Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:49

Courses schreef:
Ehm, jongens. De gehele discussie 'wel of niet' tegen het roken zijn gaat het mij niet zo om, ik doelde meer op de gevolgen (die je op de website allemaal opgesomt ziet staan) etc. Want die discussie die er nu ontstaat is inderdaad vrij zinloos naar mijn mening.

Dood ga je toch? laat mij 10 jaar korter leven maar goed, dan gezond en veilig leven en aangereden worden door de bus :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:50

Wat pas irritant is? Die reclame. Brr.

Ik ben geen roker, maar moeder, broers en vriendinlief en veel vrienden wel.
Heb er best een hekel aan, maar komt omdat bijv vriendin altijd op het verkeerde moment 'nog ff een sigaretje' moet doen en dat mijn bui nogal omlaag haalt.

Een discussie is onnodig. Roken is ook gewoon een verslaving. Als je bezig blijft, denk je niet eens aan een sigaretje. Wel als je bijv niks aan het doen bent, dan grijp je er zo naar. Niet omdat je het lekker vind, maar het meer een gewoonte is ook. (aldus verklaring van vriendin)

En tsja, er zijn ook zat mensen die onwijs gezond leven, en zo rond hun 40ste doodvallen...

Sok

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:53

Lekker boeiend wat mensen met hun eigen lijf doen? Kunnen we binnenkort ook wel beginnen met morbid obese people zulke betuttelende reclames te laten zien over wat enorm dik zijn met je lijf doet.
Ik heb er geen behoefte aan om betutteld te worden of ik wel of niet mag roken.. :+

Bovendien, als iedereen daadwerkelijk zou stoppen met roken door zo'n rare vergelijking, zeg dan maar dag met je handje tegen enorm veel belastingcentjes, mogen we met z'n allen NOG meer bezuinigen :D

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:53

MelanieB schreef:
Wat pas irritant is? Die reclame. Brr.

Ik ben geen roker, maar moeder, broers en vriendinlief en veel vrienden wel.
Heb er best een hekel aan, maar komt omdat bijv vriendin altijd op het verkeerde moment 'nog ff een sigaretje' moet doen en dat mijn bui nogal omlaag haalt.

Een discussie is onnodig. Roken is ook gewoon een verslaving. Als je bezig blijft, denk je niet eens aan een sigaretje. Wel als je bijv niks aan het doen bent, dan grijp je er zo naar. Niet omdat je het lekker vind, maar het meer een gewoonte is ook. (aldus verklaring van vriendin)

En tsja, er zijn ook zat mensen die onwijs gezond leven, en zo rond hun 40ste doodvallen...

dat is toch nog steeds geen goede reden om te beginnen?
als je rookt krijg je alleen maar nóg meer kans dat dat je overkomt.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:54

Sok schreef:
Lekker boeiend wat mensen met hun eigen lijf doen? Kunnen we binnenkort ook wel beginnen met morbid obese people zulke betuttelende reclames te laten zien over wat enorm dik zijn met je lijf doet.
Ik heb er geen behoefte aan om betutteld te worden of ik wel of niet mag roken.. :+

Bovendien, als iedereen daadwerkelijk zou stoppen met roken door zo'n rare vergelijking, zeg dan maar dag met je handje tegen enorm veel belastingcentjes, mogen we met z'n allen NOG meer bezuinigen :D

geld betalen is toch beter dan dat mensen vroeg dood (kunnen) gaan?
bovendien als je het niet uit geeft aan sigaretten geef je het wel weer aan iets ander uit :)
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 22-10-13 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:54

Roken of niet, de keus ligt bij jou. De gevolgen zijn bekend dus die zul je dan ook mee dragen.

