Op latere leeftijd geopereerd worden aan lui oog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Re: Op latere leeftijd geopereerd worden aan lui oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:34

Ik heb ook een lui oog. Heb als ik klein was genoeg met plakkers rond gelopen, maar ik deed ze altijd af omdat ik het niet leuk vond dat ik zo weinig zag. Dit was meestal op school en de leerkrachten deden hier niks aan. Ik was toen nog zo jong dat ik helemaal niet besefte dat het slecht was wat ik deed. Hier draag ik nu de gevolgen van en zie met het ene oog heel slecht. Ga nergens tegen lopen, zie alle kleuren maar kan niks lezen en er is precies altijd een zwarte vlek aanwezig. Gelukkig doet mijn andere oog het wel goed en heb ik hier in het dagelijkse leven geen last van.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:20

Als klein kind ben ik 2x geopereerd aan strabismus en hier een lui oog aan overgehouden. Ik schakel inderdaad soms ook mijn oog 'uit'. Leukste voorbeeld is bij de opticien als hij eerst mijn ene oog test (en de ander achter een donker klepje zit), dan mijn andere oog test (en de eerste achter een donker klepje zit) en daarna allebei mijn ogen samen wil testen en ik of mijn ene oog gebruik, of mijn andere oog gebruik, maar met geen mogelijkheid met twee ogen tegelijk kan kijken..

Vroeger nog wel eens aan gedacht om mijn oog net even iets rechter te laten zetten, maar ik durf het risico niet aan (zelfde voor ogen laseren) :o

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 18:18

A.s. maandag is het dan zover.. Dan heb ik mn gesprek met de oogarts.
Weet iemand of je dan gelijk te horen zal krijgen of je geopereerd kan worden ja of nee?
Of zijn hier meerdere afspraken/onderzoeken voor nodig?
Ik moest a.s. maandag rekenen op een onderzoek van ca. 1.5 uur tijd...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:54

Ik heb ook een lui oog en trok vroeger het lapje eraf,vroeger was onbekend waarom maar met de laatste keuring kreeg mijn moeder antwoord waarom ik het lapje er altijd aftrok vroeger, ik zie namelijk geloof ik nog zo'n 8-10% met dat oog mijn oog zelf is 100% goed maar de storing zit in mijn hersenen zoals het uitgelegd werd. Verder ben ik nachtblind en kleurenblind, met dat ooglapje werd ik eigenlijk dus blind gemaakt.

In 2009 ben ik naar de oogarts gegaan maar de "storing" in mijn hersenen was toen té groot om het nog op te lossen en een operatie was voor mij nutteloos vanwege mijn leeftijd, ik was toen 20 en mijn oog en hersenen zouden nooit meer samen kunnen werken omdat mijn hersenen teveel gewend was aan het idee dat ze dat oog niet actief hoefde te houden (uitgeschakeld dus!). Mijn oog staat overigens wel redelijk recht, ik ben niet heel erg scheel aan dat oog.

mijn onderzoek duurde dik 2 uur, ik kreeg het gelijk dezelfde dag te horen, zorg trouwens dat je gebracht word, je krijgt hoogstwaarschijnlijk druppels in je oog die je pupillen vergroten, hierdoor zie je nog slechter.

edit: lees nu dat t bij jou om scheelzien gaat? ik heb een oud collega die daaraan is geopereerd op latere leeftijd en die had ook alleen wat last van een rood oog, in mijn geval ging het om beter zicht te krijgen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 20:49

Dankje voor je reactie _Friemel :)
Ik krijg idd die druppels. Er was me al verteld inderdaad dat iemand met me mee moest rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:50

Ja, die ellendige druppels ken ik ook maar al te goed :=

Hoe was je gesprek, Naamloos1?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:54

Ik heb als kind met plakkers gelopen maar het hielp helemaal níks. Toen geopereerd maar bij thuis komst was het oog alweer terug gesprongen.. toen op mijn 16e weer geopereerd en nu staat het bijna recht. Als ik het nog rechter zou willen dan zouden ze aan mijn andere oog moeten gaan knutselen want er is nu bijna geen spier meer over om het oog zelf mee te corrigeren. Dus ik laat het nu maar doen, het is mooi zo.

Verder wens ik je veel succes, ik weet niet hoe het gaat op een wat latere leeftijd. Hopelijk kunnen ze je helpen :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 20:50

loveshadow schreef:
Ja, die ellendige druppels ken ik ook maar al te goed :=

Hoe was je gesprek, Naamloos1?

Op zich wel goed.. Ik moet 2 december terug voor nog een controle.
Maar het komt er volgens mij op neer dat ik geopereerd kan worden, maar het is 70% kans dat het lukt en 30% kans dat het door zal slaan naar de andere kant.. -O-
Dus ik wacht nog even de volgende afspraak af voor wat meer info..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:59

Hmm, dat is nog best een flinke kans dus.. Spannend.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:59

Doorslaan hoeft geen probleem te zijn hoor. Is bij mij ook gebeurd. Moest ik nog een keer onder het mes. Daarna was het prima.