Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sizzle schreef:Ik vind die fietskarretjes juist weer levensgevaarlijk.
Als ik zie hoe vaak auto-aanhangers en paardentrailer al over het hoofd worden gezien door afslaand verkeer, dan staat het zweet me al op mijn hoofd bij de gedachte dat ze dat ook bij een fietskarretje doen.
Je hoort en ziet daarnaast ook niets van je kind.
Op de buik lijkt me onhandig en daarmee automatisch ook gevaarlijk.
Op de rug is denk ik niet onveiliger dan in een stoeltje, zeker in zo'n metaal gestutte rugzag, ik zie ook altijd mensen skieen met zo'n ding. Het is dan weer eerder onveilig voor jezelf omdat het mij lijkt da je dan makkelijker rugletsel oploopt als je niet kunt rollen.
Stuurstoeltjes zijn bij ons verboden omdat dit levensgevaarlijk zou zijn, daar hebben ze in Nederland weer geen moeite mee blijkbaar.
Een bakfiets lijkt me het meest ideaal eerlijk gezegd. Stevig en je hebt er zicht op.
Maar in geval van een aanrijding kun jij en je kind in alle gevallen dood zijn, zo simpel is het.
InezFlip schreef:Dan ga ik daar misschien eens naar kijken! Want de winter komt eraan en heb niet altijd een auto tot mijn beschikking en wil me zoontje goed na de oppas brengen.
) Sizzle schreef:Zwitserland vind ik veiliger kwa beleefdheid tegen fietsers + overal fietspaden.
Bovendien heb je in Nederlandse steden ook echt geen fietspad hoor, wel veel enge trambanen.
Ik zie ook niet wat dat aan mijn overwegingen veranderd.
Sizzle schreef:Zwitserland vind ik veiliger kwa beleefdheid tegen fietsers + overal fietspaden.
Bovendien heb je in Nederlandse steden ook echt geen fietspad hoor, wel veel enge trambanen.
Ik zie ook niet wat dat aan mijn overwegingen veranderd.
Sizzle schreef:Ik heb jaaaaren in Rotterdam en Amsterdam gewoond, daar lopen genoeg trams![]()
Maar wat doet dat er in vredesnaam toe?
Het veranderd niets aan mijn afwegingen lijstje hoor![]()
Alleen als je echt ergens afgelegen in de polder woont maakt het weinig uit hoe je je kind vervoert want daar is alles even veilig.
Sizzle schreef:Ik heb jaaaaren in Rotterdam en Amsterdam gewoond, daar lopen genoeg trams![]()
Maar wat doet dat er in vredesnaam toe?
Het veranderd niets aan mijn afwegingen lijstje hoor![]()
Alleen als je echt ergens afgelegen in de polder woont maakt het weinig uit hoe je je kind vervoert want daar is alles even veilig.

heck no 
Sizzle schreef:De maxicosi vind ik geloof ik geen slechte voor een baby, maar daar is de baby van TS al snel te groot voor als hij al 6 maanden is (toch?).
Toverbal schreef:Als je kindje al een beetje kan zitten, kan je best een klein stukje fietsen hoor, tenminste dat is mij mening. 5 a 10. min naar de oppas fietsen is in mijn ogen geen probleem.
Moet ik wel bij zeggen dat het kindje het wel moet kunnen, hij moet niet als een lappenpop in het zitje hangen natuurlijk![]()
Mijn zoontje is denk ik rond 7a 8 maanden voor het eerst mee geweest voorop, schermpje vind ik dan wel iets wat je moet hebben.
Maar als je echt in de winter moet gaan fietsen, dan zou ik toch kiezen voor een fietskar, want daar zit hij uit de wind, kou en regen.
Helmpje heb ik ook niet kunnen vinden, voor zo klein.
(Zo ook, ik heb de kleinste maat cap voor mijn dochter van bijna vijf, maar die is nog te groot)