Wat echter wel interessant is om te lezen, is het volgende (Engelse) artikel; The clinical and economic burden of chronic obstructive pulmonary disease in the USA. COPD is ruimschoots gerelateerd aan roken en wereldwijd nemen het aantal patiënten toe. Deze ziekte is niet te genezen en uiteindelijk sterf je door verstikking. COPD is tevens een wereldwijde kostenpost. Net als anderen ziekten die ontstaan uit de 'moderne gedragingen'.

Lees als je het interessant vindt. :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:56

iertje93 schreef:
dat is toch nog steeds geen goede reden om te beginnen?
als je rookt krijg je alleen maar nóg meer kans dat dat je overkomt.

Beginnen? Veel beginnen zomaar, om hun vriendjes, blabla.
Bedoel meer om te stoppen als je al rookt... Daar doelt de reclame ook meer op denk ik.
Ik rook ook zelf niet hoor. Ooit gerookt, maar lichaam kon het (gelukkig) niet aan. Dus zou ook niet meer beginnen.

Maar die reclames zijn wel echt annoying.
Juist de risico's zouden een reden moeten zijn om bijv te stoppen, niet omdat het 'niet meer van deze tijd is' of 'niet meer cool is'..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:57

iertje93 schreef:
Sok schreef:

geld betalen is toch beter dan dat mensen vroeg dood (kunnen) gaan?

Ik ga liever vroeg dood terwijl ik volop geniet van m'n leven en doe wat ik zelf wil, zonder betutteld te worden door een corny overheid die niks beters kan bedenken dan een tv reclame met scheve vergelijkingen.

En nee, ik betaal liever helemaal geen geld, ik leef onderhand om te werken in plaats van werken om te leven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:59

Sok schreef:
Ik ga liever vroeg dood terwijl ik volop geniet van m'n leven en doe wat ik zelf wil, zonder betutteld te worden door een corny overheid die niks beters kan bedenken dan een tv reclame met scheve vergelijkingen.

En nee, ik betaal liever helemaal geen geld, ik leef onderhand om te werken in plaats van werken om te leven.

De reclame is van de KWF ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:02

vuurneon schreef:
Sok schreef:

De reclame is van de KWF ;)

Nog beter zelfs! :D
Dat stelletje oplichters steekt hun geld in spotjes over het stoppen met roken op tv.. Enig idee wat een minuutje zendtijd kost?! Steek dat geld onderzoek, betere behandelmethodes, goedkopere behandelingen en stop alsjeblieft met die retarded spotjes die mij moeten instrueren hoe ik m'n leven moet lijden! Wie denken ze wel niet dat ze zijn zeg!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:03

Ik hoop dat je liever lang je leven kan leiden dan lijden :D

Spotje vind ik ook echt de plank misslaan... Ben echt benieuwd of er iemand is die hierdoor zou stoppen :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-10-13 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:03

vuurneon schreef:
Ik hoop dat je liever lang je leven kan leiden dan kan lijden :D

:D Dat was wel de bedoeling indd.. :D Scherp!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:05

Die onderzoeken naar o.a. behandelmethodes zijn er, maar het neemt tijd in beslag, iets wat graag afgedaan wordt als 'het is er niet'. En ik kan het wel degelijk snappen dat men tijd insteekt in spotjes etc., kijk bijvoorbeeld toch maar eens haar het artikel wat ik eerder genoemd heb. De toenemende cijfers van 'moderne leefgewoonte'-ziekten liegen er niet om namelijk. :n

Al had ik de inhoud van dit spotje inderdaad gekozen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:10

Kuggur schreef:
Courses schreef:
Ehm, jongens. De gehele discussie 'wel of niet' tegen het roken zijn gaat het mij niet zo om, ik doelde meer op de gevolgen (die je op de website allemaal opgesomt ziet staan) etc. Want die discussie die er nu ontstaat is inderdaad vrij zinloos naar mijn mening.

En wat is daar nou interessant aan? Oud nieuws...

Helemaal met Kuggur eens. En daarbij hoe denk je te gaan discuseren over die gevolgen die op die website staan??? Die zijn toch altijd uit hun verband getrokken/ in het voordeel van de niet roker gezet.

