Help, ik heb altijd honger!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:00

Ik eet van mezelf niet heel erg veel, maar zodra ik ga sporten heb ik echt veel meer nodig!
Zelf denk ik dat je te weinig eet..
Ik eet zelf relatief weinig koolhydraten, met de reden dat ik beter functioneer zonder brood/rijstwafels/muesli/oid in mijn dieet.
S'avonds wel aardappelen/rijst of iets dergelijks maar overdag probeer ik het te vermijden.
Bij mij helpen eiwitten, eiwitten eiwitten en nog eens eiwitten.
Enige reden dat ik het zo doe is dat ik Lyme heb en blijkbaar meer nodig heb, want ik kom geen gram aan.

Kijk trouwens naar het resultaat in de spiegel hé ts, niet naar de weegschaal!
Met zoveel sporten bouw je ook spier op en dat weegt meer als vet..
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 28-10-13 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:01

TS: Val je nu eigenlijk nog af?

Ik weet niet wat je nu op 1 dag eet en je hoeveelheden eiwitten etc zeggen mij ook niet zo heel erg veel. Ik ben benieuwd of dit wel genoeg is icm met je sporten.

Zou je mij misschien wat meer informatie willen pb-en over hoe het werkt met een pesonal trainer en wat het ongeveer kost..

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:01

Even een poosje geen suiker eten de combinatie van suiker en vet verstoren je hongergevoel en laten je denken dat je nooit vol zit. Je hebt er geen rem op. Na een paar dagen merk je al verschil. Honing mag wel.
Of je hebt een lintworm misschien die eet ook heel veel. (grapje)

equitation

Re: Help, ik heb altijd honger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:07

TS je hebt bepaalde hormonen die je een verzadigingssignaal geven als je die niet genoeg aanmaakt blijf je dus honger houden. Overleg even met je huisarts of je misschien bloed kan laten prikken oid om te testen of je daar wel genoeg van aanmaakt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:07

De richtlijnen voor eiwitten, vetten en khd bij bodybuilders/krachtsporters, is ongeveer dit:
- 1-1,5 gr vet per kg.
- 1,5-5 gr eiwit per kg (gangbaar is 2 gr per kg)
- khd vullen de rest van je kcal-behoefte.

130 gram eiwitten is dus heel prima.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:08

nine1987 schreef:
Ik moet hier stiekem om lachen.. vanmorgen in de trein de metro gelezen en daar stond een artikeltje in dat mensen die veel eten en/of veel honger hebben, psychische problemen hebben..

Je hebt dus geen honger, je hebt een zielenknijper nodig :')

Nu even zonder gekheid..

En oets van fruit eten wat hoog in de suikers staat? Druiven oid? Voor de energie.. of roep ik nu iets geks?

*pakt telefoonboek en zoekt psych in de buurt.. :+

Ik ben niet dik maar heb dus ook altijd trek.. Mijn volgevoel is stuk ofzo..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:12

Nu weet ik niet exact wat ik me moet voorstellen bij 130 gr eiwitten, maar je zou eens kunnen proberen in verhouding wat meer eiwitten te eten. Dat zou je spieropbouw ten goede kunnen komen en eventueel het hongergevoel stillen, terwijl die extra calorieën wel 'gebruikt' worden en dus niet gewoon in vetvorm aangeplakt :+

Betekent niet dat je nu panisch je koolhydraten naar beneden hoeft te schroeven, maar aangezien je zegt dat je al eens geprobeerd hebt de verhouding met vetten te veranderen - en dat niets hielp - is een logische volgende stap is schuiven in de balans tussen eiwitten en de rest van je macro's. Verder eet je, uit wat ik afleid, wel 'clean', dus weinig zoetstoffen, liga-repen en dat soort spul?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 16:20

Jeetje wat een hoop reacties :wow: Ik ga proberen zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Over de trainingsduur: Als ik zelf train ben ik idd met 1 uurtje klaar en dan ben ik op. Met een PT ben ik ook op, maar dan gaan we gezellig nog veel langer door :+ en pakken we er tussendoor als 'rustpauze' andere lichaamsdelen bij. Tijdens een beentraining pakken we dus bijvoorbeeld buik om daarna weer verder te gaan met benen. Op het laatst pak ik het hoogste gewicht waarbij ik na 1 rep al op failure zit. We doen dan zoveel verschillende oefeningen, vanuit zoveel verschillende hoeken dat ik daarna idd 5 dagen niet kan lopen. Ik word dus echt compleet afgetraint in die 2 á 3 uur.

