Ik ben allergisch voor álle soorten shampoo's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:33

Wat je ook nog kan doen is een tangle teezer haarborstel kopen, superfijne borstel die
het uitkammen zoveel makkelijker maakt! Echt een uitkomst, kan niet meer zonder!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:41

Nachtlampje schreef:
Ook geen natuurlijke shampoo's? Ik krijg enorme jeuk en veel haren die uitvallen tijdens het wassen met "rotzooishampoo". Eerst over op Guhl, enorm duur en hielp eerst prima. Nu daar ook allergisch voor. Nu halveliterflessen met natuurlijke shampoo. Brandnetel, rozemarijn, roos. Ook nog verschillende geurtjes. Schuimt niet zo geweldig maar is erg fijn om mee te wassen. Mijn erg dikke haar is er ook prima mee uit te kammen

Als je een bio-shampoo wilt die wel enorm schuimt: Weleda Rozemarijn (oude lijn). :j

labyrinth

Re: Ik ben allergisch voor álle soorten shampoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 01:00

Er is inderdaad neutral conditioner, maar die deed helemaal niets voor mijn haar. Ik hoop dat jij er wel baat bij hebt. Anders, conditioner doe ik altijd alleen in de lengtes van m'n haar. Ik krijg dus eigenlijk nooit wat op m'n hoofdhuid, ik zit er minstens 5 à 10 cm vanaf.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 01:09

Ik ken je probleem, heb nu shampoo van de kapper en dat gaat met vlagen goed ( krijg alleen geen pijn maar ontzettende jeuk) conditioner doe ik enkel in de punten anders heb ik binnen een dag vet haar.

En azijn is juist heel goed, iig appel azijn die schijnt dezelfde zuurgraad te hebben als de huid

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 02:49

Je hoort tegenwoordig veel over arganolie (als ik het goed schrijf) schijnt verder niks chemisch in te zitten en zit in een spuitflesje.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:05

Merken als Lush en The Body Shop zou ik toch laten staan. Vaak zit daar redelijk wat parfum/SLS in. Die laatste is een agressieve reiniger en ik kan me voorstellen dat jouw hoofdhuid daar op reageert.
Yes to zou je kunnen proberen, Weleda ook. Je kunt ook nog een stap verder kwa natuurlijke shampoos. Dan zou je op de site www.heelnatuurlijk.nl eens moeten lezen. Daar geven ze goede tips :)
Ik hoop dat je iets vindt wat voor je werkt!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:07

En heel soms krijg ik trouwens ook weleens last van de Say yes to Tomatos. Dan heb ik als backup Zarqa staan. Met die olie badder ik ook altijd en mijn huidje komt er echt mooit uit :j

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:14

misschien is de natuurlijke lijn van Hema iets?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:15

Weet je zeker dat je allergisch bent voor shampoo, en niet voor water?
Dat laatste kan ook namelijk: als je dan te veel of te lang water over je huid krijgt, dan krijg je daar jeuk en uitslag van.
Ik weet alleen niet of voorkomt dat je dan alleen op je hoofdhuid last hebt, en niet op de rest van je huid.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:25

The body shop heeft bananen shampoo is echt heerlijk ook met crèmespoeling. Je krijgt een proef bakje mee om te proberen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:26

Kijk eens in dit topic;
[MW] Haar wassen zonder shampoo!

Het duurt even, en het omschakelproces is bij sommige mensen niet even fijn (vet haar, kan je netjes verbergen met een staart), maar als je lichaam er aan gewend is word je haar een stuk gezonder!
Ik denk dat dit een hele goede oplossing voor jou zal zijn :)
Conditioner kan je gewoon nog in de onderkant van je haar smeren. Is sowieso beter. Als je conditioner op je hoofdhuid gaat gebruiken word het veel sneller vet.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 10-10-13 07:51, in het totaal 2 keer bewerkt

