'Doorligheupen', wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: 'Doorligheupen', wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:17

Traagschuim!! :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:24

Pap vraagt of er naar je gewicht gevraagd is want waarschijnlijk is het matras dan veel te hard.
iemand van bijv. 100kilo moet een andere verdeling aan veren hebben als iemand van 50 kilo.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:26

Goed, op hoop van zegen dat ik niet voor gek word verklaard: ik geloof niet dat het perse aan je matras hoeft te liggen. Dit zegt dan iemand die nooit last van een matras heeft (gehad), maar ook niet op haar zij kan slapen...zonder kussen. Je geeft het zelf al aan, als je heupen breedte x hebben en je knieen op elkaar breedte y dan komt er druk op je heupen,. De enige manier om dat te verhelpen is toch met een kussen tussen je bovenbenen om de afstand tussen je knieen te vergroten? Ik slaap echt altijd met kussen; dikke kussens, (veel) dunne kussens, lange kussens. En dat op hele zachte matrassen van de IKEA en hele harde matrassen in Azie (DIE zijn pas hard).
Ships hee, heeft dan niemand anders een kleine kudde kussens in bed? Ik ben normaal een buikslaper en in combinatie met een man zou ik die man gebruiken als buikzijslaperskussen, maar bij gebrek aan man of als je in een wegrolmoment zit bij zo'n mannenkachel dan heb je KUSSENS! Mannen hebben ook altijd hekel aan kussens, omdat ze instinctief aanvoelen dat het "the next best thing" is met als pro dat het niet snurkt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:27

Tempur is echt aan te raden. Mijn moeder en zus hebben hernia's en hebben allebei zo'n matras, dat is echt een zaligheid. Je bent er wel heel wat centen aan kwijt, maar het is echt een klasse apart. Ikzelf heb een traagschuimmatras, maar een echte Tempur is nog een stuk beter. Van een traagschuimkussen ben ik overigens geen fan, kreeg daar zelf last van aan de nek.

Of je kan, zoals ik, een ongeval hebben, je borstkas kneuzen en verplicht worden om op je rug te slapen, omdat je anders helse pijnen ondergaat :+ In no-time ben je het dan gewend :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:31

Een goede maar prijzige oplossing is een waterbed.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:32

Tempur hebben wij idd ook, en mijn moeder die altijd heel erg last heeft van haar lijf kan nu eindelijk prettig slapen én wordt blijer wakker. :P

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:43

Tempur, de oplossing :j mijn vriend heeft meerdere hernia's en een totaal versleten rug, ikzelf heb fybro, voor ons bleek dit de oplossing! Ik ken die doorligheupen maar al te goed helaas, sinds de nieuwe matrassen geen last meer :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 06:48

suuzepuus schreef:
de bodem kan wel degelijk verschil maken. probeer hetzelfde matras eens op een heel ander bed!! je kunt nog zo'n goed matras hebben. als je dat bijv. op de grond gooit merk je daar niks van...

Wij begonnen met een simpele lattenbodem (ongeveer 10 jaar geleden), zijn overgegaan naar een dure lattenbodem (verstelbaar) en liggen nu op een Auping-bodem (metalen ringen) en in alle drie de gevallen last. Op een gegeven moment zelfs gewoon op de kale vloer geprobeerd, maar ook dat gaf last. Het hoeft dus niet per definitie aan de bodem te liggen. Ik denk dat het in ons geval gewoon een heel ander matras moet worden, dan zo'n duur exemplaar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 06:51

Cassidy schreef:
Ik heb een Ikea Matras met traagschuim. Maar gezien de problemen die TS heeft zou ik in dit geval niet meer verder experimenteren met Ikea Matrassen.

Of juist wel, want je krijgt bij het volgende matras ook weer 90 dagen garantie. Het is heel persoonlijk of iets wel of niet werkt. Bij een matras-expert wordt er al gauw een duur matras aangesmeerd, wat ook niet per definitie het beste is. ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:10

Als ik op een gewoon bed lig heb ik dit ook, ze doen dan ook echt gewoon zeer.
Maar sinds ik een waterbed heb, heb ik daar geen last van. Maar zodra ik weer op een gewoon matras (of box spring) lig dan heb ik gelijk weer last.

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:22

Zelfde problemen gehad, nu een traagschuim matras en geen last meer! Ik heb er ook een traagschuim kussen (wel een auping) bij gekocht vanwege mijn nek. Zodat je nek recht blijft (omdat je kussen ook iets inzakt door de traagschuim, zelfde als je matras).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:26

Mindim schreef:
Oei, das vervelend. Ik ben een buikslaper en krijg daardoor giga last van mijn nek en schouders, dus hoofdpijn, allerlei kussens geprobeerd, maar het helpt niets.
Volgens mij kan je niet anders leren slapen, je rolt in je slaap automatisch weer naar je favoriete houding. Maar misschien heeft iemand een tip, hou ik me ook aanbevolen :D

Oh ja, dat heb ik ook. Heb nu een traagschuim kussen (voorgevormd) is ook niet ideaal, maar het gaat redelijk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:30

Waterbed ondersteund je hele lichaam.
Ik heb spijt dat we hem weg hebben gedaan

Ik heb wel als we bv op Veluwe weekend gaan dat ik mijn topdeck meeneem dat is erg fijn want die ondersteund ook erg goed.