Daarbij zoals al een aantal hebben geschreven, wat dacht je van alle accijns die op sigaretten zitten. En laat me je vertellen dat is echt veel :j Ik weet wat een tax free sigaret kost en wat 1 kost die je in NL in de winkel haalt. Wil jij die extra centen op gaan hoesten??? Ik denk dat je je rotschrikt als je hoort hoeveel dat wel is.

Die reclame vind ik dan ook meer dan irritant. MelanieB schijft het super.
MelanieB schreef:
Juist de risico's zouden een reden moeten zijn om bijv te stoppen, niet omdat het 'niet meer van deze tijd is' of 'niet meer cool is'..

Niks meer en niks minder. En nu steek ik vrolijk nog een sigaret aan :D Ja ik rook, tax free }>

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:11

I know, maar er is nog een hope unexplored territory op het gebied van onderzoek naar kanker.. Steek het daarin, geef mensen gratis injecties tegen baarmoederhalskanker oid, alles, behalve geld besteden aan debiele spotjes waar niemand iets mee gaat doen, eeuwig zonde, zeker nu die organisatie al zo vaak negatief in het nieuws is geweest de laatste tijd! Bovendien is roken echt niet de enige slechte gewoonte waar mensen ziek van worden en dát is wat steekt!

Ik mag op het treinstation niet zittend mijn peukje roken, dat moet persé bij zo'n rookpaal waar geen bankje te bekennen is! Ik mag niet binnen roken in café's, vliegtuigen en zo verder.. En wat doen we aan moddervette mensen die niet in een vliegtuigstoel passen?! Zet maar bij de nooduitgang, zodat we allemaal doomed to die zijn als dat vliegtuig neerstort en als we dat niet gaan, ik m'n lange benen niet kwijt kan omdat een of andere kerel zich niet in kon houden bij de McDonalds!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:15

Leven en laten leven. Als niet roker ben je heus geen beter mens dan een roker, misschien wel een gezonder mens, maar niet beter. (zag een uitspraak voorbij flitsen, als ik achter iemand loop die rookt zeg ik hardop zodat ze het horen......)

Vind de filmpjes erg veroordelend en komt bijna over alsof rokers uitschot zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:19

Daar wordt meer onderzoek gedaan dan jij zo te lezen weet, maar dat kost tijd. Ontwikkelen doe je niet even in 10 jaar. ;) Even minderen met je opmerkingen mag ook wel hoor, alleen maar omdat jij nu als roker aangesproken wordt, geeft je niet het recht om zo te reageren over anderen.

Ik heb het ook over 'moderne leefgewoonte'-ziekten en daar vallen o.a. roken en diabetes onder, wellicht eerst even Googlen i.p.v. een dergelijke uitspraak maken.

En daarnaast, spotjes (al dan niet met een handige inhoud) zijn blijkbaar wel nodig om de mens er van doordrongen te maken. Het effect is wel bereikt, want er wordt over gepraat. Wat moet je anders nog als organisatie na al die honderden wat-doet-roken-met-je-maar-het-interessant-mij-toch-niet-spotjes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:22

Mensen die heel demonstratief gaan doen als er iemand bij hen in de buurt rookt vind ik zo vermoeiend. Ga daar alsjeblieft alleen jezelf mee vervelen. Ik heb een tijdje gerookt, nu twee maanden gestopt. Ga rustig met collega's mee naar buiten, zij gaan roken en ik ben even achter m'n bureau weg. Mis het ook niet verder.

Maar dat iedereen er wat van moet vinden... Enige wat ik vind is dat er niet in mijn huis of in mijn auto gerookt mag worden. Verder niet.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:24

Nope, ik verdiep me wel degelijk in waar mijn zuurverdiende centen heen gaan. Ik weet dat ontwikkelen tijd kost, maar zo lang er zo veel geld in een spotje word gestoken die in mijn optiek beter naar onderzoek naar een kankervorm die bijna nooit voorkomt had kunnen gaan, ben ik wel boos.