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:28

Je hebt nog wel meer merken shampoo waar geen shampoo in zit. Zoals dermolin enzo. Daar zijn ook conditioners van. Bij mij werkt het ene merk wel beter dan de ander dus ben gewoon aan het uitproberen geslagen.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:44

Van het merk Kérastase heb je ook een shampoo die dermatologisch getest is. Die gebruiken wij in de zaak altijd voor mensen met hoofdhuidproblemen en heb er nog niets over gehoord dat die pijn veroorzaakte. Als je je haar wast, maak je het dan ook voor je het gaat uitspoelen een beetje nat en dan weer even verder shampooen om het dan vervolgens helemaal uit te spoelen? Dit zorgt er namelijk voor dat alle shampoo resten los komen van de hoofdhuid. Als je dit niet doet kan het ook irritaties veroorzaken.
Van de Kérastase heb je dan de: Bain riche dermo calm, deze is speciaal ook voor drogere lengtes, en dan heb je ook nog de Bain vital dermo-calm, Deze is meer voor normale lengtes en punten. Succes met je zoektocht!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:53

Kerastase kreeg ik ook juist enorme jeuk van :(
Ikzelf vind persoonlijk de producten van dr. Organic erg fijn. Als ik een geiritteerde hoofdhuid heb was ik daarmee een aantal keer.
Al ben ik nu wel overgeschakelt naar de producten van redken, maar ik denk dat deze toch te agressief voor jou gaan zijn.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:55

een vriendin van hij had dat ook, kon alleen maar neutral. die heeft toen lush gekocht en dat ging super goed, misschien kun je dat proberen.
zij had iets met cocos

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:21

Neem eens contact op met the beauty bakery. Zij maakt haar producten zelf, wellicht heeft zij iets wat je kan helpen. Of kan je een sample vragen om het uit te proberen.
Conditioner hoeft trouwens niet op je hoofdhuid he! Daar wordt je haar nog vetter van.

En kijk eens naar shampoos zonder SLS en andere Sileconen. Dat helpt bij mij enorm! Mijn haar is er zelfs sterker van geworden. Via internet bestellen is dan sowieso het handigst.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:29

The Beauty Bakery maakt haar producten niet zelf :P En die shampoo zit ook allemaal SLS in.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:36

Een ramp is dit, overal last van krijgen. Niets zo erg als een pijn overhouden na het wassen van je haar. Na veel zoekwerk heb ik voor mezelf de oplossing gevonden. Helaas heb ik de shampoo nog niet in nederland gevonden maar in frankrijk is het gewoon te koop in elke supermarkt. En kost bijzonder weinig, rond de 2,50 voor een fles van 250 ml en is erg zuinig in gebruik. En de meeste varianten zijn siliconen vrij. Alemaal parabeen vrij.

Het is bijna de hele lijn van Garnier ultra doux. Zeker 10 verschillende soorten shampoo met soms wat vreemde plantaardige ingredienten. Maar leveren mij al zeker 6 jaar geen pijnlijk hoofd op. Ik moet wel blijven wisselen met wassen en niet iedere week dezelfde shampoo gebruiken. Ik was nu 2 a 3 keer per week met shampoo. Eens per 2 weken cremespoeling van dezelfde lijn en de rest van de tijd met water.

De shampoo is er in abrikoos of kers voor kinderen. Verder cocos/cacao, groene thee, grapefruit, hennep, amandel enz. De cremspoelingen oa biergist/granaat appel enz. Als we naar frankrijk gaan nemen we altijd voldoende mee voor een jaar.

Je woont vrij dichtbij denk ik, misschien eens een fles ophalen en kijken hoe je er op reageert,

Edit en wat ik een keer gedaan hem uit pure wanhoop voor ik deze shampoo gevonden had is de shampoo van onze tinker gebruiken, dat is van oster de sinaasappelvariant. Ook die ging goed en zorgde voor relatief weinig touw effect.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:04

_Tara_ schreef:
The Beauty Bakery maakt haar producten niet zelf :P En die shampoo zit ook allemaal SLS in.