Bij Jysk hebben ze die ook
http://jysk.nl/slaapkamer/topmatrassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:57

Ik heb jarenlang een goed waterbed gehad, maar ook op mijn buik lag ik daar niet lekker op. Heb nu een boxspring met een traagschuim topmatras en dat gaat redelijk. Ik dwing mijzelf (als buikslaper) om soms op mijn zij te gaan liggen, met als gevolgd dat er een soort "doorligdruk" (gek woord) op mijn knieeen komt. Ik heb een beetje knokige knietjes :D . Dan doe ik er ook wel eens een kussentje tussen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:10

Tip is al gegeven maar een andere slaaphouding helpt echt. Ik slaap ook altijd op mijn zij, maar idd met 1 been gestrekt en het andere been gebogen. Toen ik zwanger was ging dat niet meer, en toen kreeg ik ook gelijk weer zere heupen. Kussen tussen mijn benen heb ik ook geprobeerd maar ik vind dat niet fijn slapen. Ik werd iedere keer wakker als ik om moest draaien, omdat je je kussen ook mee moet draaien. Vraag me af hoe andere mensen dat doen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:07

Latex auw.

Ik heb nu de zachtste spiraalbodem, pocketveren met laagje zacht traagschuim.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 07-10-13 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:11

Gewoon over je huidige matras een 'topping' van traagschuim/ memoryfoam leggen.... ook te koop bij de Ikea... Ik was direct van al het gedonder af.
Alhoewel ik dus ook een nieuw matras had gekocht met traagschuim-laagje... dat was te weinig. Met extra topping slaap ik als een roosje :-)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:15

Ik had begrepen (zelfde zoektocht) dat je geen topper op latex kan gooien ivm ventilatie.
Op pocketveren wel.
Voor pijnlijke tijden heb ik nog een extra traagschuim topper zelfs (en m'n pijnstillers)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:21

De "bedden-expert" heeft ooit tegen mij gezegd dat je nooit een topper over je matras moet leggen, dat is gewoon verhullen dat je een slechte matras hebt.

Ik zou gewoon je matras terug brengen naar Ikea en naar een goede beddenwinkel gaan. Wij zijn heel goed geholpen bij Beter Bed in Hengelo, die zit naast de Ikea dus misschien kan je dan meteen doorlopen als je je matras hebt teruggebracht. Daarmee wil ik niet zeggen dat zij bedden expert zijn hoor, maar wij zijn daar wel echt heel erg goed geholpen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:25

Ik heb een traagschuimmatras en kan me niet voorstellen dat je je op zo'n matras zou doorliggen.
bij medischmatras.nl kun je ze ook proberen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:31

Ik lig op een boxspring en ook dát zet helaas geen zoden aan de dijk :(. Ook heb ik een topper gehad, zowel met als zonder krijg ik last van mijn heupen.

Zou een waterbed echt kunnen helpen? Dan vind ik dat voor een volgend bed misschien toch nog wel het proberen waar...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:08

Ik heb de laatste 10 jaar op een waterbed geslapen. Vond het heerlijk omdat de warmte en de ondersteuning goed waren voor mijn lijf dat altijd zeer deed en/ of gevoelig was vanwege fibromyalgie.
Het 'grappige' is echter dat ik op dit bed nooit op mijn zij heb kunnen liggen, mijn heupen trokken het hier niet op. Ik heb dus afgelopen zomer toch de keuze gemaakt voor een matras en ik kan wonderwel voor het eerst in jaren weer op mijn zij liggen.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:12

Jolien, een gelmatje onder je heup leggen? bijvoorbeeld een gelpad die we ook onder het zadel leggen?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:18

Ik heb slechte schouders en heupen en ik slaap al jaren op een waterbed en dat bevalt prima. Tijdens vakantie's heb ik dus standaard een slaapprobleem omdat ik op ,,gewone,, matrassen niet kan liggen.

En PPG,een goed matras is denk ik net zo duur als een waterbed. ;)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:25

Hier ook last van schouder en heup, ik heb toen een tempur matras kado gekregen van mijn vriend, nu een jaar geleden. Ik slaap als een roos, gaaf was ook dat ik hem twee weken mocht uitproberen.

Het kost een hoop, maar ik slaap echt heerlijk nu!

Zelfs na mijn operatie twee weken plat gelegen en geen klachten.