Je haar nat kammen, slecht??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer kun je het best je haar kammen?

Kammen als het nat is
51 (48%)
Kammen als het droog is
55 (51%)

Totaal aantal stemmen: 106

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:20

Ik weet nog van mijn scheikunde les dat de samenstelling van je haar reageert met water. Hierdoor worden de verbindingen van de moleculen minder sterk als je haar nat is, en hierdoor kun je het dus ook makkelijker uit de knoop krijgen maar is het wel broser

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:30

Ik kam mijn haar altijd als het nat is. Als het droog is kan ik dat niet, tenzij ik een coupe ontploft wil hebben. Ja je raad het al, ook ik heb krullen ;)

Tess__

Re: Je haar nat kammen, slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:35

Na het wassen/natmaken haarserum erin en raggen met die borstel, anders ben ik als het droog is (áls het überhaupt wil drogen) niet te troosten als ik sta te borstelen... Nee mijn haar moet je niet voorzichtig aanpakken, met grof geweld gaat het al 21 jaar goed en heb er geen haar minder van op mijn hoofd staan... Ik heb juist het gevoel dat als ik het droog kam ik meer haar eruit trek en of kapot maak!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:58

Iedere dag conditioner in om makkelijker te kammen - is dat goed?
Of krijg ik dan te maken met die siliconen build up of hoe dat genoemd werd?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:19

kellyloet schreef:
ik heb krullen dus ik kan het alleen maar nat kammen.
anders gaat het heel erg pluizen en klitten en dergelijke

Heb ik dus ook, veel krul en pluis van mezelf.
Kam het na het douchen, doe er dan wel eerst met m'n handen extra creme voeding door, zodat het al een beetje uit de klit is.

Als m'n haar eenmaal in de krul zit moet ik het echt niet kammen want dan loop ik voor gek :')

Of het beter is dan droog kammen, denk dat get. Weinig uitmaakt, als je van onder naar boven borsteld, zodat je niet al je haren uit je hoofd en in de klit trekt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:48

ja, ontzettend slecht, toch kam ik mijn haar altijd nat omdat ik heel veel slag heb/krul en het echt heel lelijk is als ik het kam als het droog is.. :')

Ik doe er overigens wel altijd verzorgende spray in van gliss kur en heb zelden last van klitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:25

Ook hier een ontploft kapsel als ik mijn haren kam wanneer mijn haren droog zijn. Ik kan mijn haar dus eigenlijk nooit (of het moet net voor het wassen zijn) en doe ik er gelijk na het wassen mousse in. Dan even mijn handen door mijn haar en klaar :)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:46

nat haar is breekbaarder.
maar als ik het niet gelijk kam kan ik er geen kant mee op. Heb ook krullen en heel pluizig haar. maar heb eigenlijk nooit klitten _/-\o_

iedereen heeft zn eigen manier van haarkammen. sommigen krijgen er niet eens een kam doorheen als het nat is.
Best persoonlijk eigenlijk
Laatst bijgewerkt door sax89 op 26-10-13 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:50

Ik heb krullend haar. Als ik het nat kam krijg ik hele erge klitten en zou ik het dus kapot moeten trekken om erdoor heen te komen. Ik kam het dus altijd als het droog is.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:52

Ik kan het altijd na het douchen, wel met een grove kam anders kom ik er bijna niet doorheen. Mijn haar is stijl dus als ik het kam zit het na het opdrogen veel beter, anders gaat het erg pluizen

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:54

Ik heb krullen dus moet mijn haar wel kammen als het nat is, anders heb ik een suikerspin op mijn hoofd. :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:00

Ik borstel hier voor het douchen (als het droog is dus), sindsdien geen ontploft haar meer! Het glimt ook veel meer, meer volume, etc!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:26

ik kam het altijd direct na het douchen, even iets afdrogen, antiklit erin en kammen maar! ik heb wel ontzettend dik, lang haar en het is ook vaak erg pluizig. Ik heb ook zo'n tangle teezer dat scheelt ook enorm volgens mij.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:44

Ik heb een tangle teezer die speciaal ook voor nat haar is, dus voor ik ga douchen uitkammen, dan voldoende crèmespoeling erin, dan vlecht erin en handdoek eromheen laten drogen.

Dan eventueel uitkammen als het halfdroog is.

Vlecht ik het niet maar doe ik m'n haar los in de handdoek kan ik wel 2 dagen gaan kammen zoveel klitten.
Maar dan moet ik het wel vrij snel borstelen en niet wachten tot het droog is..

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 12:55

ik heb nu ook eens een grove kam gekocht, heb het gisteren gewassen, conditioner erin gedaan en dan met de kam uit kunnen kammen. Het ging echt fijn en heb nu geen pluizig haar :D