Oh haha, ik ken het ook niet zo goed, maar dat dacht ik altijd :P

In het buitenland hebben ze sowieso meer producten. Misschien in Duitsland kijken? (weet zo niet waar je woont).

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:21

Giolli schreef:
shirdaki schreef:
Waarom anders niet alleen conditiner in je staart zegmaar. Doe ik eigenlijk altijd, zo komt het niet op m'n hoofdhuid

Omdat ik het na een dag stallen mesten wel lekker vind om mijn hele hoofd en haren te wassen en niet alleen het onderste stuk. :D Geen shampoo/conditioner is dus ook geen oplossing.

Ik bedoel eigenlijk alleen conditioner in je staart :D Ik heb ook snel last van een branderige hoofddhuid en dan vooral van conditioner. Eerst was ik m'n hele haar met shampoo en dan conditioner in alleen m'n staart :) Dan hoef je alleen een goede shampoo te gebruiken waar je hoofddhuid wel tegen kan

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:27

ik denk dat het sowieso handig kan zijn om een contact allergie test te doen , dan krijg je tenminste duidelijkheid over waar je nou eigenlijk allergisch voor bent
anders blijf je maar zoeken en proberen, als je weet welke ingrediënten het veroorzaken, dan kun je die gewoon mijden.
en ik denk dat je eens zou moeten zoeken naar producten zonder siliconen , parabenen , zeepvrij , sls vrij etc
dus geen agressieve zeep/schoonmaak zooi er in en geen mogelijk irriterende ingrediënten.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:31

Just_Sannee schreef:
Kijk eens in dit topic;
[MW] Haar wassen zonder shampoo!

Het duurt even, en het omschakelproces is bij sommige mensen niet even fijn (vet haar, kan je netjes verbergen met een staart), maar als je lichaam er aan gewend is word je haar een stuk gezonder!
Ik denk dat dit een hele goede oplossing voor jou zal zijn :)

Ik heb dit twee maanden gedaan en mijn haar is idd veel gezonder nu :) Nu gebruik ik natuurlijke shampoo van Urtekram, zij hebben ook shampoo zonder speciale parfum-toevoeging, als je dokter zegt dat je allergisch bent aan parfum, kan dit misschien iets zijn?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:49

dammie1 schreef:
Weet je zeker dat je allergisch bent voor shampoo, en niet voor water?
Dat laatste kan ook namelijk: als je dan te veel of te lang water over je huid krijgt, dan krijg je daar jeuk en uitslag van.
Ik weet alleen niet of voorkomt dat je dan alleen op je hoofdhuid last hebt, en niet op de rest van je huid.

Hier dacht ik ook aan mede doordat ik hier zelf last van heb. Mijn huid is droog, zo droog dat water mijn huid nog verder uitdroogt en dus ook mijn hoofdhuid, al zie je dit dus minder (wel aan mijn haargrens en dan vooral net na het wassen).
Als het 'te erg' wordt zet ik een nachtje mijn haar en hoofdhuid in pure olie (met een handdoek op mijn kussen) en was het de volgende ochtend een paar keer.
Het is (een stuk) erger in de winter aangezien dan de verwarmingen overal aanstaan en dat mijn huid dus ook uitdroogt.

Conditioner gebruik ik zelf niet heel veel maar ik gebruik haarserum van de action (op handdoek droog haar) om mijn haar door te kammen, dit komt niet op je hoofdhuid (ik smeer het er zelf in door op de kop te hangen), hoef je maar heel weinig van te gebruiken en werkt als een trein... bij mij, ook makkelijk voor het doorkammen van de staart van je paard btw lol

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 11:54

Haarserum werkt bij mij ook niet. Word mijn haar heel vet van als het opdroogt... Bedankt voor alle tips en PB's!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:55

Natuurlijke zeep bij de Tuinen weg :j
Ik krijg van bijna elke shampoo roos.. behalve van die!