irri darmen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Re: irri darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:14

Ik zou naar de dokter gaan en erop staan dat ze bloedprikken. Je zou zomaar eens een intolerantie kunnen hebben (gluten, lactose).
Neem je lichaam serieus. Niet zelf dokteren als je er al zolang last van hebt ;)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 07:45

Als ik het zo hoor beweeg je gewoon veel te weinig. Dat bonkend hart als je de trap op gaat zou ik eerder zoeken in een gebrek aan conditie. Zou eens beginnen met iedere dag een uur of anderhalf op een flink tempo wandelen, denk dat dat al een hoop scheelt :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:42

Vanillia schreef:
Als ik het zo hoor beweeg je gewoon veel te weinig. Dat bonkend hart als je de trap op gaat zou ik eerder zoeken in een gebrek aan conditie. Zou eens beginnen met iedere dag een uur of anderhalf op een flink tempo wandelen, denk dat dat al een hoop scheelt :)

Niet perse, in geval van bv. ijzer tekort heb je dat ook. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:03

Ik fiets met gemak 11km in 45 minuten , mijn conditie is wel ok.

Vandaag half 6 uit bed ivm nieuwe bijbaan ben doodop , 11km heen in de regen en terug. Darmen klagen nog niet , ze doen het super vandaag!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:22

Janneke2 schreef:
takkie_muis schreef:
Ik at juist lijnzaad om het weer op gang te brengen , en van noten wist ik de werking op mijn darmen niet.

Ieder mens is anders en noch noten noch lijnzaad werken bij mij laxerend. (Iets wat ik niet erg vind, ik eet ze voor de smaak, de eiwitten, het magnesium - noem maar op. ) Irriterend al helemaal niet.

En hoe het voor jou is, is een kwestie van onderzoeken en ondervinden.
(En mijn stokpaardje: als je darmflora nog niet helemaal op orde is, kan je darmwand veel en veel minder verdragen. )

Ik denk dat het voor TS belangrijk is dat ze haar darmen rust gunt, zeker als ze in een gevoelige periode zitten. En bijna constante diarree, met geïrriteerd darmslijmvlies als gevolg, heeft geen baat bij veel vezels en moeilijk verteerbare dingen zoals noten en lijnzaad.
Daarom dat ik haar de tip geef om die dingen eens even te laten. Ieder mens reageert inderdaad anders, maar geïrriteerde darmen hebben bij iedereen tijd nodig om te herstellen.
Maar daar heeft TS geen boodschap aan. Ze heeft eigenlijk hulp op maat nodig.Dus als dit blijft duren kan ze beter een darmonderzoek aanvragen bij haar arts ipv te hopen op een oplossing van bokt...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:43

Nu geef ik toe, dat ik geplette lijnzaad eet, maar dat dat zou irriteren of moeilijk verteerbaar is, kan ik me maar moeilijk voorstellen.

Een vorm van rust en een goed (ontlastings)onderzoek lijkt me idd geen slecht idee!

Maar ik kreeg de indruk dat TS wel wil, maar haar HA niet. ...

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:48

Janneke, inderdaad. Spijtig als de huisarts echt niet mee wilt werken. Misschien een andere arts overwegen?
Slecht werkende darmen hebben invloed op zoveel dingen, het is echt belangrijk dat alles daar goed zit...