Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nachtlampje schreef:Ook geen natuurlijke shampoo's? Ik krijg enorme jeuk en veel haren die uitvallen tijdens het wassen met "rotzooishampoo". Eerst over op Guhl, enorm duur en hielp eerst prima. Nu daar ook allergisch voor. Nu halveliterflessen met natuurlijke shampoo. Brandnetel, rozemarijn, roos. Ook nog verschillende geurtjes. Schuimt niet zo geweldig maar is erg fijn om mee te wassen. Mijn erg dikke haar is er ook prima mee uit te kammen

En die shampoo zit ook allemaal SLS in. Giolli schreef:shirdaki schreef:Waarom anders niet alleen conditiner in je staart zegmaar. Doe ik eigenlijk altijd, zo komt het niet op m'n hoofdhuid
Omdat ik het na een dag stallen mesten wel lekker vind om mijn hele hoofd en haren te wassen en niet alleen het onderste stuk.Geen shampoo/conditioner is dus ook geen oplossing.
Ik heb ook snel last van een branderige hoofddhuid en dan vooral van conditioner. Eerst was ik m'n hele haar met shampoo en dan conditioner in alleen m'n staart
Dan hoef je alleen een goede shampoo te gebruiken waar je hoofddhuid wel tegen kan Just_Sannee schreef:Kijk eens in dit topic;
[MW] Haar wassen zonder shampoo!
Het duurt even, en het omschakelproces is bij sommige mensen niet even fijn (vet haar, kan je netjes verbergen met een staart), maar als je lichaam er aan gewend is word je haar een stuk gezonder!
Ik denk dat dit een hele goede oplossing voor jou zal zijn
Nu gebruik ik natuurlijke shampoo van Urtekram, zij hebben ook shampoo zonder speciale parfum-toevoeging, als je dokter zegt dat je allergisch bent aan parfum, kan dit misschien iets zijn? dammie1 schreef:Weet je zeker dat je allergisch bent voor shampoo, en niet voor water?
Dat laatste kan ook namelijk: als je dan te veel of te lang water over je huid krijgt, dan krijg je daar jeuk en uitslag van.
Ik weet alleen niet of voorkomt dat je dan alleen op je hoofdhuid last hebt, en niet op de rest van je huid.