Ik val kwa gewicht niet echt meer af, maar mijn vet% daalt wel gestaag en lichtjes.

Koolhydraatarm werkt bij mij niet meer, ik krijg dan nog veel meer honger dan nu op mijn huidige patroon.

Wat ik zoal eet? Dat verschilt van dag tot dag, maar ik probeer mijn macro's binnen te krijgen. Momenteel heb ik alles op 1/3 staan. Dus ong 33% eiwit, 33% vet en 33% koolhydraten. Ik weet nog niet of ik dat fijner vind dan mijn voormalige 50% koolhydraten schema, dat is een kwestie van even doorzetten.

Als ik totaal geen suiker eet heb ik hetzelfde probleem, helaas.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:30

Dit is zo herkenbaar :') Alleen train ik niet zoveel als jou.
Als ik 's avonds rond half 7 heb gegeten, zit ik soms 's avonds rond 9 uur aan een boterham omdat ik alweer honger heb en niet wil gaan snoepen. :+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:48

Tja, als je niet afvalt maar je vetpercentage daalt wel, dan ben je vermoedelijk spiermassa aan het opbouwen en dat kost meer energie. Ik zei dus ook niet dat je koolhydraatarm moet gaan eten - ik ben de laatste om dat de suggereren, ik kan dat ook echt niet :') - maar ik bedoelde dat je zou kunnen proberen om je 'extra' niet uit vetten maar uit eiwitten te halen. Uit je eerdere posts maakte ik op dat je dat nl. al eens geprobeerd had, in verhouding wat meer vetten omdat je hoopte dat dat het hongergevoel zou stillen, en mij leek het dus een logisch 'experiment' om datzelfde te doen maar dan met eiwitten. Dat is uiteindelijk wat je spieren graag willen hebben.

Het is lastig hoor, het is echt ontzettend lastig om niet te snaaien als je telkens zo'n honger hebt. Je raakt ook erg uitgekeken op de gezonde/cleane hongerstillers... :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 16:52

Nou, zeg dat :+ Ik heb dagen dat ik wel kan kotsen van al het gezonde voer _O-
Ik zal binnenkort weer eens een pot whey halen, want financieel is meer eiwitten met vlees oid echt niet mogelijk. Whey is dan in verhouding toch weer goedkoper.

Vandaag eet ik iig meer, 2600kcal ipv de geplande 2200. Ik moet zeggen: ik voel me al iets beter :+ Niet perfect, maar m'n maag stopt nu tenminste eventjes met rammelen. Kijken hoe lang dat duurt :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:59

Ik heb lang niet het hele topic gelezen en misschien is het al genoemd, maar ik herken je 'honger'. Ik ben namelijk precies zo.
Nu ben ik een stuk jonger, iets kleiner en veel lichter, maar ik wil eigenlijk gewoon heel de dag eten. Voor eten kun je mij wakker maken.
Wat ik zelf merk, is dat ik minder hongerig ben en wordt als ik langzaam eet en vooral vaak kauw. Ik ben heel erg van 'hap slik weg nieuwe hap', maar als ik 'hap, kauw, kauw, kauw, kauw, slik weg' doe, raak ik veel beter verzadigd en gaat het honger gevoel ook beter weg. Ik geniet dan ook meer van mijn eten en mijn eetmomenten duren gewoon langer. Bewust kauwen en heel bewust aan het eten zijn helpt voor mij rammelmaagje erg goed :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:01

DaisyDarling schreef:
Ik heb lang niet het hele topic gelezen en misschien is het al genoemd, maar ik herken je 'honger'. Ik ben namelijk precies zo.
Nu ben ik een stuk jonger, iets kleiner en veel lichter, maar ik wil eigenlijk gewoon heel de dag eten. Voor eten kun je mij wakker maken.
Wat ik zelf merk, is dat ik minder hongerig ben en wordt als ik langzaam eet en vooral vaak kauw. Ik ben heel erg van 'hap slik weg nieuwe hap', maar als ik 'hap, kauw, kauw, kauw, kauw, slik weg' doe, raak ik veel beter verzadigd en gaat het honger gevoel ook beter weg. Ik geniet dan ook meer van mijn eten en mijn eetmomenten duren gewoon langer. Bewust kauwen en heel bewust aan het eten zijn helpt voor mij rammelmaagje erg goed :)

