen, vanuit zoveel verschillende hoeken dat ik daarna idd 5 dagen niet kan lopen. Ik word dus echt compleet afgetraint in die 2 á 3 uur.
- maar ik bedoelde dat je zou kunnen proberen om je 'extra' niet uit vetten maar uit eiwitten te halen. Uit je eerdere posts maakte ik op dat je dat nl. al eens geprobeerd had, in verhouding wat meer vetten omdat je hoopte dat dat het hongergevoel zou stillen, en mij leek het dus een logisch 'experiment' om datzelfde te doen maar dan met eiwitten. Dat is uiteindelijk wat je spieren graag willen hebben.
Ik heb dagen dat ik wel kan kotsen van al het gezonde voer 
Niet perfect, maar m'n maag stopt nu tenminste eventjes met rammelen. Kijken hoe lang dat duurt
DaisyDarling schreef:Ik heb lang niet het hele topic gelezen en misschien is het al genoemd, maar ik herken je 'honger'. Ik ben namelijk precies zo.
Nu ben ik een stuk jonger, iets kleiner en veel lichter, maar ik wil eigenlijk gewoon heel de dag eten. Voor eten kun je mij wakker maken.
Wat ik zelf merk, is dat ik minder hongerig ben en wordt als ik langzaam eet en vooral vaak kauw. Ik ben heel erg van 'hap slik weg nieuwe hap', maar als ik 'hap, kauw, kauw, kauw, kauw, slik weg' doe, raak ik veel beter verzadigd en gaat het honger gevoel ook beter weg. Ik geniet dan ook meer van mijn eten en mijn eetmomenten duren gewoon langer. Bewust kauwen en heel bewust aan het eten zijn helpt voor mij rammelmaagje erg goed
phormicola schreef:Nou, zeg datIk heb dagen dat ik wel kan kotsen van al het gezonde voer
Ik zal binnenkort weer eens een pot whey halen, want financieel is meer eiwitten met vlees oid echt niet mogelijk. Whey is dan in verhouding toch weer goedkoper.
Vandaag eet ik iig meer, 2600kcal ipv de geplande 2200. Ik moet zeggen: ik voel me al iets beterNiet perfect, maar m'n maag stopt nu tenminste eventjes met rammelen. Kijken hoe lang dat duurt
MadelonSunny schreef:Dit is zo herkenbaarAlleen train ik niet zoveel als jou.
Als ik 's avonds rond half 7 heb gegeten, zit ik soms 's avonds rond 9 uur aan een boterham omdat ik alweer honger heb en niet wil gaan snoepen.

Dus ik eet ook op trainingsdagen wat te weinig.
de laatste tijd word ik hier misselijk van, dus ga ik vanaf deze week een refeed houden en dan structureel bijvoorbeeld 3000kcal eten die dag met schoon voedsel. Ik denk dat dat me een stuk beter bevalt!
Ik heb volgens zo'n beetje elke manier gegeten die er bestaat en de Voedselzandloper is ongeveer hetzelfde als wat ik jaren geleden ook deed.

MarlindeRooz schreef:Ik lees ook even mee, ik heb ook een bodemloze maag.
Ik eet meestal fruit en drink veel water maar vaak genoeg ga ik ook snacken.
. Ik zit op 4 dagen (1,5u) heel intensieve kracht/conditietraining (crossfit), en 1/2 dagen per week lichte beweging (30-45min joggen, 2/3u wandelen), maar heb ook nog vrij veel moeite om in te schatten hoeveel ik juist moet eten (om mijn training te ondersteunen, zonder er van bij te komen). Wat bij mij goed werkt als hongerstiller is magere kwark, banaan (eventueel gecombineerd met de kwark), of verse soep tussendoor...