Hoezo minderen in mijn opmerkingen? Ik spreek uit eigen ervaring en tenslotte word ik door spotjes als deze ook neergezet als uitschot. Dan mogen ook andere dingen die een enorme kostenpost zijn/kanker veroorzaken wel eens flink aangekaart worden.

Ik weet wat daar onder valt, dankje, daar heb ik geen google voor nodig.

Als de organisatie al honderden wat-doet-roken-met-je-spotjes heeft zien floppen, waarom er dan nog geld in steken?! Waarom niet gewoon accepteren dat er altijd mensen zullen zijn die roken?
Laatst bijgewerkt door Sok op 22-10-13 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:24

Eigenlijk zijn stoppen met roken spotjes zooooo niet meer van deze tijd.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:26

je kunt aan meer dingen doodgaan dan aan roken hoor
zoals alle kankerverwekkende stoffen in het genetisch gemanipuleerde eten wat wij tegenwoordig allemaal eten
en over die website die foto is wel erg uit verband getrokken aangezien de moeder van een vriendin van mij al jaaaaren rookt en der dus echt niet zo uit ziet dit plaatje lijkt een beetje op dat verouderen van die Colgate reclame ofzo :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:28

Omdat dergelijke ziekten de maatschappij geldt kost. Jouw belastingcenten gaan o.a. naar behandelingen om dergelijke patiënten te helpen. Tenzij jullie als burger ruim meer vrijwillig willen betalen, proberen ze het op deze manier om de getallen te laten zakken en dus de kosten te verminderen. Had je kunnen weten aangezien je aangaf dat je wist waar je zuurverdiende centen heen gaan.

Geld wat niet besteed wordt aan kankervormen die bijna nooit voorkomen is een heel ander onderwerp, want daar zijn veel meer aspecten aan verbonden dan geld. Als dat niet zo was, dan waren die onderzoeken er echt wel geweest, maar helaas.

Aaah, omdat iemand anders beledigende opmerkingen maakt, mag jij het ook doen. +:)+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:28

Als zelfs pakjes met daarop de meest gruwelijke afbeeldingen niet werken, dan gaat zo'n mutsig figuur als Bibi? ook echt niet helpen. Kunnen ze beter hun (mijn!) geld ergens anders in steken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:30

Berdien schreef:
Als zelfs pakjes met daarop de meest gruwelijke afbeeldingen niet werken, dan gaat zo'n mutsig figuur als Bibi? ook echt niet helpen. Kunnen ze beter hun (mijn!) geld ergens anders in steken.

Dit spotje is inderdaad niet handig gekozen... achteraf. Daar kom je ook pas achter na het publiceren ervan.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:30

xEmily schreef:
Ik zeg altijd expres als er een roker voor ons loopt of we eventjes verder kunnen lopen omdat er een roker is, en dat zeg ik extra 'hard' zodat ik weet dat ze het horen. Hoe ik me dr'aan kan irriteren dat ze op drukke openbare plekken (braderie etc.) gaan staan roken, belachelijk gewoon!

Ben zelf ook zwaar tegen roken. Ik kreeg op jonge leeftijd astma aanvallen omdat mijn vader rookte. Wat ik niet snapte is dat pa rookte terwijl hij zelf ook zware astma heeft. Maar gelukkig is hij, na die keer dat ik die aanval kreeg, ermee gestopt. Van ma mocht ik de sigaretten altijd in de prullenbak gooien haha :'3

Pardon? Wat is dat voor een asociaal gedrag dan?
Ga je ook tegen een dik persoon zeggen dat ie moet stoppen met eten als hij/zij op de markt een patatje haalt? Je weet niet waar je het over hebt joh.
Leven en laten leven.