Heb ik vaker gehoord inderdaad! Het is ook geen goed idee om iets anders te doen tijdens het eten, bijv terwijl je een mailtje tikt ofzo. Dan 'vergeet' je dat je eet en verzadigt het niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:07

phormicola schreef:
Nou, zeg dat :+ Ik heb dagen dat ik wel kan kotsen van al het gezonde voer _O-
Ik zal binnenkort weer eens een pot whey halen, want financieel is meer eiwitten met vlees oid echt niet mogelijk. Whey is dan in verhouding toch weer goedkoper.

Vandaag eet ik iig meer, 2600kcal ipv de geplande 2200. Ik moet zeggen: ik voel me al iets beter :+ Niet perfect, maar m'n maag stopt nu tenminste eventjes met rammelen. Kijken hoe lang dat duurt :')

Verstandig, ik gebruik trouwens bij mijn ontbijt nog naast 2 eieren nog een schep proteinepoeder door mijn smoothie met superfoods erbij.
Bevalt mij heel erg goed en daar kan ik lang op teren qua ontbijt.
Ik heb erwtenproteine ivm gluten en melkallergie.

Ik zou lekker kijken hoe dit gaat, als je teveel aankomt in gewicht of vetpercentage weet je of het teveel is..
Zelf geloof ik niet in calorieen tellen trouwens, ik geloof in in de spiegel kijken en met gezond verstand eten.
Ik heb geen flauw idee hoeveel calorieen ik binnen krijg maar ik doe het er goed op.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 28-10-13 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:08

MadelonSunny schreef:
Dit is zo herkenbaar :') Alleen train ik niet zoveel als jou.
Als ik 's avonds rond half 7 heb gegeten, zit ik soms 's avonds rond 9 uur aan een boterham omdat ik alweer honger heb en niet wil gaan snoepen. :+

Ik heb dit ook vaak :j

Alleen eet ik rond 5 uur/half 6 en dan heb ik om half 10 vaak trek en pak dan een boterham.
Vooral op de dagen dat ik heb gesport heb ik dat :j Dus ik eet ook op trainingsdagen wat te weinig.
Maar zoals ik al zei, heb ik de kennis daar helaas niet van..

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:16

Heel even een toevoeging over de schema's, dat 5 á 6 keer per week niet goed is. Hangt echt van het schema af. Ik heb een zesdaags splitschema momenteel, elke spiergroep pak ik één keer, dus heeft een hele week rust als ik mijn rustdag mee tel. Hiervoor deed ik een push/pull/benen schema, twee maal per week, dan pakte ik wel elke spiergroep twee keer, als nog heb je dan wel steeds 3 dagen er tussen zitten. Zo kan je dus ook werken met upper en lower body, en dan pak je wel wat meer oefeningen per keer.
Niets is per definitie goed of fout, het hangt er vanaf wat werkt voor jou als persoon.

En ja TS, jij beweegt veel, dus op zich is het niet raar dat je ook veel nodig hebt, daarnaast is het wel zo dat als je wat wilt afvallen en je dus echt beneden je benodigde kcal gaat zitten je trek kan krijgen, vooral als je daarvoor eigenlijk al op het randje at van genoeg/gezond, en uit andere topics heb ik het idee gekregen dat jij al langere tijd gewoon goed en gezond bezig bent.

Maar ik herken het, en heb helaas ook niet de oplossing gevonden nog, bij mij helpt heel veel bezig zijn wel, het nadeel is dan dat als ik 's avonds ga zitten ineens mega honger krijg, en alles toch weer inhaal :+

Heb je al eens geprobeerd om bv 1 dag per week echt heel te eten? Dat je eigenlijk je lichaam als het ware weer aanvult, hoe reageer je daar op (uiteraard gezonde dingen, bv veel volkoren/spelt pasta, rijst, quinoa etc)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 17:23

Ja, ik heb eigenlijk altijd wel 1 junkdag per week gehouden :j de laatste tijd word ik hier misselijk van, dus ga ik vanaf deze week een refeed houden en dan structureel bijvoorbeeld 3000kcal eten die dag met schoon voedsel. Ik denk dat dat me een stuk beter bevalt!

Ik eet idd al vrij lang gezond en genoeg. Maar ik bedacht me net dat ik nu minder eet dan toen ik 6x per week 45 minuten sportte. Dus misschien verbrand ik idd een stukje meer dan ik gewend ben.
vandaag even 2600kcal en vanaf morgen zo rond de 2400-2500. Als het goed is moet ik dan nog onder mijn onderhoud zitten en dus afvallen. Kijken hoe dat zal gaan :j

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:26

Ja ik zou inderdaad geen junkdag houden, dat doe ik zelf heel af en toe, probeer ik dan bv te combineren met een etentje ofzo. Maar gewoon met schoon en gezond voedsel zou beter kunnen werken, en denk ook de misselijkheid wegnemen.

Inderdaad gewoon even iets verhogen, en dat ook even volhouden zodat je lichaam kan wennen eraan.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:01

Dat onderhoud is maar een schatting he, het kan altijd zijn dat de berekening voor jou niet klopt en dat jouw onderhoud dus hoger ligt

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:10

Phormi, je hebt nog niet gereageerd op de vraag of je de Voedselzandloper kent en wel eens volgens die 'manier' hebt gegeten?

Misschien moet je meer voedsel nuttigen waarop je lang moet kauwen, zoals rauwe groenten. Hierdoor ben je psychisch toch sneller verzadigd lijkt mij. Een andere tip heb ik eigenlijk niet. Misschien ben je gewoon te veel bezig met eten? Probeer eens af te stappen van het calorieën tellen en probeer gewoon alleen gezonde dingen te nuttigen en iedere dag een flinke smoothie te drinken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 18:57

Ik eet meestal meer dan een pond groenten per dag, ik ga echt niet nog meer groenten eten _O- Ik heb volgens zo'n beetje elke manier gegeten die er bestaat en de Voedselzandloper is ongeveer hetzelfde als wat ik jaren geleden ook deed.
Kcal tellen zal ik wel moeten. Ik heb vaker geëxperimenteerd met intuitief eten en dan word ik tonnetje rond :+

Het gaat vandaag trouwens een heel stuk beter nu ik meer heb gegeten. En nu maar hopen dat ik niet ga aankomen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:01

Ik lees ook even mee, ik heb ook een bodemloze maag. :n
Ik eet meestal fruit en drink veel water maar vaak genoeg ga ik ook snacken. :n

Ik ben net zo lang als jij en ik denk net 1 of 2 kilo zwaarder en ik mag ook wel wat af vallen maar ik ben zeker niet dik. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:13

Net een goede maaltijd gegeten, echt totdat ik niet meer kon. Nu zit ik al weer met smart te wachten totdat mn sorbetijs een beetje zachter wordt :D

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:16

Ik heb geen idee, de vriendin van me broer is 1,65 en weeg +- net 60kg die heeft altijd honger, en eet ook altijd. ik heb 1 bord vol, zij eet er 3 weg en haar maag is dan nog niet vol. En als ze dus niet eet valt ze flauw..

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:08

MarlindeRooz schreef:
Ik lees ook even mee, ik heb ook een bodemloze maag. :n
Ik eet meestal fruit en drink veel water maar vaak genoeg ga ik ook snacken. :n

Fruit is goed, maar daar moet je ook mee opletten. De natuurlijke suikers in fruit kunnen voor een instabiele bloedsuikerspiegel zorgen, waardoor je net pieken gaat krijgen in je hongergevoel.

@TS: hoe verdeel je je voeding over de dag? Heb je toevallig al eens geprobeerd om het 'standaard' voedingspatroon om te draaien? Maw: de dag beginnen met een goed stuk vlees/groenten/ei en de dag afsluiten met iets relatief licht? En je geeft aan nu je dagen te vullen met 3 maaltijden en één tussendoortje. Al eens geprobeerd om naar 6 (kleinere) maaltijden te gaan?

Ik kan er gedeeltelijk over meepraten :). Ik zit op 4 dagen (1,5u) heel intensieve kracht/conditietraining (crossfit), en 1/2 dagen per week lichte beweging (30-45min joggen, 2/3u wandelen), maar heb ook nog vrij veel moeite om in te schatten hoeveel ik juist moet eten (om mijn training te ondersteunen, zonder er van bij te komen). Wat bij mij goed werkt als hongerstiller is magere kwark, banaan (eventueel gecombineerd met de kwark), of verse soep tussendoor...